Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 621
Jeg er med i et følge som reiser mye rundt i Europa, spesielt Tyskland. Vi er ca. 15 stykker i følget til enhver tid. Alle i følget har med laptop og mobil, og alt skal helst være tilkoblet internett. Standarden på wifi´en er ikke særlig bra. Etter mye problemer kjøpte vi en netgear wndr4300. Dette er en dual band router og den virket bra i begynnelsen, men ettervert var det bare 5 ghertz som virket. Nå har vi problemer med hele ruteren, nettet går tregt, og flere klarer ikke å koble seg på nettet (alle har maskiner som støtter 5 Ghertz). Er det noen som har et forslag på hvordan man kan lage et stabilt nettverk i denne størrelsen, et nettverk man kan reise med og som vil virke like bra uansett. internetthastigheten er det lite å gjøre med. Men jeg vil unngå at problemene ligger i nettverket.

Vennlig hilsen Jens Nilsen
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Folk voldtar sikkert linja med nedlasting og for mange connections.

Bruker du QoS? Dette er helt klart det beste du kan prøve til å begynne med.
Det beste valget ville vært et system med pFsense dersom det ikke fungerer.
Trådstarter
2 0
Du har nok rett på at folk voldtar linjen. problemet mitt er at jeg ikke er noen ekspert. Jeg har QoS på. Er det noen muligheter for å gi vær Enhet en gitt båndbredde?. Vi er stort sett de samme på nettverket, og da vil vi kunne skvise ut de som misbruker nette med alt mulig dritt. pFsense er det softwear? kan man instalere det på en netgear?
Pfaense er et operativsystem. Det vil fungere nydelig til deres bruk om dere er villige til å bruke litt penger og muligens mye tid på å bygge en maskin dedikert som ruter.
Sist endret av Mkvarner; 15. mai 2014 kl. 23:21.