Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 495
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei
Mann nærmere 40 år her. Har ting på stell utenom min avhengighet til diverse opioider, alt utenom heroin, og gjerne i sprøyte.

Har søkt på nettet etter hvordan det kan skade psyken men finner ikke noe særlig info.

Er det noen her som har vært avhengig av opioider som har sluttet og kan fortelle noe om hvordan livet ble etter opioid-slutt i forhold til å være på opioider? Vil så gjerne slutte men mangler litt motivasjon
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trappa ned fra 70mg 4ketroax slutta med 5mg hver 14dag så tok tid men eneste jeg klarte når er jeg på 10mg oxy 2gong om dagen kjenner ingen rus lr noe men må ha det for smerter har prøv å kutte ned 5mg t men ikke sjangse til å komme ned på 0mg men tar du det piano å trapper ned går det
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ingen poeng i å prøve å slutte viss du ikke har motivasjon.

Man skal være temmelig lei av å være hektet på opioder for å klare å stå i jævlige abstinenser og langvarig depresjon og søvnmangel som følger og ofte vare i månedsvis.

Har selv sluttet på det flere ganger selv og er rein nå, men har lovet meg selv å aldri havne der igjen, og gjør jeg det så blir jeg værende i avhengigheten. Orker ikke en runde til med å gå av
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar
Kan du, eller noen andre, fortelle noe om hva som ble bedre i livet uten opioider?

Jeg er møkk lei av livet på opioider. Av å skaffe det og miljøet og å være avhengig. Og masse penger ut av vinduet på noe som ikke gir meg noe særlig. Trenger vel litt å høre fra noen med erfaring at livet er bedre uten og at det faktisk er mulig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar
Kan du, eller noen andre, fortelle noe om hva som ble bedre i livet uten opioider?

Jeg er møkk lei av livet på opioider. Av å skaffe det og miljøet og å være avhengig. Og masse penger ut av vinduet på noe som ikke gir meg noe særlig. Trenger vel litt å høre fra noen med erfaring at livet er bedre uten og at det faktisk er mulig
Vis hele sitatet...
Da kan det høres ut som LAR kan være ett alternativ hvis du ikke klarer å slutte. Det kan være en fordel å prøve selv, men det er umulig å slutte når det er så mye ustabilitet. Det anbefales jo på det sterkeste med nedtrapping over veldig lang tid.

Jeg har misbrukt opioider i årevis og er nå i LAR. Jeg ser ikke mange fordeler med å slutte helt enda, men det hadde jo vært deilig å få det til.
Siden du er motivert til å slutte helt så anbefaler jeg at du får hjelp til nedtrapping for å gjøre det mest mulig komfortabelt for deg selv.

Jeg ser ofte at mange tror at livet blir fantastisk så lenge man slutter med rusmidler. Det er ingen selvfølge at livet blir bedre uten, det at man bruker opioider er ofte ett symptom på noe annet men alle er forskjellige.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den største fordelen er å slippe å være en slave til et stoff som kun får deg til å føle deg frisk og ikke lengre gir noen behagelig ruseffekt uansett hvor mye du stapper i deg. Og å slippe angsten for å få tak i neste dose.

Når man har vært nøktern en stund og kjemien i hjernen begynner å fungere normalt igjen er den klareste fordelen at man kan føre følelser igjen både gode og vonde og at man får sin nyktre personlighet tilbake. Selv om man kam føle seg som verdens kuleste og chilleste person når man er stein blir man fort til en likegyldig og hovomodig drittsekk uten empati for andre mennesker nettopp fordi opioidene skrur av de aller fleste følelser.

Hater selv å måtte forholde meg til steine folk etter jeg ble nøktern. Selv om jeg i begynnelsen digget hvor chill og "kul" jeg ble når jeg var stein så liker jeg meg selv mye bedre som nøktern, og det vet jeg med sikkerhet at alle som må forholde seg til meg gjør også
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar

Har prøvd utallige ganger å slutte og har to alternativer nå: å reise bort på hytta til en kompis i to uker uten tilgang for så å komme hjem og begynne på naltreksone, om det ikke funker så blir det LAR. Jeg orker ikke denne ustabiliteten og mislykkede forsøk på å slutte. Så det må bli en av delene.

Jeg har sliti med psyken lenge men vært mer stabil de siste åra takket være terapi og hardt arbeid med meg selv. Vil virkelig gjøre prøve å gjøre hardt arbeid for og bli helt rusfri også.

Har allerede sluttet med hasj, benzo og amfetamin. Har ikke rørt noe av det på evigheter, det frister av og til men veit det ikke er verdt det. Så er det dette med opioider som jeg syns er så innmari vanskelig.

Men om jeg veit at livet er bedre uten så er det en veldig god motivasjon