Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2910
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Blei stoppet av UP etter misstanke om ruspåvirket kjøring. Grunnlaget for å stoppe meg var at jeg hadde en ruspåvirket kjøring dom fra litt under 2 år siden.

Blei gjort test med lys i øyne, puls osv.
Blei så tatt blodprøve av på legevakt, før det blei flere timer i glattcelle før di fikk tatt urinprøve. (positiv på thc).

Spørsmålet er egentlig, at sist jeg røyket var ca 4,5 døgn siden. I den perioden var det cirka 1-2 J's dagli i litt over en uke. Dette kan jeg med hånden på hjerte si, så helst ikke kom med kjører du ruset så fortjener du sånt. For er helt enig. Men ingen er ruset i 4,5 døgn etter en liten J.

Vet det er et vanskelig spørsmål å svare på, men noen som har noen ide om at blodprøven kan bli positiv?

På spm om hvorfor urin var positiv kunne jeg ikke svare på. Sa jeg hadde vært på byen og bommet sigg av noen som kanskje var tvilsomme typer.

Kan legge til at sist gang jeg ble stoppet hadde jeg røyket ca 10T før. Da blei promillen regnet om til 0,5-1,2 (noe som er skandale i mine øyne)

Jeg regner med lappen ryker i 5 år siden det er andre gang jeg blir stoppet, om prøven skulle være positiv. Edruelighet kan di ikke ta meg på.
Di fant verken hasj eller brukerutstyr hjemme.

Håper noen kan dele ligende erfaringer, selv om jeg vet kroppen fungere individuelt.

Vet det finnes mange av disse trådene. Men fant ikke noe som var lik min sak. Håper denne får stå, så kanskje jeg får noen beroligende ord.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den kan bli positiv ja, men sjansen er ikke så veldig stor.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er nok i grenseland, thc sin T½ er 1-2 døgn, hovedregelen er at man kan spore det i blodet 4-5 ganger lenger enn T½, så 5-10 dager ved sporadisk bruk. Ettersom du har røyka litt hver dag i en uke ++, så skal du være rimelig glad hvis du er negativ og beholder lappen.
men promillen kan jo ikke være omgjort til stor her? hvis promillen blir under 0.5 hva skjer da?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
en THC-konsentrasjon i blodet på 0,004 µm gir en påvirkning som grovt sett tilsvarer 0,2 promille alkohol i blodet, mens 0,008 µm tilsvarer ca. 0,4 promille.

Alt over 0.2 er promille, og beslag
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var stoner i et halvt år, ble stoppet etter 5 timer etter sist jay. Saken ble henlagt. Sikkert forskjellig fra person til person
Jeg var i en nøyaktig samme situasjon som deg, den er faktisk helt lik bortsett fra at jeg ble stoppet på ett enda tynnere grunnlag enn deg. 4,5 - 5dager siden siste joint og jeg røyket kanskje 2 små joints max om dagen før dette. Jeg hadde grise flaks for nivåene mine var på 0,0039 µm (ifølge idioten av en svinefaen selv ihvertfall) og grensen er på 0,004 µm, så jeg ble kun tatt for bruk og ikke ruskjøring. Så ja, du risikerer faktisk å miste lappen, men det er også fult mulig at du ikke gjør det. Jeg var helt sjokkert selv og jeg lurer på hvem faen som har satt disse latterlige lave grensene for det er totalt bullshit at 0,004 µm faktisk tilsvarer 0.2 i promille. Det regnestykket der kan noen trøkke opp en viss plass.
Sitter i samme knipe nå, og skal i rettssak men advokat mener jeg slipper billig unna pga jeg ikke har hvert rus involvert med politiet tidligere. Noe du har hvert og da kan de slå hardt bed på straffe rammer ��
De prøver seg nokk på å ta lappen fra deg for manglende edruelighet, dette må du så nekte for, nekt for alt i sammen å kryss fingrene for henleggelse
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor godtok du urinprøve? Det er det dummeste du kan gjøre hvis blodet er rent, men pisset kan felle deg for TIDLIGERE bruk.

Det er da blodprøve som er relevant i forhold til om du har kjørt i ruspåvirket tilstand.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar.

Ja stygt redd er i grenseland.

Nektet på alt i avhør. Både bruk og kjøring. Urin var bare hurtig test som ikke er rettskraftig eller?

Dette er jo galskap at man ikke kan føle seg trygg på å kjøre bil nesten 5 døgn etter.

Advokat blir involvert. Men er blodprøven over grensen, er det vel ingenting man får gjort..
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil bare si at ellers her har du gjort alt rett. Nekt nekt nekt. Jeg tror det kommer til å gå bra.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen fler med lignende saker? Tenker på eventuelle blodverdier etter X antall dager etter sist blås?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nokia6310i
14 0
Hvordan gikk dette?
▼ ... over et år senere ... ▼
Gikk dt braa?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen fler med lignende saker? Tenker på eventuelle blodverdier etter X antall dager etter sist blås?
Vis hele sitatet...
hei!
jeg ble stoppet idag etter ca 12-13t (kl 12 på natta ca) siden siste joint
jeg røyker hver dag og er godt klar over at jeg ikke kjører etter en joint eller samme dag.. men ble stoppa 13:15 idag og kanskje blodprøven ble tatt 13:35?40?
hva kan jeg forvente? jeg nektet på førerkortbeslag men legen mente jeg var ‘litt påvirket’

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen fler med lignende saker? Tenker på eventuelle blodverdier etter X antall dager etter sist blås?
Vis hele sitatet...
tusentakk for svar!
Sist endret av fresj1; 23. mars 2023 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.