Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 10800
BRAND ∞ STRONG
"Jo mer man vet, dess mer vet man at man ikke vet."
er det et ordtak som sier.

Jeg tror det var filosofen Arne Næss som illustrerte dette med en sirkel.
At alt inne i sirkelen var din kunnskap og att ytterkanten av sirkelen representerte
det du ikke vet svaret på. Jo mer kunnskap du besitter dess større blir ytterkanten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
"Jo mer man vet, dess mer vet man at man ikke vet."
er det et ordtak som sier.

Jeg tror det var filosofen Arne Næss som illustrerte dette med en sirkel.
At alt inne i sirkelen var din kunnskap og att ytterkanten av sirkelen representerte
det du ikke vet svaret på. Jo mer kunnskap du besitter dess større blir ytterkanten.
Vis hele sitatet...
What a wise man!
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som vet hvordan det gikk med Tarjei?
Tarjei Theo Flove
2021-06-25
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Tarjei Theo Flove
2021-06-25
Vis hele sitatet...
Ved å google dette så kommer man til en minneside som ikke er for Tarjei, men for en annen hvor Tarjei har postet et lys. Informasjonen over stemmer altså ikke.
Eksistensidealist(?)
Flove's Avatar
6 15
Det går ganske bra, morsomt nok❣️

Helsa er god, livet er herlig, og fremtiden er lagt opp for å gagne fler ✨ ❤️

Sitat av Erlpil Vis innlegg
Ved å google dette så kommer man til en minneside som ikke er for Tarjei, men for en annen hvor Tarjei har postet et lys. Informasjonen over stemmer altså ikke.
Vis hele sitatet...

Mhm

Den datoen, 2021-06-25, er fra minnesiden til en venn, som gikk bort.
Kreft hjalp han dessverre ikke til å fortsette livet, men hjalp han heller til å forlate kroppen og livets til-tider overveldende kamp. ��
Sist endret av Flove; 25. mars 2023 kl. 03:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Eksistensidealist(?)
Flove's Avatar
6 15
Forresten;
forstår at helsereisen min, og det jeg har stått for, har vært provoserende, irriterende, skremmende og/eller fornærmende for fler av dem som ble eksponert for historien.

Mange har delt sin kjærlighet og godhet, og enkelte har delt sin godhet i uttrykk av at de ønsket meg død, og ikke levende.

Jeg ber om forlatelse til dem som har rett, dem som ikke har rett, den som har lidd, og dem som fikk tyngre ting å jobbe med i seg selv som følge av den tankevekkende tilnærmingen til helse og velvære fremstilt i "Tarjeis Eksperiment".

Har noen gjennomgått smerte fra å vurdere/motstå ideene utforsket på denne livsreisen, så ønsker jeg med hele mitt hjerte og sinn at hva enn som er riktig og godt for deg, finner nettopp deg.

Det er en intensitet av å stå i hetens lys av uendelige meninger, enigheter, uenigheter, fordømmelser, og perspektiver.

Personlig finner jeg alle perspektiver verdifulle nok til å bli genuint hørt én gang. Ikke alle forstår; og ikke alle forstår når en annen forstår dem.


Du som leser dette:
Måtte din dag være fylt med hele deg, fra dypet, høyden og vidden av hele din ekspanderte essens - nok til at du gjenkjenner deg selv i alt verden har å tilby deg

Måtte alle her føle en tilstedeværelse forbi våre separerte selv'er.

Til syvende og sist er det alltids en bro vi kan erkjenne, og møtes på.
Vårt felles grunnlag er der vi kan møte oss selv, i hverandre.

På våre tuer ser det ikke alltid ut som om vi kjemper for samme sak. Du er "her", og jeg er "der" - men vi er alle her.

Så langt har jeg ikke funnet et eneste individ som ikke i essens deler det samme fundamentale ønsket om "å bedre". Veiene våre kan være forskjellige, og om de faktisk fundamentalt er det, så håper jeg at din vei er den beste for deg, til tross for meg. Jeg stoler på deg på din vei, og at du ville spurt meg eller noen mer relevante, dersom det kunne hjulpet din og/eller andre sin livsreise.


God påske =)
Sist endret av Flove; 1. april 2023 kl. 12:17.
Sitat av Flove Vis innlegg
Forresten;
forstår at helsereisen min, og det jeg har stått for, har vært provoserende, irriterende, skremmende og/eller fornærmende for fler av dem som ble eksponert for historien.

Mange har delt sin kjærlighet og godhet, og enkelte har delt sin godhet i uttrykk av at de ønsket meg død, og ikke levende.

Jeg ber om forlatelse til dem som har rett, dem som ikke har rett, den som har lidd, og dem som fikk tyngre ting å jobbe med i seg selv som følge av den tankevekkende tilnærmingen til helse og velvære fremstilt i "Tarjeis Eksperiment".

Har noen gjennomgått smerte fra å vurdere/motstå ideene utforsket på denne livsreisen, så ønsker jeg med hele mitt hjerte og sinn at hva enn som er riktig og godt for deg, finner nettopp deg.

Det er en intensitet av å stå i hetens lys av uendelige meninger, enigheter, uenigheter, fordømmelser, og perspektiver.

Personlig finner jeg alle perspektiver verdifulle nok til å bli genuint hørt én gang. Ikke alle forstår; og ikke alle forstår når en annen forstår dem.


Du som leser dette:
Måtte din dag være fylt med hele deg, fra dypet, høyden og vidden av hele din ekspanderte essens - nok til at du gjenkjenner deg selv i alt verden har å tilby deg

Måtte alle her føle en tilstedeværelse forbi våre separerte selv'er.

Til syvende og sist er det alltids en bro vi kan erkjenne, og møtes på.
Vårt felles grunnlag er der vi kan møte oss selv, i hverandre.

På våre tuer ser det ikke alltid ut som om vi kjemper for samme sak. Du er "her", og jeg er "der" - men vi er alle her.

Så langt har jeg ikke funnet et eneste individ som ikke i essens deler det samme fundamentale ønsket om "å bedre". Veiene våre kan være forskjellige, og om de faktisk fundamentalt er det, så håper jeg at din vei er den beste for deg, til tross for meg. Jeg stoler på deg på din vei, og at du ville spurt meg eller noen mer relevante, dersom det kunne hjulpet din og/eller andre sin livsreise.


God påske =)
Vis hele sitatet...

Det er enkelt å forstå at det som går utenfor samfunnets "mal" på hvordan sykdom skal og bør håndteres vil provosere proporsjonalt med din avstand fra denne mal.

Personlig ville jeg aldri tatt dine steg med det sykdomsbildet, men, forstår og respekterer et individuelt valg.

Da jeg så dokumentaren skal jeg ærlig innrømme at fra mitt ståsted fremstod dine valg på behandling, eller ikke behandling - som russisk rulett.

Men vi har plass og skal ha plass til ulikhet, og jeg setter pris på at du deler dine tanker og perspektiv, og ønsker det lykke til videre - og en riktig god påske!