Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 457
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har startet på propanolol (betablokker) og remeron (antidep) går også på aduvanz og beroliggende. Etter jeg starte på de 2 førstnevnte har jeg gått opp så mye i vekt, klarer ikke slutte og spise og må ha noe søtt hele tiden. Noen som har noe tips for og ikke gå opp i vekt? Ser også at betablokker kan hindre forbrenning. Vært lite trening i det siste pga fjernet svulst i en arm. Men kommet meg igang med 3 økter nå og har tidligere trent styrke og vært veldig fornøyd med kroppen min og vært veldig flink på og spise men nå klarer jeg rett og slett ikke og stoppe søtsuget, våkner opp om morgenen og må ha noe søtt
Kan det være at du mangler ett vitamin? Veldig typisk å gå opp i vekt ved diverse medisin bruk.

Kanskje legen din har noen gode tips
Heisann. Jeg har tidligere vært ganske så overvektig og kan ha et ganske så stort behov for søtt for å dempe angsten i kroppen. Det har tydeligvis blitt en mestringsstrategi for meg gjennom livet. Jeg fant ut for noen år tilbake at lavkarbo som en fast livsstilsendring var veldig effektiv til å hindre søtsug og behovet for småspising av mellommåltider. Grunnen til at jeg kaller det en livsstilsendring er for at mange prøver på det på en diett for å tape vekt, og det fungerer jo, men når de skifter tilbake til karbohydratrik mat pluss snop, så kommer kiloene tilbake. Jeg har inntrykk av at metthetsfølelsen var mer stabil på lavkarbo, og det hadde også positiv effekt på psyken sånn at humøret var ikke så skiftende gjennom dagen. Og nå trente jeg en del i denne perioden (som varte i flere år), men jeg fikk også inntrykk av at jeg hadde mer overskudd. Og jeg lå stabilt på rundt 92 kilo, så det var ikke sånn at jeg ble radmager av å ha den typen kosthold.

Om det ikke er ønskelig å legge om kosthold, så kan du jo spørre legen din om å øke aduvanzen din en del, for den også fjerner jo sultfølelsen. Dette blir riktig nok litt sett ned på, da mange mener at den negative effekten denne typen preparater har på helsen din er større enn den postive effekten av vekttap.
Jeg har gått på propanolol selv og merket ikke noe til dette, men jeg tok det ved behov.

Jeg støtter økning av aduanz, men ville gått av remeron til du får vekten under kontroll om det lar seg gjøre. Ville ikke risikert vektøkning i en depressiv periode så ville prøvd alt annet som kan hjelpe, det kan havne en ond sirkel som blir umulig å bryte når du 20 kilo senere er avhengig av anti depressive.
Gikk ned fra 70mg aduvanz til 50 for og se om det hjalp til på hvilepulsen min, hadde 100-120 i hvilpuls etter dosen med nedtrappet og, og den holdt seg på det likevell om jeg startet på betablokker
Anonym bruker
"Sammen Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gikk opp ca 25kg på Remeron, på under 3 måneder. Spiste minst 1.5 potetgull-pose og nesten en stor sjokoladeplate HVER dag. Hadde null metthetsfølelse på karbo/godis.
Les det hefte som fulgte med Remeronen, så står det som en av bivirkningene.