Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 533
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva blie straffen for å bli tatt for en halv kilo kratom. Tenker å grave det ned i skogen en plass så hvis razzia så ja..
De fleste som blir tatt med kratom er folk som innrømmer å ha bestilt det fra utlandet, da blir det fort litt strengere enn om man blir tatt med det i besittelse. Straffen for å være i besittelse av dette vil mest sannsynlig bli en veldig liten bot, men det kan godt være du slipper unna med påtaleunnlatelse eller at saken blir henlagt. Tror de to sistnevnte scenarioene er mest sannsynlig med mindre man har kilovis.

Hvis du ikke er i søkelyset så ville jeg bare oppbevart det hjemme. Fort gjort å vekke mer oppmerksomhet ved å drive med graving i skogen til alle døgnets tider.
Tror ikke det er noe straffbart å være i besittelse av, men innføring KAN medføre bot.

Hadde razzia hjemme i 2022, og de sa ikke noe på kratomen. Den sto urørt i skapet når de dro.
Kratom er i Norge oppført som reseptpliktig legemiddel (selv om jeg aldri har hørt om noen har fått det foreskrevet av lege riktignok). Så en kan absolutt få smekk på lanken av å bli tatt for besittelse. Men hvor ivrig snuten er i tjenesten, eller kompetansen på hva det er forsåvidt varierer nok. Men mildere reaksjon enn ved tradisjonelle kjente stoffer vil jeg tro
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Jeg bestilte 100g(utland), det ble destruert. Vil tro det kanskje hadde vært verre med 500g, men det er ikke sikkert.