Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3342
Har tenkt å skyte første gangen. Vet fremgangsmåte og har fått andre til å vist meg tidligere så er veldig trygg på det. Sniffa rundt 140 mg for to timer siden, sniffer nesten daglig så er vandt med det. Er ikke noe super rusa nå, føler rusen går fort ned siden jeg gjør det titt og ofte. Så lurer bare på om det går greit å skyte nå etter jeg sniffa? Hvor mye burde jeg skyte første gang? Har veldig bra speed, trenger bare rundt 70mg sniffet for å komme i godt humør av denne.
Er med folk nå så har noen til å følge med btw

Kommer til å skyte en eller annen gang så er ikke noe vits å si jeg skal holde meg unna. Lurer bare på om det går greit?
Selvsagt går det greit når du allerede har bestemt deg for at det er dette livet du vil leve, men det er en trist og bratt utvikling.. de fleste har holdt på en stund før de velger å gå den veien.

Vi her inne vet ikke hvordan du reagerer på amfetamin, men ett skudd i seg selv vil ikke være superfarlig, det er bare at mange går helt av skaftet når de først begynner med det. Hvis du allerede har bestemt deg for å bli sprøytenarkis(beklager ordbruken) så vil det gå helt greit.
Sist endret av DrDeath; 14. februar 2023 kl. 19:12.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Selvsagt går det greit når du allerede har bestemt deg for at det er dette livet du vil leve, men det er en trist og bratt utvikling.. de fleste har holdt på en stund før de velger å gå den veien.
Vis hele sitatet...
Lurer bare på om det kan påvirke at jeg sniffet for litt siden, siden jeg ikke har skutt før. Har sniffet bra lenge(med pauser også) men vil si jeg har holdt på ganske lenge hehe
Du vil så klart bygge videre på den effekten du allerede har, det kan godt være at du blir overstimulert av å sette en smell med alt det medbringer seg, men det vil nok gå bra. Det er som sagt overgangen til å begynne med sprøyter som vil være det værste. Jeg oppfordrer deg til å styre unna, men samtidig så vet jeg at det kan være vanskelig å overbevise noen som er bestemt på å ta det valget. De aller fleste treger på det.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Du vil så klart bygge videre på den effekten du allerede har, det kan godt være at du blir overstimulert av å sette en smell med alt det medbringer seg, men det vil nok gå bra. Det er som sagt overgangen til å begynne med sprøyter som vil være det værste. Jeg oppfordrer deg til å styre unna, men samtidig så vet jeg at det kan være vanskelig å overbevise noen som er bestemt på å ta det valget. De aller fleste treger på det.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. De jeg vet om tar ca halvparten i skudd av det de vanligvis ville sniffet. Kanskje jeg burde ta litt mindre siden jeg sniffa for noen timer siden eller? Kan det hende jeg ikke får effekt om jeg tar for lite?
Du får ikke noe effekt av sprøyte nå as, bare og legge på hylla. sparte deg for waste i dag.
Før du setter deg ditt første skudd, så kan du iallefall gjøre deg selv tjenesten og lese dette innlegget. Lykke til videre i livet uansett
Sist endret av Jorg; 14. februar 2023 kl. 19:50.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Før du setter deg ditt første skudd, så kan du iallefall gjøre deg selv tjenesten og lese dette innlegget. Lykke til videre i livet uansett
Vis hele sitatet...
Kommer ikke noe opp når jeg trykker på linken…

Skulle bare oppdatere. Satt skudd, fikk ikke blodsvar på første men fikk på andre. Gikk helt supert, mye bedre enn jeg hadde trodd med tanke på at jeg ikke har skutt før. Skjønner hva folk mener med å nå toppen på få sekunder. Føler jeg fikk en helt annen rus. Liker rusen nå bedre enn ved sniffing/dropping men kommer fortsatt holde meg til sniffing og dropping for det meste selvom sprøyta var nice.
Sist endret av Avenged2022; 14. februar 2023 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du skal ha kudos om du holder deg til å sniffe/droppe fremover, det er det ikke så mange som får til!
Håper ikke du henger med folk som oppfordrer deg til å skyte, er for mange som vil dra andre ned med seg.
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Kommer ikke noe opp når jeg trykker på linken…

Skulle bare oppdatere. Satt skudd, fikk ikke blodsvar på første men fikk på andre. Gikk helt supert, mye bedre enn jeg hadde trodd med tanke på at jeg ikke har skutt før. Skjønner hva folk mener med å nå toppen på få sekunder. Føler jeg fikk en helt annen rus. Liker rusen nå bedre enn ved sniffing/dropping men kommer fortsatt holde meg til sniffing og dropping for det meste selvom sprøyta var nice.
Vis hele sitatet...
For meg høres det ut som om du kommer til å sette smell nr 2 innen et par døgn. Så nr tre, og fire...
Neida, sånn helt faktisk. Dette er svar til dere begge. Har lovt megselv at de 10 jeg kjøpte skal være de eneste jeg noen gang er borti. Er flyttet til ny plass og de jeg henger med her tar ikke sprøyter selv. Har ikke noe behov for å få meg en «vennekrets» i sprøytemiliøet heller. Har jo for den saks skyld nettopp satt skudd men jeg vil heller holde meg til de vennene jeg henger med til vanlig som ikke tar sprøyter da disse er ganske chill å være med rusa eller ikke.
Helt ærli synes jeg jo ofc sprøyta var nice men det skjer ikke at jeg tar neste om noen dager @SkammeligNykter
Nei, er jo bare tirsdag. Sorry, trodde vi var nærmere helga.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Nei, er jo bare tirsdag. Sorry, trodde vi var nærmere helga.
Vis hele sitatet...
Hahaah herregud, så jævli motiverende du va da. Gjør mye annet i helgene enn å ruse meg og ruser meg absolutt ikke vær dag. Du aner jo ikke hvilket forhold jeg har til rus. Utifra kmt dine synes jeg du virker som en som drar andre ned bare for at du skal føle deg bedre eller kanskje du er usikker på ditt eget rusbruk men idontknow, bruker selv ikke å dømme folk gjennom noen få kommentarer bak skjerm
Overdose med amfetamin fører gjerne til kvalme og paranoia/forvirring som de tydeligste tegnene, og de fleste tåler ganske så mye når de har holdt på i noen dager. Bare ha det i bakhodet at hvis du begynner å tro at folk skal ta deg eller sånne ting, så bør du ikke ta mer på en stund. Altså, jeg kjenner folk i 50-årene som har brukt amfetamin hele livet og som fortsatt trøkker innpå så de henger bak gardina pga at snuten står i hagen, så dette er ikke nødvendigvis så veldig tydelig for alle som bruker det. Så dosene etter at du har holdt det gående noen dager kan bli ganske så høye uten at du opplever det der, men begynner du å merke noe av det der så har du nok sikkert tatt for mye.

For noen år siden hørte jeg en venn si akkurat det samme som deg her, at han bare skal teste det litt, men nåla kan være en slu jævel. Det var ikke lenge etter han begynte med den at han prøvde å kjøre en kniv i hodet på faren sin, og de to hadde jeg alltid et inntrykk av at var nære hverandre. Når du treffer den riktige dosen, gjerne etter at du har hatt opphold en stund, så kan du får noe som ligner på kroppslige orgasmer som varer i 10-20 min! Jeg kan nesten garantere deg at etter du har opplevd dette, så kommer du aldri til å glemme den følelsen. Jeg vil tro at de fleste i Brugata er hekta på nåla, så de er faktisk så hekta at de velger på være hjemløse for å ha penger nok til dop...jeg tror de færreste av de som velger det livet fortsatt snorter eller røyker dopet altså.

Bare ha det i bakhodet da du når du holder på.

Jeg har møtt svært unge jenter som har rota seg inn i det der miljøet, hvor de etter hvert ble så hekta at de gikk langt for å ordne seg dop. Hun ene endte opp med å bli drept i en alder av 21 med en overdose. Noen hadde visst planer om å "skremme henne litt", og det gikk visst galt. Har også hørt mye om ran og voldtekter når det kommer til disse jentene som kommer inn i miljøene.

Ingen av oss ønsker dette for deg, men den stien du er på nå leder svært ofte dit.
Sist endret av tasmus82; 14. februar 2023 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Yess, har tenkt å ta et lang pause. Tenker at idag var siste gang på en stund, ialefall med amf. Å helt ærlig nå når rusen begynner å gå ned, vil si jeg er på nedturen nå. Etter 2-3 timer er jeg nede. Er jo fortsatt rusa, er jo fortsatt rask i bevegelsene og alt det men føler meg absolutt i psykisk rusa. Blir veldig «tom» etter 2-3 timer, om jeg redoserer på samme dag kommer jeg psykisk ned bare etter 45 minutter. Har også sovet lite de siste nettene uten at jeg har lagt merke til det. Har litt prikkete syn og om jeg feks ser ned på skjermen på telefonen min ser jeg kun skjermen. Alt rundt glemmer jeg på en måte av. Så må se opp i blandt for å ikke glemme hvor jeg i det hele tatt er.

Og det der med nåla. Fyyyfaen, jeg klarer å holde meg unna den. Jeg SKAL holde meg unna den. Slik som flere har skrevet er det et sinnsykt stort steg. Men har ikke brydd meg så veldig mye, da jeg helt ærlig vil innrømme at jeg er jævlig dum iblandt og tenker ikke alltids så langt. Er ikke slik at jeg føler en trang til å stikke den igjen. Føler ikke at jeg MÅ gjøre det nå eller imorgen. Er ikke sånn at jeg plutselig tenker på nåla, slik som jeg har tenkt på enkelte rusmidler jeg har vært på tur å få en avhengighet til før. Men om jeg tenker på nåla nå, så får jeg ikke en skummel følelse lengre. Får ikke den «narkoman» følelsen lengre som jeg tror alle som ikke har rørt sprøyter får. Om jeg tenker på nåla nå har jeg allerede etter en gang begynt å romantisere den. Allerede etter bare en gang. Jeg vet at jeg absolutt ikke kommer til å bruke den verken i morgen eller i overimorgen.

Nå vil jeg si jeg faktisk skjønner forskjellen mellom å være hekta og å være avhengig. Jeg er hekta på nåla etter denne ene gangen, føler at så lite som to-tre til skudd kommer til å få meg avhengig.
Jeg klarer fint å ikke bruke den mere, men etter denne ene gangen skjønner jeg meg på de som ikke klarer legge den fra seg etter første «test».


Kommer til å lage en ny tråd der jeg tenker jeg skal fortelle litt om hvordan det var for meg og blir nokk å skrive en konklusjon om noen er intr i å lese den(:

En ting til, vil bare si at jeg fortsatt synes det er unødvendig å få nedsettende kommentarer som «vent til helga». Da dette kan gjelde for noen, men det kommer absolutt ikke være mitt tilfelle
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Yess, har tenkt å ta et lang pause. Tenker at idag var siste gang på en stund, ialefall med amf. Å helt ærlig nå når rusen begynner å gå ned, vil si jeg er på nedturen nå. Etter 2-3 timer er jeg nede. Er jo fortsatt rusa, er jo fortsatt rask i bevegelsene og alt det men føler meg absolutt i psykisk rusa. Blir veldig «tom» etter 2-3 timer, om jeg redoserer på samme dag kommer jeg psykisk ned bare etter 45 minutter. Har også sovet lite de siste nettene uten at jeg har lagt merke til det. Har litt prikkete syn og om jeg feks ser ned på skjermen på telefonen min ser jeg kun skjermen. Alt rundt glemmer jeg på en måte av. Så må se opp i blandt for å ikke glemme hvor jeg i det hele tatt er.

Og det der med nåla. Fyyyfaen, jeg klarer å holde meg unna den. Jeg SKAL holde meg unna den. Slik som flere har skrevet er det et sinnsykt stort steg. Men har ikke brydd meg så veldig mye, da jeg helt ærlig vil innrømme at jeg er jævlig dum iblandt og tenker ikke alltids så langt. Er ikke slik at jeg føler en trang til å stikke den igjen. Føler ikke at jeg MÅ gjøre det nå eller imorgen. Er ikke sånn at jeg plutselig tenker på nåla, slik som jeg har tenkt på enkelte rusmidler jeg har vært på tur å få en avhengighet til før. Men om jeg tenker på nåla nå, så får jeg ikke en skummel følelse lengre. Får ikke den «narkoman» følelsen lengre som jeg tror alle som ikke har rørt sprøyter får. Om jeg tenker på nåla nå har jeg allerede etter en gang begynt å romantisere den. Allerede etter bare en gang. Jeg vet at jeg absolutt ikke kommer til å bruke den verken i morgen eller i overimorgen.

Nå vil jeg si jeg faktisk skjønner forskjellen mellom å være hekta og å være avhengig. Jeg er hekta på nåla etter denne ene gangen, føler at så lite som to-tre til skudd kommer til å få meg avhengig.
Jeg klarer fint å ikke bruke den mere, men etter denne ene gangen skjønner jeg meg på de som ikke klarer legge den fra seg etter første «test».


Kommer til å lage en ny tråd der jeg tenker jeg skal fortelle litt om hvordan det var for meg og blir nokk å skrive en konklusjon om noen er intr i å lese den(:

En ting til, vil bare si at jeg fortsatt synes det er unødvendig å få nedsettende kommentarer som «vent til helga». Da dette kan gjelde for noen, men det kommer absolutt ikke være mitt tilfelle
Vis hele sitatet...
Beklager om det ble litt strengt:P Men du skrev jo i første post at du sniffer nesten daglig. Det sier da litt om ditt forhold til speed.

Jeg bare erter litt Har selv vært på nåla i mange år, og heldigvis kommet meg av.
Fort gjort å gjøre det igjen, om man først har gjort det en gang.
Gjerne etter et par pils.
Da har man allerede pushet grensen for hva man synes er greit.


Men for all del! Jeg har troa på deg om du mener du ikke vil mer
@SkammeligNykter
Haha går fint, ble nokk litt extra irritert på grunn av speeden blanda med lite søvn så sorry for det heheh
Jeg håper du har selvinnsikt nok til å se at iløpet av 6 timer så har du gått fra å ønske å prøve å sette et skudd til å "romantisere nåla når du tenker på den" som du selv beskriver. Det å bli avhengig av å bruke stoff IV går jævlig fort. Det burde være en pekepinn for deg. Lykke til
Den jenta der på 21 opplevde masse styggheter før hun ble tatt av dage, så jeg tenker mye på henne når jeg ser andre unge jenter holde på å rote seg borti stoff. Jeg har jo hatt venninner som har hatt en lengre flørt med dop også, for så å legge det på hylla igjen...men nå prøvde ikke de nåla da...

Det er mulig å ha en OK dag uten å bruke dop også. Det skulle ta meg 34 år før jeg opplevde noen av mine første sånne dager, og da begynte jeg å angre på valgene mine for første gang jeg også. Jeg trodde jeg var permanent ødelagt sånn at rusmidler var min eneste utvei, men i stedet så skulle det vise seg å ligge masse traumer i bunn. Jeg synes du heller skal sette deg ned og tenke nøye gjennom hvorfor du velger som du gjør nå om dagen, for du virker litt destruktiv i valgene dine. Og ta det fra meg; du kan snorte og spise det aller meste altså, uten å bli oppriktig forelsket i stoff, men når du har kjent det rushet nåla kan gi deg, så frykter jeg du også kommer til å kaste bort livet ditt på noe som egentlig er ganske så meningsløst i lengden. Men det er jo mulig du er en av disse menneskene som bare ikke klarer seg uten rusmidler, der valget stort sett står mellom døden eller rus, og hvis du er det så skal jeg respektere dine valg uten flere moralprekener.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Den jenta der på 21 opplevde masse styggheter før hun ble tatt av dage, så jeg tenker mye på henne når jeg ser andre unge jenter holde på å rote seg borti stoff. Jeg har jo hatt venninner som har hatt en lengre flørt med dop også, for så å legge det på hylla igjen...men nå prøvde ikke de nåla da...

Det er mulig å ha en OK dag uten å bruke dop også. Det skulle ta meg 34 år før jeg opplevde noen av mine første sånne dager, og da begynte jeg å angre på valgene mine for første gang jeg også. Jeg trodde jeg var permanent ødelagt sånn at rusmidler var min eneste utvei, men i stedet så skulle det vise seg å ligge masse traumer i bunn. Jeg synes du heller skal sette deg ned og tenke nøye gjennom hvorfor du velger som du gjør nå om dagen, for du virker litt destruktiv i valgene dine. Og ta det fra meg; du kan snorte og spise det aller meste altså, uten å bli oppriktig forelsket i stoff, men når du har kjent det rushet nåla kan gi deg, så frykter jeg du også kommer til å kaste bort livet ditt på noe som egentlig er ganske så meningsløst i lengden. Men det er jo mulig du er en av disse menneskene som bare ikke klarer seg uten rusmidler, der valget stort sett står mellom døden eller rus, og hvis du er det så skal jeg respektere dine valg uten flere moralprekener.
Vis hele sitatet...
Fram til sommeren så er det veldig mye som skjer, når høsten kommer er det mye som ordner seg. Trenger ikke ruse meg hver dag eller bruke nåla mer for den saks skyld, men tror faktisk helt ærlig ikke jeg overlever fram til sommeren uten noe slags form for dop. Er tvangsinnlagt for noe som skjedde i jula(ikke rus). Synes selv det er helt meningsløst med innleggelse da jeg heller ikke gjorde noe mot noen andre uten å gå i detalj heh

Sitat av easethepain Vis innlegg
Jeg håper du har selvinnsikt nok til å se at iløpet av 6 timer så har du gått fra å ønske å prøve å sette et skudd til å "romantisere nåla når du tenker på den" som du selv beskriver. Det å bli avhengig av å bruke stoff IV går jævlig fort. Det burde være en pekepinn for deg. Lykke til
Vis hele sitatet...
Ja, helt sykt. Planen var egentlig å ta med en veninne, men har sagt til hun at hun aldri må finne på å gjøre det og har fortalt hun hvorfor så tror hun har lagt tanken på hylla
Sist endret av Avenged2022; 15. februar 2023 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg så du skrev noe om traumer i det andre innlegget ditt, og det er jo det jeg i hovedsak sliter med også, samt at jeg har en god del venner med det - og til felles har vi alle at vi opplever indre stillhet og en følelse av å være normal på amfetamin. Flere av oss har også spurt om å få ADHD-utredning sånn at vi endte opp med ADHD diagnose, og på det viset kan vi få sentralstimulerende som medisiner. Så om du er innlagt nå for tiden, så synes jeg du skal vurdere å be om en ADHD utredning, for det kan gjøre livet ditt betraktelig lettere fremover. Selv synes jeg Aduvanz stilnet mye av stormen hos meg når jeg gikk på det... Om du har en behandler som påstår at du ikke kan få ADHD utredning og medisiner på grunn av at du har traumer, så forklarer du bare at ADHD medisinen hjelper deg å holde fokus i hverdagen og at du slipper tankekaos og angsten den fører med seg, så på det viset blir det lettere for deg å bære/jobbe med traumene dine.
Og der satt jeg meg også en smell. Veldig lenge siden sist, men nå kom det litt på døra, med styr.

Jaja, det får bli med den ene.
Tar uansett ikke speed noe senere enn dette uansett, da jeg gjerne vil sove til kvelden, og ikke havne på runkern.
Ikke tok jeg imot noe mer speed enn til den ene justeringen heller.

Men fortsatt rimelig skuffet over hvor raskt jeg snudde.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Og der satt jeg meg også en smell. Veldig lenge siden sist, men nå kom det litt på døra, med styr.

Jaja, det får bli med den ene.
Tar uansett ikke speed noe senere enn dette uansett, da jeg gjerne vil sove til kvelden, og ikke havne på runkern.
Ikke tok jeg imot noe mer speed enn til den ene justeringen heller.

Men fortsatt rimelig skuffet over hvor raskt jeg snudde.
Vis hele sitatet...
Ahh fan, har du vært i noe behandling før? Vurdert det?
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Kommer ikke noe opp når jeg trykker på linken…

Skulle bare oppdatere. Satt skudd, fikk ikke blodsvar på første men fikk på andre. Gikk helt supert, mye bedre enn jeg hadde trodd med tanke på at jeg ikke har skutt før. Skjønner hva folk mener med å nå toppen på få sekunder. Føler jeg fikk en helt annen rus. Liker rusen nå bedre enn ved sniffing/dropping men kommer fortsatt holde meg til sniffing og dropping for det meste selvom sprøyta var nice.
Vis hele sitatet...
Alle sprøytemisbrukere jeg kjenner og har møtt, meg selv inkludert, sa og tenkte akkurat det samme. Men jeg vet også at ingen av oss hørte på advarslene vi fikk, så har ikke stor tro i at du kommer til å gjøre det heller.

Men husk at skyting ikke bare gir en sterkere rus, det gir også LANGT sterkere bivirkninger. Etter bare 1 år på nåla hadde jeg gått ned 35 kg (over halve kroppsvekten), mista mer enn halve håret på hodet, sov kanskje 2-3 ganger i uken om jeg var heldig, hadde hull i tennene.. Det er en helt annen verden, og den er mye styggere. Men om du skal gjøre det, prøv ditt beste å hold på gode vaner og rutiner. Ikke sett nye skudd hver time, bruk nytt utstyr (spesielt kanyler!) hver gang og gjerne bytt litt på årene slik at du ikke sliter de ut like fort. Og aldri injiser uten blodsvar. Lykke til, jeg håper virkelig det går bedre med deg enn det gjorde med meg.
Hei, ja går bra. Tok første skudd for 7 dager siden, andre skudd to dager etter, tredje en eller annen gang i mellom og fjerde skudd i går. Har bare 4 nåler igjen da jeg kastet to pga mangel på blodsvar. Hadde 10, brukt 4, kastet 2 og har 4 igjen. Føler ingen trang for å bruke nåla, hadde faktisk glemt den litt av. Har for det meste droppet og sniffet. Føler absolutt ikke på noen trang til å skaffe flere, så tror jeg klarer meg. Skal si ifra når siste er brukt opp hahah og om det er noen trang til å skaffe nye.
Det er jo ikke så værst da, hvordan vil du sammenligne effekten på de forskjellige inntaksmetodene da? Er sniffing blitt kjedelig/svakt, eller kommer du deg fortsatt i mål?
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Hei, ja går bra. Tok første skudd for 7 dager siden, andre skudd to dager etter, tredje en eller annen gang i mellom og fjerde skudd i går. Har bare 4 nåler igjen da jeg kastet to pga mangel på blodsvar. Hadde 10, brukt 4, kastet 2 og har 4 igjen. Føler ingen trang for å bruke nåla, hadde faktisk glemt den litt av. Har for det meste droppet og sniffet. Føler absolutt ikke på noen trang til å skaffe flere, så tror jeg klarer meg. Skal si ifra når siste er brukt opp hahah og om det er noen trang til å skaffe nye.
Vis hele sitatet...
Jeg heller pleier ikke å føle noen trang så lenge jeg har styr tilgjengelig. Det er når det er tomt, tankene kommer.

Er du litt snill/kjip med deg selv nå, så kaster de de siste 4. Dette kan slå begge veier.

Har du ingen trang til å skaffe nye i løpet av de neste ukene, må jeg nesten gratulere.

Det er kjipt, men sant.
Det er det man ikke har, man ønsker seg mest.

Jeg sluttet med alt av droger ved å ha det liggende. Jeg hadde muligheten til å røyke tjall, ta heroin osv hvis jeg ville, men det ville jeg ikke.

Ved tidligere forsøk har jeg i desperasjon skaffet bare bittelitt til "for å forlenge nedtrapping" eller hva jeg prøvde å rettferdiggjøre det med. Det endte med kjøp og større sprekker.

Man kaster jo ikke noe man har kjøpt, når man allerede har rettferdiggjort kjøpet.

Den som er best til å lure meg, er meg selv. Og jeg er JÆVLIG god til det.
Jeg regner med du, og de fleste andre her er likedan.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
82 8
Jah glem alt jeg har sagt. Sprøytefri nå på rundt 11 dager, har vært et helvette. En kompis kom plutselig med mange nåler, klarte ikke styre meg. Faen ska spørre etter behandling. Tror noen klarer å holde seg unna etter første skuddet, trodde jeg å var sånn men fant ut jeg ikke var sånn alikavell.
Nåla har virkelig en tendens til å gjøre ting vesentlig verre altså. Det er veldig trist å høre at du også fant en kjærlighet til den.

Nå vil rådet mitt videre være å ikke bruke den etter et lengre opphold, eller med store doser. Spesielt store doser etter lengre opphold kan ha en tendens til å være litt vel heftig, eller kombinasjoner med stoffer.

Det finnes folk som slutter med nåla av forskjellige grunner, og klarer det relativt greit. Jeg har venner som rett og slett ikke tørr å bruke den, for de frykter for hva de kan få i seg, sånn at de heller snorter eller plugger det.

Og ikke bli sint på deg selv for «at du kunne være så dum». En av de tingene som kan komme med ungdomsårene er at man tror man skjønner alt eller at man vet hvordan ting fungerer, så det er ganske vanlig å gjøre sånt på impuls. Så jeg tror nok du klarer å løse dette greit uansett jeg, for du har jo noen fornuftige tanker oppi det hele. Ønsker deg hvert fall lykke til, og ikke nøl med å send på en melding eller skriv et innlegg om du lurer på noe. Tror folk flest her ønsker deg godt hvert fall.
Sist endret av tasmus82; 18. mars 2023 kl. 00:45.
Trådstarter
82 8
Takk for posten og forståelsen. Skal prøve holde meg så mye unna jeg klarer til jeg får behandling. Gikk så fort når jeg var på nåla, tenkte flere ganger i hodet mitt at det var sånn en uke siden sist jeg satt skudd men så var det egentlig i går. Skjønnte ikke før nå når jeg måtte være clean hvor mange ganger jeg faktisk hadde brukt nåla. 20-30 ganger flere ganger om dagen på rundt 3 uker ish. Ganske mye når jeg tenker på det nå.
Altså jeg er ikke faren din jeg, så du skal ikke ta kritikken min så tungt hvert fall. Jeg husker jo selv når jeg begynte, så en kveld jeg var på fest og gikk innpå soverommet for å justere så var jeg såpass uviten at jeg ble sittende å stikke 20-30 ganger opp og ned arma, og da satt det en dame å dro i den andre arma og bønnfalte meg om å slutte. Hun var jo litt interessert, men jeg hadde noe mye viktige på gang enn henne...aldri før hadde jeg prioritert noe som viktigere enn disse vakre damene...

Altså nåla forandret meg, ganske enkelt og greit. Jeg har heldigvis ikke vært der at jeg kunne solgt bestemora mi for en justering enda, men det er nok min første prioritering når det kommer til hva jeg skal bruke tiden min og pengene mine på ja. Også jager jeg den der skikkelige godfølelsen, sånn at dosene blir bare høyere og høyere så forbruket er jo hinsides all fornuft...Jeg vet det godt også, men allikevel så jager jeg den følelsen. Nå er ikke jeg av de skarpeste eller mest disiplinerte da, så mulig jeg er spesielt svak for dette, men jeg føler at den nåla har stjålet mye av livet mitt. Men altså jeg hadde ett dødsønske allerede i tenårene, så for min del så er det ikke det helt store tapet det jeg har gjort, men samtidig så skulle jeg ønske at jeg har valgt annerledes også...

Bare husk at det er ett valg du må ta, og at du kan velge den vekk, om du vil. Det smarteste er å kutte alt av rusmiljø og dra til et nytt sted hvor du kan begynne på nytt, og hvor du ikke aktivt oppsøker rusavhengige. Det trenger ikke å være så vanskelig å la det være skjønner du, men det blir raskt betraktelig verre når du vet at det finnes få minutter unna.

Ser jeg har en tendens til å kommentere litt vel ofte til folk, så kanskje jeg bør trekke meg litt tilbake sånn at andre også får litt plass. Jeg tenker jeg tar å drikker denne fleinsopp teen jeg har lagd meg, så prøver jeg å skifte fokus vekk fra internett. Du får ha en fin kveld videre Avenged...som sagt, du finner nok ut av det.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Neida, sånn helt faktisk. Dette er svar til dere begge. Har lovt megselv at de 10 jeg kjøpte skal være de eneste jeg noen gang er borti. Er flyttet til ny plass og de jeg henger med her tar ikke sprøyter selv. Har ikke noe behov for å få meg en «vennekrets» i sprøytemiliøet heller. Har jo for den saks skyld nettopp satt skudd men jeg vil heller holde meg til de vennene jeg henger med til vanlig som ikke tar sprøyter da disse er ganske chill å være med rusa eller ikke.
Helt ærli synes jeg jo ofc sprøyta var nice men det skjer ikke at jeg tar neste om noen dager @SkammeligNykter
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har tenkt til å fortsette å skyte, var dette da særlig lurt? Når du snorter/dropper heretter vil rusen plutselig ha blitt litt kjedelig i forhold til hva den kunne vært. Jeg skulle gjerne prøvd å skyte selv, men jeg lar være nettopp pga dette. Rusen blir jo aldri helt den samme igjen.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Skinny Vis innlegg
Hvis du ikke har tenkt til å fortsette å skyte, var dette da særlig lurt? Når du snorter/dropper heretter vil rusen plutselig ha blitt litt kjedelig i forhold til hva den kunne vært. Jeg skulle gjerne prøvd å skyte selv, men jeg lar være nettopp pga dette. Rusen blir jo aldri helt den samme igjen.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.
Jeg skyter en sjelden gang.
For noen år siden, hver gang, evt plugging om jeg gikk tom for nåler.
Men som oftest går det i nesa og det er helt nydelig.
Men nå liker jeg jo også smaken.

Må si forbruket har steget noe i det siste.
Hovedsaklig pga at jeg er så ekstremt sulten, å har lagt på meg 7kg på kort tid.
Dette trolig pga hasjslutt, men jeg må nå sulte meg litt for å krympe magesekken og komme meg tilbake til å ikke spise 5-6 feite middager daglig.
Før jul klarte jeg vel å spise meg mett på ca 1/4 av det jeg gjør nå.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
82 8
Sitat av Skinny Vis innlegg
Hvis du ikke har tenkt til å fortsette å skyte, var dette da særlig lurt? Når du snorter/dropper heretter vil rusen plutselig ha blitt litt kjedelig i forhold til hva den kunne vært. Jeg skulle gjerne prøvd å skyte selv, men jeg lar være nettopp pga dette. Rusen blir jo aldri helt den samme igjen.
Vis hele sitatet...
No shit at det ikke var lurt å skyte, tror jeg vet det godt selv nå. Ja ikke skyt du, godt valg👍
Hvordan går det med deg nå om dagen?
Ikke noe stress å kombinere forskjellige inntaksmetoder på amf.

Oral og IV har kjempefin synergi. Ta en dropp samtidig, eller like etterpå, som du setter et skudd. Det føles både som at rusen fra skuddet varer mye lengre, men får også en mye roligere avslutning der behovet for å sette nytt skudd ikke melder seg like fort.

Å sniffe er en inntaksmetode som faller litt mellom to stoler etter min mening. Man har i seg masse pulver men får en svak effekt som kicker inn marginalt fortere enn oralt. Pluss at du får masse dritt oppi nesa og det smaker jævlig.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ikke noe stress å kombinere forskjellige inntaksmetoder på amf.

Oral og IV har kjempefin synergi. Ta en dropp samtidig, eller like etterpå, som du setter et skudd. Det føles både som at rusen fra skuddet varer mye lengre, men får også en mye roligere avslutning der behovet for å sette nytt skudd ikke melder seg like fort.

Å sniffe er en inntaksmetode som faller litt mellom to stoler etter min mening. Man har i seg masse pulver men får en svak effekt som kicker inn marginalt fortere enn oralt. Pluss at du får masse dritt oppi nesa og det smaker jævlig.
Vis hele sitatet...
Det er fantastisk å se deg herliggjøre skyting til en person under 18 år.
Ser du noen steder i tråden der hun har behov for å booste smellen med å ta en dropp samtidig? Er det sånn du går rundt å anbefaler folk?
Mener du man får i seg mindre dritt ved å skyte det kanskje?
Er du en av de idiotene som mener skyting er sunnere siden man kjører dritten gjennom ett sigarettfilter før man trykker det inn i blodstrømmen?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er fantastisk å se deg herliggjøre skyting til en person under 18 år.
Ser du noen steder i tråden der hun har behov for å booste smellen med å ta en dropp samtidig? Er det sånn du går rundt å anbefaler folk?
Mener du man får i seg mindre dritt ved å skyte det kanskje?
Er du en av de idiotene som mener skyting er sunnere siden man kjører dritten gjennom ett sigarettfilter før man trykker det inn i blodstrømmen?
Vis hele sitatet...
Han svarer jo faktisk saklig på det trådstarter svarer på. Trådstarter har allerede tatt jomfrudommen på åra, så skaden har allerede skjedd.
At å begynne å smelle er en dårlig ide er trådstarter (og de aller aller fleste) allerede fullstendig klar over.


Og når man gjør som beskrevet, så vil man utsette trangen på å justere å få kicket til å vare mye lengre enn ved kun skyting, så man vil bruke mindre speed, og samtidig trenger ikke å skyte i nærheten like ofte.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjør på, pass på da er jævlig digg å skytte hvis du er redd for å bli avhengi
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjør på, pass på da er jævlig digg å skytte hvis du er redd for å bli avhengi
Vis hele sitatet...
Hva slags svar er det?
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Han svarer jo faktisk saklig på det trådstarter svarer på. Trådstarter har allerede tatt jomfrudommen på åra, så skaden har allerede skjedd.
At å begynne å smelle er en dårlig ide er trådstarter (og de aller aller fleste) allerede fullstendig klar over.


Og når man gjør som beskrevet, så vil man utsette trangen på å justere å få kicket til å vare mye lengre enn ved kun skyting, så man vil bruke mindre speed, og samtidig trenger ikke å skyte i nærheten like ofte.
Vis hele sitatet...
TS startet med nåla etter at hun hadde begynt å snorte på forhånd. Dvs hun vet ikke enda hvordan det er å trøkke innpå en kvarting etter 2 år pause, så hun er ikke i nærheten av å vite hvor latterlig deilig det der kan være. Så det hadde vært smart om hun aldri fant ut av det og, for sin egen del.

Og kicket varer lengre? Kicket kommer raskere, men det varer ikke lengre. Og dessuten, fra egen erfarlig så blir forbruket gjerne mye høyere når man til stadighet begynner å jakte kicket både oftere og med høyere doser.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
TS startet med nåla etter at hun hadde begynt å snorte på forhånd. Dvs hun vet ikke enda hvordan det er å trøkke innpå en kvarting etter 2 år pause, så hun er ikke i nærheten av å vite hvor latterlig deilig det der kan være. Så det hadde vært smart om hun aldri fant ut av det og, for sin egen del.

Og kicket varer lengre? Kicket kommer raskere, men det varer ikke lengre. Og dessuten, fra egen erfarlig så blir forbruket gjerne mye høyere når man til stadighet begynner å jakte kicket både oftere og med høyere doser.
Vis hele sitatet...
Er seff enig i at det beste er å aldri starter å skyte. selvfølgelig. Det går som regel kun en veg etter man først starter me nåla, desverre.

Tenkte at om man først skyter, så kan man spare både speed og blodårer på å ta en drop før/rett etter smell, da oppturen dra dropen tar over etter smellen så man slipper å skyte så ofte.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det er fantastisk å se deg herliggjøre skyting til en person under 18 år.
Ser du noen steder i tråden der hun har behov for å booste smellen med å ta en dropp samtidig? Er det sånn du går rundt å anbefaler folk?
Mener du man får i seg mindre dritt ved å skyte det kanskje?
Er du en av de idiotene som mener skyting er sunnere siden man kjører dritten gjennom ett sigarettfilter før man trykker det inn i blodstrømmen?
Vis hele sitatet...
Man skal tidlig krøkes om god krok skal bli.


Neida.. Det var en spøk.

DrDeath er bare krenket fordi han ble kalt narkoman et eller annet sted

Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Tenkte at om man først skyter, så kan man spare både speed og blodårer på å ta en drop før/rett etter smell, da oppturen dra dropen tar over etter smellen så man slipper å skyte så ofte.
Vis hele sitatet...

Det som er tanken ja, og det funker veldig bra for å redusere antall injeksjoner per dag
Sist endret av TrippyKing; 30. mars 2023 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Hvordan går det med deg nå om dagen?
Vis hele sitatet...
Kunne gått bedre, her om dagen var politiet med skjold å greier på døra her på instutisjonen fordi jeg hadde klikka sånn. Var jo flere forskjellige grunner for at jeg klikka men i hovedsak den rastløsheten jeg føler jeg aldri kommer meg ut av. Klarer ikke sitte i ro, føler meg heeeeletiden urolig aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Sist gang jeg rusa meg var forje fredag(8dager siden nå). Venter fortsatt på behandling, aner ikke når eller hvor. Er så å si innelåst på instuen her men vurderer finne en måte for å kunne stikke ut å ruse meg
Skjønner at du er lei av å være i denne situasjonen.. Det gjør noe med deg når andre skal bestemme over alt du gjør, men det virker ikke ut som du kommer deg utav dette før du har vært gjennom hele opplegget. Får det noen konsekvenser om du stikker av/ruser deg? Hvis ikke så er det jo veldig forståelig at du rømmer, men det gjør det vell ikke akkurat lettere for deg det heller i lengden.
Sitat av Avenged2022 Vis innlegg
Kunne gått bedre, her om dagen var politiet med skjold å greier på døra her på instutisjonen fordi jeg hadde klikka sånn. Var jo flere forskjellige grunner for at jeg klikka men i hovedsak den rastløsheten jeg føler jeg aldri kommer meg ut av. Klarer ikke sitte i ro, føler meg heeeeletiden urolig aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Sist gang jeg rusa meg var forje fredag(8dager siden nå). Venter fortsatt på behandling, aner ikke når eller hvor. Er så å si innelåst på instuen her men vurderer finne en måte for å kunne stikke ut å ruse meg
Vis hele sitatet...
De der i skinnklær tar jo frem skjold og automatvåpen for alt mulig, så de er glade i å tøffe seg (eller bare feige). Vi andre går jo inn i sånne situasjoner med bare ordene våre, så det sier jo litt om disse med autoritet...

Den der rastløsheten din, tror du at du kan ha angst? Du skrev jo noe i andre tråder om situasjonen din, og det ville jo ikke vært så unormalt om du fikk angst. Så fall så finnes det anti-depressiva og anti-psykotika som hjelper sånn delvis for det. Selv synes jeg cipraplex hjalp greit, men solian var den som hjalp best og med minst bivirkninger. Kanskje du kunne søkt opp litt informasjon om disse, evt søkt litt mer på forumet etter andre anbefalinger når det kommer til mestring av angst? Det kan være ganske normalt å oppleve sånt etter en rusperiode også, og spesielt om situasjonen rundt deg er noe ustabil, og den typen medisiner skriver de også ut veldig lett. Den solianen sies også å være "stemningsstabiliserende", så det kunne vært verdt ett forsøk.

Veldig trist å høre at du sliter, men jeg håper du fortsetter å lete etter svar, både i deg selv og fra oss andre. Det er nok mange som ønsker å se at du skal lykkes du også.

Glemte å nevne at ADHD også kan være en kilde til angst og uro, og sånn rastløshet. Så om du føler at amfetamin hjelper på det, så kan det jo være smart å satse på en ADHD utredning. Jeg har nylig fått den diagnosen selv i en alder av 40, og jeg synes aduvanz hjelper en hel del, selv om jeg valgte å selvmedisinere på egen hånd inntil videre...
Sist endret av tasmus82; 1. april 2023 kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg holder en finger på ADHD.
Bruker du anti-psykotika? Jeg spør fordi jeg selv ble sinnsykt rastløs av de.