Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3084
Hei. har lyst å importere et sikkelig HB apparat fra Ebay. da spesielt dette. https://www.ebay.com/itm/Professiona...97.m4902.l9144

noen som har noen erfaringer med dette?

enkelt å bli stoppet i toll?

bot/fengsel?

kommer snuten på døra?

bedre med 2 Lobber boksa?

hva er vitsen med et sånn Sight Glass?

går det ann å få kjøpt i norge en plass? :P

skal kun brukes til eget bruk, ikke noe salg.

har veldig lyst å prøve å lage mitt eget merke. som jeg kan være stolt av. tenker da på spriten. men forskjellige smaker og urter osv.

får jeg igjen pengene med Ebaymoneyback security om det blir stoppet i tolla?
Sist endret av DoktorUglover; 24. september 2018 kl. 16:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
noen som har noen erfaringer med dette?
Vis hele sitatet...
Tviler på at noen har erfaring med akkurat det apperatet, men mulig at noen har erfaring med et hjemmelaget apperat som ligner.

enkelt å bli stoppet i toll?
Vis hele sitatet...
Ja, tenker at det ikke er vits i å forsøke en gang. Om det er til eget bruk eller salg har lite å si når det stoppes i tollen.

bot/fengsel?
Vis hele sitatet...
Uten at jeg vet så tenker jeg at det blir bot.

Hvis/når det blir stoppet i tollen, kommer snuten på døra?
Vis hele sitatet...
Kanskje, kanskje ikke.

bedre med 2 Lobber boksa?
Vis hele sitatet...
Nei, men du kan selv bygge noe som er bedre enn det apperatet.

hva er vitsen med et sånn Sight Glass?
Vis hele sitatet...
Skal du feks. destilere blank sprit med smak i gjennom refluks så kan det være fortrinnsmessig å gjennom glassene se hvor høyt refluxen har kommet.

går det ann å få kjøpt i norge en plass? :P
Vis hele sitatet...
Ikke lovlig nei, men er sikkert en hel del personer rundt om i landet som lager på bestilling.
nei tenker på å ha i frukt å sånn etter at brenne prosessen er ferdig. epler blå bær etc.

kjenner ingen som bygger. eller hvordan jeg skal finne dem. Får Bryggerier slikt gjennom tolla?

tørr heller ikke bygge et selv. har 0 sveise erfaring eller hvordan jeg skal bygge det. å når det kommer til tegninger å sånn er jeg amatør.
Sist endret av DoktorUglover; 24. september 2018 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Greensken Vis innlegg
Får Bryggerier slikt gjennom tolla?
Vis hele sitatet...
Nei! For bryggerier har ikke lov til å destillerer det de brygger. Det er kun brennerier, som har lov til å destillere frem sprit. Disse brenneriene jobber kun igjennom Arcus.

Sitat av Greensken Vis innlegg
tørr heller ikke bygge et selv. har 0 sveise erfaring eller hvordan jeg skal bygge det. å når det kommer til tegninger å sånn er jeg amatør.
Vis hele sitatet...
Da har du valget i å lære deg sveising +++, eller så får du legge hele greia på hylla.
Sist endret av aluminiumfluorid; 24. september 2018 kl. 17:48.
Ta kontakt med selger, kanskje kan du bare kjøpe stigerøret? Så kobler du på kjele når den ankommer?
Et stigerør er jo ikke et "hjemmebrentsapparat" vel?

Virker å være en veldig bra løsning med kjekke detaljer. Kjenner jeg kunne gjerne hatt et slikt selv jeg. Om jeg hadde orket å styre med hjemmebrenning. Men jeg går jo lei alt mulig. Brygget øl en periode med ble lei. Stimet sprit også men ble lei. Er vel mer kosen med øl og sprit jeg liker enn håndarbeidet
Sist endret av random67489; 24. september 2018 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Ta kontakt med selger, kanskje kan du bare kjøpe stigerøret? Så kobler du på kjele når den ankommer?
Et stigerør er jo ikke et "hjemmebrentsapparat" vel?

Virker å være en veldig bra løsning med kjekke detaljer. Kjenner jeg kunne gjerne hatt et slikt selv jeg. Om jeg hadde orket å styre med hjemmebrenning. Men jeg går jo lei alt mulig. Brygget øl en periode med ble lei. Stimet sprit også men ble lei. Er vel mer kosen med øl og sprit jeg liker enn håndarbeidet
Vis hele sitatet...

det er litt jobb med det ja. har et stående, men det er så gammelt å dåli. alt for liten kolonne å bare 20l tank. tar år ikke syns jeg spriten blir bra heller. bruker copper mesh og rash rings (kjeramikk) ble noe bedre, men ikke top notch. vill kunne servere det på fest uten å skjemmes.

har tenkt på å dele opp sendinga. eventuelt ta tanken alene, elektronikken å noe av kolonna også resten i den 3 pakken. burde jo gå det?

blir noe faen i frakt da men
Sist endret av DoktorUglover; 24. september 2018 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spørs vel om ikke det kan bli problemer i tollen allikevel. Om du kjøper en pistol og får pistolen i en pakke og magasinet i en annen, har du fortsatt kjøpt og importert våpen uten tillatelse.
en kompis av meg bestilte dette her. https://www.ebay.com/itm/2Gal-8L-DIY...YAAOSwBwBbdSV3

kom seg igjennom tolla det. men har vell litt med tyngde å sånn å gjøre også kansje?

Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Spørs vel om ikke det kan bli problemer i tollen allikevel. Om du kjøper en pistol og får pistolen i en pakke og magasinet i en annen, har du fortsatt kjøpt og importert våpen uten tillatelse.
Vis hele sitatet...

nå er jo ikke dette en pistol da. men ja skjønner hva du mener. men om man deler det opp såppas at det ikke kan tolkes som et HB apparat så må det vell gå greit?
Sist endret av DoktorUglover; 24. september 2018 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kjopte spp for ca to år siden. Fant det billigst på allegro. Kom greit igjennom tollen det, men er jo ikke en kollonne akkurat.
Måte bruke google translate for å kommunisre.
Ser ut til å være billigere der. Søkte kjapt på destylator og denne ser litt lik ut og er halv pris om jeg har regna rett
https://allegro.pl/destylator-elektr...869972382.html

Har hørt om en som kontakta en selger der å fikk det brakt "privat". Kan jo være vert ett forsøk.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Er det noen forskjell på et apparat for å destillere sprit og destillere vann?
Er det mulig å kjøpe et apparat under påskudd av at du skal lage batterivann og så bruke det til sprit i stedet?
Noen som kan vise til en lov der det står at det er forbudt og kjøpe?/eige ett apparat så lenge det ikke blir brukt til sprit destillering.

Sitat av 5FDP Vis innlegg
Noen som kan vise til en lov der det står at det er forbudt og kjøpe?/eige ett apparat så lenge det ikke blir brukt til sprit destillering.
Vis hele sitatet...
Fant det selv.

https://www.dinside.no/bolig/nei-du-...parat/60987198
Sist endret av 5FDP; 24. september 2018 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det selges hb apparater helt åpent på norske markedet og slik har det vært i flere generasjoner. Det er nok ikke saker som har høy prioritet. Så juridisk så kan man ikke kjøpe eller selge hb apparat men i praksis skjer det jo hele tiden. Med import blir det jo litt annerledes, da vil jo evt. tollerne kontakte snuten og da må vel nesten snuten kjøre sak?

Men om du får det i flere forsendelser så øker nok sjansen for at det går bra.
Sitat av Tenag Vis innlegg
Jeg kjopte spp for ca to år siden. Fant det billigst på allegro. Kom greit igjennom tollen det, men er jo ikke en kollonne akkurat.
Måte bruke google translate for å kommunisre.
Ser ut til å være billigere der. Søkte kjapt på destylator og denne ser litt lik ut og er halv pris om jeg har regna rett
https://allegro.pl/destylator-elektr...869972382.html

Har hørt om en som kontakta en selger der å fikk det brakt "privat". Kan jo være vert ett forsøk.
Vis hele sitatet...
Nice ja ligner ganske mye. eneste som mangler er vell carbon filtere. men asså. sil klarer man vell å lage selv.

eller rettere sagt. det har jeg.
Sist endret av DoktorUglover; 25. september 2018 kl. 10:40.