Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4747
Hei. Huseier kom med ny Husleiekontrakt etter endt Husleiekontrakt. Har bodd i hybelen etter endt leieperiode, så kom han med en ny med beskjed om at jeg skyldte han penger for tiden jeg har bodd i hybelen. Kan han kreve betalt for tiden jeg har bodd i hybelen etter endt leieperiode??
Overskuddsmateriell
Har du betalt leien tidligere da?
Sitat av mrl Vis innlegg
Hei. Huseier kom med ny Husleiekontrakt etter endt Husleiekontrakt. Har bodd i hybelen etter endt leieperiode, så kom han med en ny med beskjed om at jeg skyldte han penger for tiden jeg har bodd i hybelen. Kan han kreve betalt for tiden jeg har bodd i hybelen etter endt leieperiode??
Vis hele sitatet...
Selvsagt må du betale for tiden du bor der.
Sitat av mrl Vis innlegg
Hei. Huseier kom med ny Husleiekontrakt etter endt Husleiekontrakt. Har bodd i hybelen etter endt leieperiode, så kom han med en ny med beskjed om at jeg skyldte han penger for tiden jeg har bodd i hybelen. Kan han kreve betalt for tiden jeg har bodd i hybelen etter endt leieperiode??
Vis hele sitatet...
du tenker liksom at du bare skal bo der uten å betale noe mer?
syns du det er helt kult gjort?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mrl Vis innlegg
Kan han kreve betalt for tiden jeg har bodd i hybelen etter endt leieperiode??
Vis hele sitatet...
Ja. Om du ikkje flytter ut når avtalt leigeperiode går ut er det ein implisitt forlenging av avtalen på gjeldande vilkår. Sjølvsagt må du betale!
Dette må vel være et dårlig formulert spørsmål?

Dersom det er snakk om økning i husleie og spørsmålet er om huseier kan kreve etterbetalt økningen for perioden fra gammel kontrakt gikk ut til ny kontrakt trer i kraft er nok svaret nei (dersom ingen av dere krever fornyelse av kontrakten vil vilkårene fra den forrige løpe videre).

Men dersom spørsmålet er hvorvidt du faktisk må betale, i det hele tatt, er svaret selvsagt ja.
Sist endret av Cikey; 14. juli 2016 kl. 13:55.
Ehh?

Dumt spørsmål? Trodde du at du skulle bo der gratis på eiers regning eller?
Han kan etter husleieloven ta betalt for den tiden du har bodd der etter at den opprinnelige kontrakten utløp.

Husleieloven § 10-3.Erstatning for forsinkelse og mangel
Stilles ikke husrommet til utleierens disposisjon den dagen leieforholdet er opphørt, kan utleieren kreve vederlag tilsvarende avtalt leie inntil leierens bruk opphører.
Vis hele sitatet...
Blir litt som hvis du leier en bil for 7 dager, og leverer den tilbake etter 10. Tror du at utleieselskapet lar deg betale kun for 7 dager da?