Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 7330
God kveld! Sitter nå (som vanlig) å leser freak på kveldene, og jeg begynte å tenke litt for meg selv. Dette forumet er jo tross alt et freakforum, altså et forum for freaks! En "freak" er jo et utrykk brukt for å beskrive de som ikke er "mainstream". Dette kan være datanerder, punkere, narkomane eller bare de som rett og slett er litt sære! Jeg er vel ingen av delene, jeg er svært interessert i å diskutere, å lese andres meninger, hvordan andre mennesker tenker og hvordan verden fungerer! Grunnen til at jeg endte opp her var at jeg er interessert i undergrunnsaktiviteter og rusmidler også, og dette er omtrent det eneste seriøse norske forumet som tar for seg dette. Freak har en høy standard, og det er det som gjør det til så bra lesning også!

Mange har jo fordommer, og tenker at de som bruker rusmidler, begår kriminelle handlinger, kan mye om data og programmering eller liker å ha sex på åpen gate er "freaks". Mange forbinder rusmidler med fillete klær i byens gågate, data med tjukkaser à la "Plague".

Det finnes hundrevis av flotte diskusjonsforum på nettet, men det er må jo være en grunn til at så mange av oss faktisk har valgt å henge her på nFF? På hvilken måte er akkurat du en freak? Hva er en freak i dine øyne? Og hvorfor i all verden er du her?!

For å unngå at dette blir en listetråd kjører vi litt debatt på spørsmålene ovenfor samtidig som å svare på dem, det er lov å være uenige!
Freak i mine øyne er folk som ikke er kjedelige. Det er folk som enten er stokk dumme, eller folk som har opplevd mye i livet, og stadig er på jakt på nye opplevelser. Det er folk som sliter, det er folk som er gale,sære og noen ganger gretne. Det er folk som er åpne, og sier sine meninger. Ingen tema er for dumme, så lenge responsen er serriøs. For meg er vel dette et forum der man kan spørre om alt, uten å være redd for å drite seg loddrett ut. Freak inneholder mye fakta og god info og har hjulpet meg mange ganger, blant annet til å få 6 på eksamen. Takk til nFF<3!

Edit: Om jeg skal anse meg selv som en freak fordi tankene inne i hodet mitt er fucka, og fordi jeg har røyka hasj er en annen ting. Jeg blir mer og mer overbevist om at "normalt" finnes ikke, og at alle da blir normale eller freaks om du vil kalle dem det
Sist endret av Mongotryne; 31. januar 2011 kl. 00:36.
Jeg anser meg ikke som en freak. Jeg er mer en sossetype minus blondt hår, knæsjfargede dyre merkeklær og holdningen, men det at jeg kan massemasse om data kontra andre på min alder gir meg rare blikk. Det er det samme med at jeg liker andre spill enn Fifa, NFL og NHL o.l.

Med andre ord, jeg er en freak fordi jeg ikke er en sportsfreak.

Og grunnen til at jeg henger på freakforum er vel det at jeg har funnet meg mer tilrette her på forumet enn på for eksempel diskusjon.no som et eksempel, men det er ett forum som jeg føler meg mer hjemme på da, og det er The Escapist, og der kan nesten 4.000 posts tale for seg selv

Men alt i alt, jeg liker Freakforum veldig godt, og kunne ikke tenkt meg å bytte det ut med et annet forum. Det er masse interessante diskusjoner her, og om en trenger hjelp til noe er det alltid en eller annen person her med erfaring som kan hjelpe en

Skål for nFF
Jeg henger her mye fordi alt er utrolig raskt her på bruket. Og utrolig Mye dumt man kan lese. Men og mye interessant!

Og man setter seg ned og oppdaterer forumet hele tiden så kan man få med seg en mengde fantastisk dumme tråder, som blir slettet etter kort tid så man må være lynkjapp
har aldri smakt en dråpe alkohol eller snust/røykt. I og med at jeg bor i fordrukne Finnmark der det nærmest er en hobby å drikke så ser jeg på meg selv som litt "spesiell" . Kanskje jeg er litt freak. sitter nærmest på freakforum 24/7. i senga på mobilen om jeg ikke er på pcen, på skolen i friminuttet og i bilen om jeg sitter på med andre. Dette for å finne tråder man kan hjelpe andre i, eller bare finne gode tråder/innlegg man kan lese.
Sist endret av mo3; 31. januar 2011 kl. 00:43.
Har rett og slett bare blitt avhengig av å sitte å trykke F-5 for å finne neste rare/morsomme/sinnsyke tråd. Så er det mange ressurspersoner i rusmiddelforumet som greier å svare deg uten alt for mye moralisering.
Jeg annser meg selv som en data-freak, men jeg har ikke valgt det, det kom litt påtvunget.
Nå lurer dere sikkert på hva i huleste det jeg snakker om, jo det skal jeg fortelle.

Etter min far døde i 2008, og jeg var kun 14 år gammel. Så ble dette et for stort sjokk for kroppen å takle.
Så jeg utviklet ME i starten var den veldig svak og jeg kunne fungere nokså normalt, ble bare litt ekstra sliten etter aktivitet.
Sommeren 2010 gikk jeg rett inn i en ''boks'' og jeg klarte ikke å bevege meg ut av sofaen på en uke, og jeg begynte å spille en god del dataspill. Dette var veldig kjedelig for meg som til vanlig driver med Downhill,håndball og styrketrening.

Nå har jeg ca 70-80% fravær fra skolen og et snitt på 3,0 i VG1. Før jeg ble syk hadde jeg 4,8 i snitt på ungdomsskole.
Nå er jeg så dårlig at jeg vet ikke hvordan livet mitt blir framover, blir utslitt av å stå opp fra sengen for å pusse tenna og jeg vurderer å slutte på skolen fordi det er et sabla stress å få mas fra klassekamerater som lurer på om jeg er død siden jeg aldri er på skolen.

I dag har jeg nesten ingen kontakt med venner, så nFF er en slags sosial-tid på dagen til meg.Også Age Of Conan, men jeg syns ikke det er spesialt artig lengre, bare henger der for å snakke for det meste...Så ja, jeg er en fullblods-freak.

Dette innlegget ble sikkert rotete og uforståelig, men jeg vet ikke helt hvor jeg har meg selv fortiden så er vanskelig å ordlegge seg.
Fra en gutt på 16 år som ser mørkt på framtiden og lurer på om han noen gang klarer å leve normalt igjenn...

Les første kommentar her
Sist endret av ZELDUR; 31. januar 2011 kl. 00:53.
Tja, definisjonen på en freak. Håhå, den skal godt beskrives! Og det er skjelden jeg bruker utropstegn. Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg havnet her, husker ikke rett og slett. Selv om det bare er ca et år siden. Det falt liksom bare naturlig inn sammen med Urban Exploring og farmakolgisk interesse rundt legemdler/rusmidler. Og før pilsen og vodkaen min virkelig hardt slår inn i hjernen skal jeg gi meg foreløpig med denne posten. Sieg Heil nFF!
Henger her bare litt fordi nff rett og slett er et friskt pust med bra folk, noe man faktisk ikke støter på hvor som helst. Freaky like me.. :P
Sist endret av susej; 31. januar 2011 kl. 00:49.
Er vel ganske straight. Drikker gjerne en pils eller seks, har røyka litt gress for en stund tilbake men ellers ikke noe spesielt med meg. Syns bare det var en veldig lett stemning her og god takhøyde. Samtidig som det virker som det ikke er den overbelastninga av bedrevitere og smartass'er som jeg ofte ser på andre store forum.

Dessuten er det massevis av interessante tråder, der lite er tilslørt og ting er veldig ekte :-) Veldig bredt utvalg av mennesketyper som skriver på forumet. I like it!
Det er stor forskjell på hvordan man oppfatter seg selv og hvordan andre oppfatter deg så er litt usikker på hva jeg er, men tror ikke andre mennesker vil se på meg som noen typisk freak, men snarere som en sær småkriminell som finner på en hel del rare ting og som "snakker rett fra leveren" i de aller fleste situasjoner.
Et slags sort får.

Jeg har definitivt noen av trekkene som vil definere det mange anser som det å være en freak, men alle har meninger, handlinger og holdninger som skiller seg ut fra mengden i en eller annen form.
Man kan ikke være 100% mainstream 24 timer i døgnet gjennom hele livet.

Så, hvordan kan man definere en typisk freak?

Mitt fasitsvar ville vært noe alà den fiktive personen "Lena", som spilles av Harald Eia, eller noen av karakterene som beskrives i boka Hvite niggere som er skrevet av Ingvar Ambjørnsen.
En modernisert hippieskikkelse med bastante meninger om veldig sære ting vil nok beskrive mitt synspunkt på en freak ganske godt.

Men dette stemmer nok lite overens med andre sitt stereotype bilde av en freak, om det i det hele tatt finnes.
Ordet freak er litt mer sammensatt enn man skulle anta ved første øyekast.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvorfor jeg er en freak? Jeg har et kjemilaboratorium i kjelleren til mamma.
tror egentlig ikke så mange er her fordi de tror de er så sabla spesielle..
Jeg annser meg selv som en freak, men ikke fordi at jeg er den som skiller meg så sabla mye ut i samfunnet, men fordi jeg bare såvidt har begynt å touche alle de rare tankene som flyter rundt i hodet mitt.
Når det kommer til generelle "freak" aktiviteter driver jeg lite med kjempespesielle ting. Ingen heroin, pyroteknikk, ran, slossing, datakoding eller noe i den duren.
Jeg ser egentlig på meg selv som en vanlig ungdom i min generasjon. Jeg spiller litt musikk, studerer design, drikker øl, røyker tjall og har en sjelden gang en liten tripp eller danser litt rundt på MDMA.
Jeg tror ikke foreldrene våre drev med så veldig mye annet.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Blir kalt freak av ulike folk av ulike grunner. Noen fordi jeg har hanekam. Noen fordi jeg liker php. Noen fordi jeg kan dra inn et sangtekstsitat i alle sammenhenger. Og noen fordi jeg er her.
Tror NFF er en av de forumene på nettet som faktisk har en høy aktivitet og allikevel en høy grad av seriøstet.
Du får ikke svar av 12 åringer som verken kan skrive eller komme med så veldig mye fornuftig at det gjør noe.
Jeg ser heller ikke på meg selv som noen veldig stor freak, har et ganske a4 liv. Kjæreste, leilighet, og bikkje. Ingen hasj plantasjer på soverommet eller server rom i boden.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg anser meg ikke som en freak. Jeg er mer en sossetype minus blondt hår, knæsjfargede dyre merkeklær og holdningen, men det at jeg kan massemasse om data kontra andre på min alder gir meg rare blikk. Det er det samme med at jeg liker andre spill enn Fifa, NFL og NHL o.l.

Med andre ord, jeg er en freak fordi jeg ikke er en sportsfreak.

Og grunnen til at jeg henger på freakforum er vel det at jeg har funnet meg mer tilrette her på forumet enn på for eksempel diskusjon.no som et eksempel, men det er ett forum som jeg føler meg mer hjemme på da, og det er The Escapist, og der kan nesten 4.000 posts tale for seg selv

Men alt i alt, jeg liker Freakforum veldig godt, og kunne ikke tenkt meg å bytte det ut med et annet forum. Det er masse interessante diskusjoner her, og om en trenger hjelp til noe er det alltid en eller annen person her med erfaring som kan hjelpe en

Skål for nFF
Vis hele sitatet...
Dette passer meg nesten på en prikk, men jeg har faktisk blond hår, og liker klær med farger.

Mange som synes jeg er rar fordi jeg har en interesse for data, og spill for den saks skyld. Spilte Minecraft på skolen en dag, så ble jeg rakket ned på av en VENN av meg fordi han mente spillet hadde så dårlig grafikk. Denne vennen spiller henholdsvis kun Fifa, FM og WoW. Jeg kan komme med en uttalelse som at jeg synes at LittleBigPlanet 2 er ett bedre spill enn CoD:Blops, for så å bli ledd av. Samme gjaldt vel egentlig en stund for musikksmaken min (Hører veeeldig lite på rap, hiphop og slikt.). Men som trådstarter beskrev, burde ikke vi freaks være redde for å si meningene våre!

The Escapist er forresten ett utrolig kult forum, har dog veldig få poster der, men ser ofte på ZP og Unskippable ^^
Jeg anser meg selv som litt sær og bruker mye tid til å tenke på ting som folk flest er lite opptatt av. Om dette tilfredsstiller til at jeg kan kalles en Freak, får være opp til andre å avgjøre, men grunnen til at jeg henger på forumet er fordi det er mange her som jeg deler meninger med, samtidig som jeg synes det er mange andre spennende meninger som kommer fram på forumet.

Jeg lærer også mye, noe jeg også setter stor pris på, så Freak eller ei så liker jeg meg her.

(Edit: Så er det jo rusmiddelforumet da....)
Sist endret av Veggen; 31. januar 2011 kl. 02:30.
Jeg er for streit for de sære, og for sær for de streite,iom at jeg har dyrket endel tidligere,så faller litt i mellom to stoler,men hvorfor ikkeAlt jeg kan si med sikkerhet er at freak betyr mye for mange

Skål perfekt for NFF !
Sist endret av Enesheen; 31. januar 2011 kl. 06:57.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg ser ikke på meg selv som en freak. Jeg er litt mer som deadlock, sossetypen. Jeg er ofte å se i bukser til 1000 kr og t-skjorter til 600 kr. Vet ikke om det gjør meg til soss, men folk kaller meg glatt bærumsgutt ofte så..
På vinteren er det ikke uvanlig at jeg tar meg en tur på fjellet hver helg. Ofte da til Oppdal, Bjorli, Stranda eller det som er her jeg bor. Jeg trener håndball 1 gang i uka.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg ser ikke på meg selv som en freak. Jeg er litt mer som deadlock, sossetypen. Jeg er ofte å se i bukser til 1000 kr og t-skjorter til 600 kr. Vet ikke om det gjør meg til soss, men folk kaller meg glatt bærumsgutt ofte så..
På vinteren er det ikke uvanlig at jeg tar meg en tur på fjellet hver helg. Ofte da til Oppdal, Bjorli, Stranda eller det som er her jeg bor. Jeg trener håndball 1 gang i uka.
Vis hele sitatet...
Det som er litt morsomt er at jeg vil motsi deg her.
Det stemmer nok alt du sier om dyre klær og slikt, men jeg har virkelig aldri tenkt på deg som en soss. Håper det er noe å ta vare på!

Edit:
Glemte å nevne det jeg egentlig hadde planlagt å skrive.

Ettersom det sannsynligvis ikke er så "normalt" å drive med pyroteknikk eller å ha en kilo amf under senga, så kan vel en freak defineres på så alt for mange måter? Jeg vil i alle fall tro at ordet er en personlig mening som siktes mot at en annen person ikke framstår som "normal".
Sist endret av Iwantcandy; 31. januar 2011 kl. 07:34.
Interessant tema egentlig. Tror ikke så mange av brukerene her kan defineres som "freak".

Går selv også i dyre klær, men igjen - det stikk motsatte av den typiske sossestilen. Henger på FreakForum fordi det er mye interesante topicer man ikke finner andre steder og ekstremt god kvalitetskontroll. Er vel derfor de fleste henger her vil jeg tro.

Har aldri vært borti et forum av samme kaliber. Føler jeg kan lære utrolig mye og kan også bidra en del selv (bortsett fra i rus avdelingen. Her holder jeg meg til lesing foreløpig. Jeg er 25 år, men eneste rusen jeg har vært borti er alkohol).
Sist endret av Source; 31. januar 2011 kl. 07:33.
Jeg blir stolt av å bli kalt en nerd. Jeg anser meg som en freak da.
Grunnen til at jeg har bruker her, er i bunn og grunn fordi jeg ble bannet fra andre diskusjonforumer.
En venn av meg tipset meg om dette i 2004, men jeg har sjeldent diskutert noe her. Har stort sett brukt det som et slags oppslagsverk for diverse. Morsomt og underholdende er det også.

Jeg tror jeg er ganske moderat, eller gjennomsnittelig når det gjelder rusbruk og dop. Tar noen striper en gang i blant, røyker en del pot, er ikke direkte redd for å prøve nye stoffer (minus Heroin). Drikker også nesten hver helg, og kanskje oftere i ukedagene. Om jeg er en freak må det være fordi jeg kommer meg på jobb, og skole selv om jeg kjører litt skeivt en gang i blant. Skal innrømme at jeg muligens ser litt "freakete" ut, men det er vel bare sånn jeg er.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg ser ikke på meg selv som en freak. Jeg er litt mer som deadlock, sossetypen. Jeg er ofte å se i bukser til 1000 kr og t-skjorter til 600 kr. Vet ikke om det gjør meg til soss, men folk kaller meg glatt bærumsgutt ofte så..
På vinteren er det ikke uvanlig at jeg tar meg en tur på fjellet hver helg. Ofte da til Oppdal, Bjorli, Stranda eller det som er her jeg bor. Jeg trener håndball 1 gang i uka.
Vis hele sitatet...
Høhø, Oppdal ja! Neste gang du er der, og ser en ikke i det hele tatt normal fyr i grønn jakke, da har du funnet meg
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Tja, definisjonen på en freak. Håhå, den skal godt beskrives! Og det er skjelden jeg bruker utropstegn. Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg havnet her, husker ikke rett og slett. Selv om det bare er ca et år siden. Det falt liksom bare naturlig inn sammen med Urban Exploring og farmakolgisk interesse rundt legemdler/rusmidler. Og før pilsen og vodkaen min virkelig hardt slår inn i hjernen skal jeg gi meg foreløpig med denne posten. Sieg Heil nFF!
Vis hele sitatet...
Kom ikke vi egentlig ifra diskusjon.no? Jeg mener det var et eller annet som var så fantastisk irriterende, så vi postet en tråd om det på diskusjon. Men fikk ikke de svarene vi ville ha så vi postet her i stedet, og fikk de svarene vi ville ha........?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg trener håndball 1 gang i uka.
Vis hele sitatet...
Freak! hehe..

Til alle dere som mener dere ikke er freaker fordi dere går i sosseklær; Er vel lov å gå pent kledd selvom du er en Freak. Som mongotryne fint sa i litt andre ord, alle er vel mer eller mindre en freak. Sier bare oransje sossegutter. Deeet er freaky det..

Hvorfor jeg er en Freak; Kommer blandt annet fra en litt spesiell famile.
Gamer vel mye (Ikke rollespill da, så blandt de hardcore gamerene er jeg gjerne en freak på den måten og).
Blandt de streiteste streite er vel (mye av) dubstep(pen) (mye elektronisk musikk generellt sett) litt freaky(?)(ble litt mange paranteser her nå. Skyt meg, jeg er overtrøtt)
Intersserer meg for ulovlige rusmidler både teoretisk og i praksis hvor i praksis selvsagt er mest interessant.
I perioder er du heldig om du ser meg utendørs.
Når jeg sitter på dataen tilbringer jeg vanligvis mer tid på freakforum enn på facebook.

Nei denne listen kunne blitt ganske lang og det ene er vel mer normalt/akseptert enn det andre. Men stortsett er jeg fornøyd og vet med meg selv at alle som har et problem med meg bare er misunnelige.. (Nei, er ikke av den typen freak )

Sånn btw, er dette et typisk listetråd innlegg? :P

Eidit: Mulig det er jeg som missforsto her, Men tråden handler om hva som gjør deg til en freak, og ikke hvorfor du er en freak ikke sant? om sisstnevnte er tilfellet ser jeg helst at dere sletter inlegget mitt.
Sist endret av MadPetter; 31. januar 2011 kl. 08:26.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Når jeg sitter på dataen tilbringer jeg vanligvis mer tid på freakforum enn på facebook.
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi har funnet definisjonen!
Jeg bruker freakforum fordi det er gode argumenter på diskusjonene. Bra temaer som interesserer meg iforhold til rusmidler, og informasjon til diverse ting jeg trenger.
Meg som freak, hmmmm.

Gamer WoW, though er aldri på Spill forumet.
Røyker, er ALLTID på rus forumene, elsker å lese tråder om alt og ingenting, fra bad trip til mad trip.
Lever et spesielt liv, ikke en hau med venner, men de jeg har tar jeg gjerne et skudd for.
Har ei mor som har sterke sykiske problemer og ei stemor som vill meg det verste.

Tror jeg en slik standar freaker, spesiell, men ikke på en dårlig måte. Lever mitt eget liv, tar ting som det kommer, stresser ikke.

+ at jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal være; another brick in the wall, du vet, same old story day inn, day out.

- Edited
Sitat av VikingOnABoat Vis innlegg
Dette passer meg nesten på en prikk, men jeg har faktisk blond hår, og liker klær med farger.

Mange som synes jeg er rar fordi jeg har en interesse for data, og spill for den saks skyld. Spilte Minecraft på skolen en dag, så ble jeg rakket ned på av en VENN av meg fordi han mente spillet hadde så dårlig grafikk. Denne vennen spiller henholdsvis kun Fifa, FM og WoW. Jeg kan komme med en uttalelse som at jeg synes at LittleBigPlanet 2 er ett bedre spill enn CoD:Blops, for så å bli ledd av. Samme gjaldt vel egentlig en stund for musikksmaken min (Hører veeeldig lite på rap, hiphop og slikt.). Men som trådstarter beskrev, burde ikke vi freaks være redde for å si meningene våre!

The Escapist er forresten ett utrolig kult forum, har dog veldig få poster der, men ser ofte på ZP og Unskippable ^^
Vis hele sitatet...
Nice, det at det er en person på dette forumet som har så masse til felles med meg er skummelt samtidig som det er nice!

Nå må jeg jo si at jeg ikke er kledd helt svart hvitt hele tiden, bare akkurat nå. Jeg har ingenting imot knæsjfargede klær etc, men har for det meste gråtonede klær. Bare som fun fact, jeg har rosa twintips
anser meg som freak, 1 dag uten freak er 1 uke uten kaffe å snus....
har 0 forbruk av alkohol og røyk/snus, fester ikke og har uvanlige matvaner, i tillegg er jeg nerd.

er nok en slags Freak.
Muligens?

Er ikke glad i store ukjente folkemengder.. Veldig sjenert, samtidig som jeg ikke er sjenert blandt de jeg kjenner best.
Har ikke _mange_ venner, men har noen gode + en kjæreste.

Har interesser utenfor det vanlige, interesserer meg for hvordan alt i hverdagen fungerer, som alle andre "normale" mennesker tar for gitt.
Er ekstremt glad i simulatorer, for eks. Flight simulator eller farm simulator + deer hunter.
- Musikksmak er alt fra deathmetal til country, men har midlertidig falt for Dubstep..

Jeg, en freak? Kanskje mer normal utseendet messig, men føler meg litt som en freak under "panseret"

edit: kan jo slenge til at jeg har nullforbruk av ulovlige rusmidler, røyk og snus, men tar og åpner bacardi'en et par ganger i halvåret
Sist endret av MrCryptical; 31. januar 2011 kl. 10:05.
Er en erkenerd, rett og slett en stereotype nerd.

Dog igjen som driver med graffiti, musikk m.m.
Veldig interessant lesning dette! Er selv ganske normal, går på videregående, jobber hardt for gode karakterer, er i et langvarig og fast forhold med et normalt festliv, drikkelig og sexliv! Liker å eksperimentere med rus og kler meg helt normalt. Chinos og t-skjorte stil! Ingen band-tee's, ingen hullete jeans og ingen dr martens. Kanskje alle mennesker er litt freaky innerst inne?
Jeg ser ikke på meg selv som en freak, men freakforum falt meg naturlig etter masse googling på diverse ymse saker.
jeg kler meg ganske normalt og har mine egne meninger, men hva definerer en freak egentlig? Klesstil? Meninger? Hobbyer? Ikke vet jeg.

Bruker Freak ganske ofte, selvom jeg ikke er den som poster mest.
Hva gjør meg til en freak?
Jeg er delvis rullestolbruker, har brannsår i halve ansiktet, og vurderer sterkt å tatovere en glidelås på et operasjonsarr i nakken.

nuff said.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Jeg er vel egentlig ganske normal,tror majoriteten her er mer eller mindre "mainstream" også. Men de fleste liker nok likevel å se på seg selv som en "freak", på lik linje som alle "normale" tror og ønsker de var spesielle på sin egen måte. Desperat prøver å overbevise oss andre at de går i dyre klær, men for all del ikke er en "soss", er intellektuelle på sin egen måte, og på mange måter skiller seg fra flokken.
Jeg er vel mer en nerd enn en freak, jeg blir veldig lett engasjert i ting og vil da helst finne ut alt og ingenting om emnet, instrumentet, spillet, boka, kulturen, you name it. Noe som igjen fører til sær, intern humor. Heldigvis har jeg lett for å bli kjent med folk og med åra har jeg klart å slutte å tvangssosialisere meg (alle som har gått på college/høyskole/uni vet hva jeg mener) og finner dermed likesinnede i stedet for jatte-folk. Føler meg trygg på meg selv og kan trygt si at jeg liker den jeg er, da blir det plutselig ikke så himla viktig hva andre synes.
Hei , jeg er litt mere old school og her er min definisjon av en freaker.

Hårstil: Alt annet enn sleik. Den absolutte freak frisyrern er vel aldrig greid håret og noe som ligner dreads.
Klær: Hva som helst så lenge det ikke er merkeklær.
Venner: En freak tør å være seg selv og leker med hvem som helst, men like barn leker best.
Sport: En av de få jeg vil definere som freak og driver sport er Myggen
Filosofi: Det viktigste er at man har dype filosofiske tanker om de viktigste tingene
Mening med livet: Peace and Love
Dop: En god freaker er mot alt som er syntetisk
Reise: En god freaker burde ha noen år med backpacking verden rundt. (India er nesten et must)
Økonomi: En god freaker klarer seg med lite penger.
Samfunn: Er gjerne samfunsengasjert og er gjerne med der det skjer.
Politikk: En god freaker er somregel RV er.

Kaizen
Jeg ser på meg selv som en freak fordi jeg er en adrenalin jeger. Gjør alt for adrenalin, noe kan være litt dumdristig men still. Hva gjør man ikke for adrenalin?
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Hei , jeg er litt mere old school og her er min definisjon av en freaker.

Hårstil: Alt annet enn sleik. Den absolutte freak frisyrern er vel aldrig greid håret og noe som ligner dreads.
Klær: Hva som helst så lenge det ikke er merkeklær.
Venner: En freak tør å være seg selv og leker med hvem som helst, men like barn leker best.
Sport: En av de få jeg vil definere som freak og driver sport er Myggen
Filosofi: Det viktigste er at man har dype filosofiske tanker om de viktigste tingene
Mening med livet: Peace and Love
Dop: En god freaker er mot alt som er syntetisk
Reise: En god freaker burde ha noen år med backpacking verden rundt. (India er nesten et must)
Økonomi: En god freaker klarer seg med lite penger.
Samfunn: Er gjerne samfunsengasjert og er gjerne med der det skjer.
Politikk: En god freaker er somregel RV er.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg må si du blander mye inn i definisjonen freak. Mange har dype tanker, det er ikke nødvendigvis et tegn på å være freak...det er vel rett og slett bare menneskelig.

Man kan være redd for alt som er syntetisk og samtidig ikke være samfunnsengasjert.

Jeg synes definisjonen din var artig, men ikke noe som nødvendigvis henger sammen og stemmer over ett.
Er vel en "freak" grunnet min litt uvanlige hobby; pyroteknikk, passion for rare reaksjoner og lukten av svovel om morgenen. Ingenting som kan overgå det!

"If you give a man fireworks he will be happy for a day, if you learn a man how to make firework he will be happy for a lifetime" -den forklarer vel det meste!

Fordommene mine mot rusmidler har ikke endret seg, selvom jeg har bladd gjennom noen av de utallige sidene og trådene som omhandler dette. Tror heller ikke det vil bli forandring på dette i fremtiden.

Ordet "freak" har også gitt meg en helt annen mening! Lengter etter en nettbutikk med WiP produkter! Freak on!
Sist endret av Cal.12; 31. januar 2011 kl. 11:00.
Sitat av Source Vis innlegg
Interessant tema egentlig. Tror ikke så mange av brukerene her kan defineres som "freak".
Vis hele sitatet...
Ranvik er vel den som passer tittelen best etter hva jeg har lest her inne, både av han selv og brukerne som har mer kjennskap til han.
Dog på en annerledes måte.

En kombinasjon av Ranvik, rusmiddeleliten og vitenskapsmennene her inne vil muligens ført til verdensherredømme i freakerverdenen?

Edit: No offence.
Sist endret av Knask; 31. januar 2011 kl. 11:02.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Ranvik er vel den som passer tittelen best etter hva jeg har lest her inne, både av han selv og brukerne som har mer kjennskap til han.
Dog på en annerledes måte.

En kombinasjon av Ranvik, rusmiddeleliten og vitenskapsmennene her inne vil muligens ført til verdensherredømme i freakerverdenen?
Vis hele sitatet...
Enig! Føler man må være ganske "smart" for å være en freak. Altså ikke sosialt smart, men faglig. Man må kunne mye om enkelte emner. Ranvik er jo en legende!
Jeg leser Freak fordi det er så mange syke situasjoner folk er i som de trenger råd med. Også kan man få hjelp med det meste, det er alltid noen som har peiling på alt.

Edit: Post nr. 100!
Sist endret av IpN; 31. januar 2011 kl. 11:28.
Er vel en freak. Jeg var verken av nerdene, elr sportsidiotene på videregående. Var omtrent som freaksa, i tv-serien Freaks and Geeks (bare litt flinkere på skolen).

Russevanen vår het forresten Pineapple Express ;p
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Hei , jeg er litt mere old school og her er min definisjon av en freaker.

Hårstil: Alt annet enn sleik. Den absolutte freak frisyrern er vel aldrig greid håret og noe som ligner dreads.
Klær: Hva som helst så lenge det ikke er merkeklær.
Venner: En freak tør å være seg selv og leker med hvem som helst, men like barn leker best.
Sport: En av de få jeg vil definere som freak og driver sport er Myggen
Filosofi: Det viktigste er at man har dype filosofiske tanker om de viktigste tingene
Mening med livet: Peace and Love
Dop: En god freaker er mot alt som er syntetisk
Reise: En god freaker burde ha noen år med backpacking verden rundt. (India er nesten et must)
Økonomi: En god freaker klarer seg med lite penger.
Samfunn: Er gjerne samfunsengasjert og er gjerne med der det skjer.
Politikk: En god freaker er somregel RV er.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Virker mer som hipster for meg.
Nesten som om du prøver litt hardt.
For meg kan en freak være alt fra steinhard hippie, til sosser, og til de som hater vglista mer enn pesten.
Jeg er vel en freak og en geek som er litt over snittet interessert i forskjellige ting, data, politikk, film, tv-serier og naturvitenskap.. matematikk.. Det meste egentlig.