Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1668
Jeg har funnet kul i brystet. Dro til legen et par uker senere. Joda, fant kul hun også, og det var annerledes enn det andre brystet.
Hun sendte henvisning via pakkeforløpet for kreft.
Dette var 23.august.

Legene som mottar henvisningene, vurderer hvor rask man skal inn utfra notisen fra fastlegen.
Jeg fikk time 20.september!!
1mnd etter!!

Jeg har mersom nesten panikk nå. Da kulen er liten, tydelig og rett under brystvorten, så den kjennes lett. Brystet er hovent, større enn det andre og ser annerledes ut.

Jeg begynner å ta sorgene på forskudd.. «jeg har kreft»

De få jeg har fortalt det til avfeier det helt med engang. Jeg blir møtt med ingen forståelse for hvor redd jeg er.

Gidder ikke prate med de mer om dette.
Føler meg alene, og føler meg ikke trodd.. kreft..
Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men kontakt ett privat sykehus om du har penger til det så får du sikkert svar på dagen. Mye bedre å betale noen kroner slik at du kan sove godt om natta
Jeg har allerede ringt og bedt om tidligere time, og satt meg på venteliste om noen har avlyst sin time..
Har du behandlingsforsikring?Noen har dette også via arbeidsgiver, verdt å sjekke ut, i så tilfelle kan det være at du får raskere utredning. Uansett, jeg forstår det er vanskelig å høre folk si ikke ta sorgene på forskudd og dette går bra, når man står midt oppi det. Kommer til å tenke på deg, uavhengig om det er noen trøst eller ikke. Håper du holder oss oppdatert. Klem
Sist endret av bruisepristine; 14. september 2018 kl. 01:28.
Det er forståelig at du er bekymret. Det er jo gjerne slik vi mennesker reagerer når vi får kroppslige reaksjoner som vi ikke vet hva er, vi forbereder oss på det verste selv om vi gang på gang har blitt vist at det var noe harmløst. Hvor gammel er du? Dersom du er relativt ung så vil sannsynligheten for å få kreft være svært lav, og blir det oppdaget tidlig så vil prognosene ofte være relativt veldig gode. Så lenge tilstanden ikke forverres, så anbefaler jeg deg å prøve å forsone deg med tanken om at en lege har vurdert tilfellet ditt og satt deg opp til time den datoen som er blitt satt, og det er ingenting mer du kan gjøre. Dersom tilstanden forverres så kan du alltids dra tilbake til legekontoret for en ny vurdering, også muligens av en annen lege dersom du ønsker dette.

Jeg håper at du klarer å slappe av slik at du slipper å ha det så vondt. Jeg føler med deg og ønsker deg masse lykke til! God bedring!
Det kan hende du opplever at de avfeier det fordi de ikke vil at du skal ha det vondt og leve med store bekymringer mens du venter på undersøkelsen din. Det er ikke alltid så lett å vite hvordan man skal reagere når noen forteller om sånne ting. Skal man bli med på bekymringen og vise sin støtte på den måten, eller skal man prøve å oppmuntre og være positiv. Det beste er så klart å ha begge tanker i hodet på en gang, vise at man bryr seg og tar det seriøst, men samtidig prøve å opprettholde en optimistisk innstilling. Dessverre er et ikke alle som er så flinke til sånt.
Jeg skjønner at du er bekymret, men om det kan føles betryggende har jeg flere venninner som har hatt kuler i brystene og på alle sammen har det vært ufarlig.

Når mamma hadde brystkreft var hun ganske dårlig ellers også. Ingen matlyst, vektnedgang, mye hodepine, følte seg sliten, var kvalm osv. Har du noen slike symptomer?
Sitat av Frøkna123 Vis innlegg
Jeg har allerede ringt og bedt om tidligere time, og satt meg på venteliste om noen har avlyst sin time..
Vis hele sitatet...
Nå er jo datoen ganske nærme tross alt. Under en uke igjen. Men jeg skjønner veldig godt at du har hatt det veldig tungt i de tre foregående ukene, og du må jo også holde ut en uke til. Relativt sett så er ikke 1 måned krise. De har sikkert vurdert både hvor de fant kulen, størrelsen på kulen, andre symptomer eller fravær av symptomer når avgjørelsen ble tatt.

Om du nå kjenner at du ikke klarer en uke til så kan du kontakte en privat klinikk så får de inn på røngten og tar prøver umiddelbart. Vil tro at de klarer å få deg nærmest på dagen.

Sender varme tanker din vei og håper du finner en du kan prate med om dette som ikke avfeier deg eller lar være å ta deg seriøst. Det kan jo være at de du har snakket med blir usikker og ikke vet helt hvordan de skal reagere og hva de skal si? Kreft er jo et temmelig mørkt tema og noe veldig mange direkte eller indirekte har vært berørt av. Og selv om de ikke er kjenner noen som har eller har hatt kreft så har vi jo alle hørt og lest om det og skjønner hvor alvorlig det kan være.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan gikk det på timen i dag, TS?