Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6998
Blir man sløv av hasj etter mange års bruk? En jeg kjenner har brukt det i femten år, opptil flere ganger i uken,
Røyker denne personen enda?
Sitat av triotec Vis innlegg
Blir man sløv av hasj etter mange års bruk? En jeg kjenner har brukt det i femten år, opptil flere ganger i uken,
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør du nok. kommer såklart ann på hvor ofte du røyker, og hvor mye. men da snakker vi om så sjeldent at du ikke er en ''bruker'' men en hobbyrøyker
Når en bruker store deler av fritiden sin på noe over flere år vil dette ha permament virkning på ens personlighet. Så ja, man blir nok sløv etter mange års tungt bruk.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Når en bruker store deler av fritiden sin på noe over flere år vil dette ha permament virkning på ens personlighet. Så ja, man blir nok sløv etter mange års tungt bruk.
Vis hele sitatet...
Permanent virkning? Har du kilder eller eksisterer ikke dette?
Sitat av caperno Vis innlegg
Permanent virkning? Har du kilder eller eksisterer ikke dette?
Vis hele sitatet...
Om du røyker 10g om dagen i 30 år så blir du facka, det burde du som er en forhåpentligvis oppegående person fatte. Satt ting på spissen nå, men du fatter poenget.
Sist endret av ghettokid; 5. februar 2011 kl. 22:14.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Om du røyker 10g om dagen i 30 år så blir du facka, det burde du som er en forhåpentligvis oppegående person fatte. Satt ting på spissen nå, men du fatter poenget.
Vis hele sitatet...
si det til willie nelson du
Sitat av triotec Vis innlegg
Blir man sløv av hasj etter mange års bruk? En jeg kjenner har brukt det i femten år, opptil flere ganger i uken,
Vis hele sitatet...
trur det kommer helt ann på når du starter å røyke. starter du og røyke når hjernen din er ferdig utviklet tviler jeg sterkt på at det kan ta noen permanent skade, men det kan ta noen uker/måneder før du blir normal i hue

sjæl har jeg røyka noen år, og hvis jeg tar pause noen uker blir alt som før.
Sist endret av nemo90; 5. februar 2011 kl. 22:30.
Sitat av caperno Vis innlegg
Permanent virkning? Har du kilder eller eksisterer ikke dette?
Vis hele sitatet...
Alt man gjør har en virkning på personligheten.
Han har røykt siden ungdomsskolen, ca 14-15 år gammel og han er i dag 28 år gammel
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
si det til willie nelson du
Vis hele sitatet...
Alt du gjør får konsekvenser, og gir utslag på en eller annen måte. om du starter og røyke som 15 åringer og røyker til du er 30, da er du ikke sånn som kompisene dine som ikke røkte. gjett hvorfor? tilfeldighet?

Skal ikke sie noe, du tar ikke skade av og røyke i helgene og noen ganger i uka av og til, men røyker du 10g vær dag, da blir hue ditt fucka, i likhet med resten av kroppen din. personligheta blir og fucka, og jeg er rimelig sikker på at med 15 år med 10g om dagen? da har du nok slitt litt med psykoser
Vet ikke hvor mye han røyker pr uke, men fy faen gutten er jo blitt sløv som faen og er paranoid.
Sist endret av Dodecha; 6. februar 2011 kl. 14:51. Grunn: Oversatt til Norsk
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Om du røyker 10g om dagen i 30 år så blir du facka, det burde du som er en forhåpentligvis oppegående person fatte. Satt ting på spissen nå, men du fatter poenget.
Vis hele sitatet...
Dersom man røyker 10g om dagen i 30 år, så er jo selvsagt ikke det sunt. Det er i overkant mye.
Jeg vil imidlertid tro at de aller fleste fint kan røyke en joint eller to om dagen i 30 år uten at dette nødvendigvis fører til andre problemer enn litt røykhoste.
Dessuten, dersom man slutter å røyke, vil ikke denne sløvheten forsvinne?
Sitat av caperno Vis innlegg
Dessuten, dersom man slutter å røyke, vil ikke denne sløvheten forsvinne?
Vis hele sitatet...
Sløvheten kommer vel av at man har litt av virkestoffet i seg til enhver tid, så om man slutter, og dette omsider går ut av systemet, vil vel også sløvheten stoppe. (?)
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Skjender en del folk som røyker 5gram + om dagen inkluderende meg selv og jeg ser ikke på meg selv eller de som fucka i hvertfall. Har aldri hatt noen psykose heller. men men er nok ikke helt lik som mange av kompisene mine som ikke røyker på godt og vondt.

Se på willie, han røyker jo beryktet 30gram om dagen! og det er nok av høy kvalitet, virker ganske sjapp i toppen han og låtskrivinga hans kan man ikke klage på.

mjæ fucka er et så teit ord alt for mange kids bruker om dagen, hva betyr det egentlig?
Vis hele sitatet...
Jeg siterer at du ''skjender'' en del folk, og at du mener willie er ''sjapp'' i toppen.

Hva vet du om at willie ikker har psykoser f.eks? Psykoser finnes i tusen grader, og man ser ikke nødvendigvis på en persom om person har psykiske problemer og/eller er psykisk ustabil.

Om du ikke har fått med deg hva ordet fucka betyr, så har jeg virkelig ingen planer om og forklare det. Er rimelig sikker på at du vet hva jeg mener om jeg sier noen er fucka i hue.

Anyways, du røyker 5g om dagen? Lenge har du gjort det? vær dag? flere år?

På ett tidspunkt vil det si stopp, det er såklart forskjellig fra person til person, noen takler det lengre enn andre, noen ikke. Uansett, om du trekker i deg 10g om dagen i 15 år, så vil jeg tro mesteparten er blitt rimelig ''fucka''. Som sagt, ikke nødvendigvis alle. Sier ingenting på folk som røyker, men 10g om dagen, i 15 år? da er ikke helgejointen ''ufarlig'' lengre.

Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Sløvheten kommer vel av at man har litt av virkestoffet i seg til enhver tid, så om man slutter, og dette omsider går ut av systemet, vil vel også sløvheten stoppe. (?)
Vis hele sitatet...
Det er riktig, om thc'et gikk ut av kroppen det sekundet rusen var over ville man ikke blitt så fucka, sløv og jævelig som mange blir. grunn til at man blir det er folk som røyker mye, og thc er jo fettbinnende, så røyker du mye er det litt thc i deg hele tiden, og når det går over tid vil du jo bli sløv.

Men altså, greit. 10g i 15 år, selvom du slutter og være sløv pga thc vil jeg tro at du har røyket såppas mye at hode ditt er blitt litt ustabilt, så sånn sett vil du vel bli ''sløv'' selvom du ikke er sløv av thc'en. tror virkelig ikke 10g i 15 år er ufarlig jeg, selvom hasj ikke er spesielt farlig. Tror jeg hørte at 1joint var en halvliter 40% engang( dette er jeg IKKE sikker på, bare nevner det.. null aning)

Og alkohol skal være ''ufarlig'' mener mange, tror ikke 5liter 40% om dagen i 15 år er sunt for deg det heller akkurat. Litt off-topic, men.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Jeg siterer at du ''skjender'' en del folk, og at du mener willie er ''sjapp'' i toppen.
Vis hele sitatet...
Vits i? Vi kan alle skrive feil, trenger ikke være narkis eller fucka i hue for det

Sitat av ghettokid Vis innlegg
tror virkelig ikke 10g i 15 år er ufarlig jeg
Vis hele sitatet...
Nei, det har vi fått med oss.

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Tror jeg hørte at 1joint var en halvliter 40% engang( dette er jeg IKKE sikker på, bare nevner det.. null aning)
Vis hele sitatet...
Du burde ikke legge ut om ting du ikke har peil på, det hjelper ingen. Hvert fall ikke her i rusmiddelseksjonen.

Sitat av ghettokid Vis innlegg
tror ikke 5liter 40% om dagen i 15 år er sunt for deg.
Vis hele sitatet...
Her er vi enige

Hvor mange er det egentlig som røyker en tier om dagen sammenhengende i 15 år? Veit du hvor mange millioner ($) det er eller?
Sist endret av Tengel; 6. februar 2011 kl. 02:11.
Aldri sakt han er verken narkis eller fucka
Fint, da håper alle andre har det og
Jeg sa jeg ikke hadde peil, så folk ikke skulle ta det for god fisk, så ro deg helt ned.
Flott, vi er enige der og

Er nok ikke så mange som røyker en 10'er om dagen, men er nok dem som røyker halvparten om dagen. og du kan ikke si du ikke tror det setter spor etter 15 år med en 5'er om dagen.
De kognitive evnene svekkes ved kronisk cannabis-røyking. Blant annet korttidshukommelsen svekkes. Dette er IKKE permanente "skader" på de kognitive evnene. Etter man har sluttet å røyke, og THC kommer ut av kroppen igjen, faller evnene tilbake på samme nivå som man hadde før man startet å røyke.

Personlighet er noe som kan ha blitt endret, selv om dette er mer forbundet med miljø enn selve cannabisen`s effekt på sinnet.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Det er riktig, om thc'et gikk ut av kroppen det sekundet rusen var over ville man ikke blitt så fucka, sløv og jævelig som mange blir. grunn til at man blir det er folk som røyker mye, og thc er jo fettbinnende, så røyker du mye er det litt thc i deg hele tiden, og når det går over tid vil du jo bli sløv.
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel at thc som kan bli sittende i kroppen i inntil 2 mnd - ikke gir én sløvende effekt hele perioden den kan påvises i blodprøver? Det er vel ingen forskning som sier at "sløvhet" kan bli kronisk etter ett langvarig misbruk av cannabis? Jeg er enig i at dette er relativt vanlig under rusen, men kjenner flere mennesker som har røyket såpass lenge (riktignok ikke 10g om dagen, men likevel mye), at jeg har vanskelig for å ta det du sier for god fisk. Kanskje det kan være slik unntaksvis og for enkelte mennesker, men for flertallet? Jeg tviler..

Ellers, så er det jo morsomt å se at du kommenterer andres skriveferdigheter
Sist endret av caperno; 6. februar 2011 kl. 02:53. Grunn: leif
Er det virkelig noen som påstår at di røyker 10-15 gram om dagen? (Og mer) har røyka i 17 år nå og har ikke en eneste dag blitt kjent med noen eller er venn med noen som røyker så mye.. og jeg vill vell påstå at jeg røyker mye.(2.5g) GOOD shit om dagen....(bøtte) og jeg kjenner MANGE folk rundt om kring i dette langstrakte landet.

Hører folk som ikke har _peiling_ uttale seg her.. .. jaja.. poff*
på tide å skaffe seg litt bra hasj for en gang skyld kanskje? ikke rart du blir fucka av å røyke 10g dårlig hasj hver dag.. men kom ikke her å fortell meg at noen av dere sitter å røyker 3-4 g hasj++ av god kvalitet hver dag
Har bete meg merke i at folk som røyker mye og ofte etter vært får en slags snøvlete "pelle og proffen" stemme.
Lurer på om det har noe med det de røyker å gjøre, eller om det på måte blir en slags “slang” måte å snakke på…… type wzzzzzzup!!!
sånn som jeg for det meste har røyka, så blir jeg sløv. noen mekk hver dag bortsett fra jobbdagene, da er det bare ett mekk. jobber ca 16 dager i måneden.
jeg har røyket hver dag nå de siste 3 åra, med noen pauser på noen dager her og der. merker jeg blir sløv.
men for meg skal det bare toppen 3 dager uten rev før jeg er ganske frisk i formen igjen.

prøv og finn ut hvordan hasj virker på deg, og så juster røykinga og finn ut hva som passer :P nattings er drepende for meg. jeg merker stor forskjell på en morgen uten nattings kontra en med. jeg orker heller ikke sitte på ræva i flere år, har sløvet en god del før og bare røyket og gamet. da blir jeg meget fucka. har en bil jeg skulle fiksa litt på, men nå for tiden kan jeg skylde på vinteren

bønna her er marroc av varierende kvalitet. mye bøff of merkelige greier de siste 5 åra. styrer unna det verste da, tør ikke kjøpe mer enn få gram om gangen med mindre de jeg kjenner har ok "standard". det har de som regel
Sitat av gsag Vis innlegg
Er det virkelig noen som påstår at di røyker 10-15 gram om dagen? (Og mer) har røyka i 17 år nå og har ikke en eneste dag blitt kjent med noen eller er venn med noen som røyker så mye.. og jeg vill vell påstå at jeg røyker mye.(2.5g) GOOD shit om dagen....(bøtte) og jeg kjenner MANGE folk rundt om kring i dette langstrakte landet.

Hører folk som ikke har _peiling_ uttale seg her.. .. jaja.. poff*
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskelig for å tro at du har røyka bøtte hver eneste dag i 17 år, uten at lungene dine ikke ser ut som svisker.
Sitat av caperno Vis innlegg
Permanent virkning? Har du kilder eller eksisterer ikke dette?
Vis hele sitatet...
http://anthro.palomar.edu/social/soc_3.htm

Eksterne faktorer har påvirkning på personligheten. Dette er egentlig common sense. Tror du at personlighet er 100% genetisk?
De som påstår de røyker 5 g om dagen må faktisk ha 15500 kr i mnd til shit, og da er det regna med 100 kr g pris.
Noe som er heller sjeldent nå til dags for god vare, ja selvfølgelig kan noen av dere gro selv.
For jeg tror få av de som fyrer seg en giga joint på sengekanten om morgenen faktisk jobber.

Og til sprøsmålet, så tror jeg det har mye med bruk og misbruk og gjøre.
Litt hasj et par ganger i mnd tror jeg skader minimalt, men hver dag i store mengder.
Er det fare for at man ender opp med litt angst, og dårligere lunger (kommer litt ann på inntaksmåte).

Tro det eller ei så er jeg pro weed, og håper det blir legalisert.
For langtidsskadevirkningene er mye mindre enn hva en som hadde drukket alkohol i store mengder hver dag hadde vert.
Sist endret av Incogn1to; 6. februar 2011 kl. 13:12.
På noen Selfølgelig vil det sette spor om man røyker hver dag i flere år, noen blir veldig påvirket og man kan se å høre at det går tregt rundt i knotten. Man kan som oftest bli normal igjen, men det forusetter at man jobber med seg selv. Kun røykeslutt er ikke alltid nok. Super stonere bør ta seg et stemmekurs, så de kan snakke mer tydelig Dette gjelder ikke for alle, noen er helt like enn hvor mye de røyker.
Fra man er 14-15 år, til man er 28 vil vel de fleste endre personlighet om man røyker eller ei.
Sist endret av StewieGriffin; 6. februar 2011 kl. 17:50.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
si det til willie nelson du
Vis hele sitatet...
Willie Nelson trenger ikke være "oppegående". Han har så mye penger at han kan ligge og røyke bong etter bong på en stillehavsøy resten av livet hvis han vil. Mens 19 år gamle modeller suger han på tur.
Har nå holdt på i 3 år, ligger rundt 1.2-1,5 dagen av bra saker. Jeg merker veldig godt selv at det er noe som drar meg ned. Enkle ting jeg må huske i hverdagen går inn ene øret og rett ut igjen. Tok litt tid, men jeg ser nå at jeg ikke nyter planta men misbruker. Er på stedet hvil nå, og merker at jeg blir merkbart i bedre humør hver dag som kommer.
Har røyka hasj / weed nesten hver dag i 7 år nå, med få pauser. Du er sløv hvis du selv velger å være det.
Nå har jeg forsåvidt røyka kun nattings i noen år. Det kan være vanskelig å våkne, men det er bare å manne seg opp til det.

Jeg velger å tro at de som blir "sløve" av hasj, er at de fortsatt er litt unge, og kanskje litt drittunger som foretrekker å være fjern i hele dagen.
Så lenge du holder på med aktiviteter, sport er også bra, så skal det mye til før du blir sølv.

Alle som sitter inne dagen lang og røyker hasj fra morra til kveld blir sløve, det kan ingen si noe på. Men det er ikke permanent.
Det er enkelte mennesker i verden som ikke innser at cannabis er et rusmiddel, og tror at det er en himmelsk plante som er sendt fra gud.

Det SKAL brukes med måte, uansett hvordan du vrir og vender på det, som alt annet her i livet. Det har sine konsekvenser, og de som på ett eller anna vis ikke klarer å forstå en så basic ting i livet, at alt fører til en eller anna form for konsekvens er trangsynt


Bottom Line: Ja, det gjør deg sløv med godt bruk av hasj gjevnlig over tid.
Merkelig at ingen har nevnt det yet, men de har også mye å si på hvilke strain du røyker, da tenker jeg på om de er mer Indica dominert en Sativa, og om de er indica så sier de seg vel selv at du blir veldig sløv.
Men med en slik politikk vi har idag så er vel sjansene rellativt lave på om at du får noe info i de heletatt om produkte du kjøper hos de svarte miljøe.
Cannabis er godt det, og enda bedre om du finner et strain som passer DEG, og ikke bare Hasj fra rompa til en nedi gata .
Det har ikke så altfor mye å si om det er en Indica eller Sativa-preget plante om du røyker 10g om dagen og kun sitter å sløver i sofaen, derfor det ikke har blitt nevnt. Man kan til og med tenke seg at om det var Sativa det var snakk om, ble brukeren mer psykotisk og paranoid pågrunn av de flere psykoaktive virkningene den har, så dette går begge veier.

Ellers sier jeg meg enig i dere som sier at så og si ingen røyker 10g cannabis med grei kvalitet om dagen, og særlig ikke uten å ta skade av det. Også helt enig i at det blir hva du gjør det til, om du røyker 1 joint om dagen, men lever ett aktivt liv ved siden av og hjernen din er ferdigutviklet, vil ikke dette føre til mye skader, kanskje bortsett fra ett få tall av individer. Noen tåler lite, noen tåler mye.

Og nei det er ikke slik at så fort THC-nivået ditt er på null etter års bruk av cannabis, så blir du selvsagt helt normal igjen. Man må jobbe med seg selv og la naturen gå sin gang i form av å omstille hjernen til ett normalt liv, slikt kan ta tid.

Jeg personlig har hatt 3 røyke opphold, rundt 6-9 måneder hver gang, røyket rundt 0.5g-3g(noen ganger mindre eller mer) om dagen. Jeg tokk skade av det psykiskt og fysiskt(lungekapasitet og lite fysiskt aktivitet). Men jeg var fortsatt ung, jeg tror alså ikke at jeg ville slitt like mye om jeg prøvde ett røyke opphold litt senere i livet.

Jeg er også pro-cannabis. Jeg mener at alle som er oppegående og friske mentalt sett, kunne ha godt av 1-4 jointer i måneden, kanskje flere også.
Sitat av In space Vis innlegg
Merkelig at ingen har nevnt det yet, men de har også mye å si på hvilke strain du røyker, da tenker jeg på om de er mer Indica dominert en Sativa, og om de er indica så sier de seg vel selv at du blir veldig sløv.
Men med en slik politikk vi har idag så er vel sjansene rellativt lave på om at du får noe info i de heletatt om produkte du kjøper hos de svarte miljøe.
Cannabis er godt det, og enda bedre om du finner et strain som passer DEG, og ikke bare Hasj fra rompa til en nedi gata .
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å røyke masse sativa lenge? Over tid gjør det deg dum. Det er ikke sunnere for huet enn indica. Snarere tvertimot. Jeg snakker av min og flere kjentes erfaring da vi en stund hadde masse hjemmedyrka sativa.
Sist endret av Stratops; 9. februar 2011 kl. 16:37.
Sånn vitenskapelig skal det vell ikke ha noe å si. Men mann får sikkert en mer "chillet" hverdag/personlighet når man slutter. Mener at hvis du ikke er vant med å stresse i 15 år, så gidder du ikke byne å stresse nå : )
Har ingenting å backe opp påstandene mine, men jeg tror at cannabis bruk gjør deg sløv dersom bruket er kontinuerlig, dersom man holder f.eks. 1 ukes mellomrom eller mer mellom hver gang så tror jeg man holder seg ganske fin, i likhet med alkohol som også fungerer noenlunde greit med 1-2 ukers avstand
Norsefire: Jeg er så og si enig med deg. Men jeg mener det er så inviduellt at det å begynne å måle opp dager/uker blir for spesifisert. Og det å sammenligne alkohol og cannabis blir også feil i mine øyne. Når det kommer til alkohol, så kan jeg personlig gå på fylla 2 dager i uken, for så å føle at jeg har masse energi bare noen dager etterpå. Ergo, noen dager fyll, vill ikke gå utover hele uka. Vanskeligere å si med cannabis.
Du selv er sløv! ikke cannabisen, det er så lett å legge skylda over på noe annet er det ikke? Prøv å tenk hvor stor slask du var før og, satt vel bare å gama playstation etter skolen eller noe tenker jeg.

Det er hva du selv gjør det til, ta deg en løpe tur etter du har røyka en joint, det er ingenting som stopper deg.

Men å røyke standard import hasj hele dagen fraråder jeg, det kan man bli litt apatisk av.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Har du prøvd å røyke masse sativa lenge? Over tid gjør det deg dum. Det er ikke sunnere for huet enn indica. Snarere tvertimot. Jeg snakker av min og flere kjentes erfaring da vi en stund hadde masse hjemmedyrka sativa.
Vis hele sitatet...

Om du misbruker de, altså røyker ofte, hver dag, så skal jeg si meg enig at det kan sløve deg ned. Men ikke på samme måte som et Indica dominert strain hadde jort.
Nå vet ikke jeg hva din definisjon av dum er, og om de er de at de kan nedsette lære evnen din og språk formulasjon så skal jeg si meg enig, men de at de gjør en person dum, er bullshit. De personene jeg kjenner, inkl meg selv, som røyker, og har røyket cannabis over tid, er bare, åh blitt så veldig mye mer forståelses fulle, snille, hyggligere og alt av de i den sjangeren der, en ett A4 menneske.
Sist endret av In space; 9. februar 2011 kl. 19:28.
Sitat av In space Vis innlegg
Om du misbruker de, altså røyker ofte, hver dag, så skal jeg si meg enig at det kan sløve deg ned. Men ikke på samme måte som et Indica dominert strain hadde jort.
Nå vet ikke jeg hva din definisjon av dum er, og om de er de at de kan nedsette lære evnen din og språk formulasjon så skal jeg si meg enig, men de at de gjør en person dum, er bullshit. De personene jeg kjenner, inkl meg selv, som røyker, og har røyket cannabis over tid, er bare, åh blitt så veldig mye mer forståelses fulle, snille, hyggligere og alt av de i den sjangeren der, en ett A4 menneske.
Vis hele sitatet...
Jep, en av cannabis definitive bi virkninger er på korttidshukommelsen, noe jeg skjender til selv men har lært å leve med det men dumme er vi alle.
Kjenner flere som må kalles sløve ja hehe.. Kompis som fikk no jævlig bra pot i Oslo i helga, var visst GOOD shit!!! Non som har vært borti samma tjallen i oslo i det siste? Lurte litt på om den var modda på no vis haha
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Alt du gjør får konsekvenser, og gir utslag på en eller annen måte. om du starter og røyke som 15 åringer og røyker til du er 30, da er du ikke sånn som kompisene dine som ikke røkte. gjett hvorfor? tilfeldighet?

Skal ikke sie noe, du tar ikke skade av og røyke i helgene og noen ganger i uka av og til, men røyker du 10g vær dag, da blir hue ditt fucka, i likhet med resten av kroppen din. personligheta blir og fucka, og jeg er rimelig sikker på at med 15 år med 10g om dagen? da har du nok slitt litt med psykoser
Vis hele sitatet...
ca 8 mnd med daglig bruk på rundt 5g+ endte opp med psykose hos meg, 2 ganger (:. Gikk vell rundt 3-4 mnd før jeg kunne røyka igjen uten og slippe rett tilbake i psykose.. og tro meg, det er faen ikke kjekkt.. helt sykt
Kan du fortelle litt mer om hva som skjedde mtp. psykose dersom dette ikke er for personlig? Jeg kan se for meg dette i alkoholsammenheng, men har aldri helt skjønt hva som skjer når det kommer til psykoser og ett så mildt rusmiddel som hasj. Når man sier psykose, betyr det alltid at man ikke vet hva man gjør? At man er i en "ubevisst" tilstand?
Sist endret av caperno; 10. februar 2011 kl. 21:53.
Sjapt svar til deg Caperno: Jeg har hatt psykoser etter overdrevent cannabismisbruk. Føles rett og slett ut som du mister kontakt med din opprinnlige personlighet og at alt rundt deg er negativt i den grad av at du tror alle er ute etter deg/vil deg vondt og at du føler du har full kontroll over alt sammtidig som du egentlig bare er veldig redd. Paranoid, usikker/vanskeligheter for å bestemme seg for ting/handler på impulser, deprimert. Lista er lengere, men dette skulle jo bli ett kort svar.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Sjapt svar til deg Caperno: Jeg har hatt psykoser etter overdrevent cannabismisbruk. Føles rett og slett ut som du mister kontakt med din opprinnlige personlighet og at alt rundt deg er negativt i den grad av at du tror alle er ute etter deg/vil deg vondt og at du føler du har full kontroll over alt sammtidig som du egentlig bare er veldig redd. Paranoid, usikker/vanskeligheter for å bestemme seg for ting/handler på impulser, deprimert. Lista er lengere, men dette skulle jo bli ett kort svar.
Vis hele sitatet...
Høres faen ikke digg ut.
Hovedgrunnen er at du kødder med belønningssentret ditt når du konstant ruser deg, etterhvert vil ikke engang kjærlighet gi deg den belønningen du forventer.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Sjapt svar til deg Caperno: Jeg har hatt psykoser etter overdrevent cannabismisbruk. Føles rett og slett ut som du mister kontakt med din opprinnlige personlighet og at alt rundt deg er negativt i den grad av at du tror alle er ute etter deg/vil deg vondt og at du føler du har full kontroll over alt sammtidig som du egentlig bare er veldig redd. Paranoid, usikker/vanskeligheter for å bestemme seg for ting/handler på impulser, deprimert. Lista er lengere, men dette skulle jo bli ett kort svar.
Vis hele sitatet...
Mye det samme jeg gikk igjenomm. Men jeg havna og innpå religion, var en stund jeg trodde "allt" stod på meg, at jeg var gud på en måte.. At vis jeg gjorde noe, hadde det konsekvenser for allt.. Trodde og en stund jeg kunne kontrollere tankene til folk, og visa versa.. ble VELDIG redd.. jeg var på en måte til stede, men jeg var ikke meg selv lengre.. Hadde kontroll, men alikevell 0 kontroll..

Jeg endte opp meg og komme utfor en "ulykke" som førte til at jeg havna til lege og fikk antipyskose(quentapin elrno) som gjorde at jeg sov vell ca en uke før jeg ble tilbakke..

Jeg prøvde såklart å røyke igjen en uke etter der igjen, og datt rett tilbake i psykose..

(VAR IKKE BARE HASJ SOM GJORDE DET, BLANDING AV PILLER OG HASJ)
Sitat av triotec Vis innlegg
Blir man sløv av hasj etter mange års bruk? En jeg kjenner har brukt det i femten år, opptil flere ganger i uken,
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på hvordan man røyker, jeg vet det finnes mange høyt utdannede folk som røyker.
Det er når man tar seg en mornings og en ekstra mornings, skipper jobben og skulker skolen man lager sin egen livstil.

Klarer man å ta litt tak i seg selv og ikke røyke alt for mye så trenger man ikke nødvendigvis å bli en sløving, selv om det er så alt for mange av oss som allerede har endt opp som "sløvinger".

All røyking av hasj blir som regel sett på som Misbruk, jeg synes det er viktig å skille mellom bruk og misbruk.
Sist endret av Dodecha; 16. februar 2011 kl. 17:09. Grunn: tegnsetting