Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3242
Hei, skal snart til Australia.
Om en hund markerer meg for narkotika, og de tester positivt i skoene for bruk av cannabis, hva vil skje om jeg ikke har noe på meg?

Takk på forhånd.
Anbefaler deg å kjøpe nye sko før du reiser.
Customs i Australia er rambostreng. Hvis de markerer nark på deg er det første flyet tilbake, ganske mye fattigere eller med en anmeldelse.
Hvordan i alle dager kan du ha cannabis i skoen?
Brukt det som "potte" for å dyrke det?

-----
Men ja, ville anbefale deg å vaske skoa i vaskemaskinen!
Eller kjøpe nye sko!
Det kan komme spor av stoff i skoene da du svetter under føttene dine.

På TV har de ett program hvor de viser tollere i Australia og England. Folk som har blitt markert med stoff men som ikke har noe med seg har sluppet gjennom da de ikke er ansvarlige for hva du gjør, deres jobb er å passe på at du ikke fører noe inn i landet deres. (TVNorge - Grensevakten tror jeg det heter)

Kan også legge til at folkene som har blitt markert og sluppet gjennom (etter en bagasje sjekk) har innrømmet personlig bruk uten at det skapte problemer.

En ekstra sidenotis: En kar ble stoppet, innrømmet å ha litt hasj i anus, pillet den ut (mindre en 0,5g) og fikk reise inn i landet.
Sist endret av møkk; 19. januar 2011 kl. 00:32.
Sist jeg så border security når bikkja markerer på deg blir det kun utvidet sjekk. Inrømmer du bruk så slapp du inn så lenge du ikke hadde noe på deg
Jeg reiste nylig til Australia men, jeg måtte ikke igjennom noe strengere toll enn feks når jeg reiste til kypros ifjord. Det var ingen hunder, ingen gjennomgang av bagasjen og ingen kropsvissiteringer.

Men, det skal sies at dem hadde hunder som sniffa på alle som kom av flyet da vi mellom landa i hong kong på vei ned.
Okei, takk for svar. Går nok til innkjøp av et nytt outfit. Hvordan er det med kort, lommebok, tlf som muligens har vært i kontakt? Kan hundene lukte seg frem til det, om jeg har det på meg, eller i håndbagasjen?

Vil helst ikke bli markert og stoppet i det hele tatt, slitsomt og unødvendig.

Og noen som har kilder? Evt. til programmet/episoden der han blir stoppet i Australia og kommer gjennom?
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
God dag!

Som lest ovenfor, var det snakk om grensevaktene Australia.
Programmet gikk 23:30 på Tv-Norge før, men nå er det desverre grensevaktene UK som går for tiden.

Uansett kan jeg bekrefte det Møkk skriver ovenfor angående lukt. Så lenge du ikke blir tatt med noe på deg, får du lov til å reise gjennom til tross for at du ble markert / testet positiv på narkoscannen de gjør.

Har desverre ingen sikre kilder å henvise til i denne posten, ettersom jeg ikke vet om en side der du kan se programmene, ei heller tar opp programmet selv.
Har vært gjennom tollkontroll twice. Ene gangen ble vi stilt opp på rekke med håndbagasjen vår foran oss. En liten bikkje snuste på alt og alle, men virket rimelig slapp med tanke på at den ikke oppdaget noe . Du skal derimot passe deg for bakvokterne som spotter ut folk i passkøen og tar de inn på bakrommet for en tilfeldig sjekk.
Så de er ganske strenge. Ta deg et par forhåndsregler og vask alt du har hatt i nærheten av lumske saker. Kjøp nye klær og sko. Vask deg på flyet og se så normal ut du klarer.

Så skal du se at alt går deg vel.
Sist endret av RadioSlave; 19. januar 2011 kl. 10:12.
Men uansett hvor nervøs jeg er og evt blir tatt inn til sjekk, så lenge de ikke finner noe på meg, så er det greit? Og har dere dette fra programmet fra UK, eller AU?

imma shit ma pants
har en gammel lommebok i skinn.. Den er jeg sikker på at jeg kan røyke meg fjern på! Ville aldri tatt med den til Australia :P

Har du hatt shit oppi lommeboka di tror jeg de lukter det.. De er strenge der! Been there

Dra til Nousa - beste surfesteder ever!! Skal tilbake, men fårløpig flom der? :P Have a good trip!
Sist endret av Jazzy Fizzle; 19. januar 2011 kl. 10:47.
Haha nice, takk. Reiser ikke før i Mai/Juni, men må planlegge alt nøye vettu. Skal studere der i 3 år, så regner med at jeg besøker de fleste steder rundt Gold Coast og Sidney!
Programmet kan helt sikkert oppdrives om du søker på torrentsider, men somsagt er deres jobb å forhindre at uønskete varer føres inn i landet deres. Arbeidsbeskrivelsen deres innebærer ikke å være barnevakt og passe på hva folk gjør, eller har gjort i deres fritid.

Noen land (USA f.eks) krever at du fyller ut ekstra papirer og i mitt tilfelle (narkotikadom) møte opp på ambasaden for en samtale.

Edit: Vi her på forumet kan ikke gi deg ett helt korrekt svar da ingen av oss jobber som grensevakter i Australia. Jeg baserer mine utsagn (vedrørende Australia) på en dokumentarserie som følger grensevaktene i deres arbeidsliv.

Edit2: Det kan også nevnes at tollerene selv har sagt at det ikke er deres ansvar hva du gjør på fritiden. Ta en kikk på torrent sider om du vil se selv (border patrol / grensevakten)
Sist endret av møkk; 19. januar 2011 kl. 11:40.
Sitat av møkk Vis innlegg
Programmet kan helt sikkert oppdrives om du søker på torrentsider, men somsagt er deres jobb å forhindre at uønskete varer føres inn i landet deres. Arbeidsbeskrivelsen deres innebærer ikke å være barnevakt og passe på hva folk gjør, eller har gjort i deres fritid.

Noen land (USA f.eks) krever at du fyller ut ekstra papirer og i mitt tilfelle (narkotikadom) møte opp på ambasaden for en samtale.

Edit: Vi her på forumet kan ikke gi deg ett helt korrekt svar da ingen av oss jobber som grensevakter i Australia. Jeg baserer mine utsagn (vedrørende Australia) på en dokumentarserie som følger grensevaktene i deres arbeidsliv.

Edit2: Det kan også nevnes at tollerene selv har sagt at det ikke er deres ansvar hva du gjør på fritiden. Ta en kikk på torrent sider om du vil se selv (border patrol / grensevakten)
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!
Sitat av absinthcat Vis innlegg
Haha nice, takk. Reiser ikke før i Mai/Juni, men må planlegge alt nøye vettu. Skal studere der i 3 år, så regner med at jeg besøker de fleste steder rundt Gold Coast og Sidney!
Vis hele sitatet...
Kanskje vi møtes en gang, jeg reiser ned 7 august og skal reise rundt i 6-7 måneder
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Kanskje vi møtes en gang, jeg reiser ned 7 august og skal reise rundt i 6-7 måneder
Vis hele sitatet...
Heftig. Hvor skal du?
Har personlig erfaring fra akkurat dette.

Jeg ble markert på flyplassen da jeg ankom Australia, og måtte inn til utfyllende sjekk hos tollerne. Jeg sa det som det var, at jeg har røykt før men at jeg selvsagt ikke hadde noe med meg. De sjekket bagasjen, fant ingenting og ønsket meg velkommen til landet.

Så lenge du ikke har noe med deg er du safe. Tollere driter i hva du har gjort før, deres jobb er å forhindre at shitten kommer inn i landet deres.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Har personlig erfaring fra akkurat dette.

Jeg ble markert på flyplassen da jeg ankom Australia, og måtte inn til utfyllende sjekk hos tollerne. Jeg sa det som det var, at jeg har røykt før men at jeg selvsagt ikke hadde noe med meg. De sjekket bagasjen, fant ingenting og ønsket meg velkommen til landet.

Så lenge du ikke har noe med deg er du safe. Tollere driter i hva du har gjort før, deres jobb er å forhindre at shitten kommer inn i landet deres.
Vis hele sitatet...
Supert! takk
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Customs i Australia er rambostreng. Hvis de markerer nark på deg er det første flyet tilbake, ganske mye fattigere eller med en anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Når de merka på en Spanjol, testa baggen og fant traces av kokain sa han at baggen hadde blitt brukt av en veen, og da var det greit etter de hadde gjennomsøkt den. I tilegg skal det bare nevnes at jeg aldri har sett noen bli stoppa for cannabis i Australia Grensevakten
Bodde i Australia i tre år og ble stoppet ganske mange ganger ved innomst til landet. Dette fordi dem er nazi på at man ikke skal ha med seg frø, jord, mat osv fra kontinenter utenfor Australia. Hundene er trent opp til å markere på mat og frukt.

Tollerne er som regel hyggelige. Ikke noe pes. Marihuana røyking er ikke uglesett i Australia. Du blir ikke behandlet som spedalsk om du sier du har omgått folk som har røyket marihuana f.eks.
Hadde bare en liten tanke. Hvis du reiser sammen med noen som er clean, så kan du få han til å virke skikkelig nervøs, mens du er helt rolig. Da tror jeg kanskje at det er større sansynlighet at kompisen din blir valgt ut til en tilfeldig sjekk en du, og hvis han blir det, er det null stress.

Bare en teori, vet ikke hvordan det vil gå i praksis.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Hadde bare en liten tanke. Hvis du reiser sammen med noen som er clean, så kan du få han til å virke skikkelig nervøs, mens du er helt rolig. Da tror jeg kanskje at det er større sansynlighet at kompisen din blir valgt ut til en tilfeldig sjekk en du, og hvis han blir det, er det null stress.

Bare en teori, vet ikke hvordan det vil gå i praksis.
Vis hele sitatet...

Reiser nok alene gitt, men tror det skal gå fint ved innkjøp av nye klær og lommebøker. Bestiller nye kort også, så skal det nok gå fint!

Er bare kleint å bli tatt til kontroll, har ikke tenkt til å ta med meg noe
saa lenge de ikke finner noe paa deg saa.
Orket ikke lese alle svarene, så vet ikke om noen har sagt det før.

Men det har ingenting og si om du har brukt narkotika!

Hvis en hund markerer på deg vil du bli stoppa og de ransaker deg og tingene dine. Når dem omsider ikke finner noe vil dem slippe deg inn i landet.
Jeg var der i 2009, ankom Perth.
Fikk masse pes pga at passet mitt var litt fillete i kanten, på førstesiden med foto. Men ikke noe annet.
Eneste er at du fyller ut papirer før du skal oppholde deg der i mer enn seks måneder. Et av spørsmålene er bl.a om du har dom på over seks måneder. Jeg spurte reiseopperatøren om hvor striks det var hvis jeg unnlot å nevne tidligere dommer. Han rådet meg til å svare nei. Gikk helt greit. Tollerne er greie nok. Strenge på alt som er nevnt av frø og denslags. Ikke ta med en sandwich i hånden f.eks - eller et eple etc. fra flyet.
Bare dumt å svare bekreftende til noen som helst man ikke kjenner om bruk av illegale stoffer.
Hasj og gress er lett å få tak i, og billigere enn her hjemme, så ingen grunn til å ta med noe.
God tur!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av absinthcat Vis innlegg
Heftig. Hvor skal du?
Vis hele sitatet...
Begynner i Sydney og reiser nordover langs kysten mot Darwin. etter dette så er det litt usikkert.
Sist endret av The Rebel; 1. mars 2011 kl. 20:21. Grunn: leif