Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 883
Hei.

Når jeg kobler til mobilen min til min datamaskin, så får jeg ladet den, men ikke føre over filer fra mobil til data og omvendt.

Hva kan være årsaken?

PS: Har Samsung Galaxy SII
Du mangler sannsynligvis Samsung Kies på datamaskinen, som inneholder blant annet driver slik at SII kan kobles til som en minnepinne/diskstasjon.
Kan hentes ned fra Samsung sine sider.
Du må ikke ha Kies, men det følger med drivere som du trenger. Du kan laste ned driverne separat. Google it. "Android USB driver" eller noe.
Sist endret av Xernox; 23. april 2014 kl. 14:11.
Egentlig behøver du ikke å installere noe som helst! Iallfall er det slik på min telefon (Sony Experia active). Det er en liten innstilling i Android, som gjør om du kan montere minnekortet i telefonen, eller ikke.

Men vær da obs på en ting, hvis du har så du kan montere minnekortet, så kan du heller ikke "bare nappe ut USB kabelen", når du skal ta med telefonen og gå. Da må du bruket verktøyet i Windows, Linux eller Mac for å demontere "disken". Hvis du ikke gidder dette, er det en mulighet for det blir stor skade i fildelingstabellen på minnekortet, og filene kan bli ødelagt for alltid!

Så da må du velge hva du vil ha.
Trådstarter
65 3
jeg får ikke til å installere Kies: får beskjed om "error reading setup initialization file"


trenger virkelig hjelp!!!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
OBS: For å overføre filer mellom en pc og Android, så MÅ du låse opp telefonen minst 1 gang når den er koblet til pc, dersom du har en type lås på den, pin/mønster osv.