Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722911
Warz's Avatar
Trådstarter
Jaja folkens, tidenes crash! Da er vi tilbake der vi var for... 2 dager siden...
Sitat av Warz Vis innlegg
Jaja folkens, tidenes crash! Da er vi tilbake der vi var for... 2 dager siden...
Vis hele sitatet...
Hvor trur dette kommer til å enne, før det begynner å stige igjen/stabilisere seg?
Hva jeg trur står litt lenger opp i tråden.
Egentlig ikke noe vits å gruble i det, men artig å lese hva andre tur og mener
Sist endret av Dub; 10. april 2013 kl. 21:07.
Sitat av Warz Vis innlegg
Jaja folkens, tidenes crash! Da er vi tilbake der vi var for... 2 dager siden...
Vis hele sitatet...
Hehe, er spennende med litt svingninger!
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Får man kjøpt nå, eller er det trade lag som gjør det usikkert?
Sitat av Dub Vis innlegg
Hvor trur dette kommer til å enne, før det begynner å stige igjen/stabilisere seg?
Hva jeg trur står litt lenger opp i tråden.
Egentlig ikke noe vits å gruble i det, men artig å lese hva andre tur og mener
Vis hele sitatet...
Tror muligens det har noe å gjøre med at Slush's pool hadde en downtime på omtrent 1 time istad, tror folk fikk panikk og solgte muligens under average?
3600s = 1t forsinkelse på ordrer, så jeg vil påstå det er galskap å kjøpe nå da en ikke kan vite hva prisen er om 1 time.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Hva er raskeste måte å få kjøpt seg bitcoins (selvfølgelig så safe som mulig)? Har ikke tid til å vente 10 dager på mtgox.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Hva er raskeste måte å få kjøpt seg bitcoins (selvfølgelig så safe som mulig)? Har ikke tid til å vente 10 dager på mtgox.
Vis hele sitatet...
Går det ikke ganske raskt om du betaler via OKPay på mtgox?

Ser ikke ut som det går så bra med BitCoins akkurat nå da...
http://oi50.tinypic.com/nvytll.jpg
Sitat av Echodius Vis innlegg
Tror muligens det har noe å gjøre med at Slush's pool hadde en downtime på omtrent 1 time istad, tror folk fikk panikk og solgte muligens under average?
Vis hele sitatet...
Vansklig å si, trur folk fortsatt selger i panikk.. prisen har rast 20$ siden siste innlegge mitt, dvs 20min siden. trur det kommer til å fortsette nedover før det bygger seg opp igjen. men umulig å si sikkert..( og hvem vet om det kommer til å oppover igjen?)

folk som er interesserte i å kjøpe, burde følge med fremover, idag/natt.
Er eventyret over nå?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Hva er raskeste måte å få kjøpt seg bitcoins (selvfølgelig så safe som mulig)? Har ikke tid til å vente 10 dager på mtgox.
Vis hele sitatet...
Fra liberty reserve kan du gjøre det i løpet av noen minutter, riktignok nå er lag så lang hos mtgox at du likevel må vente en stund. Paypal via virwox.com men dessverre bare småsummer helt til du har blitt "longterm" kunde.
Datt hvertfal ned fra $260 til $178, var $194 for litt siden så ser kanskje ut som det går nedover igjen?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av leieboeren Vis innlegg
Er eventyret over nå?
Vis hele sitatet...
Ja, prisen er tilbake der den var for 3 dager siden. Eventyret er over. Selg alle dine bitcoins (til meg).
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Går det ikke ganske raskt om du betaler via OKPay på mtgox?
Vis hele sitatet...
Sikkert, men i øyeblikket er jeg i verifiseringskøen med tusenvis av andre. Tenker å handle når den når et halvstabilt bunnpunkt, mulig eventyret er over kortsiktig men min (u)feilbarlige magefølelse sier at det er mye å hente på lang sikt.
Sitat av Warz Vis innlegg
Ja, prisen er tilbake der den var for 3 dager siden. Eventyret er over. Selg alle dine bitcoins (til meg).
Vis hele sitatet...
Den grafen så ihvertfall drittskummel ut. Har btc for vane å svinge såpass, eller er dette mer omfattende enn vanlige svingninger?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Warz Vis innlegg
Tull. Jeg bruker selv mye mtgox til "dagligdagse ting", du vil aldri klare å finne ut hva jeg bruker penger på.

Normale folk kan bruke mtgox! Dette er for folk som skal gjøre noe ulovlig...

Men du som privatperson har overhodet ingen mulighet til å følge transaksjonene. Vi kan godt prøve hvis du vil, jeg oppgir en bitcoin adresse om er min, så skal jeg kjøpe noe for bitcoinsa og du skal fortelle hva jeg kjøpte. Med på et veddemål? Hva sier du til 10 btc?
Vis hele sitatet...
Jeg har verken kunnskapen eller tid til å inngå veddemålet. Du kan tro hva du vil om bitcoin, men jeg velger å tro på det bitcoin utviklerene, og researchers sier, de vet nok mer om bitcoins enn meg og deg.
Sitat av leieboeren Vis innlegg
Den grafen så ihvertfall drittskummel ut. Har btc for vane å svinge såpass, eller er dette mer omfattende enn vanlige svingninger?
Vis hele sitatet...
Tidligere har jo grafen sett sånn ut, bare da har det gått opp over..
Jeg trur folk lenge har sitti å ventet på når de skal selge, å nå som det går nedover selger folk unna..

Jeg trur dette går til helvette nå, men att det går oppover igjen etter hvert
Sist endret av Dub; 10. april 2013 kl. 21:50.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av leieboeren Vis innlegg
Den grafen så ihvertfall drittskummel ut. Har btc for vane å svinge såpass, eller er dette mer omfattende enn vanlige svingninger?
Vis hele sitatet...
La meg sitere mitt eget innlegg fra 8. april da prisen var $168:
"Du får krysse fingrere for at pengene kommer fort fram, for her ser det nesten ut til at magefølelsen min om $200 i løpet av neste uke kan inntreffe tidligere enn ventet, og er vi først forbi $200 tror jeg veien er kort til 210, 220."

Som du ser, gikk prisen fra $168 (8. april) og helt opp til $266 i dag (10. april). Nå er vi altså tilbake der vi var for et par dager siden.

Så ja, det er store svingninger i bitcoin, helt vanlig det.
Sitat av Warz Vis innlegg

Så ja, det er store svingninger i bitcoin, helt vanlig det.
Vis hele sitatet...
Det har vel ikke vært vanlig at BC synker med 100$ på en dag, så syns du er litt vell optimistisk,
men så klart, som jeg leste tidligere i tråden, så kjøpte du også når prisen var lav. Men syns du er litt for optimistisk, selv om det muligens ikke er så mye å tape.
Men selvfølgelig, så håper vi på at dette snur snart!
Sist endret av Dub; 10. april 2013 kl. 21:56.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dub Vis innlegg
Det har vel ikke vært vanlig at BC synker med 100$ på en dag, så syns du er litt vell optimistisk,
men så klart, som jeg leste tidligere i tråden, så kjøpte du også når prisen var lav. Men syns du er litt for optimistisk, selv om det muligens ikke er så mye å tape.
Men selvfølgelig, så håper vi på at dette snur snart!
Vis hele sitatet...
Så har det ikke pleid å vært vanlig at den går opp sånn $50 om dagen heller.
Sist endret av Warz; 10. april 2013 kl. 21:59.
For å se prisen for btc vs nok (mtgox kurs) kan dere bruke www.bitmynt.no
Der har dere også den infoen dere trenger for å kjøpe btc.

Er ikke så sikker på om dere finner noen norske hobbyminere/tradere som er intresert i å selge nå, tror de bruker anledningen til å kjøpe opp.
Warz's Avatar
Trådstarter
High:$266.00000
Low:$105.00000

Last price:$150.03000

Gode tradere må elske bitcoin
Sitat av Warz Vis innlegg
High:$266.00000
Low:$105.00000

Last price:$150.03000

Gode tradere må elske bitcoin
Vis hele sitatet...
Idiotapørsmål, hva mener du her?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Idiotapørsmål, hva mener du her?
Vis hele sitatet...
De som tjener penger på å selge når prisen er høy og kjøpe når den er lav. Eller shorte markedet. Når kursen kan gå fra 160 til 105 på en dag er det gode penget å hente dersom man timer.
Sist endret av Warz; 10. april 2013 kl. 22:37.
Sitat av Warz Vis innlegg
Så har det ikke pleid å vært vanlig at den går opp sånn $50 om dagen heller.
Vis hele sitatet...
Prøvde å svare på dette ista, men ble slettet pga jeg svarte en eller annen hustler i samme innlegget..

At den har gått kraftig opp er vel pga mere salg pga det har blit publisert mer..

At den går ned så kraftig som den har gjort i dag er ikke vanlig!
150-160 $ ned på en dag er ikke vanlig.
Men at den skal stige igjen, trur jeg.
Lurer veldig på grunnen til at den synker som den gjør.
Sist endret av Dub; 10. april 2013 kl. 22:42.
Sitat av Warz Vis innlegg
De som tjener penger på å selge når prisen er høy og kjøpe når den er lav. Eller shorte markedet. Når kursen kan gå fra 160 til 105 på en dag er det gode penget å hente dersom man timer.
Vis hele sitatet...
Er det ikke en fare for at denne nedgangen skremmer folk vekk fra btc? Jeg har en magefølelse av at den aldri går opp igjen. Men det hadde vel folk om at jorden var flat og, jeg kan jo ingenting.
En grunn kan være et par store folk selger - prisen synker og folk blir redde og det blir en form for massehysteri. Siden BitCoin i dag kun er et produkt for spekulasjon (og jeg mener fortsatt BitCoin ikke er en fungerende valuta som jeg har ment siden jeg først hørte om det) så vil psykologien påvirke prisene ekstremt. Spørsmålet blir da, hvor langt ned detter den før folk begynner å kjøpe igjen?

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er det ikke en fare for at denne nedgangen skremmer folk vekk fra btc? Jeg har en magefølelse av at den aldri går opp igjen. Men det hadde vel folk om at jorden var flat og, jeg kan jo ingenting.
Vis hele sitatet...
Helt klart. Dette viser jo bare det jeg og fler sier om at BitCoin er (i hvertfall per dags dato) kun for ulovlig handel eller spekulasjon. Dette kan selvfølgelig føre til at folk mister helt troen på BitCoins - men det kan og være at folk kommer tilbake når ting roer seg. Det er umulig å spå fremtiden.
Sist endret av etse; 10. april 2013 kl. 22:44.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Svingstangkursen vi har de siste par dagene er et glimrende eksmepel på at bitcoin er et veldig, veldig bra spekulseringsobjekt, men fungerer dårlig som en faktisk valuta.

Jeg hadde aldri eid bitcoins for noe annet enn å spekulere i dem.
Sist endret av Bombasa; 10. april 2013 kl. 22:47.
Det er mye snakk om ddosing av mtgox. Og laggen er det som skremmer folk, for da er det mange transaksjoner på gang. Hvis man titter på de intetsigende selg 0,01 transaksjonene så er det MANGE av dem. Det er nok endel folk som har hatt masse penger i btc som veksler til dollar igjen, men også flere tusen i kø for å verifikasjon/kjøp.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er det ikke en fare for at denne nedgangen skremmer folk vekk fra btc? Jeg har en magefølelse av at den aldri går opp igjen. Men det hadde vel folk om at jorden var flat og, jeg kan jo ingenting.
Vis hele sitatet...
I 2011 gikk prisen helt opp til $31.90 og kollapset til $2.
Min spådom: Kl. 10.32 i morgen tidlig er prisen på 38$
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Min spådom: Kl. 10.32 i morgen tidlig er prisen på 38$
Vis hele sitatet...
om den går så langt ned så trur jeg det går fortere. men det er hva jeg trur da.
Men hvor er den om 1 uke? 1 måned? 1 år?
Sitat av Demolith Vis innlegg
Men hvor er den om 1 uke? 1 måned? 1 år?
Vis hele sitatet...
Hvor er du om 1uke, 1 måned eller 1 år??
Umulig i si!
Nettopp, derfor føler jeg det blir feil å avskrive den allerede nå. Prisen steg sakte i ca.1 år etter forrige kræsj, og så lenge teknologien er den samme og spillebrettet er uforandret tror jeg den vil gjøre det samme etter dette. Synd at Mtgox er så stor og sårbar.
Sitat av Demolith Vis innlegg
Nettopp, derfor føler jeg det blir feil å avskrive den allerede nå. Prisen steg sakte i ca.1 år etter forrige kræsj, og så lenge teknologien er den samme og spillebrettet er uforandret tror jeg den vil gjøre det samme etter dette. Synd at Mtgox er så stor og sårbar.
Vis hele sitatet...
Ja? hvem har avskrivet den?
At den går nedover er jo noe alle ser. ser ikke hva du vil frem til.
Selvfølgelig er det noen som ikke har trua.. sånn har det hvert siden starten
Var nok mange som ville gå inn for å bli rike, men 1200% oppgangen var allerede over, så de som har investert 200$ pr coin er de som svetter og vil ut igjen kjapt. Det er kanskje sunt for bitcoins som valuta at alle de nybegynnere får erfare det samme som har skjedd tidligere. Det er nok også slik at de som sitter på mest coin er de som har vært med fra starten, og de sitter long fordi de er genuint interesserte i at det skal lykkes. Teknologien ER revolusjonerende.
At det ikke er noen grunn til å grave seg ned om en tapte noen kroner på å kjøpe etter den var verdsatt til over 100$.
Sist endret av Demolith; 10. april 2013 kl. 23:30. Grunn: Om den i det hele tatt synker under 100$. Skulle kanskje sagt de som kjøpte etter 200$
Man må være obs på å ikke satse mer enn man har råd til å tape. Jeg har noen få tusen froner til på vei til mtgox, men jeg mistenker at kursen er oppe igjen før jeg rekker å kjøpe noen rimelige coins.
Hvorfor tar det så lang tid å overføre btc fra lommebok til silkroad? Snakk om 3-4 timer siden det ble gjort og fortsatt ingen prosess...
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
Hvorfor tar det så lang tid å overføre btc fra lommebok til silkroad? Snakk om 3-4 timer siden det ble gjort og fortsatt ingen prosess...
Vis hele sitatet...
Hvis det er via sturles så må du være tidlig ute for å rekke banken sine tider på overføring, vanligvis kan du regne med å se coins dagen etter.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
Hvorfor tar det så lang tid å overføre btc fra lommebok til silkroad? Snakk om 3-4 timer siden det ble gjort og fortsatt ingen prosess...
Vis hele sitatet...
Betalte du fee eller sendte du en gratis transaksjon? Hvis du ikke betaler litt avgift tar det lenger tid... Nå vet ikke jeg hvordan det er med silk road, men vil anta de har 6 confirmations, så da vil det uansett ta minimum 1 time i gjennomsnitt.

Ser de prøver seg fortsatt, å lage lag på mtgox:


De burde bare bannlyse så små bids!
Det er ingen fees for overføringer fra egen lommebok til konto på silkroad.

"Ubekreftet (0 av 6 bekreftelser)"
Sist endret av matsiiiii; 11. april 2013 kl. 00:09.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
Det er ingen fees for overføringer fra egen lommebok til konto på silkroad.

"Ubekreftet (0 av 6 bekreftelser)"
Vis hele sitatet...
Det betyr at du venter på å komme inn i en blokk. Hvis du ikke har betalt fee så tar det bare litt lengere tid. Tror du kan slappe av så kommer det i løpet av noen timer.
Bare et par kjappe spørsmål: er det mer lønnsomt å mine bitcoins nå enn tidligere?

Jeg har hørt at det bare finnes et begrenset antall bitcoins. Hvordan stemmer det overens med at man kan "mine" bitcoins?
Jeg har lurt litt på det selv. Ettersom vanskelighetsgraden øker, så krever det mer investering i infrastruktur for minere (strøm og hardware). Er ikke minerne avhengig av å få tilbake en viss sum for sitt strev for å fortsette, så hvis verdien av en btc synker i dass, så slutter de rett og slett å mine. Går vanskelighetsgraden ned da eller? For å kompensere for dem som slutter?
Dette her er litt morsomt. håper den ikke raser altfor mye ned. har planer å selge litt unna.
Trodde ikke det var lov å snakke om SR på dette forum? hmmmm

Plutselig sto saldoen på 0,54btc fikk helt panikk og trodde noen hadde hacket seg inn på pcen min. så viste det seg at det bare var bugg i systeme. Huff nesten jeg fikk panikk

Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Jeg har lurt litt på det selv. Ettersom vanskelighetsgraden øker, så krever det mer investering i infrastruktur for minere (strøm og hardware). Er ikke minerne avhengig av å få tilbake en viss sum for sitt strev for å fortsette, så hvis verdien av en btc synker i dass, så slutter de rett og slett å mine. Går vanskelighetsgraden ned da eller? For å kompensere for dem som slutter?
Vis hele sitatet...
Av det jeg har lest, så vil mining i gi mindre utslag iforhold til hvor mange btc det er ute. Tror ikke det baserer seg på verdien. den siste mnd har vært heeelt syk også da! tror ingen forventet at den skulle holde seg så langt opp så lenge heller. Kontoen min gikk opp 200-300 usd i minuttet igår. og jeg er ikke overasket over nedgangen idag. men jeg selger før vi treffer 100 blank
Sitat av Warz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvilken nettside er bildet fra?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
En valuta som kan DDOSes ned i pris er ingen holdbar valuta.