Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 8810
Beklager hvis dette oppfattes som kriminelt, men jeg er bare interessert. Og bare flytt tråden hvis plassert feil.

Hvis noen skulle ønske å for eksempel få tak i informasjon som er låst i en profil som er utestengt fra et forum, kan en hacker få til dette? Hvordan får vanlige folk uten teknisk innsikt tak i en web-hacker?
R.i.p 23.04.2021
Kan leie folk på darknet , ellers vis du kjenner noen som kjenner noen. Kan jeg spørre om hva som skal gjøres?
Sist endret av Tarm; 19. september 2019 kl. 18:16.
Støtter darknet. Brukte det for endel år tilbake da det var populært med innleide hackere
Brukte russiske hackere for å finne ut hvem som slangt dritt til kjæresten min over fake instaprofil. Fikk eksakt adresse og var visst eksen hennas. Morsomt 2000 lapper ellernoe i btc. Fun
Takker for svar, ønsker ikke å oppfordre til noe voldelig eller noe her altså. Var bare interessert i å vite hvordan, siden hackere gjerne lever av å holde seg skjult. Så det virker ironisk for meg at folk uten teknisk innsikt, som vel gjerne er de som skulle mest trenge sånne folk, faktisk kommer i kontakt med dem. Bare å bruke slike sider som "darknet" er helt ukjent for mitt vedkommende.
Sist endret av Nature Spirit; 19. september 2019 kl. 22:33.
Er bare nysgjerrig.. Hvordan kan man stole på at en fremmed hacker via f.eks darknet ikke hacker deg selv?
Og hvordan hacker disse proffene egentlig, går det mest i cracking av passord eller hva slags metoder blir benytta? Regner med at å sende klikkbare linker eller datafiler til offeret ikke er særlig effektivt for de fleste har vel lært seg å ikke trykke på linker og filer fra fremmede?
Og hacke en face-profil er ikke svært vanskelig.
Tenkte mer på datamaskina, mobilen eller e-mailen jeg da.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Og hacke en face-profil er ikke svært vanskelig.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg poster en profil i denne tråden så poster du innholdet i de privatemeldingene på den profilen?

Jeg regner med du mener ren gjetting av passord dersom du allerede vet feks epost adressen og går etter sikkerhetsspørsmålene.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Er bare nysgjerrig.. Hvordan kan man stole på at en fremmed hacker via f.eks darknet ikke hacker deg selv?
Og hvordan hacker disse proffene egentlig, går det mest i cracking av passord eller hva slags metoder blir benytta? Regner med at å sende klikkbare linker eller datafiler til offeret ikke er særlig effektivt for de fleste har vel lært seg å ikke trykke på linker og filer fra fremmede?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt Ann på hva som er målet, hvem som er målet og hvor skjult du må holde deg.
Det finnes ingen fasit, det eneste du kan være sikker på er at dersom du skal inn på noens profil er det ikke Facebook du hacker men feks epost kontoen.

Du skal aldri undervurdere social engineering, majoriteten av alle angrep skjer fortsatt på den måten.
Men det kreves noe kartlegging i forkant. Jeg er helt sikker på at jeg kunne fått de fleste til å utføre en handling, alt handler om troverdighet.

Nå om dagen er det feks vanlig å få lønnslipp på epost, sjekker du ekteheten på disse epostene før du klikker?

Eksempel: Du har nettopp sendt en klage til Telenor på den åpne Facebooksiden dems for å klage på at nettet ditt er ustabilt, to dager senere står det to stk fra deres tekniske avdeling med kjeledresser og verktøy på døra og sier de er ute for å sjekke stabiliteten på linjene i området. Ringer du telenor for å sjekke at dette stemmer?
Du har tilogmed fått en sms dagen i forveien fra et typisk 5 sifret nummer som varsler om linjesjekk.

Eller i samme scenario får du en ny ruter i posten med telenor som avsender. Sjekker du med telenor at det er de som har sendt den?

Har du sjekket usbkablene du bestilte i posten sist? At disse ikke har fått implantert et ekstra kretskort?
Sist endret av random105675; 20. september 2019 kl. 07:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det vanligste inngangsporten er gjenbruk av passord og at passordet har vært brukt et sted som har hatt en breach slik at brukernavn og passord finnes i en dump et sted.

Husk at det er strengt ulovlig å faktisk bryte seg inn i noen annens konto.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Og hacke en face-profil er ikke svært vanskelig.
Vis hele sitatet...
Kongressen i USA bønnfaller jo Mark Zuckerberg om å installere backdoors inn i facebook hele tiden?
Hvorfor tar du ikke bare kontakt med FBI da? Siden 256-bit AES encryption tydeligvis ikke er så jævla vanskelig å bryte seg igjennon.

De betaler deg sikkert fett!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Kongressen i USA bønnfaller jo Mark Zuckerberg om å installere backdoors inn i facebook hele tiden?
Hvorfor tar du ikke bare kontakt med FBI da? Siden 256-bit AES encryption tydeligvis ikke er så jævla vanskelig å bryte seg igjennon.

De betaler deg sikkert fett!
Vis hele sitatet...
Du har misforstått, folk snakker om sosial engineering som fremdeles er den raskeste måten å få tilgang til ting. Folk er fremdeles det mest usikre leddet i hele greia. Han har ikke en eneste plass nevnt at han kan knekke kryptering .
Sist endret av Dodecha; 19. mars 2020 kl. 13:30.