Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3318
Hei.

Driver å ser på noen accessories til telefonen min og kom borti "External Power Banks". Det er mye forskjellig der ute, både i størrelse og i pris.

Har hørt mye snakk om folk som får skader på telefonen av "billig-greier fra Kina", og lurer på om det gjelder slike backup batterier også. Jeg vil tippe det ikke er like farlig da den kan maks gi 5V 1A/2A?

Er det stor forskjell på kvalitetene på slikt utstyr? Har sett flere batterier som har 10-15000mAh som koster opp mot 50 dollar, så har man de på Ebay som koster under halve prisen og gir over dobbelt så mye kapasitet.
http://www.ebay.com/itm/331073341248...%3AMEBIDX%3AIT (for eksempel).

Burde man holde seg unna de billige? Jeg har prøvd å Google litt men finner ikke noen informasjon om kvalitet på de så håper noen her har svar. Takk.

Tilleggsspørsmål: Om jeg skulle lade en telefon på 3200mAh, hvor mange ganger kan jeg lade den? Det er vel ikke like enkelt som 50000/3200? Må vel ta med varmetap i beregning?
Vet ikke om det er denne typen du tenker på men har en slik en selv

https://www.komplett.no/powerocks-ma...2000mah/798411

Kan full-lade telefonen min flere ganger og tablet.. Den gir 5V/2A


Den har en liten USB kabel for å lade den, En microusb for å lade telefon og et vanlig USB uttak for å lade iPhone eller ka en som ikke har standard micro-usb
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Jeg setter pris på forslagene, men jeg lurer på hva forskjellen er på de billige og de dyre. Hvorfor er det så stor prisforskjell?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg setter pris på forslagene, men jeg lurer på hva forskjellen er på de billige og de dyre. Hvorfor er det så stor prisforskjell?
Vis hele sitatet...
Er jo selvfølgelig kvalitet (herunder spenning og holdbarhet) som er forskjellen!
Det som gjelder naar det kommer til powerbanks er hvor mye mAh det er paa produktet. 2000mAh lader telefonen ca. 1 gang.

Prisforskjeller kommer av at produkter laget for forhandlere I vesten gaar igjennom mye strengere sikkerhetsrutiner enn andre steder. I tillegg til at man har flere som tar en bit av kaka.
Sist endret av Kjartan27; 8. april 2014 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
#1
Xernox's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Det som gjelder naar det kommer til powerbanks er hvor mye mAh det er paa produktet. 2000mAh lader telefonen ca. 1 gang.

Prisforskjeller kommer av at produkter laget for forhandlere I vesten gaar igjennom mye strengere sikkerhetsrutiner enn andre steder. I tillegg til at man har flere som tar en bit av kaka.
Vis hele sitatet...
Men denne på 50 000mAh til 150kr burde være bedre enn feks denne til 600kr og har bare 12 000mAh.

Kan en Power Bank skade telefonen på noen måte?
Det er vel stoerre sjanse for at powerbanken ikke holder saa lenge naar den er saa billig. Tror ikke den kan oedelegge telefonen bare ved at man lader men ville gaatt for et produkt hvor du kan vaere sikker paa at kvaliteten er testet av en kjent forhandler.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Men denne på 50 000mAh til 150kr burde være bedre enn feks denne til 600kr og har bare 12 000mAh.

Kan en Power Bank skade telefonen på noen måte?
Vis hele sitatet...
Tror du har misforstått hva bedre betyr.

Denne vil garantert ikke levere 50 000, og hva skal du egentlig med 50 000? Kan ikke se for meg et scenario hvor en "vanlig" person trenger dette.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Men denne på 50 000mAh til 150kr burde være bedre enn feks denne til 600kr og har bare 12 000mAh.

Kan en Power Bank skade telefonen på noen måte?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv vurdert den fra ebay, men har ikke bestilt enda...
Jeg er iallefall jævlig fornøyd med min PowerMonkey Extreme 12V Waterproof Rugged Solar Powered Charger. Kom over den etter å ha sett denne videoen på youtube, og skulle gjerne ha visst om den tidligere, for den hadde vært jævlig grei å ha når jeg ferierte på sunnmøre og Dagmar herjet med strømnettet..
Gikk for den billigste jeg fant på eBay for rundt to år siden, den funker fint og jeg har ikke noe negativt å si om kvaliteten så hvis du finner en grei selger så tror jeg ikke du har så mye å tape på å gå for en som er billigere.

EDIT; Fant den, men den jeg har er i hvit.
Sist endret av Fekillix; 8. april 2014 kl. 22:00.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Gikk for den billigste jeg fant på eBay for rundt to år siden, den funker fint og jeg har ikke noe negativt å si om kvaliteten så hvis du finner en grei selger så tror jeg ikke du har så mye å tape på å gå for en som er billigere.

EDIT; Fant den, men den jeg har er i hvit.
Vis hele sitatet...
Du har med andre ord denne (sort her)? (koster det samme som på eBay, men dx.com har gratis frakt, imens ebayselgeren din skal ha 16 usd i frakt)
Sist endret av bashfoo; 8. april 2014 kl. 23:20.
Jeg fikk denne i posten i går. Har ikke testen den så my men den virker grei. Om den holder 30000 mAh gjennstår å se
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Tror du har misforstått hva bedre betyr.

Denne vil garantert ikke levere 50 000, og hva skal du egentlig med 50 000? Kan ikke se for meg et scenario hvor en "vanlig" person trenger dette.
Vis hele sitatet...
Å? Kan ikke du forklare hva "bedre" betyr da? Regner med at du har et konkret og målbart alternativt parameter. Hvis ikke hadde jo dette vært et ganske latterlig innlegg.

...Og etter å ha påpekt at du har enerett på definisjonen av "bedre" så glimter du til ved å avvise kapasiteten som ikke bare løgn - men også bare unyttig!?

Har sett litt på innleggene dine og latt meg fascinere over at du faktisk ikke bidrar med noe noensteder. Å påpeke hvor feil folk tar er artig nok, så lenge du gjør det ved å presentere ny og relevant informasjon. Du forsøpler jo bare
Sitat av redkite Vis innlegg
Jeg fikk denne i posten i går. Har ikke testen den så my men den virker grei. Om den holder 30000 mAh gjennstår å se
Vis hele sitatet...
Ser at det skjedde noe med linken
http://tinyurl.com/pryswzp
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Du har med andre ord denne (sort her)? (koster det samme som på eBay, men dx.com har gratis frakt, imens ebayselgeren din skal ha 16 usd i frakt)
Vis hele sitatet...
De fins med gratis frakt også, tok bare den første jeg kom over