Sitat av
Ed Is A Portal
Hva er det du snakker om? Mulig jeg tar feil men TS sier ikke noe om å ruse seg. Kanskje hen trenger det for søvn. Med «grønnere» antar jeg at du mener cannabis. Vil si det er verre for psyken, det er ikke ukjent at cannabis trigger maniske symptomer hos noen.
Jeg har bipolar type 1 og har brukt imovane sporadisk i flere år. Det er gull hvis man sliter med søvn. Bedre enn andre sovemedisiner vil jeg si. Jeg får få til ingen bivirkninger av det. Eneste problemet er at man opparbeider seg toleranse ganske raskt hvis man bruker det over lengre tid, så pauser anbefales. Jeg har aldri opplevd at det har forverret symptomene mine.
Jeg prater om at det fortsatt er søppel-dop selv om det ikke brukes til rus. Med meg selv er det nesten garantert at hvis jeg får et legemiddel foreskrevet av lege, ender jeg med å misbruke det til noen grad. Jeg har også vært rusfri en stund, flere år, fra søppel-dop, og livet mitt er bare helt supert!
Ja, du har rett i at cannabis nok ikke gjør noe bedre for psyken i mange tilfeller, men det var fordi jeg antar trådstarter spør i rus-sammenheng. Gjør ikke trådstarter det, så ooops

da har jeg brutt gruppens reglement og oppfordret til narkotikabruk