Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 476
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen er det i Norske fengsler? Hvordan behandler andre insatte hver andre? Er det enkel tilgang på rusmidler i fengsel? Hvordan er det med oppfølging av psykisk helse? Skole? Tobakk og røyk? Mat? Er maten god, hvilke matretter er det som oftest?

Hvordan er rutinene, leggetid, innlåsing, kvelds, middag, frokost, aktiviteter, skole?

Skjønner dette kan variere fra fengsel til fengsel, men hvordan var det der du satt inne? Hvordan er det i fengsler sånn generelt?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Det spørs nok veldig på hvilket fengsel man kommer til, men jeg har fått høre at noen prøvde heroin for første gang i fengsel. Noen pasienter får jo også medisin fra purken hvis de trenger det.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Jeg har aldri vært i fengsel så for meg hadde det vært kjipt. Men for mange så er det mer et hjem, der de føler seg trygge osv hvis de synes det sosiale livet er vanskelig, som er veldig forståelig når man har sittet bak murene en stund.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Ta en titt på Petter i fengsel der viser de Halden fengsel, tror det skal være et av de beste hvis ikke det beste fengselet i Norge.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Forholdsvis enkel men begrenset tilgang på hasj, og så diverse som speed og piller i ny og ne, særlig om du sitter på ett fengsel med mye gjennomtrekk.

Psykisk helse varier fra fengsel til fengsel. Svært begrenset tilgang på det der jeg har vært.

Skole, ja.

Tobakk, røyk = en eller to ganger i uka med mindre dere har kiosk hele tiden.

Mat = storkjøkken. Mye dårlig mat du helst skulle unngått, lite frukt og sunne ting man kan spise på. Mye/kun brødmat ved frokost og kvelds. Du vil gå opp i vekt med mindre du aktivt går inn for å unngå det.

Leggetid er når du vil, selvsagt. Innlåsing kl 00 i helgene, 23 i ukedager. Telling kl 7. frokost 7.30, telling kl 11, lunsj kl 11-11:30, arbeidsdagen slutter 2-3, så kvelds kl 8.
finnes aktiviteter man kan gjøre ellers, som treningsstudio, turløype, musikkrom, volleyball, og snekkerverksted.

Dette var åpen soning. Opplevde aldri noe problemer, men jeg unngikk bråk med vilje.

«Ser du ut» som en pedo eller creep så blir du nok plaget en del, men svært lite vold på åpen soning, er kamera de fleste stedene, og man blir sendt rett til lukka, det er det ikke mange som vil.

Pakk ræva full av godis hvis du vil bli tatt godt i mot, men vær veldig low key. Lurt å late som man må fikse ting fra andre, slik at folk ikke vet hvem som sitter på.
Ikke lån vekk penger til kiosken.