Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 748
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det slik at politiet må ha ransakelseordre for å gå inn på rommet mitt på hospits? Eller har dem lov til å vandre inn om dem får lov av eieren?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Hvis de har en ransakelsesordre på deg så kan dem vell søke gjennom stedet du oppholder deg på der og da. Tror det blir opp til deg å nekte ovenfor politiet, ganske sikker på hotellet ikke prøver å kjempe denne kampen for deg.

Nå skriver jeg hotell, men hospits blir det samme. Står det ikke noe i reglene deres angående politi og sånn? Du får prøve å nekte adgang uten ransakelsesordre, du er innlosjert ett sted, og i det tidsrommet så er det du som eier det rommet. På samme måte som at når du leier leilighet, da har ikke utleier noe å gjøre med eventuell razzia.
Det er dog sikkert en såpass vanlig situasjon på ett hospits at jeg er sikker på det står nevnt noe i reglene deres.

Self snitch litt da.. hva er det du holder på med siden du har noia for dette?
Mulig man får noen flere rettigheter proporsjonalt med lengden på oppholdet, for eksempel leilighetshotell eller hospits
kontra hotell, men sånn ellers kan jo hotell ansatte gå inn på rommet man bor på for renhold o.l.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Trådstarter
Spørsmålet var litt dårlig forklart, jeg lurer på om politiet, uten ransakelseordre har lov til å ransake rommet mitt på hospits?

Det som har skjedd er at, rommet har stått ubrukt i en kort periode, og jeg mangler en ting, tyveri er enkelt å tenke seg til, men det er det ikke, for det som har skjedd er at noen, har gått inn, skrudd opp min PC, og tatt ut harddisken. Hvorfor ville ikke en bare tatt med seg hele PCen og andre verdisaker?
Jeg tror ikke det. De kom med ordre fra jurist da jeg jobba på hospits. Personale må bistå dem hvis de ber om det. Men det er bare vedkommendes rom, og ikke «området» som kan ransakes. Nå er Frelsesarmeen privat og da så kanskke det er annerledes enn kommunen
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmålet var litt dårlig forklart, jeg lurer på om politiet, uten ransakelseordre har lov til å ransake rommet mitt på hospits?

Det som har skjedd er at, rommet har stått ubrukt i en kort periode, og jeg mangler en ting, tyveri er enkelt å tenke seg til, men det er det ikke, for det som har skjedd er at noen, har gått inn, skrudd opp min PC, og tatt ut harddisken. Hvorfor ville ikke en bare tatt med seg hele PCen og andre verdisaker?
Vis hele sitatet...
Hvis ingenting har blitt tatt bortsett fra harddisken din, så er jo det nesten garantert ikke et innbrudd fra en av dine (gode) naboer. Det er jo null vinning eller fortjeneste for dem det.

Men tror du snuten har gjort det? De vet jo stort sett hva de finner på et rom på et hospits. Så sant du ikke er høyt oppe i et narkokartell eller er pedofil med masse overgrepsmateriale på PCen din tror jeg det er lite sannsynlig at purken har vært der heller.
Kan man ikke uansett få beskjed fra de ansatte om noen har vært på rommet ditt?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor ville ikke en bare tatt med seg hele PCen og andre verdisaker?
Vis hele sitatet...
En tyv som bare mangler en harddisk kanskje?

Han tok aldri mer han hadde behov for. Skikkelig ok fyr.