Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 504
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan jeg ha fotlenke selv om jeg har en jobb der jeg jobber Man-Tors, så hjem og ha fri til mandag igjen. Jobber innen betong, vi bor 3-4mann sammen de 4 dagene
Jobber 7-7 hver man-ons og til 12 tors

Går dette?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er teknisk mulig å stille inn fotlenka på to forskjellige oppholdssteder. Det vil si at du har en alarmmaskin der du er i ukedager og en alarmmaskin der du er i helger, og hver maskin programmert inn med hver sine utetider og innetider. Det skal særskilte grunner til å få godkjent en sånn ordning.

Og for å kunne sone med fotlenke med samboere må du ha skriftlig samtykke fra de du bor med som sendes til kriminalomsorgen før godkjenning.

Før man får innvilget fotlenkesoning skal du gjennom en egnethetstest hos Friomsorgen der de blandt annet spør om oppholdssted, arbeid, samboere osv. Da vil de vurdere om det går an å tilpasse for deg eller ikke. Samtykke fra samboere kommer du ikke unna. I et tilfelle som dette med delt brakke ish tror jeg ikke det godkjennes, men hadde det vært en kjæreste eller en deleleilighet med én annen så pleier det å godkjennes av Friomsorgen så lenge samboeren godkjenner også.