Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6441
Hei.

Jeg går på zopiclone 5mg for og få sove når jeg trenger det!

Men,desse gir meg en forjævlig drittsmak i kjeften.. Noe som kan hjelpe på med og få vekk den smaken?
Smaker rett og slett som en kjemisk satan som pumper dritt i smaksløkene mine!

Får nye med legen uti uken, zolpidem, som er mye bedre. Men kan nesten ikke kaste zopiclonene som jeg har igjen.

Takker for svar! Mvh en med syresmak uten like i kjeften
Sitron saft! Skjær opp en sitron i skiver, spis en skive hver time ca. Det holder drittsmaken i sjakk.
Sist endret av A-tillah; 7. mai 2012 kl. 00:03.
Ta en doc evt mintyggis.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Flott! Laget meg akkurat 1 liter med vann og kastet nedi mye sitron/lime Virker som det funker.. Men problemet er dagen etterpå. Til og med mater smaker jævelskap da

Har desverre ikke tyggis, men hørest ut som en logisk og grei idè
Pakk tablettene inn i sigarettpapir og svelg,hvorfor dette funker aner jeg ikke men det funker.
Spis stilnoct i steden... Hadde aldri drittsmak når jeg begynte med Zopiclone, men plutselig en dag var den der, ingenting jeg har klart å få bort smaken med.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Det med sigarettpapir har jeg faktisk prøvd, uten å lykkes. Få zolpidem uti uken, smaker heldigvis ingenting av dem! tar jeg sitron i kjeften hvert 20 min, så funker det, men prøvde og spise mat og drikke nå, men da kom jævelskapen tilbake igjen. Hadde ikke drittsmak før jeg heller, den kom plutselig. Er vist ganske individuelt med desse pillene her med hvem som får drittsmaken og ikke
Ja ,det sies at 1 av 10 er imune mot denne "drittsmaken"
Ja, men rart at den ikke dukker opp før etter lang tids bruk hos enkelte.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Er meget rart at den plutselig dukker opp. Men den er der ihvertfall verre enn aldri før nå

Smaken er faktisk syyk..! Virker som en blanding av metall og syre.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Ja ,det sies at 1 av 10 er imune mot denne "drittsmaken"
Vis hele sitatet...
En rapport fra Swiss Medical Weekly nevner det motsatte, at det inntreffer hos omtrent 1 av 10 brukere. Kan også legge til at jeg aldri har kjent noe til denne fæle smaken selv.

Adverse effects of zopiclone can be taste alteration (bitter taste in approximately 10 % of recipients) [...]
Men uansett så er Stilnoct bedre om man ikke takler smaken på Zopiclone :P
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Har prøvd alt, og det som funket best (minst bivirkninger også for min del) var Zolpidem Actavis 10mg Den likte ihvertfall jeg best

Tror det er mer en 1av10 som kjenner denne smaken Har mange kompiser pluss min mor som klager over den!
Har også gått på Zopiclone. Jeg hadde samme problemet, men løste dette med å drikke noe syrlig. Jus etc.
Egentlig så har reseptene mine vært på Imovane, som er det samme bare annen produsent. Kan du høre med legen din om å få det i stede kanskje? De skapte ikke noe uggen smak hos meg hvertfall.

Lykke til
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Takker for tips! Tror jeg heller skal virkelig gå inn for og slutte på sovemedisin. Eller trappe ned. Føler at det er en bakside ved alle innsovningstabletter.

Vival, sobril etc, fungerer det bra på søvn? Brukte det litt for 1 års tid siden, men jeg var jo så kokko og spiste alt av piller, så vet ikke helt hvordan dette er på søvn.
Weed funker fett som faen. I allefall for meg. Den beste "bivirkningen" er vell at all mat smaker bedre, og ikke værre slik som du sliter med
Just love it
CLEANweed's Avatar
Trådstarter
Weed fungerer utmerket! Har røyka lenge igrunn.. Men er rimelig tørt rundt om her jeg bor, så det er nedtur Brunt gidder jeg ikke kjøpe mer av!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tar Zopliclone/Imovane så kjapt at jeg ikke merker noe særlig. Men sørger for å pusse tennene og ta fluor etterpå. For det tar virkelig på tennene.
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Har prøvd alt, og det som funket best (minst bivirkninger også for min del) var Zolpidem Actavis 10mg Den likte ihvertfall jeg best

Tror det er mer en 1av10 som kjenner denne smaken Har mange kompiser pluss min mor som klager over den!
Vis hele sitatet...
Zolpidem = Stilnoct, akkurat samme greia
Hadde aldri den smaken selv, min mor har heller ikke det.

Sitat av Greenweed Vis innlegg
Takker for tips! Tror jeg heller skal virkelig gå inn for og slutte på sovemedisin. Eller trappe ned. Føler at det er en bakside ved alle innsovningstabletter.

Vival, sobril etc, fungerer det bra på søvn? Brukte det litt for 1 års tid siden, men jeg var jo så kokko og spiste alt av piller, så vet ikke helt hvordan dette er på søvn.
Vis hele sitatet...
Om du skal slutte på innsovingstabletter er det fint, men for guds skyld, IKKE erstatt dette med Vival, Sobril o.l. !
Grunnen?
Sterkt avhengighetsskapende, man ender gjerne opp med å ruse seg på dette.
Ikke rus deg på Imovane / Zoplicone
Iskrem og/eller grapefrukt juice, et stort måltid gjør også susen.
Jeg får aldri slik smak av Imovane. Men Valium derimot. Det forsvinner heldigvis bare jeg spiser noe, da. Men likevel.
Hahaha.... Først trenger du piller til å sove, noe for å fjerne drittsmaken. Får du kaffen din om morgen går du sikkert rundt og er en sur drittsekk, der du unskylder deg selv med at du ikke fikk kaffe. Også skal jeg banne på at du har vondt et eller annet sted hele tiden, som folk rundt deg for høre hele tiden. Og morra di og MANGE kompiser eter sovetabeletter også. Fy faen for en gjeng. Break a leg :P
Pakk den inn i noe mat, så sluker du den hel. Evt kjøpe tomme gelatin-kapsler og sleng den inni der, så unngår du det meste av smaken. Dette samt å holde tilbake en evt rap, vil gjøre det bedre
Ikke tenk over det, bare hell deg et stort glass med melk og hell nedpå!
Utrolig at så mange prøver seg med idiotiske kommentarer og råd uten å vite hva de snakker om!
Zoplicone / Imovane har denne forferdelige smaken som registrert bivirkning: Bivirkninger: Vanlige (≥1/100 til <1/10): Nevrologiske: Bitter smak (http://www.felleskatalogen.no/medisi...aventis-560033) ..
Etter det jeg har lest er det så mange som 1 av 4 som har problemer med dette.
Enkleste måten å unngå problemet er å få legen til å foreskrive Zolpidem eller Stilnoct som fungerer på samme måte UTEN at dagen derpå blir ødelagt!
Lykke til!
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Umulig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du spiser vepsebol drops så smake de kun det å zoplis smaken bort men tvert du slutter så er den der ijen tror du må gå flere år for å bli vandt t smaken der går jo nesten an ikke å drikke veske neste dag sia ailt smake zoplicone
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss du spiser vepsebol drops så smake de kun det å zoplis smaken bort men tvert du slutter så er den der ijen tror du må gå flere år for å bli vandt t smaken der går jo nesten an ikke å drikke veske neste dag sia ailt smake zoplicone
Vis hele sitatet...
Du kan ikke maskere en smak som kommer fra hjernen. Smaken til Zopiclone skyldes en eller annen ting som skjer når man tar det, det er derfor det smaker zopiclone bak i ganen når du skyter(ikke anbefalt) eller plugger det også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan ikke maskere en smak som kommer fra hjernen. Smaken til Zopiclone skyldes en eller annen ting som skjer når man tar det, det er derfor det smaker zopiclone bak i ganen når du skyter(ikke anbefalt) eller plugger det også.
Vis hele sitatet...
Men smaken av zopiclone forsvinner ganske fort er min erfaring.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Men smaken av zopiclone forsvinner ganske fort er min erfaring.
Vis hele sitatet...
Det påvirker alle forskjellig, men om du plugger(eller skyter) 15-30mg så kommer smaken av bittert metall bak i kjeften/ganen momentant.
Det demonstrerer ganske godt at smaken ikke kommer av kontakt med smaksløkene, men «beskjeder fra hjernen».

Den varer gjerne til neste dag, eller iallfall til effekten er på god vei ut. Av 5 eller 7.5mg er ikke smaken så kraftig for meg heller, jeg blir jeg så vandt til smaken at den nesten forsvinner, men det gjør den ikke ved større doser!