Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1207
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei og takk for sist Freak - nå har jeg havnet i en vel prekær situasjon og skulle gjerne hørt fra noen kloke hoder her.

Snakket nettopp med sentralbordet/fagperson i politiet om å få utlevert en telefon de hadde ulovlig beslaglagt i begynnelsen av måneden. Da sa de at de ikke hadde noe på meg, verken siktelse eller noe annet enn gamle ting på loggen...

Dette etter at de brøt seg inn og tok seg inn til meg, trua meg med pepperspray rett ut av senga også hevet på glattcella i nesten 2 døgn(for 1t avhør og signatur kvelden etterpå) hvorpå de tillot seg å endevende leiligheten i 7 timer...

Jeg fikk kun se en siktelse i full fart når de møtte opp 2 stykker i sivil, de påstod å ha spanet i månedsvis samt avlytting av tlf. Her er det noen smådetaljer jeg skal unnlate men la meg si at det ikke finnes noe som underbygger påstanden om siktelsen. Måten de gjorde ting på ga svært lite mening, som å gå feil og ikke få med seg eller ta hensyn til kjæledyr. Ikke visste de heller at jeg var ettersøkt for noe annet piss år tilbake, så jeg kan jo ikke annet enn å stille spørsmål ved etterforskningen og utførelsen av alt.

Ei heller fikk jeg se noen ransakelsesordre og nå i ettertid når jeg prøver å rydde opp i dritten deres finner de ikke noe??

Advokat har prøvd flere ganger men får heller ikke noe fra politiet.

Hvordan kan de gjøre jobben sin på en så selektiv måte og slipper unna med å skape så mye unødvendige ubehageligheter for ingenting.

Jeg er på randen av å starte mediesirkuset da jeg føler meg utsatt for justismord.
Kontakt advokat så media uansett
Er du ute etter dokumentene eller vil du bare gi dem en lærepenge fordi de ikke har orden i sakene og det går ut over deg?

Hvis du vil ha dokumentene så krev innsyn etter straffeprosessloven § 242. Hvis de nekter kan advokaten be retten pålegge politiet å gi det ut etter samme paragraf. Hvis de nekter er det brudd på tjenesteplikten og du kan anmelde forholdet til spesialenheten for politisaker.

Hvis du vil "starte mediesirkuset" så er det greit å snakke med advokaten først for å få avklart "om og hvordan" du har en sak. Ikke alle i media hopper når man ønsker det og de vil ofte ha mer informasjon enn det du er villig til å gi før de publiserer. Får du advokaten med på laget er de mer villig til å publisere med en gang siden advokaten har ansvar for at det ligger en sak i bunn.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Trådstarter
Er i dialog med advokat, avventer media enda men det er mye som skurrer i rettsvesenet.

Fikk forøvrig underretning om kommunikasjonskontroll, for en mye kortere periode enn de først påstod.
Og når jeg ringte sentralbordet fantes det ikke noen sak?? De holder vel på å fabrikkere papirene som skulle vært på plass... De har også brukt unormalt lang tid på å gi advokat innsyn.
Kan vel ikke se bort fra at en ansatt i politiet allerede har rappet med seg telefonen. Enten for å bruke den selv, eller selge en for å skaffe seg noen kroner.

Dette vil i alle fall ikke være første gang at ting bare forsvinner sporløst fra politiets bevis-lager:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...orte/15669347/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk forøvrig underretning om kommunikasjonskontroll, for en mye kortere periode enn de først påstod.
Og når jeg ringte sentralbordet fantes det ikke noen sak?? De holder vel på å fabrikkere papirene som skulle vært på plass... De har også brukt unormalt lang tid på å gi advokat innsyn.
Vis hele sitatet...
Det er retten som gir grønt lys for kommunikasjonskontrollen, ikke politiet selv. Retten kan også bare innvilge 4 uker om gangen, så det er kanskje derfor du ikke har sett én kjennelse for hele perioden.

Du har i tillegg fått oppnevnt en skyggeadvokat uten at du har visst om det, men han/hun har ført saken din framfor den samme retten før kommunikasjonskontrollen ble innvilget.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Trådstarter
Sitat av noiapingvinen Vis innlegg
Det er retten som gir grønt lys for kommunikasjonskontrollen, ikke politiet selv. Retten kan også bare innvilge 4 uker om gangen, så det er kanskje derfor du ikke har sett én kjennelse for hele perioden.

Du har i tillegg fått oppnevnt en skyggeadvokat uten at du har visst om det, men han/hun har ført saken din framfor den samme retten før kommunikasjonskontrollen ble innvilget.
Vis hele sitatet...
Takk, stemmer nok det. Var mer enn 4 men ikke 8.

Jeg vil bare at rett skal være rett, men her er det ikke mye som gir mening.

Hvor mye har de egentlig lov til å lyve om for å oppnå hva enn mål de har satt seg? De hadde faktisk "konfiskert" noe kontanter fra lommeboken min, som forduftet men plutselig dukket opp senere etter at jeg redegjorde med kvittering hva og hvor det kom fra.
De kan sitte på beslaglagt materiale fram til dom eller henleggelse. Det kan med andre ord ta litt tid før du ser den telefonen igjen.

De kan nekte innsyn i sakens dokumenter hvis det kan skade etterforskningen i din eller i andre saker. Så det er vanlig at de holder kortene tett til brystet fram til saken er ferdig etterforsket og de har tatt ut tiltale, eller henlagt. Hvis den henlegges skal det veldig mye til for at du ikke får alle dokumentene.

De kan ta beslag i midler som de mistenker stammer fra en kriminell handling, feks ransutbytte eller fortjeneste fra narkotikasalg. De hadde sannsynligvis enda hatt pengene dine hvis du ikke hadde hatt kvittering.