Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2298
Skal forklare enkelt og greit.

Var ute med gutta, fikk en telefon av fattern at jeg måtte komme hjem umiddelbart da politiet skulle ransake huset og de skulle ta å sjekke tlf min. Og jeg skjønte ingenting, (jeg røyker hasj av og til men jeg har sldri solgt, kun kjøpt) fikk helt sjokk og gikk hjem.
Når jeg kommer hjem så er det to politibetjenter som viser et papir, sikkert ransakelsesorderen. Blir avhørt på verandaen min og de finner ingenting i huset, de fant kun noen bilder av weed osv på tlf min.

Fikk brev nå av politiet, saken henlagt.

Også står det på papiret at jeg var siktet for narkotikaovertredelse.

Og jeg kan virkelig ikke skjønne det, gjerningsdatoen på papiret, altsa da de mener gjerningen skjedde, så var jeg med gutta mine på et kjøpesenter så og si hele dagen. I tillegg på papiret så er addressa helt feil.
Bor på sånn 2mansbolig, så andre siden er gate B, og min gate A. Men står gate B på papiret. Hva kan grunnen til dette være? Har mange venner som selger diverse. Men jeg har aldri i verden solgt noe.

Tror dere at noen av vennene mine ble tatt først også bare har lagt skylda på meg?

Trodde politiet i Norge måtte Ha en jævlig god grunn for å ransake.

Og hvorfor meg? Jeg er den mest uskyldige av alle vennene mine, såå mange venner selger og Jar aldri blitt ransaket. Helt sykt imo.
Kan jeg spørre om hvordan de fikk tilgang til telefonen din? Jeg håper ikke du er en av dem som åpner telefonen for politiet frivillig? Selv om man ikke har noe å skjule, synes jeg fremdeles at man skal opprettholde et prinsipp om at ingen andre har noe med hva du har på telefonen.
Hei, de sa de måtte ha den når jeg kom hjem. Så tok de den bare. Er det feil? De gikk gjennom hele tlf.

Og ja, jeg har tenkt over posten. Så ikke trnk på det
Sist endret av Knutperreesen33; 21. september 2023 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Knutperreesen33 Vis innlegg
Hei, de sa de måtte ha den når jeg kom hjem. Så tok de den bare. Er det feil? De gikk gjennom hele tlf.

Og ja, jeg har tenkt over posten. Så ikke trnk på det
Vis hele sitatet...
Husk å bruk passord på tlf din.

Vær også gjerne litt kritisk til politiet når de kommer sånn. Still de noen spørsmål, sjekk at det har alt sitt på det tørre. Ikke bare la de overkjøre deg. Og sist men ikke minst så vet du absolutt ingenting når de spør.
Sist endret av Opponent; 21. september 2023 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men hvorfor tror du at de ransaket meg? Har sldri solgt
Det er vel det første du burde spurt de om. Vi kan ikke gi deg svaret på det.
Hadde de fortsatt lov til å ransake selvom det var «feil» adresse
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke den første, hadde en liknende sak hvor de ransakte bopel til vegg i vegg naboen men måtte bryte seg inn hos meg også (slapp dem inn rett før de knuste vinduet). Fant jo ikke noe men alt av elektronisk utstyr skulle de ha, selv om jeg ikke er naboen min. Faren min ordna opp med politisjefen etter et par uker, ellers ville det tatt mer enn 6 måneder før jeg fikk utstyr tilbake. Kan ikke forstå hva tankegangen skulle vært, at naboen kunne hatt tilgang til mitt elektroniske utstyr?
Herregud så merkelig
Er 18 år
Det er veldig viktig at du opptrer ordentlig og høflig overfor politiet uansett hvilken situasjon du skulle komme ut for, bare et tips til deg som er 18 og ung og dum.

Husk at det ikke var politifolkene som hadde avgjort at din leilighet skulle ransakes, det var en jurist som gjorde det. Altså en ansatt som har ca. like mye fullmakt som en dommer har til å dømme deg.

Altså har egentlig ikke politiet gjort noe galt, de har bare gjort som de ble beordret til i henhold til ransakelsesordren.

Det er juristen du ønsker å stille dette spørsmålet til. Du har rett til innsyn i dokumenter i din sak, det burde komme frem noen plass her hva som ledet dem til å ransake deg.

Juristen sin jobb er å vurdere alt sammen fra et objektivt perspektiv, altså skal juristen ta hensyn til at dine rettigheter opprettholdes når juristen vurderer en sak mot deg. Hvis det er til en vesentlig ulempe for deg i forhold til gevinsten for ransakelsen, så er det jobben til juristen å avslå forespørselen om ransakelse. Med andre ord, de hadde rimelig grunn til mistanke.
Sist endret av Tysteren; 21. september 2023 kl. 19:28.
Takk for svar folkens, mdn kan fortsatt ikke skjønne hvorfor jeg ble ransaket. Står narkotikaovertredelse, kan noen ha snitchet eller lyvet til politiet?

La oss si at en av vennene mine ble tatt, også peker de ut meg pga de vil reddde seg selv
Sist endret av Knutperreesen33; 21. september 2023 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde de fortsatt lov til å ransake selvom det var «feil» adresse
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som du burde ta med advokat, når adressa ikke samsvarer med der de faktisk ransakte må det gå an å ta de på saksbehandlingsfeil eller noe i den duren?
Hei, takk for svar, er 2 mansbolig. De skrev opp feil adresse, har B men det står A.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Det er veldig viktig at du opptrer ordentlig og høflig overfor politiet uansett hvilken situasjon du skulle komme ut for, bare et tips til deg som er 18 og ung og dum.

Husk at det ikke var politifolkene som hadde avgjort at din leilighet skulle ransakes, det var en jurist som gjorde det. Altså en ansatt som har ca. like mye fullmakt som en dommer har til å dømme deg.

Altså har egentlig ikke politiet gjort noe galt, de har bare gjort som de ble beordret til i henhold til ransakelsesordren.

Det er juristen du ønsker å stille dette spørsmålet til. Du har rett til innsyn i dokumenter i din sak, det burde komme frem noen plass her hva som ledet dem til å ransake deg.

Juristen sin jobb er å vurdere alt sammen fra et objektivt perspektiv, altså skal juristen ta hensyn til at dine rettigheter opprettholdes når juristen vurderer en sak mot deg. Hvis det er til en vesentlig ulempe for deg i forhold til gevinsten for ransakelsen, så er det jobben til juristen å avslå forespørselen om ransakelse. Med andre ord, de hadde rimelig grunn til mistanke.
Vis hele sitatet...
Riktig, noen glemmer at politifolk er vanlige folk med en jobb som jeg tror er mere krevenede enn vi tror.
Oppfører man seg ordentlig er stort sett politiet greie folk. Til tross for å ha blitt tatt for småting har jeg ikke så dårlig tillit til politiet.
Takk for svar folkens, mdn kan fortsatt ikke skjønne hvorfor jeg ble ransaket. Står narkotikaovertredelse, kan noen ha snitchet eller lyvet til politiet?

La oss si at en av vennene mine ble tatt, også peker de ut meg pga de vil reddde seg selv
Vis hele sitatet...
Ja, det kan absolutt hende!
Hei, takk for svar, er 2 mansbolig. De skrev opp feil adresse, har B men det står A.
Vis hele sitatet...
Juristen som må klandres for dette.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Riktig, noen glemmer at politifolk er vanlige folk med en jobb som jeg tror er mere krevenede enn vi tror.
Oppfører man seg ordentlig er stort sett politiet greie folk. Til tross for å ha blitt tatt for småting har jeg ikke så dårlig tillit til politiet.
Vis hele sitatet...
Samme her, dessuten må jeg rose politiet i Bergen for profesjonaliteten de viste den gangen jeg var i kontakt med dem i beruset tilstand og ikke akkurat hadde så mye fint å si. Jeg ble nemlig bare enkelt og greit bortvist.
Greia er, at «gjerningsdato» er flere måneder siden! Ble ransaket 5 mnd etter ifølge politiet «gjerningsdatoen» skjedde, merkelig.
Greia er, at «gjerningsdato» er flere måneder siden! Ble ransaket 5 mnd etter ifølge politiet «gjerningsdatoen» skjedde, merkelig.
Vis hele sitatet...
Akkurat det bryr de seg lite om. Jeg også hadde ransaking da jeg bodde hos mine foreldre selv om det hadde skjedd for ei stund tilbake.
Tusen takk for at dere bruker tiden til å svare folkens! Hyggelig forum dette! Jeg veit jo så lite, men betyr ikke «narkotikaovertredelse» å selge? Eller er det alt med nark å gjøre.
Vis hele sitatet...
Du har ikke førerkort da? Det kan bli tull med det nå også.
Tusen takk for at dere bruker tiden til å svare folkens! Hyggelig forum dette! Jeg veit jo så lite, men betyr ikke «narkotikaovertredelse» å selge? Eller er det alt med nark å gjøre.
Vis hele sitatet...
Alt med narkotika å gjøre, den mildeste formuleringen som finnes, etter legemidler uten å ha resept.
Sist endret av Tysteren; 21. september 2023 kl. 20:15.
Vis hele sitatet...
Forstår fra Lovdata at det gjelder alt, https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2..._2-8#%C2%A7233

For alt jeg vet kan noen ha bestilt noe greier til din adresse, blitt stoppet i tollen også har de ransakt pga det, har lest her at flere har blitt ransaket hjemme flere måneder etter det ble tatt i toll.
Skal forklare enkelt og greit.

Var ute med gutta, fikk en telefon av fattern at jeg måtte komme hjem umiddelbart da politiet skulle ransake huset og de skulle ta å sjekke tlf min. Og jeg skjønte ingenting, (jeg røyker hasj av og til men jeg har sldri solgt, kun kjøpt) fikk helt sjokk og gikk hjem.
Når jeg kommer hjem så er det to politibetjenter som viser et papir, sikkert ransakelsesorderen. Blir avhørt på verandaen min og de finner ingenting i huset, de fant kun noen bilder av weed osv på tlf min.

Også står det på papiret at jeg var siktet for narkotikaovertredelse.

Og jeg kan virkelig ikke skjønne det, gjerningsdatoen på papiret, altsa da de mener gjerningen skjedde, så var jeg med gutta mine på et kjøpesenter så og si hele dagen. I tillegg på papiret så er addressa helt feil.
Bor på sånn 2mansbolig, så andre siden er gate B, og min gate A. Men står gate B på papiret. Hva kan grunnen til dette være? Har mange venner som selger diverse. Men jeg har aldri i verden solgt noe.

Tror dere at noen av vennene mine ble tatt først også bare har lagt skylda på meg?

Trodde politiet i Norge måtte Ha en jævlig god grunn for å ransake.

Og hvorfor meg? Jeg er den mest uskyldige av alle vennene mine, såå mange venner selger og Jar aldri blitt ransaket. Helt sykt imo.
Vis hele sitatet...
Det samme har skjedd med meg noen ganger, og jeg kommer ikke fra distriktene en gang. Høres ut som dette skjer mer utenfor byen enn i selve sentrum. Du har ikke så m yå klage ove. Sånt skjer og det er alltid en liten frykt når du gjør dette. Lukk leppene og inne minst forstå at sånt som dettte skjer
Hei tystern, har førerkort og blir stoppet utallige ganger, slått ut på kokain på spyttesten 2 ganger! uten at jeg har brukt, blitt sendt på legevakta og begge sakene henlagt. Fordi jeg ikke var påvirket under kjøring. Har hatt kjempe uflaks, bruker ikke kokain heller, så kan ikkr forstå hvorfor… altså tok blodprøve begge gangene, og det ble henlagt
Sist endret av Knutperreesen33; 21. september 2023 kl. 20:21.
Hei tystern, har førerkort og blir stoppet utallige ganger, slått ut på kokain på spyttesten 2 ganger! uten at jeg har brukt, blitt sendt på legevakta og begge sakene henlagt. Fordi jeg ikke var påvirket under kjøring. Har hatt kjempe uflaks, bruker ikke kokain heller, så kan ikkr forstå hvorfor…
Vis hele sitatet...
Det har skjedd med en venninne som er kjæresten til en kokainbruker også. Ikke bekymre deg, ikke kjør rusa og sånt, så går det jo bra… men, politiet kan kanskje fatte et forvaltningsvedtak om at du ikke er edruelig nok til å inneha førerkort. Du får vente og se
Hei tystern, hva mente du med dette eksakt. At de kan ta lappen når jeg ikke var påvirket??
Enten så har "venner" av deg skyldt på deg eller så er det det mest sannsynlige at de fant bilder på telefonen av venner av deg og så at disse hadde blitt sendt til deg. Eller hadde lest tekstmeldinger som handlet om deg og det å kjøpe eller bruke illegale rusmidler.

Det siste gir grunnlag til ransakelsesordre, tror ikke en dommer ville gitt det bare fordi noen sa du har eller bruker rusmidler. Isåfall må den dommeren ha vært veldig anti-illegale rusmidler og ser ned på folk som bruker eller selger dette.
Dette^ er mest sansynlig. Smart tenkt. Takk for tilbakemelding

Kan politiet ta tlf min under ransaking?
Sist endret av Knutperreesen33; 21. september 2023 kl. 20:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei tystern, hva mente du med dette eksakt. At de kan ta lappen når jeg ikke var påvirket??
Vis hele sitatet...
De kan så vidt jeg vet ta lappen visst de har rimelig godt grunnlagt for å mistenke at du bruker en viss høy mengde med ulovlige rusmidler.

De kan i praksis også gjøre det om de tror du bruker det, men ikke kan bevise det. Men da er det bare å skaffe advokat og klage på beslaget. Så får du den raskt igjen.

Kan politiet ta tlf min under ransaking?
Vis hele sitatet...
Ja, veldig sikker på at de kan beslaglegge den til etterforskningen er over.
De kan også ta pc-en din.
Sist endret av einsteindragon; 21. september 2023 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor i landet var dette? Regner med det ikke var i storby mtp at de har så lite ressurser der..
Sitat av Opponent Vis innlegg
Vær også gjerne litt kritisk til politiet når de kommer sånn. Still de noen spørsmål, sjekk at det har alt sitt på det tørre. Ikke bare la de overkjøre deg. Og sist men ikke minst så vet du absolutt ingenting når de spør.
Vis hele sitatet...
Ja, og en god ide er å lese seg opp på lovdata og alt som handler om rusmidler. Dette hadde ikke jeg gjort første gang jeg ble tatt.
Hadde bestilt masse Valium og Kodein fra England på darknet og tilsto alt når de ca. 6 måneder etterpå kom med ransakelsesordre.

Hadde litt flaks med at da de kom så hadde jeg bare 2-3 Rivotril igjen.
Men jeg innrømte alt.

Etter dette leste jeg meg grundig opp på loven og leste flere tråder her som handlet om hvordan man skal oppføre seg og si eller ikke si til politiet.

Spesielt viktig å ikke innrømme at man har bestilt noe, for hvem som helst kan jo ha gjort dette. Resultatet har blitt at jeg etter dette aldri har innrømt noe igjen og aldri blitt dømt. Alle sakene er blitt henlagt takket være Darkweb og Kryptovaluta.

Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Hvor i landet var dette? Regner med det ikke var i storby mtp at de har så lite ressurser der..
Vis hele sitatet...
Selv bor jeg i et tettsted med ca. 15.000 innbyggere. Men tipper spørsmålet ditt var til trådstarter.

Min erfaring er iallefall at de bryr seg mest om å ta ungdommer og folk i de tidlige 20-årene. Etter hvert som man blir eldre så bryr politiet seg mindre og mindre om deg og dine narkotikalovbrudd.

Men hvorfor tror du at de ransaket meg? Har sldri solgt
Vis hele sitatet...
Å bruke er også ulovlig. Så de kan ransake både deg, boligen din og ta beslag i både tlf og pc selv om du kun bruker og aldri har solgt.

Denne er litt utdatert, men nyttig for å finne ut hva du risikerer mtp. Hvilket stoff du har og bruker, og hvor mye som blir funnet: https://www.straffekalkulator.no/

Vis hele sitatet...
Har med alt som har med rusmidler å gjøre. Både bruk, oppbevaring, salg, gi bort gratis.

Vis hele sitatet...
Slikt her helt vanlig, spesielt når det har med rus å gjøre.
Er ikke slik at de må komme samme dag som du kjøper, bruker eller selger.

Hei tystern, har førerkort og blir stoppet utallige ganger, slått ut på kokain på spyttesten 2 ganger! uten at jeg har brukt, blitt sendt på legevakta og begge sakene henlagt. Fordi jeg ikke var påvirket under kjøring. Har hatt kjempe uflaks, bruker ikke kokain heller, så kan ikkr forstå hvorfor… altså tok blodprøve begge gangene, og det ble henlagt
Vis hele sitatet...
Er legemidler som kan gi falsk positiv på visse rusmidler.
Venlafaxin/effexor kan f.eks. Gi positiv på Amfetamin. Har selv opplevd dette flere ganger.

Vis hele sitatet...
Visst du gjentatte ganger blir tatt med rusmidler, så kan du bli fratatt førerkort selv om du aldri har kjørt mens du var rusa. Da er det bare å klage på vedtaket og man får som oftest igjen lappen.

Politiet elsker å ta lappen fra deg visst du blir tatt med rusmidler på deg, selv om de som oftest ikke har lov til dette.
Det er for å straffe deg ekstra hardt, slik at du ikke bare får en bot på 5-10.000. Men også får fratatt førerkortet som du kanskje er helt avhengig av å ha for å komme til skole eller jobb.
Sist endret av einsteindragon; 21. september 2023 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vis hele sitatet...
Se for eksempel her, i denne saken avgjorde retten at en person som bruker cannabis tre ganger i måneden er edruelig nok til å inneha førerkort.

https://rett24.no/articles/hoyestere...nnabis-jevnlig

Det samme vil også skje hvis du forteller helsepersonell at du bruker rusmidler i et stort nok omfang til at det er grunn til å tvile på din edruelighet, for de har nemlig meldeplikt til Statsforvalteren, og du vil da bli stemplet som for syk til å ha førerkort. Det er en bra ordning, men problemet ligger i at det er helt opp til legen du forteller det til å vurdere om ditt forbruksmønster er innenfor eller ikke før meldeplikten utløses.

Dette er i praksis enda verre enn å bli tatt for ruskjøring fordi det kan vare livet ut hvis du aldri møter en lege med samsvarende holdning som deg om ditt rusbruk, det defineres ingen øvre grense. Er du for syk, så skal du selvfølgelig ikke ha førerkort. Det er også krav til at urinprøver skal leveres to ganger ukentlig i minst 6 måneder før legen kan vurdere om du er frisk nok til å ha førerkort.
Sist endret av Tysteren; 21. september 2023 kl. 21:11.
Anonym bruker
"Utstø Jette"
Det kan være at noen andre har lagt skylda på deg. Men det høres ikke ut som en razzia (som krever ransakelsesordre signert av dommer) men heller at de kjørte opp for en prat og faren din slapp de inn. Når man blir sluppet inn så trenger man ikke ransakelsesordre eller alvorlig grunn. Hadde faren din nekta de inn måtte de kommet tilbake med en ransakelsesordre
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan være at noen andre har lagt skylda på deg. Men det høres ikke ut som en razzia (som krever ransakelsesordre signert av dommer) men heller at de kjørte opp for en prat og faren din slapp de inn. Når man blir sluppet inn så trenger man ikke ransakelsesordre eller alvorlig grunn. Hadde faren din nekta de inn måtte de kommet tilbake med en ransakelsesordre
Vis hele sitatet...
Han eller hun sa jo allerede i første innlegg at de hadde kommet innom, og at de hadde en ransakelsesordre i papirform med seg.

Men stemmer også at de ikke trenger ransakelsesordre visst de blir invitert inn. Så aldri si "ja, kom inn" dersom de spør "kan vi komme inn og slå av en prat?"

Politìet og Politikere har èn ting til felles: De er begge 2 gode til å manipulere og lyve.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Du er enda ung, og jo tidligere du lærer dette jo bedre er det.

Husk det her til neste gang du har noe med politiet å gjøre:

Du har plikt til å oppgi navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og hvor du bor til politiet.
That's it.
Utover det så holder du bare kjeft, ikke svar på noe av det de spør deg om.
Vær hyggelig mot dem, men ikke samtykk til noe som helst.

Det eneste du trenger å si er at du ikke snakker med politiet, og hvis de skal snakke med deg så må de snakke med deg via en advokat.

Gjør du dette så sparer du deg selv for masse tull.
Dette er blandt annet fordi du ikke skal inkriminere deg selv eller noen andre.
Du er enda ung, og jo tidligere du lærer dette jo bedre er det.

Husk det her til neste gang du har noe med politiet å gjøre:

Du har plikt til å oppgi navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og hvor du bor til politiet.
That's it.
Utover det så holder du bare kjeft, ikke svar på noe av det de spør deg om.
Vær hyggelig mot dem, men ikke samtykk til noe som helst.

Det eneste du trenger å si er at du ikke snakker med politiet, og hvis de skal snakke med deg så må de snakke med deg via en advokat.

Gjør du dette så sparer du deg selv for masse tull.
Dette er blandt annet fordi du ikke skal inkriminere deg selv eller noen andre.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at jeg leste for kanskje 2-4 år siden at det å nekte å forklare seg kan bli brukt mot en i rettssaken og gi høyere straff. Fordi dette kan tyde på at man er skyldig.

Noen som vet med større sikkerhet?

Tror det var noe som ble tatt med sist gang straffeloven ble endret.
Var det ikke i 2015 den sist gang ble endret og satt i kraft?
Sist endret av einsteindragon; 22. september 2023 kl. 01:43.
Anonym bruker
"Utstø Jette"
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Han eller hun sa jo allerede i første innlegg at de hadde kommet innom, og at de hadde en ransakelsesordre i papirform med seg.

Men stemmer også at de ikke trenger ransakelsesordre visst de blir invitert inn. Så aldri si "ja, kom inn" dersom de spør "kan vi komme inn og slå av en prat?"

Politìet og Politikere har èn ting til felles: De er begge 2 gode til å manipulere og lyve.
Vis hele sitatet...
Nei trådstarter sa de hadde vist et papir, som ts antok var ransakelsesordren. Politiet kan vise hva som helst og gi inntrykk av at det er ransakelsesordre uten at det er det så det gjelder å lese godt. Lite sannsynlig å få ransakelsesordre pga noe så lite
Lite sannsynlig å få ransakelsesordre pga noe så lite
Vis hele sitatet...
Ikke etter min erfaring. Og ville politiet komme med et stykke papir, som ikke er en ransakelsesordre, men som de ga inntrykk av at var ransakelsesordre? Tvilsomt. Det kunne fort blitt veldig flaut for dem.
Tror ikke de har lov til det engang.

Kanskje ts har det fortsatt. Er uansett h*n som best kan forklare om det var en ransakelsesordre eller ikke.

Dette skrev trådstarter:

"Var ute med gutta, fikk en telefon av fattern at jeg måtte komme hjem umiddelbart da politiet skulle ransake huset og de skulle ta å sjekke tlf min. Og jeg skjønte ingenting, (jeg røyker hasj av og til men jeg har sldri solgt, kun kjøpt) fikk helt sjokk og gikk hjem.

Også står det på papiret at jeg var siktet for narkotikaovertredelse."

De hadde opprettet sak på h*n også, så papiret var garantert en ransakelsesordre, spesielt når de både kom inn, sjekket mobilen og i tillegg avhørte h*n.
Sist endret av einsteindragon; 22. september 2023 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.