Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3646
Til dere som har lang fartstid med brus, hva synes dere om utviklingen av markedet når det kommer til kvalitet?

Er kokainen i dag lik den som var for 10, 15 eller 20 år siden med tanke på renhet?

Eller har det gradvis blitt bedre?
Politiet/Kripos gir også en rapport hvert år med sine funn. Det samme gjør EMCDDA.
Leser man disse så ser man trendene på renhet.
Kort fortalt, kokainen blir renere men er i perioder stabil.
Gjennomsnittlig styrkegrad økte betydelig, fra 32 % til 65 %, i perioden 2015 til 2019.
Deretter falt den litt i fjor, før det igjen har vært en økning det siste året. Gjennomsnittlig
styrkegrad er 58 % i 2021, men variasjonene er svært store, fra 1 % til 95 %.

Kilde: Narkotika- og dopingstatistikk, 2021
Sist endret av Juicekongen; 30. juli 2023 kl. 22:37.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som opplever motsatt effekt av brus noen ganger? blir sliten, redusert og uvel ? skjedd mye i det siste.. beklager hvis det ikke passer inn her er ny
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Sitat av vekkaa Vis innlegg
noen som opplever motsatt effekt av brus noen ganger? blir sliten, redusert og uvel ? skjedd mye i det siste.. beklager hvis det ikke passer inn her er ny
Vis hele sitatet...
Da bør du roe ned, evt slutte. Typisk at det blir slik når man har brukt mye over lengre tid. Snart tar du det bare for å komme deg igjennom dagen.
er "bare " annen hver fredag...
Anonym bruker
"Lett Havert"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da bør du roe ned, evt slutte. Typisk at det blir slik når man har brukt mye over lengre tid. Snart tar du det bare for å komme deg igjennom dagen.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det sist gang jeg prøvde "kokain" og. Ble bare sliten/asosial og generelt rar.

Jeg bruker SJELDENT kokain.
Jeg fikk det sist gang jeg prøvde "kokain" og. Ble bare sliten/asosial og generelt rar.

Jeg bruker SJELDENT kokain.
Vis hele sitatet...
Hvis du har adhd kan det påvirke deg annerledes, kan også være dårlig kokain med rare blandingstoffer.
Så alle før 2019 var bare en gjeng lettvektere 34% styrkegrad i snitt haha
Jeg fester ikke noe særlig (kun et par enheter i ny og ne) lenger, men har for en del år siden vært på kjøret i Brugata og Sentrum ellers.

Det vil si at jeg har et forholdsvis stort nettverk med venner og bekjente, samt venners venner og bekjente som holder meg oppdatert.

Kokainen i dag er av langt høyere kvalitet enn den var for 5-10 år siden.

--

Min ruskonsulent har fortalt meg at DPS har sett en ganske skremmende økning i mindreårige som blir sendt dit pga. bekymringsmeldinger fra foreldre - fersket for bruk av Kokain på fest.

--

Jeg prøver å unngå å ha venner i miljøet, men noen av mine nærmeste er folk som hjalp meg gjennom årene på gata.

Alle sier det samme - Kokainen er av mye høyere kvalitet, og det har blitt mye mer vanlig å røyke freebase/crack.

Jeg har bokstavelig talt ikke hørt EN eneste person fortelle meg at Kokainen i Norge i dag er dårligere enn før.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Ofte er brusen hos sluttbruker mye lavere % men kvaliteten har økt som faen uansett siste 5 årene.
Mye pga folk er mere opplyst om hva bra brus faktisk er.

Det som er skremmende som faen er som han over sier at det har blitt mye vanligere røyke dritten.
Før var det forbeholdt verste brukerene nå veit jeg om 18+ åringer som røyker det fordi "det fenger så sykt mye bedre"
Anonym bruker
"Rød Satyr"
Jeg hadde ikke vært overrasket om det kom en liten crack bølge over landet, og at sprøyteluken og andre steder som gir bort utstyr begynte å gi ut crack piper.

I UK er det blitt så vanlig at gatedealerne primært selger heroin og crack. Jeg tror dette kan bli tilfellet her også så snart prisen nærmer seg det samme som heroin.

Lurer på om mangelen på krystall meth skyldes ett bevist valg fra kokain-mafiaen om å holde meth borte, for å unngå tap av markedsandel til ett stoff man trenger mye mindre av. Det ville jo hogget ganske godt inn i kokainets andel, ved at folk kunne få «samme» formen og slippe alle turene på dass, for en brøkdel av prisen.
Klart, vanlig amfetamin finnes, men det er noe annet når man får skikkelig meth.
Jeg tror det er ett kalkulert trekk iallfall, det er jo ingen problem å få methen levert på samme måte som kokainen, og den er minst like verdifull per gram, men i stedet for at gladgutta spleiser på en 5er kola på fredag, og 2 til på lørdag, så kjøper dem heller 1g meth, som varer begge dagene, og mer igjen til neste helg. Det er dårlig business å selge meth når det går på bekostning av en god chunk av kokainsalget.

Jeg mener ikke at alle som tar kokain vil ha meth, men jeg tror mange av de som eventuelt prøvde det ville byttet, og det kommer fra en som er glad i crack.

Lurer på om mangelen på krystall meth skyldes ett bevist valg fra kokain-mafiaen om å holde meth borte, for å unngå tap av markedsandel til ett stoff man trenger mye mindre av. Det ville jo hogget ganske godt inn i kokainets andel, ved at folk kunne få «samme» formen og slippe alle turene på dass, for en brøkdel av prisen.
Klart, vanlig amfetamin finnes, men det er noe annet når man får skikkelig meth.
Vis hele sitatet...
Man får tak i krystall meth i Oslo
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Bruker fortsatt kokain? Kvaliteten er vel høyrer enn noen sinne da det er så lite populært? Jeg antar jeg, og resten av banden her ser hvor ille det er. Har fått tilbud mange ganger, men ingen av oss bruker den dritten her lenger
Anonym bruker
"Rød Satyr"
Sitat av JayHova Vis innlegg
Man får tak i krystall meth i Oslo
Vis hele sitatet...
Ja, men det er vell ikke super tilgjengelig? det er ikke veldig tilgjengelig i resten av landet. Ganske uvanlig å få tak i, og dyyrt.

Tror du det er kartell meth, eller Holland/østblokk? Jeg tipper sistnevnte, så da går det ikke helt under de folka som shipper containere med Coke.
Hadde det vært kokain mafiaen som stod for den methen så ville det nok vært oversvømmelse av det også, men det kommer nok så snart kokainen blir for «billig», altså så snart det vil lønne seg like mye som kokain.
Må innrømme at utlending miljøet er gjennomfylt nye landsmenn med god brus og tony montana som idol! Plugger 0,1 analt blir jeg fakka for 2-3 typiske brukere i nesten 2t !! Syk gange på brusen og det er real pure indeed.
Jeg har i det siste kun fått dritt cola av pluggen(han er utlending) tipper du er fra Oslo ettersom du har tilgang til god kola
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Folk har problemer med få over varer nå,så akkurat nå er det mye supermix ute og går tilogmed i oslo. Omtrent krise for de som driver i større skala har jeg fått høre. Det finnes hekkere og løsvekt av det utbøffa men rene kg er helt umulig nå sa en kompis.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Merker fort om det er dritt cola når man røyker det. For det første forsvinner halvparten og innimellom får man noe som smaker gummi, bensin og skikkelig dritt. Er cola'n god får man vann i munnen når man trekker pluss at du sitter igjen med en stor stein som varet mange timer.
Anonym bruker
"Flygende Skræling"
Tror ikke faste pluggen min er klar over at han får inn bønne med 0% thc husker jeg kjøpte en svart og myk bønne klagde som faen over at jeg ikke ble skev uansett hvor mye jeg røyka. Tenkte for meg selv «det må være CBD» og det tror jeg hadde rett i, det som er morsomt er at han tror det er godis. Samme med coke’n hans også, han tror det er bra. Men han har aldri smakt god coke er jeg sikker på, skal aldri kjøpe av han igjen uansett om han var cool
Jeg hadde ikke vært overrasket om det kom en liten crack bølge over landet, og at sprøyteluken og andre steder som gir bort utstyr begynte å gi ut crack piper.
Vis hele sitatet...
Det skal prøves ut noen steder.

Blir gitt ut en pakke med en glasspipe, klippspose med bakepulver og en brosjyre som stegvis viser hvordan man skal lage crack.

.