Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 952
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil kjøpe paygoo kort uten at noen vet jeg eier det
Nå kommer jeg ikke helt på hva paygo er i farten, men det er selgere på eBay som selger aktiverte svenske SIM-kort til en hundrelapp. Dette er det enkleste valget ditt.

Norsk SIM-kort får du ikke uten registrering med personnummer, så gå for svenske, bare husk å få dem aktivert ved å sette dem i en telefon mens du er i Sverige. Du må vise pass/ID når du kjøper dem, men du slipper å registrere deg opp mot det.

I Norge er det kun spyshop som selger, men de tar flere tusen kroner for ett SIM-kort. Forbanna kjeltringer ��
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
trenger vel ikke oppgi noen informasjon for kjøp av paygoo?

og hvorfor skulle noen bry seg om paygoo kortet ditt på 500kr
Herregud, Paygoo gir ikke bort TLF nummeret du har brukt, selv til inkasso byråer. Det er veldig enkelt å gjøre, bare kjøp et SIM kort, du kan motta SMS uten fødselsnummer, du trenger kun fødselsnummer for å sende SMS.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Trådstarter
Sitat av vurezo Vis innlegg
Herregud, Paygoo gir ikke bort TLF nummeret du har brukt, selv til inkasso byråer. Det er veldig enkelt å gjøre, bare kjøp et SIM kort, du kan motta SMS uten fødselsnummer, du trenger kun fødselsnummer for å sende SMS.
Vis hele sitatet...
Blir plutslig ganske suspicous hvis jeg kjøper 100k+ verdt av paygoo kort over et år
Blir plutslig ganske suspicous hvis jeg kjøper 100k+ verdt av paygoo kort over et år
Vis hele sitatet...
Får finne en knarker/alkis som er villig til å kjøpe og registrere sim kort da, evt spyshop har jo kontantkort som nevt tidligere
Sitat av DrDeath Vis innlegg
I Norge er det kun spyshop som selger, men de tar flere tusen kroner for ett SIM-kort. Forbanna kjeltringer ��
Vis hele sitatet...
Rart ingen i Norge utkonkurerrer spyshop. Tviler på etterspørselen er mindre i Norge enn Sverige per innbygger(Sverige har dobbelt så mange innbyggere).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hey! Vet ikke om det er til hjelp. Men i min tidligere jobb (for ikke så lengesiden) jobbet jeg mye borti å buste folk som drev med narkotika, våpen og annet ulovlig på hotell. Var ofte jeg fant Lyca-sim kort etter de som de brukte i burner telefonene sine. Mener du kan få kjøpt disse på de utenlandske butikkene i Østfold + Oslo. Mener at dette blir prepayd sim uten noe navn. Håper dette hjelper. https://www.lyca-mobile.no/en/
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Hey! Vet ikke om det er til hjelp. Men i min tidligere jobb (for ikke så lengesiden) jobbet jeg mye borti å buste folk som drev med narkotika, våpen og annet ulovlig på hotell. Var ofte jeg fant Lyca-sim kort etter de som de brukte i burner telefonene sine. Mener du kan få kjøpt disse på de utenlandske butikkene i Østfold + Oslo. Mener at dette blir prepayd sim uten noe navn. Håper dette hjelper. https://www.lyca-mobile.no/en/
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt mer om den tidligere jobben din? Er ikke hver dag man hører om noen som regelmessig buster for som driver med våpen på hotellet.. og droger da.
Var du stuepike, sivilpoliti, Securitas? hva i alle dager jobba du med/som?
Vis hele sitatet...
Nå skal du få et svar som faktisk hjelper deg, i stedet for svar fra inkompetente idioter som tror de faktisk bidrar med sine feilaktige svar.

La oss begynne med det faktum at Paygoo må følge hvitvaskingsloven i Norge, selv om de ikke ønsker det. Derfor må et Paygoo aktiveres med et mobilnummer før man kan bruke det. Men har du lagt merke til at du ikke trenger å motta en SMS-kode for å aktivere det? Det holder bare å skrive inn nummeret. Dette betyr at hvis du ønsker å bruke kortet i butikker ved hjelp av PIN-kode, eller på nett uten at nettsiden krever 3D Secure (sikker netthandel), kan du bare skrive inn et falskt mobil nummer. Men hvis du skal bruke kortet på nettstedet hvor det kreves 3D Secure (sikker netthandel), må du skrive inn et gyldig nummer slik at du kan få engangskoden du må skrive inn ved kjøp. Paygoo tjener mye penger på kortene og gebyrene, så de ønsker hvitvasking velkommen. Derfor aksepterer de også en lang liste med land for SMS-aktivering. Flere av disse landene krever faktisk ingen registrering av identitet. Du kan også bruke såkalte "disposeable" SMS-nummer fra internett. Bare søk på Google etter "disposeable SMS number", "receive free SMS online" osv.

Så kort fortalt, kan du enkelt bruke et paygoo kort anonymt. Hvis du velger å bruke et falskt mobil nummer fordi du vil bruke kortet fysisk i butikker, så er PIN-koden alltid de fire siste sifrene i kortnummeret. Dette gjelder for alle Paygoo gavekort som er kjøpt som gave og ikke kan lades opp på nytt.

Og, som en annen person i tråden forsøkte å fortelle deg, kan du kjøpe en Telia startpakke til 29 kroner uten å registrere deg. Men da kan du kun motta SMS i 4 timer før SIM-kortet blir sperret. Dette har vært praksis i flere år, så jeg tror ikke det er noe feil fra operatøren sin side.
Sist endret av OpsHeaven; 4. september 2023 kl. 23:11.