Startet på DPS for å få hjelp med hasj slutt, men viser seg at jeg har større problemer enn litt tjall så jeg venter på svar om utredning

da tar jeg en ukes pause på det oppholdet, så røyker jeg vanlig fram til da for jeg må seriøst ha litt hasj for å ha det litt bedre ass.
Sier ikke at det er sånn for deg altså, men hvis det er ekstra vanskelig for deg å slutte, da ligger det nok mer bak det enn litt tjall.
For den er virkelig ikke så vanskelig å slutte med, men jeg hadde fortsatt ikke klart å lagt den på hylla akkurat nå. Men jeg vet jeg kommer til å gjøre det en dag!
Mitt råd til deg er å være ekstra innsiktsfull når du er i psykologtimer og utenfor. Det var jeg som tok opp tema, hun hørte på meg, og sendte henvisning. Anbefaler og gjøre "hjemmeleksa" si og ikke tenke at man skal få så mye ut av en samtale, for det får man ikke hvis man har større underliggende problemer, blir bare en samtale liksom.
Men i starten bare fokuser på å varme opp til psykologen og få en god tilknytning hvis du er "heldig" og får en bra psykolog som passer deg. Jeg har vært i sånn 8 møter nå, og har kanskje snakket 5-10% om det jeg har opplevd, så trenger ikke føle hast på å fortelle hvis det er ukomfortabelt for det kommer seg når dere får god kjemi osv
Nå snakker jeg bare for meg selv altså, men kanskje det hjelper, samtidig som du har en psykolog å prate med vær litt din egen psykolog på fritiden.
For det er mye ventetid, én 45 min samtale i uka kan føles ut som 20 min og jeg ble smått sinna når hun snakket om «gåturer» i starten av samtalene våre.
Det jeg gjorde var å lese meg litt opp om psykolog faget, om hvordan de tenker og jobber liksom så snublet jeg inn på en diagnose som jeg ikke hadde hørt om før, men passet så sykt bra, tok det opp neste time og henvisning ble sendt. Noe som føles veldig riktig
Lykke til! Stå i det!