Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4477
Har noen 20 mg Oxycontin tabletter liggende som jeg har delt opp i 4.
Jeg ønsker at disse skal vare lengst mulig og vurderer dermed å ta rundt 5 mg sammen med Grapefruktjuice hver 6. Time (er ikke ute etter en direkte rus, men kun å bli avslappet og i godt humør).

Skal forøvrig også sies at jeg tygger tablettene for å ødelegge depot effekten.

Spørsmål:

- Er det å anse som trygt å innta 5 mg sammen med 2 glass med Grapefruktjuice for en opiat-native person?
- Hvor mye vil grapefruktjuice øke konsenstrasjonen av Oxycontinen?
Sist endret av Who?; 27. februar 2018 kl. 18:58.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grapefrukt Juicen vil ikke øke effekten av Oxicontinen, det er en kjent sak at juice heller reduserer effekten av spesielt smertestillende medisiner.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan se ut som grapefruktjuice vil øke konsenstrasjonen av Oxycontinen noe: "Grapefruit Juice Enhances the Exposure to Oral Oxycodone" - http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...B37B592.f01t01
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan se ut som grapefruktjuice vil øke konsenstrasjonen av Oxycontinen noe: "Grapefruit Juice Enhances the Exposure to Oral Oxycodone" - http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...B37B592.f01t01
Vis hele sitatet...
Er dette ny forskning?
Grapefruktjuice booster ganske mange b-preps også. Ikke noe nytt det.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Grapefrukt Juicen vil ikke øke effekten av Oxicontinen, det er en kjent sak at juice heller reduserer effekten av spesielt smertestillende medisiner.
Vis hele sitatet...
Der tar du rimelig feil. Både Felleskatalogen og Wikipedia er uenig med deg.
Grapefruktjuice vil booste effekten når det kommer til Oxycontin, men det du sier stemmer nok derimot når det kommer til kodein.
Sist endret av Who?; 27. februar 2018 kl. 21:17.
Gi gjerne effektrapport om du prøver

Tror ikke det er en farlig kombinasjon i de dosene. Du skal opp i doser over 60mg som opiatnaiv før det begynner å bli skummelt. Grapefrukt vil ikke booste effekten så mye. I aller verste fall blir du kvalm/dårlig og kløsyk, men tviler sterkt pga. dosen.
Sist endret av Chillipølse; 27. februar 2018 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg delte en 40mg oxy i fire deler en gang, tok en bit hver andre time, det ble to much for meg ivertfall, fikk plutselig ekstremt høy puls å noia så trodde jeg skulle dø, så pass på!!
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meh, sporte etter grapefruitjuice på sykehuset en gang jeg fikk Oxy. Hadde jo lest om hvor "epic" det skulle være. Kjente mindre enn vanlig, sikkert siden jeg hadde bygd opp syke forventninger. 5mg oxy er også veldig lite, selv for meg som var opiat-native hjalp 5mg såvidt å bli kvitt smerter, på 10mg første gang ble jeg god og varm
Hei

5 mg vil vær helt trygt, det vil ha samme morfinekvialenter som 4 stk paralgin forte.

Grapefrukt juice er omdiskutert selv om det står at det frarådes både i flere A og B prep, men og i preperater som seroqel som er C prep. Har prøvd å booste det selv med grapefrukt. Står fast på 30 mg oxycontin daglig og 5 mg oxynorm merket ikke forskjell, selv om felleskatalogen skriver at plasmakonsentrasjonen øker.
Ville heller satset på 1g paracet.
Lykke til
Sist endret av Jatakkhelst; 1. mars 2018 kl. 02:42.
5mg er trygt uansett toleranse.
Trådstarter
Har da forsøkt å ta Grapefruktjuice sammen med 5 mg Oxycontin. Dessverre så ble det ikke mye til forsterket effekt. Jeg antar at effekten ikke ble forsterket med mer enn kanskje 25%.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
Med hvor mye økes konsentrasjonen av Oksykodon dersom det tas sammen med 2 glass Grapefruktjuice? Det dobbelte? Det tredobbelte?
Helst ikke svar dersom du ikke er helt sikker på svaret ditt.
Sist endret av Who?; 25. november 2018 kl. 00:59.
50% mer under peaken, 70% mer i gjennomsnitt i hele påvirkningsperioden, som blir 20% lengre.
(Jeg skrev "grapefruit juice oxy" i google og dette var det første som kom opp: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/20406214/ )
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det bra for rusen sin skyld eller vil den smertelindrende effekten bli bedre også? Kan overdosefaren bli større med grapefrukt juice, eller blir på en måte inntaket det samme, bare at du føler bedre effekt? lurt på dette en stund.
Det som skjer, slik jeg har forstått det, er at det er et enzym (?) i hvit grapefrukt som hindrer/bremser utskillelsen av enkelte virkestoffer sånn at det blir sirkulerende rundt i systemet lenger, og derfor gir mer effekt. På alle måter. Det blir praktisk sett det samme som å spise 15 mg istedet for 10, pluss at det varer litt lenger.
Men husk at det skal være HVIT grapefruktjuice, da. Er mye mindre (ingenting?) av det man er ute etter i den vanlige typen.
Hørt man kan finne det i en etnisk dagligvare el no, med litt flaks..
Trådstarter
Vil 2 glass med rød Grapefruktjuice gi en bemerkelsesverdig økning i konsentrasjonen? Hvor mye snakker vi om?
Grapfruktjuice hemmer enzymet cyp3a4, som også bryter ned oxy, men det tar litt tid for effekt, helst dager.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HEL Vis innlegg
Jeg delte en 40mg oxy i fire deler en gang, tok en bit hver andre time, det ble to much for meg ivertfall, fikk plutselig ekstremt høy puls å noia så trodde jeg skulle dø, så pass på!!
Vis hele sitatet...
Dette hørtes rart ut. Hadde du røyka eller noe i tillegg? Opiater skal vel heller senke pulsen. Men alt er vel individuelt. Jeg snakker bare om min erfaring.

Det jeg synes er ekkelt med oxy er at om jeg tar det i noen dager før så å stoppe helt, så blir jeg veldig lei meg, gråter og føler meg veldig nedbrutt og sliter med skyldfølelse. Derfor er det desverre lett å fortsette å ta for å slippe å kjenne på disse følelsene. Man skal jo på jobb og være sosial. Da har man på en måte ikke tid til å gå rundt med gråten i halsen.

Ble litt avsporing av tråden ser jeg, da den handlet om grapefrukt juice for å booste. Men kanskje relevant for noen som bruker eller ønsker å bruke oxy.
Sist endret av Veggen; 26. november 2018 kl. 15:45.