Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3359
yo jeg lurer på hvordan jeg kan fjerne sensur av ansikter. sensuren er laget i paint. Jeg vet at det skal gå fordi når jeg åpner mappa med bildet i så ser jeg en 'thumbnail' av bildet og da ser jeg det i originalform uten sensur. Kan jeg åpne bildet som ett paint 'prosjekt' og trykke 'angre'? eller vet noen om noen andre muligheter?

på forhånd takk :-)

altså det er et fotografi, en .jpg fil som har blitt mixa litt i paint. malt oppå ansikter.
Sist endret av halla; 20. oktober 2006 kl. 17:52.
ser du fjeset uten sensur på thumbnailen??? :S
Trådstarter
ja ...... men det er så lite og utydelig så skulle gjerne fått det fjerna og sett fjesene i full størrelse
Sist endret av halla; 20. oktober 2006 kl. 18:00.
har faktisk sett dette selv noen ganger, om noen sender meg et bilde på msn hvor de har visket ut en person, så kan jeg se det på thumbnailen...
går sikkert å slette layer med adobe eller noe? uten at jeg egentlig har peiling ;P
Trådstarter
ja var derfor jeg posta her, håpa at noen hadde peiling på evt. et program jeg kan bruke ellerno
Hvaslags filformat er det, uten å vite det er det umulig å vite hvilket program du bør bruke!
Trådstarter
det er .jpg fil...

han som tok de har vel bare tatt de med digitalkamera, endra navn, putta i paint og laget en runding med ett rart smilefjes over og lagret i .jpg format
Sist endret av halla; 20. oktober 2006 kl. 18:08.
Vet ikke om den muligheten finnes i paint, men vet det går an på PDF dokumenter med sensurering av tekst.


Hadde det vært photoshoppa så kunne du fjerna layer, men i paint bruker man bare ett layer så aner ikke hvor "lett" dette er.
Hvis det er JPG-format så er bildet komprimert ved lagringen. Det du ser er det som eksisterer. Jeg har sitti å prøvd dette selv, men har aldri fått det til...
Sitat av Thedeeq
Hvis det er JPG-format så er bildet komprimert ved lagringen. Det du ser er det som eksisterer. Jeg har sitti å prøvd dette selv, men har aldri fått det til...
Vis hele sitatet...
Ja, Paint på vel være selve definisjonen på WYSIWYG..
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
*.jpg filer inneholder ikke informasjon om historikken og bestå ikke av layers, så det du ser er det du får. Ikke mulig altså.
Sist endret av magstr; 20. oktober 2006 kl. 19:05.
har du screenshot elns hvor du i det minste kan vise oss NOE ?
Trådstarter
nei er en grunn til at det er sensurert. det er privat.... ble ovverraska når jeg plutselig så bildet forandra uten en påmalt smiley i ansiktet på bildet
KAn jo kanskje være at windows har laget en thumbnail av bildet, og at denne henger igjen når bildet har samme filnavn, bare er litt endret?
Trådstarter
ser ingen thumbnail fil
Høyreklikk og trykk på "oppdater miniatyrbilde" eller noe sånt, så forsvinner det nok. Er vel som det at det er en thumbnail som er lagret inne i bildet fra den gamle pc'en
Så å gjenopprette blir nok vanskelig.
Thumbnail-filen er skjult, og du kan vise den ved å sette på Vis skjulte filer og mapper. Dette er garantert et tilfelle av at thumbnail-fila ble laga før bildene ble redigert, og at denne fulgte med de redigerte bildene. Thumbnail-fila inneholder så dårlige bilder, at det ikke er noen vits i å ekstraktere bildene fra denne. Du greier aldri å få JPEG-bildene uten sensurering, da det faktisk bare er et svart felt der, og ingenting lagret under. JPEG-bilder inneholder bare det du ser.
Hvis du tar på "vis systemfiler" i mappealternativer kan du se filen som inneholder thumbnailene, thumbs.db. Edit: Skjulte filer ja... ikke systemfiler.

Finnes programmer som ekstrakterer bildet fra filen, i ekstremt lav oppløsning, men for deg er det sikkert enklere å bare vise thumbnailsene med maksimal størrelse og så ta et screenshot. (Eller er det bare i Ubuntu du kan endre størrelsen på dem? :P)
er ikke noe thumbnail shit, jeg fikk bildet tilsendt på msn, da var det allrede sensurert.
Nenzo, tommelneglen følger nok med på et vis.
Jpeg(som filen til trådstarter er i)kan ikke ha flere lag så sensureringen kan ikke fjernes.
(som nevnt mange ganger over)
det er bare du som tror at sensureringen ikke er der på thumbnailen.

blir det samme om du åpner bildet, så går du bakover mens du ser på skjermen, også tilslutt ser det ut som at sensureringen er borte, men det er bare et slags synsbedrag.