Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2398
Halla, jobba i nordsjøen i 7 år drittlei turnusjobben, slitter med depresjon slutta i jobb å sitter hjemme å stuker, noen som tips til jobber jeg kan jobbe mye timer derav tjene godt men slite ræva av meg? Som ikke er på sjøen
Ville jobbe offshore men ble endring i planene da jeg aldri blir klare sikkhet klareringa, men bestemte meg fortsatt for å gå tip så e plannen gå anleggsteknikk å så ta brønnteknik for å jobbe med noe på land som tjente greit husker ikke navnet på jobben, høy å hakke såve my bad
Sist endret av psychic_sunnny; 15. februar 2024 kl. 03:08.
Finnes det ikke gode muligheter onshore?
Sitat av psychic_sunnny Vis innlegg
Ville jobbe offshore men ble endring i planene da jeg aldri blir klare sikkhet klareringa, men bestemte meg fortsatt for å gå tip så e plannen gå anleggsteknikk å så ta brønnteknik for å jobbe med noe på land som tjente greit husker ikke navnet på jobben, høy å hakke såve my bad
Vis hele sitatet...
Sikkerhetsklarering? Er ikke det for å jobbe offshore.
Snekker.
Skaff deg jobb innen iso hos et firma som ikke har turnus eller reisejobber. Har nå ca 330,- i timen utenom overtid og kan jobbe så mye vi bare klarer dag og natt hverdag som helg med mulighet for flexitid og avspasering ved behov.
Tung jobb med mye håpløse ergonomiske arbeidsstillinger og mulighet for og slite ræva av deg om du vil.
Hadde rundt 200,- i flatlønn før tillegg osv når jeg gikk offshore i motsetning til nå.

Krever virkelig null utdanning eller erfaring og sandblåse eller lempe rundt på stillas plank da en gorilla kan settes til det og det er stort manko på folk i faget også.

Kan dog føre til mye slitasjer / skader på skuldre, kne, håndledd og hørsel osv.. Men hvem har vel bruk for helsa om man er så dum og synke ned til og bare bli en dum maler sånn i det lange løp ? ��x♂️��
Bor du nært en havn er lossing av båter både en måte å jobbe ræva av seg og samtidig tjene en haug gryn. Trenger ikke noe fancy utdanning heller.
Sitat av Drugs Vis innlegg
Sikkerhetsklarering? Er ikke det for å jobbe offshore.
Vis hele sitatet...
Riktig er ikke noe sikkerhetsklarering for offshore jobbing
▼ ... noen uker senere ... ▼
Loy
Konlom
5 0
Vet ikke hva du har jobbet med offshore trådstarter, men prøv å bit tenna sammen og fortsett.
Bare det å ha jobb i dag, og i tillegg offshore er en luksus i seg selv.

Skjønner at man kan bli møkka lei offshore livet, men tror ikke det er mange andre yrker/ jobber som gir like mange muligheter.
4 uker på, 4 uker av i Norge er jo ganske bra, og gir deg mange muligheter.

Gjorde det selv. d.v. s jobbet offshore i Norge frem til 2006. Var da møkka lei jeg også.
Jeg var " heldig " og fikk muligheten til å begynne internasjonalt, og reiste til Japan. Selskapet jeg jobbet for i Norge hadde en kontrakt på ett boreskip der. Og siden har jeg vært internasjonalt, jobbet stort sett i hele Verden, og har oppholdt meg i Thailand på fritiden.
Har ikke angret ett sekund på at jeg reiste ut i 2006.

Så " bottom line", jeg vet ikke alderen din trådstarter, ei heller hva du gjør offshore, men en ting kan jeg si, Greit å bli møkka lei ja, men tenk over hvilke muligheter du har. Ikke ta noen forhasta beslutninger.

Verden er der ute og venter på deg.
vet ikke hvor du er lokalisert men solsidan flyttebyrå i oslo søker folk av og til ser jeg
Sitat av Loy Vis innlegg
Vet ikke hva du har jobbet med offshore trådstarter, men prøv å bit tenna sammen og fortsett.
Bare det å ha jobb i dag, og i tillegg offshore er en luksus i seg selv.

Skjønner at man kan bli møkka lei offshore livet, men tror ikke det er mange andre yrker/ jobber som gir like mange muligheter.
4 uker på, 4 uker av i Norge er jo ganske bra, og gir deg mange muligheter.

Gjorde det selv. d.v. s jobbet offshore i Norge frem til 2006. Var da møkka lei jeg også.
Jeg var " heldig " og fikk muligheten til å begynne internasjonalt, og reiste til Japan. Selskapet jeg jobbet for i Norge hadde en kontrakt på ett boreskip der. Og siden har jeg vært internasjonalt, jobbet stort sett i hele Verden, og har oppholdt meg i Thailand på fritiden.
Har ikke angret ett sekund på at jeg reiste ut i 2006.

Så " bottom line", jeg vet ikke alderen din trådstarter, ei heller hva du gjør offshore, men en ting kan jeg si, Greit å bli møkka lei ja, men tenk over hvilke muligheter du har. Ikke ta noen forhasta beslutninger.

Verden er der ute og venter på deg.
Vis hele sitatet...
Er offshore så ræv? Trodde all fritiden og lønna gjorde jobben chill?
kanskje ikke noe for deg om noen andre er keen

Coffeeshops Roots (Amsterdam) jeg fikk tilbud men gidder ikke

Du må vel ha arbeidstillatelse fra ambassaden men det er nok ikke pes.
Skal du hilse fra noen si du fikk tips via Mohamed

Står masse dritt om bydelen der men det er 99,9 % basert fremmedfrykt og overdrivelser. Det var sikkert shady for 15-20 år siden. Ikke nå
Sist endret av WouwseP; 15. mars 2024 kl. 11:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Loy
Konlom
5 0
Sitat av klattus Vis innlegg
Er offshore så ræv? Trodde all fritiden og lønna gjorde jobben chill?
Vis hele sitatet...
Var det dette inntrykket du fikk av innlegget mitt, så beklager jeg.
Prøvde å få trådstarter til å se det positive i jobben sin.

Alle jobber har vel sine gode og dårlige sider. Offshore turnus høres forlokkende ut, men dette har også sine negative sider. Jeg har jobbet offshore siden 1987, ja er en stund det. Og er ganske mange høytids stunder, familie sammenkomster, bursdager o.s.v som jeg har gått glipp av. Dette må også taes med i betraktningen.

Samt om man er på samme platform/rigg over lang tid, ja da blir livet veldig " rutine messig" etterhvert, og da egentlig kjedelig.
Det gjorde jeg selv noe med i 2005, og reiste internasjonalt. Og da ble jobben plutselig morro igjen.
Spesielt gøy er det når man er ferdig i ett land, og skal forflytte seg til neste land. Noen land har det slikt at skal man jobbe der så må man ta offshore kursa som gjelder for det spesifikke landet, f.eks var jeg 10 dager på kurs i Brasil før jeg kunne reise ut til riggen.
Så jeg skjønner trådstarter veldig godt.
Sist endret av Loy; 15. mars 2024 kl. 11:44.
Sitat av klattus Vis innlegg
Er offshore så ræv? Trodde all fritiden og lønna gjorde jobben chill?
Vis hele sitatet...
For meg er det ikke ræva. Men ja det finnes ræva jobber offshore. Alt ligger vell i hva man jobber med. Og hvem man jobber for. Lønna trenger ikke være så veldig bra heller. Det og varierer veldig, spørs hvem man er ansatt hos.
Sitat av klattus Vis innlegg
Er offshore så ræv? Trodde all fritiden og lønna gjorde jobben chill?
Vis hele sitatet...
Kommer an på firma, sjef, team, om du trives med turnus. Veldig mange elsker jobben, lønna og fritiden de har. Jobber du med boring er det veldig tungt, men finnes stillinger hvor du sitter mer på rævva en du er aktiv (helt til du må være veldig aktiv).

T.S.
Kan du ikke sjekke om det er noen andre stillinger eller lignende stillinger du kan gjøre onshore da? Eller om du kan videreutdanne deg med den erfaringen du har?