Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1129
Ønsker å lage en tråd dedikert til diskusjon om hvordan man kan bli finansiell uavhengig fra det tradisjonelle yrkeslivet og om det i det hele tatt er mulig å få til i Norge. Ikke noe drogersalg eller liknende. Bare lovlige greier.

En ting jeg har lagt merke til at det ikke spiller noe rolle om hvor god tjenesten er hvis ikke folk stoler på deg. Man kan selge helt nytteløst produkt og folk vil være klar til å åpne sine lommebøker hvis de anser deg som en tillitverdig person. Så man bør ikke fokusere på å snekre sammen noe nytteverdig, men heller fokusere på å være en «folk kan stole på»

Jeg synes det sier mye om samfunnet. Bare se på folk som kaster penga sine til den pedoen med fedme i Filipinene. Det er helt forkastelig, men folk stoler på han fordi han er en «kjær nordmann i nød» med NRK bak seg.

Gikk litt av på en randen her. Sorry for det. Noen ideer? Takk.
Jeg leverer lottokupong hver uke.
Har du kapital så er boligmarkedet en fin vei.
planen min er å gjøre det bra på skolen, gå på BI eller handelshøyskolen, jobbe som konsulent, spare pengene mine i indeksfond hver måned, så håper jeg å oppnå "finansiell-frihet"
Bolig og utleie.
Om du tenker langsiktig, så kjøp Bitcoin, og ikke bry deg om hva kursen gjør på kort sikt. Jeg kjøpte for 500k i 2021, og så den droppe til halvparten i løpet av noen måneder (sucks), men er nå ca 100k i pluss igjen.
Er ikke trader, og tenker langsiktig, så kommer til å holder på BTC i alle fall til etter et par halvveringer til (neste kommer i April 2024).

Husk det er maks 21mill btc, og de blir hele tiden mindre siden folk mister nøklene sine (mener å huske en beregning som gav max 14 mill bitcoin pga alle som er mistet).