Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1997
Heisann, helt ny her å mulig jeg har postet i feil kategori, men ikke kjeft gi meg heller veilednign :P

Men saken er at jeg har tenkt å starte en nettside, hvor jeg vil tilby forskjellige tjenester. Alt fra hjelp til søknader, pc-tv-data hjelp, cv/søknad:

Men jeg klarer ikke å vri ut noe navn av hode mitt. Så setter stor pris på navne forslag
drahjelp.no, skippertak.no, komigang.no, skjerpdeg.no
Sitat av Ullgutten Vis innlegg
Så setter stor pris på navne forslag
Vis hele sitatet...
Har du søkt på noen Domener og fått utelukket noen som er "tatt"?
dataogskjema
hjelpermeddetmeste
dataogpapir

Legg på fiks, hjelp etc. på slutten om du vil.

Holder en knapp på dataogpapir eller en variant av den, dataogpapirER.no kanskje?
sånnnåkanjeghjelpedeg-måttebarefåhjelptilåsettenavnpåbedriftenførst.no
Kanskje litt lang, men ærlig.

(kanskjelittlangmenærlig.no dating side for ekstra lange?)
Sist endret av vindaloo; 6. april 2023 kl. 18:54.
Jeg ville ikke brukt et domene postet i denne. Det ser ikke bra ut når andre søkeresultat for bedriften din er et forum for rusmisbrukere.
Sitat av finmin Vis innlegg
Jeg ville ikke brukt et domene postet i denne. Det ser ikke bra ut når andre søkeresultat for bedriften din er et forum for rusmisbrukere.
Vis hele sitatet...
snakkomådraalleoverenkam.no?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Er du ikke redd for at noen skal stjele ideen din?
Hjelptilåklepåseg.no er jo ledig
Ullgutten's Avatar
Trådstarter
2 0
Ja her var det jo noen gode ideer, takker folkens

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har du søkt på noen Domener og fått utelukket noen som er "tatt"?
Vis hele sitatet...
Nei ikke søkt på noe enda, men jeg kan jo prøve å søke litt på navnesøk.no
Sist endret av Ullgutten; 12. april 2023 kl. 12:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
fådetpåstell.no
brukpengersomen.ninja
fingernut.no
cvsjaman.no, hjelphjelphjelp.no
Ettsparkiræva.com

Cvhjelpen.no
BRAND ∞ STRONG
jo-takk.no
bare-hyggelig.no
godt-gjort.no
fiks-ferdig.no

Sitat av Ullgutten Vis innlegg
..en nettside, hvor jeg vil tilby forskjellige tjenester.
Alt fra hjelp til søknader, pc-tv-data hjelp, cv/søknad..
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hva, hvordan eller om man gjør det, men har du gjort noen undersøkelser av behovet for tjenestene dine?

Det jeg tenker på er alle de stedene som finnes fra før, er gratis og tilbyr diverse guider og maler for hvordan man:
"Slik gjør du" "Sånn setter du opp en...." "Hvordan skrive en proff .....?"

I tillegg er jo de som vokser opp nå rimelig kyndige på mange ting selv og det finnes allerede steder som retter seg spesielt
mot de som kan ha behov for hjelp f.eks. eldre.
Hva skiller deg/siden din ut fra disse og hva skal gjøre det mer attraktivt å betale deg for dette en å bruke en gratis mal?
(hvis du har tenkt til å ta betalt da)

Mener ikke å pisse på ideen din, men det er jo greit finne ut hva man går til hvis du skal bruke mye tid på dette.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
jo-takk.no
bare-hyggelig.no
godt-gjort.no
fiks-ferdig.no


Jeg vet ikke helt hva, hvordan eller om man gjør det, men har du gjort noen undersøkelser av behovet for tjenestene dine?

Det jeg tenker på er alle de stedene som finnes fra før, er gratis og tilbyr diverse guider og maler for hvordan man:
"Slik gjør du" "Sånn setter du opp en...." "Hvordan skrive en proff .....?"

I tillegg er jo de som vokser opp nå rimelig kyndige på mange ting selv og det finnes allerede steder som retter seg spesielt
mot de som kan ha behov for hjelp f.eks. eldre.
Hva skiller deg/siden din ut fra disse og hva skal gjøre det mer attraktivt å betale deg for dette en å bruke en gratis mal?
(hvis du har tenkt til å ta betalt da)

Mener ikke å pisse på ideen din, men det er jo greit finne ut hva man går til hvis du skal bruke mye tid på dette.
Vis hele sitatet...
Dette er jo idè som ikke koster allverden. Verken i utviklingstid eller drifting. Kanskje blir det null kroner inn. Kanskje blir det noe.

Poenget er at alle ting en gjør der en satser litt og legger ned innsats gir læring og større sjanse for å lykkes senere. Kanskje lærer han seg SEO triks, geriljamarkedsføring, hvordan selge via facebook eller blir en harding på å vurdere hva som skal til for at det lønner seg med med betalte annonser. Uansett har han lært seg å utvikle nettside, drifte den osv.

Her er kostnaden så lav at uansett åssen det går så er det verdt læringsverdien og vel så det.

Kjør på ts. Og lykke til.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Dette er jo idè som ikke koster allverden. Verken i utviklingstid eller drifting.
Vis hele sitatet...
Sant nok, og i tillegg er det vel freak som har gjort jobben til nå.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Dette er jo idè som ikke koster allverden. Verken i utviklingstid eller drifting. Kanskje blir det null kroner inn. Kanskje blir det noe.

Poenget er at alle ting en gjør der en satser litt og legger ned innsats gir læring og større sjanse for å lykkes senere. Kanskje lærer han seg SEO triks, geriljamarkedsføring, hvordan selge via facebook eller blir en harding på å vurdere hva som skal til for at det lønner seg med med betalte annonser. Uansett har han lært seg å utvikle nettside, drifte den osv.

Her er kostnaden så lav at uansett åssen det går så er det verdt læringsverdien og vel så det.

Kjør på ts. Og lykke til.
Vis hele sitatet...
Delvis enig, men her går TS i flere åpenbare feller som noen burde advare mot. Det er null poeng å gjøre feil som andre allerede har gjort.
Å lære seg å sjekke markedet først er også en viktig egenskap.

TS, du burde rendyrke de forskjellige tingene du skal drive med.
Én nettside for hjelp til CV, én nettside for hjelp til hageavfall, osv.
Dette gjør at potensielle kunder finner enklere frem til tjenestene dine.
Om jeg behøver hjelp til å skrive en søknad så hopper jeg glatt over folk som tilbyr kjøring av søppel, feilsøk av GPU og jobbsøknader på samme nettside.

En annen ting som er verdt å merke seg, du skal tilby tjenester som inkluderer skriving av søknader og cv-er.
Har du tenkt å bruke chatGPT til dette? For du har litt for mange skrivefeil i innlegget ditt til at jeg ville betalt deg penger for å skrive en CV for meg. Det er ikke ment negativt, men kanskje du burde samle tankene litt og finne noe helt konkret du ønsker å tilby og som du vet at du kan levere med god kvalitet?

Det jeg ville gjort er følgende: Lag en liste over hvilke tjenester du ønsker å tilby, gå gjennom listen og stryk ut de tjenestene du ikke kan utføre. Sjekk ut konkurransesituasjonen på de resterende.
Så finner du den tjenesten som har minst konkurranse eller der hvor du ser at du faktisk kan levere en bedre tjeneste enn dine konkurrenter.
det er mange som tilbyr hjelp til CV og google gir 150 000 treff på "hjelp til å skrive cv".
Delvis enig, men her går TS i flere åpenbare feller som noen burde advare mot. Det er null poeng å gjøre feil som andre allerede har gjort.
Å lære seg å sjekke markedet først er også en viktig egenskap.
Vis hele sitatet...
Uenig. Her er innsatsen så lav at det er like greit å hoppe i det. Bare bortkastet energi i å ta et dypdykk rundt selve ideen. Hvor mange malere er det du bor? Det er alltid plass til ennå en maler, og de går ikke sulten til sengs.

TS, du burde rendyrke de forskjellige tingene du skal drive med.
Én nettside for hjelp til CV, én nettside for hjelp til hageavfall, osv.
Dette gjør at potensielle kunder finner enklere frem til tjenestene dine.
Om jeg behøver hjelp til å skrive en søknad så hopper jeg glatt over folk som tilbyr kjøring av søppel, feilsøk av GPU og jobbsøknader på samme nettside.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, ren profilering av en tjeneste skaper bedre mojo hos google og sikkert og for googlerne. Kostnaden er uansett nesten ikke verdt å tenke på. Ts kan kjøre en webserver med forskjellige URL pekende til hver tjeneste.

Grunnen til at jeg er veldig direkte her og ber ts gunne på er at han vil tvinges til mange dypdykk i forskjellige tema før dette gir klingende mynt. Markedsføring, koding, webdesign, seo, rettskriving, annonsering og hva som betaler seg, osv.

Det er helt genialt å starte med flere små prosjekter samtidig. Så kan han gjøre endringer etterhvert som ny kunnskap absorberes og akkumuleres. Endringer kan gjøres feks på kun en av nettstedene eller halvparten også blir det lettere og se hva som virker.

Uansett hvordan dette ender vil jo ikke resultatet på noen måte ruinere ts, eller hindre ham i å ha et liv ved siden av eller på andre måter gjøre livet hans verre. Har han litt stayer evne og klarer motivere seg selv til å lære nye ting på egenhånd så vil totalgevinsten uansett gå i pluss, selv om det skulle vise seg at konkurransen er knallhard. For han har lært masse nye greier.

Negativitet og tvilere er ofte noe som stopper folk med en gründerspire i magen. Jo oftere andre skyter ned ideene jo lettere blir det å tro at alt er for vanskelig og ingenting kommer til å gå bra. Og skepsis og en viss analytisk evne er jo flott for prosjekter hvor det er snakk om store investeringer, kanskje låneopptak eller der risikoen på andre vis er høy. I dette tilfellet blir det gevinst åkke som om bare ts orker lære nye ting.
Sist endret av _abc_; 13. april 2023 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.