Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2575
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, leita som en idiot uten å bli klokere..
Hva ser politiet når de søker opp navn i "rutinekontroll"
Alt av rulleblad, så om du har blitt tatt for rus tidligere kan du regne med spyttprøve hver gang de ser deg langs veien i typ 10 år.

Hvordan det?
Anonym bruker
"Kjær Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men ser de at du har blitt tat før rus vis du ble tat når du va 14-15 år?
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Alt av rulleblad, så om du har blitt tatt for rus tidligere kan du regne med spyttprøve hver gang de ser deg langs veien i typ 10 år.

Hvordan det?
Vis hele sitatet...
Har endel fra typ 2015 og bakover siden, pluss litt for 3år siden.
Så var egentlig om jeg kunne svare nei når de spørr om jeg har vært borti de
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har endel fra typ 2015 og bakover siden, pluss litt for 3år siden.
Så var egentlig om jeg kunne svare nei når de spørr om jeg har vært borti de
Vis hele sitatet...

De ser jo det de vil se om det er mistanke og relevant osv.

Hvorfor ikke bare si ja men det er veldig lenge siden?

Å svare nei når det ikke er tilfellet er jo oppskriften på å gi de mistanke.
Sist endret av Dough; 22. mars 2022 kl. 10:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
De ser jo det de vil se om det er mistanke og relevant osv.

Hvorfor ikke bare si ja men det er veldig lenge siden?

Å svare nei når det ikke er tilfellet er jo oppskriften på å gi de mistanke.
Vis hele sitatet...
Litt fordi det alltid er full kropps visitasjon og fått bilen endevendt 20 ganger.

Er nå "voksen" og har barn.
Så om jeg kan svare nei uten at de ser jeg juger så velger jeg heller det.
Lite kult å kjøre med barn å få meg og bilen visitert om jeg kan slippe
Det er mye bedre å si "Ja, for tre år siden", enn "Nei" om de spør.
Det at du lyver gjør deg bare mer interessant og du risikerer å bli sjekket grundigere da du antyder at du har noe å skjule.

Ærlighet vil gi deg minst trøbbel i denne situasjonen.
Sist endret av Erlpil; 22. mars 2022 kl. 11:21. Grunn: Typo
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Det er mye bedre å si "Ja, for tre år siden", enn "Nei" om de spør.
Det at du lyver gjør deg bare mer interessant og du risikerer å bli sjekket grundigere da du antyder at du har noe å skjule.

Ærlighet vil gi deg minst trøbbel i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det.
Men spørsmålet mitt er egentlig hva som vises på den skjermen demes. Forsvinner det etter 3-5-10år eller ser de alt aka utømmelig vandel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helt enig i det.
Men spørsmålet mitt er egentlig hva som vises på den skjermen demes. Forsvinner det etter 3-5-10år eller ser de alt aka utømmelig vandel?
Vis hele sitatet...
De ser alt du har på rullebladet
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Jeg pleier å svare nei om jeg har hatt passasjerer i bilen. Blir da tatt ut av bilen og får spørsmål om tidligere straffer og anmeldelser uten påsyn av familie/venner. De mistenker alltid at jeg er rusa tho basert på rullebladet. Litt stress men har rent mel i posen nå, så mer patetisk fra politiets side.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Faen da skal man aldri få fred? En ting er at de kan få tilgang til rulleblad etter de har stoppa deg hvis noe vekker mistanke men er det på ekte sånn at bilskilt registrert på sitt navn umiddelbart gir de tilgang til rulleblad sånn at man blir stoppa mye oftere bare pga forhåndsdømming og at de slår deg opp før de i det hele tatt har snakka med deg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Faen da skal man aldri få fred? En ting er at de kan få tilgang til rulleblad etter de har stoppa deg hvis noe vekker mistanke men er det på ekte sånn at bilskilt registrert på sitt navn umiddelbart gir de tilgang til rulleblad sånn at man blir stoppa mye oftere bare pga forhåndsdømming og at de slår deg opp før de i det hele tatt har snakka med deg?
Vis hele sitatet...
Ja pga ANPR som var en UP ting mens i senere tid har snart alle pstruljebiler det
Hva med henlagte saker? Feks. anmeldelse om å ha mottatt tabletter i posten som ble henlagt i ettertid?
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eutropius Vis innlegg
Hva med henlagte saker? Feks. anmeldelse om å ha mottatt tabletter i posten som ble henlagt i ettertid?
Vis hele sitatet...
Når saken ble henlagt, så har du jo ikke blitt dømt/fått straff. Ergo har du ikke rulleblad som kan vises.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når saken ble henlagt, så har du jo ikke blitt dømt/fått straff. Ergo har du ikke rulleblad som kan vises.
Vis hele sitatet...
Var i en slik situasjon for noen år siden. Ble stoppet av UP, spyttprøven slo ut på THC, tatt til legevakten for blodprøve, men fikk førerkortet tilbake ettersom legen mente jeg ikke var ruset. Fikk brev noen måneder senere om at saken var henlagt.

Er jævlig usikker på hvordan å forholde meg til dette ved neste møte med onkel snut. Jeg sprak i bilen på vei til legevakta og innrømmet å ha røyket en joint kvelden før. (Så hvorfor jeg fikk beholde førerkortet kan jeg ikke regne som noe mindre enn et mirakel) Men er (tidligere) bruk skrevet ned i et register? Vil den innrømmelsen følge meg videre, selv med henlagt sak?