Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 6031
Faen og...

Jeg som hadde håpet på fortsatt borgerlig regjering. Fortsatt lav rente, fortsatt lav arbeidsledighet, fortsatt vekst i næringsliv. Nå som Norge gikk så bra. Hvorfor blir det da regjeringsskifte?

Et par ting gleder meg likevel etter kveldens opptelling. Fr.P. går frem som nest største parti. Morsomt å se hagen med oppslutning i ryggen. SV går betraktelig tilbake og det ser jeg på som meget heldig for Norge generelt. Dessverre så er de med i "det gode selskap" sammen med Ap

Kan vi ikke lage dette til en valgtråd utover natta?
Vi kan jo se på Marken sin valg-side og følge med hvor mange mandater de forskjellige partiene får grabbet til seg.

http://markus.draugr.net/valg2005/
Sitat av Croyfer
Vi kan jo se på Marken sin valg-side og følge med hvor mange mandater de forskjellige partiene får grabbet til seg.

http://markus.draugr.net/valg2005/
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er kjipt å se Høyre miste så mange mandater, men det gleder meg å se at Venstre kommer frem sammen med Fr.P. At SV går tilbake er det som gjør meg gladest av alt, men som sagt. Ap eier jo alle uansett. Hvorfor det kan man jaggu lure på.

75,9% deltagelse blandt folket. Ikke verst det...
Jeg kommenterte det på IRC i sted - kjempeflott at det er såpass høy valgdeltagelse som det er. Forrige valg var det jo bare såvidt man fikk over 50% deltagelse om jeg ikke husker helt feil. Man kan ihvertfall nå ikke si at det var "urettferdig" valg sålenge over 3/4 har stemt.
LO og AP står sikkelig sterkt nå. Lurer på hvordan det kommer til å gå.
Sitat av Croyfer
Jeg kommenterte det på IRC i sted - kjempeflott at det er såpass høy valgdeltagelse som det er. Forrige valg var det jo bare såvidt man fikk over 50% deltagelse om jeg ikke husker helt feil. Man kan ihvertfall nå ikke si at det var "urettferdig" valg sålenge over 3/4 har stemt.
Vis hele sitatet...
Forrige stortingsvalg hadde en valgdeltakelse på 75,5%. (Man kaller dette LAV valgdeltakelse, ikke høy :P)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/13/443152.html

Fornøyd med at Bondevik forsvinner
Sist endret av Benson; 13. september 2005 kl. 01:22.
Sitat av windozer
LO og AP står sikkelig sterkt nå. Lurer på hvordan det kommer til å gå.
Vis hele sitatet...
Ikke sant. At Gerd Liv Valla og hele bølingen i Lømmel Organisasjonen skal få såpass mye å si nå, ser jeg særdeles mørkt på. 6-timers arbeidsdag. Hurra!
Hmmm hvilket valg var det som hadde så dårlig oppsluttining da?
Men det trenger men jo ikke å ta i denne tråden. Bra at mange stemmer ihvertfall. =)
Sitat av FlyingVeeVee
Ikke sant. At Gerd Liv Valla og hele bølingen i Lømmel Organisasjonen skal få såpass mye å si nå, ser jeg særdeles mørkt på. 6-timers arbeidsdag. Hurra!
Vis hele sitatet...
6-timersdagen er lagt på is av feigingene. Det blir, om vi er heldig, noen få prøveprosjekter. Håper LO klarer å kontrollere privatiseringskåtheten til Stoltenberg.
Sitat av commie
6-timersdagen er lagt på is av feigingene. Det blir, om vi er heldig, noen få prøveprosjekter. Håper LO klarer å kontrollere privatiseringskåtheten til Stoltenberg.
Vis hele sitatet...
Det håper ikke jeg...
Dette var et veldig merkelig valgresultat, da det ser ut som regjeringspartiene er blitt straffet av folket i en situasjon med svært sterk vekst på alle fronter. Jeg ser likevel frem til stortingsvalget om 4 år hvor vi kan avlyse 200 milliarder i samlede valgløfter og peke på en kraftig skatteskjerpelse fra regjeringspartiene - for ikke å snakke om et Norge som er snudd fra optimisme til pessimisme, stigende arbeidsledighet og rente og et for evig svekket SV.

Regjeringskoalisjonen vil de kommende 2 årene leve på de særdeles positive bølgene som er satt igang i løpet av de siste 4 årene. Likevel vil vi fort se resultater i form av svekkede investeringer i norge og nedgående aksjekurs som vil gi store ringvirkninger. Jeg håper resultatene vil komme opp i overflaten fort, for landets skyld.

Utover det krysser jeg fingrene for at SV/SP ikke får igjennom alt det pisset de har i programmene sine. Må Jens være med oss.
Sist endret av Santiago; 13. september 2005 kl. 01:43.
Sitat av Santiago
Dette var et veldig merkelig valgresultat, da det ser ut som regjeringspartiene er blitt straffet av folket i en situasjon med svært sterk vekst på alle fronter. Jeg ser likevel frem til stortingsvalget om 4 år hvor vi kan avlyse 200 milliarder i samlede valgløfter og peke på en kraftig skatteskjerpelse fra regjeringspartiene - for ikke å snakke om et Norge som er snudd fra optimisme til pessimisme, stigende arbeidsledighet og rente og et for evig svekket SV.

Regjeringskoalisjonen vil de kommende 2 årene leve på de særdeles positive bølgene som er satt igang i løpet av de siste 4 årene. Likevel vil vi fort se resultater i form av investeringer i norge og aksjekurs som vil gi store ringvirkninger. Jeg håper resultatene vil komme opp i overflaten fort, for landets skyld.

Utover det krysser jeg fingrene for at SV/SP ikke får igjennom alt det pisset de har i programmene sine. Må Jens være med oss.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg.. Skjønner ikke hvorfor folk ikke ser at de borgerlige partiene har vendt Norge i en særdeles heldig retning. Det går så det suser for tiden. Why change a winning team?

Håper med deg at Jens ser på resultatene sine og stiller SV og SP litt i skyggen.
Arbeidsledigheten vil alltid være høy under kapitalismen. Selv om partiene ikke innrømmer det så er det trolig en bevisst politikk å holde arbeidsledigheten på et akseptabelt høyt nivå.
Sitat av commie
Arbeidsledigheten vil alltid være høy under kapitalismen. Selv om partiene ikke innrømmer det så er det trolig en bevisst politikk å holde arbeidsledigheten på et akseptabelt høyt nivå.
Vis hele sitatet...
Arbeidsledigheten er ikke høy nå. Og? Kommer AP til å gjøre noe med det?
jeg syntes det er synd høyre gjorde et så dårlig valg(de trenger en ny Kåre Willoch),men noe som skremmer meg er at frp gjorde det så bra!Det er jo helt tydelig at frp´s politikk er populistisk og usammenhengende!
Sitat av commie
Arbeidsledigheten vil alltid være høy under kapitalismen. Selv om partiene ikke innrømmer det så er det trolig en bevisst politikk å holde arbeidsledigheten på et akseptabelt høyt nivå.
Vis hele sitatet...
Sier professoren.

Sysselsettingen har aldri vært så høy i Norge gjennom historien som i Norge i dag.
Vi vant , og det er det en grunn til. Folket ville ha en forandring. Folket ville ikke ha en passiv regjering. SOm fniser av arbeidsledigheten, av over 10.000 lærlinger uten lærlingeplass og kommuner som mangler penger til viktige vellferdsoppgaver. Nå skal vi snu på flisa, nå skal folk i arbeid, rundt 5 milliarder mer til kommunene slik at skolenorge og eldreomsorgen får et realt løft. Folket har vist tillitt. Nå skal det handles.

Nå gjelder det bare at mandatfordelingen holder seg. Dette blir bra. Grattis Jens! (hilsen en valgkampfotsoldat)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Ah. Deilig å kunne puste lettet ut. Gratulerer.

De som snakker om hva for en god jobb de borgerlige har gjort, vet åpenbart ikke hvordan det er å bo ute i distriktene. Vi her i Narvik er faktisk heldige som fikk beholde fødestua vår.
Sist endret av Kakcoo; 13. september 2005 kl. 07:17. Grunn: litt gramatiske endringer
Dette er nå offisielt tråden for folk som vil være enten veldig bitre eller veldig glade for demokratiet. At SV ikke ble stort er bra, det tyder på at folk lot seg skremme av 6timers arbeidsdag, toppskatt for sykepleiere og alt det andre tullet de har spydd ut, men ikke kommer til å gjennomføre med det første. SV lærer seg fort hva det vil si at de må gjøre for å faktisk ble valgt

At FrP får så mye stemmer skremmer meg litt.

Jeg tror grunnen til at mange ville ha nåværende regjeringen vekk var Jesus' fanklubb som hindret Høyre og Venstre fra å være så sosialliberale som de har muligheten til.
hmm....ingen mandater fra RV
Det som også er praktisk med valgresultatet sett i sammengheng med forrige periode er at det denne gangen er flertallsregjering. Tror det vil gi Norge en handlekraftig regjering, bedre med en handlekraftig rød-grønn regjering enn en svekket maktkåt Bondevik. Helt utrolig at han klarte å presse ut FRP fra et event. samarbeid og svekke høyre såpass.

"I har dobbelt seng, i like å sove me Jesus"
Kan noen fortelle meg hvordan sosialistene skal lage nye arbeidsplasser?

Hørte her om dagen noe jeg synes hørtes smart ut... goes little something like this:
Sosialistene -> øke skatt på de rike (ellernoliknende) -> rike slutter å investere i like stor grad -> færre jober among other things

Altså. Det er blant annet de rikes investeringer i selskap som fører til selskapets ekspansjon, som igjen fører til flere arbeidsplasser. Hvordan skal de rødgrønne skape nye arbeidsplasser? Sette folk ut til å rense tagging og plukke opp nåler?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Digital Hybrid
Kan noen fortelle meg hvordan sosialistene skal lage nye arbeidsplasser?

Hørte her om dagen noe jeg synes hørtes smart ut... goes little something like this:
Sosialistene -> øke skatt på de rike (ellernoliknende) -> rike slutter å investere i like stor grad -> færre jober among other things

Altså. Det er blant annet de rikes investeringer i selskap som fører til selskapets ekspansjon, som igjen fører til flere arbeidsplasser. Hvordan skal de rødgrønne skape nye arbeidsplasser? Sette folk ut til å rense tagging og plukke opp nåler?
Vis hele sitatet...
Utbygging av offentlig sektor.
Sitat av Kakcoo
Utbygging av offentlig sektor.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor er dette bedre enn det andre alternativet?
Sitat av Erkesvetter
hmm....ingen mandater fra RV
Vis hele sitatet...
Jeg trodde virkelig at RV skulle få inn Dahle, men dessverre. Får håpe folk liker den nye politikken som følger, og kanskje blir litt mer åpne for RV.
Men hey, SV i flertallsregjering! \o/

Gratulerer kamerater!
Digitial Hybrid: Hvem har sagt at det er bedre? Men det er like greit. Sosialistene er sterkere på andre områder.

Og forresten.. Jeg bryr meg egentlig så mye om ikke Rimi Hagen ikke får seg ny yacht i år. Du skal få le hvis jeg går ned i lønn, men det tviler jeg sterkt på.
Sitat av Digital Hybrid
Og hvorfor er dette bedre enn det andre alternativet?
Vis hele sitatet...
Privat sektor satser på å tjene penger, og ikke på å skape arbeidsplasser.
Den teorien med at "gi skattelette til de rikeste, så drypper det etterhvert ned på de under også" kalles reaganomics, og var medansvarlig på å gi den REKORDHØYE renta (13% husker jeg ihvertfall) og arbeidsløsheten endel sikkert husker fra slutten av 80-tallet/tidlig 90-tall... (verden over) så med mine 1,3 mill i lån ser jeg helst at det eksperimentet ikke gjentas.

Endel borgerlige partier har tydeligvis en veldig stor tiltro til seg selv, er imponerende å se hvor flinke de er til å ta æren for lav rente osv, og jeg må bare si at hvis de virkelig mener at pekka foss & co er ansvarlige for det lave rentenivået verden over, ja da trenger de virkelig profesjonell hjelp. Klart renta har gått ned i norge de siste åra, den har gått ned over hele verden. Norge er faktisk ikke helt uavhengig av resten av verden.
Selv om jeg er en av de som stemmer borgelig, kan jeg overhode ikke si at jeg er lei for resultatet. Da selv om det ikke ble en borgelig regjering. Dette var nok det mange vil kalle et reaksjonsvalg. Det nyter ikke å stille til valg med en splittet blå side. Dersom man skal gå til valg, bør man i det minste ha en kandidat til statminister posten, og etter det jeg kan se fra valgresultatet; ville overhode ikke folket ha Kjell "Mangle" Bondevik på topp, både KrF og Høyre ble straffet for dette.

Man kan jo se på det sterke resultatet til Frp som et tegn på at det var det resten av de borgelige manglet, selv om dog Venstre gjorde et godt valg.

Nei, la oss heller se hva som skjer med Kongeriket Norge med Jens ved roret, det kan jo være at de borgelige kommer opp med en fornuftig mot kandidat om 4 år.

(Så mens vi sitter her kan vi alle kose oss over det faktum at Kjell "Mangle" og vår alles elskede Svartens Haugland er ute av tinget)
Jeg lurer på hvordan jeg skal komme inn på skole i utlandet hvis sv får inn den derre ingen karakterer i skolen, ingen eksamen i skolen og ingen pensum. Da gidder jeg å satse på skolen!! Hvis jeg ikke får karakter så det er same shit om jeg satser eller ikke. Og lærerne kommer til å lære oss mye hvis de ikke har en læreplan/pensum de må igjenom!!
Yahooo vekk med Bondevik \o/\o/\o/
kulturminister og tidligere Krf-leder Valgerd Svarstad Haugland er ute av Stortinget.

Heller ikke miljøvernminister Knut Arild Hareide (Krf) får fortsette på Stortinget

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/13/443186.html


Dette er beste nyeheten jeg har våknet opp til på mange år!!
Bare det alene er en forrykende valgseier...!!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg er litt skuffet, delvis fordi RV ikke fikk inn Torstein Dahle som jeg helt oppriktig trodde de ville, men desto over at FRP fikk så utrolig mange stemmer, hva i all verden skal det bli av dette landet hvis alle bare vil ha goder som gagner de selv!?

På den annen side er jeg jo veldig glad for at høyresiden ikke fikk regjeringen, og i den forstand er det jo kanskje greit at folk stemte FRP fremfor Høyre. Det blir spennende å se hva fremtiden med Jens bringer
Sitat av Tias
Jeg er litt skuffet, delvis fordi RV ikke fikk inn Torstein Dahle som jeg helt oppriktig trodde de ville, men desto over at FRP fikk så utrolig mange stemmer, hva i all verden skal det bli av dette landet hvis alle bare vil ha goder som gagner de selv!?
Vis hele sitatet...
Man blir ikke automatisk mer solidarisk fordi man betaler mer i skatter og avgifter. Venstresiden vil jo bare øke et allerede fastgrodd og totalt overdimensjonert byråkrati ytterligere. Få folk i "arbeid" som ikke gjør noen verdens ting annet enn å flytte papirer over til en annen institusjon som flytter papirer over til en annen institusjon som flytter papirer...

Norge hadde gått ypperlig dersom det hadde vært en fortsatt borgerlig regjering. Jeg håper Fr.P. og Hagen får sitt å si de neste 4 årene.
FlyingVeeVee - Synd å måtte ta i bruk tåpelige hersketeknikker, men avataren og signaturen din forteller mye om hva du prioriterer i livet. Alle vet at Ola Nordmann har det bra, bra nok til å hjelpe andre som ikke har det like greit. Å gjøre offentlige tjenester til en handelsvare for å fjerne kostnadene blir dårlig butikk for kundene.

På den annen side ville jeg nok selv vært like bitter i dag om høyresiden vant. Synd vi ikke fikk inn noen prinsippfaste RVere, men fortsatt et strålende resultat, og vi slipper at Erna sender EU-søknad for oss.
Sitat av Named
Jeg lurer på hvordan jeg skal komme inn på skole i utlandet hvis sv får inn den derre ingen karakterer i skolen, ingen eksamen i skolen og ingen pensum. Da gidder jeg å satse på skolen!! Hvis jeg ikke får karakter så det er same shit om jeg satser eller ikke. Og lærerne kommer til å lære oss mye hvis de ikke har en læreplan/pensum de må igjenom!!
Vis hele sitatet...
Men jysses!, skal si du faller lett for høyre propaganda!
Det var vel sånn ca akkuratt det som sto på den ene UH flyeren med den ekle sosialisten og den pene UH jenta?

Bokstaver sier mer enn tall, og de kan da sørenmeg lese i utlandet også.
Det eneste jeg mislikte med dette utfallet var den sterke veksten til Frp, og at Rv ikke fikk inn Torstein Dahle.

Men, derimot er jeg veldig glad for at Høyre og Krf gikk godt bakover.
Poenget er at ingen (få) gidder å satse skole uten karakterer.. og med ingen pensum/læreplan å følge blir det lett for lærerne også
Og sv sier de skal heller ha bra oppfølgingog kommentarer til hvor god du er i faget istedenfor karakterer fordi karakterer lager skille i skolen.... Men jeg vil heller få en 2 enn å få en kommentar av typen "Viser totalt mangel av kunnskap om faget.. en av mine dårligste elever på lenge" Det skaper mer skille spør du meg!!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Named
Poenget er at ingen (få) gidder å satse skole uten karakterer.. og med ingen pensum/læreplan å følge blir det lett for lærerne også
Og sv sier de skal heller ha bra oppfølgingog kommentarer til hvor god du er i faget istedenfor karakterer fordi karakterer lager skille i skolen.... Men jeg vil heller få en 2 enn å få en kommentar av typen "Viser totalt mangel av kunnskap om faget.. en av mine dårligste elever på lenge" Det skaper mer skille spør du meg!!
Vis hele sitatet...
Jeg, personlig, synes det er verre å få en ufortjent 2-er som forteller nada om hva jeg er og hva jeg er flink på.

Elev og lærer må sette seg sammen for å gjennomgå elevens kunnskapsnivå i forskjellige fag og temaer punktvis.
Sist endret av Kakcoo; 13. september 2005 kl. 17:11. Grunn: typo
Jeg er glad vi slipper å være spyttslikker nasjonen som styres av en prest lengre.. men fortsatt.. Alt for mange folk tenker kortsiktig når de stemmer.. Det viser seg på resultatene..
Sitat av Named
Poenget er at ingen (få) gidder å satse skole uten karakterer.. og med ingen pensum/læreplan å følge blir det lett for lærerne også
Og sv sier de skal heller ha bra oppfølgingog kommentarer til hvor god du er i faget istedenfor karakterer fordi karakterer lager skille i skolen.... Men jeg vil heller få en 2 enn å få en kommentar av typen "Viser totalt mangel av kunnskap om faget.. en av mine dårligste elever på lenge" Det skaper mer skille spør du meg!!
Vis hele sitatet...
1. Det er ikke noe problem å lage et system for at elever som ønsker å gå på skole i utlandet får tildelt karakterer de kan søke med.
2. Har SV foreslått en skole uten læreplan?
3. At du heller vil få et tall enn en kommentar om hva du mestrer, hva du ikke mestrer og hva du bør jobbe mer med er vel ditt problem...
Named: SV hadde opprinnelig lyst på mye rart, slik som 6-timers arbeidsdag og skole uten karakterer, men de ble pent nødt til å feie de forslagene under teppet for å bli en del av gjengen
Sitat av Erkesvetter
hmm....ingen mandater fra RV
Vis hele sitatet...
Det er en grunn for det. Dere er alt for ekstreme. Folk tror det er mange av dere, men det er bare at dere gjør så mye ut at dere.
Sitat av Yallis
FlyingVeeVee - Synd å måtte ta i bruk tåpelige hersketeknikker, men avataren og signaturen din forteller mye om hva du prioriterer i livet. Alle vet at Ola Nordmann har det bra, bra nok til å hjelpe andre som ikke har det like greit. Å gjøre offentlige tjenester til en handelsvare for å fjerne kostnadene blir dårlig butikk for kundene.

På den annen side ville jeg nok selv vært like bitter i dag om høyresiden vant. Synd vi ikke fikk inn noen prinsippfaste RVere, men fortsatt et strålende resultat, og vi slipper at Erna sender EU-søknad for oss.
Vis hele sitatet...
Din såkalte "hersketeknikk" fungerer ikke på meg ihvertfall. Akkurat som min avatar gjenspeiler at jeg interesserer meg for biler og mercedes er ikke noe annet enn at din avatar gjenspeiler din interesse for musikk og bassister. Med mindre din avatar bare er et eller annet du fant på nettet. Hvordan kan du vite hva jeg prioriterer i livet bare ved å ta utgangspunkt i det at jeg liker Mercedes og øl? Dessuten er min signatur et sitat fra våres alle kjære Benjamin Franklin som jeg forøvrig synes er ganske morsomt sagt. Jeg synes det er synd at du må gå til angrep på enkeltpersoner bare fordi din argumentasjon ikke holder vann.
Sitat av Tias
Jeg er litt skuffet, delvis fordi RV ikke fikk inn Torstein Dahle som jeg helt oppriktig trodde de ville, men desto over at FRP fikk så utrolig mange stemmer, hva i all verden skal det bli av dette landet hvis alle bare vil ha goder som gagner de selv!?
Vis hele sitatet...
Er du dum? Man stemme for parti man har nokke til felles med og det partiet som gagner deg mest. FRP kunne i alle fall ha utretta nokke.. i 2009
Jeg priser meg lykkelig for at Erna er ute av regjeringen!
Sitat av okaminaru
Named: SV hadde opprinnelig lyst på mye rart, slik som 6-timers arbeidsdag og skole uten karakterer, men de ble pent nødt til å feie de forslagene under teppet for å bli en del av gjengen
Vis hele sitatet...
SV er kun et hyle-parti for kvinnfolk som fortsatt trur kvinnene er undertrykt mannen, mens det no er stikk motsatt
Etter litt ettertanke er jeg litt redd for hva som vil skje med Høyer sitt lille departement under AP/SV/SP styret. Det var faktisk noe veldig positivt startet av denne regjeringen...
Sitat av |) /-\ |\|
Er du dum? Man stemme for parti man har nokke til felles med og det partiet som gagner deg mest. FRP kunne i alle fall ha utretta nokke.. i 2009
Vis hele sitatet...
Nei.. Han er ikke dum. Det er ikke du heller. Men du er egoistisk (og nei, egoisme er ikke positivt). Sure. Vi kan alle i Norge leve som konger, og la folk i fattige land lage all maten vår, lage alle lekene våre, alle bilene og båtene våre.. Det er egentlig ganske lett å undertrykke folk. Men bare fordi det ikke skjer i vårt eget land betyr ikke at du ikke skal ha dårlig samvittighet for det. Og nei.. det hjelper ikke å*kaste dem en matbit. For at de skal få det bedre må VI forandre hvordan vi gjør ting her. Det er ikke nok å bare kaste penger på*dem (eller realistisk sett: på statslederne deres).

Søsteren min har førstehånds erfaring med dette. Hun studerte sosialantropologi i Guatemala. En dag kjørte hun forbi et sted det nettopp hadde vært kamp. Gruvearbeiderne i en Kanadisk (dette er et problem med hele vesten) eid gruve hadde gjort opprør, fordi arbeidsforholdene deres var helt forgjævelige. Det som skjedde var at staten (som egentlig skal representere folket, men vi vet hvordan det fungerer i slike land) sendte hæren for å stoppe dem. Og de nølte ikke med å bruke vold.
Skrevet av: commie
1. Det er ikke noe problem å lage et system for at elever som ønsker å gå på skole i utlandet får tildelt karakterer de kan søke med.
2. Har SV foreslått en skole uten læreplan?
3. At du heller vil få et tall enn en kommentar om hva du mestrer, hva du ikke mestrer og hva du bør jobbe mer med er vel ditt problem...

1. Så hvis 3% av elevene i en klasse tenker seg å gå på skole i utenlandet. SÅ må fortsatt lærerne lage karakterer for alle i klassen som bare blir hvist hvis man skal gå i utlandet pga. at kansje noen ombestemmer i løpet av utdannningen... unødvendig slit da kan heller alle få det.
2.Ja sv har foreslått at både pensum (tror men er ikke sikker på at det er det samme som lærerplan) og karakterer og eksamen skal vekk.
3.Jeg pleier å få kommentarer personlig av læreren uansett (tror de fleste får det) så det å få en karakter i tilegg er vel best. Får man må ha ett system når folk f.eks skal søke jobb.