Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1095
Som overskriften spør :
Hvilke nåler (spisser/kanyle) er best til iv bruk?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
12 mm ( brune) eller 16 mm ( Orange]

Er du nybegynner så er 12 mm best
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oransje er standard. Finner i to lenger så vidt jeg vet. Den korte er best på folk flest.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oransje er standard. Finner i to lenger så vidt jeg vet. Den korte er best på folk flest.
Vis hele sitatet...
Da har de endret farge siden jeg brukte. Det du kaller "den korte" er 12, mulig den også er oransje nå
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har de endret farge siden jeg brukte. Det du kaller "den korte" er 12, mulig den også er oransje nå
Vis hele sitatet...
Det er bare forskjellige produsenter, begge farger finnes. Den brune som du nevner er fortsatt den vanligste.

Nå bruker ikke jeg sprøyter selv, men har hørt flere klage på den
oransje typen, det har vist noe å gjøre med selve vinkelen på spissen av kanylen eller noe sånt.
Den er vist ikke like enkel å bruke som den brune «standard» kanylen.
Kommer veldig an på årene dine. Er de veldig fremtredende og buler ut av huden klarer du deg fint med en 10 nål.
Litt dypere med 12/13. Da har jeg litt over halve nåla i armen.
16 er for deg som ikke eier årer og må på jakt. Med litt pump i armene får man såvidt spissen av en 16nål inn. Resten er overflødig for folk med gode årer.

Ta deg gjerne en dusj først. Da kommer årene frem.

Og til slutt; Ikke gjør det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
25g x 5/8"(05.x16mm) orange eller 26G x 1/2" (0,45x13mm) brun.
Brune 13 eller evt 10 om du ikke har mye fett på kroppen. Får mye mindre stikkmerke av brune enn oransj 16