Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 909
Hei, freaks!

En venn av meg logget inn på en av sine kontoter mens h*n var hos meg. H*n glemte å logge av, derfor tenkte eg å "fikse" litt på kontoen, men eg treng å skru av komputeren min, og da vil eg ikkje kome inn på brukeren når eg startar maskina igjen. Rett etter man logger inn får man en fårespørsel (eg bruker Firefox) om man vil lagre passordet. Går det an å bruke denne funskjonen sjølv etter ei stund med inlogging.

Hvis du kan hjelpe meg, tusen takk.

Hvis eg var utydelig, bare si ifra.
Hvis du trykker at den skal lagre passordet når den spør, så vil nettleseren lagre det kompisen din skrev inn. Du kan kanskje også se hva han skrev på nettleseren sitt "passord-velv" om den har det.

Edit: tok en titt på firefox nå. Om du går på

Kode

Firefox>Options>Options>Security>Saved Passwords...
så skal lagrede passord komme der.
Sist endret av L33tenGutt; 27. september 2012 kl. 20:11.
Hvor finner eg passord-velvet i Firefox?

Vennen min lagret ikkje passordet, men logget aldri av, så eg er fortsatt pålogget på websiden h*n har en bruker. Er det inikkje ein måte eg kan lagra passordet på?
Dessverre. Grunnen til at du enda er logget på er pga. en cookie; en liten fil på pcen som har lagret noe info fra siden. Den kan utgå etter hvert, slik at du ikke kommer inn igjen. Det kommer an på.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Dessverre. Grunnen til at du enda er logget på er pga. en cookie; en liten fil på pcen som har lagret noe info fra siden. Den kan utgå etter hvert, slik at du ikke kommer inn igjen. Det kommer an på.
Vis hele sitatet...
Du kan evt. kopier den cookie'n så du legger den inn igjen når du starter maskinen på nytt.
Har ikke cookies en verdi i seg for expiry date eller noe slikt? Å kopiere en utgått cookie har lite for seg.

Ser sånn ut etter et google-søk:
Expiry date

Each cookie has an expiry date after which it is trashed. If you don't specify the expiry date the cookie is trashed when you close the browser. This expiry date should be in UTC (Greenwich) time.
Vis hele sitatet...