Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1653
Som overskriften sier. Er det mulig å bruke mobiltelefonen som mus?
Jeg vet at det er en app som for, eks heter android, men av det jeg har lest så blir ikke det helt det jeg leter etter

tenkte bare kanskje dette fantes. Der det kan være en grei ting om man ligger i senga og har pcen tilkoblet til tven

kunne vært kult å prøvd
http://remotedroid.net/ Du er velkommen.

google
Trådstarter
Takker, har du eller noen erfaring med dette?

Funker greit?
Som du skriver er det en app til android (sikkert iOS også) som gjør dette, nemlig Unified Remote. App på tlf og software på pc'en, og de kommuniserer via LAN eller blåtann. Der kan du, blant annet, bruke touchskjermen akkurat som touchpad'en på en laptop.

Du skriver ikke hva slags telefon du har da, litt vanskelig å hjelpe.

Edit: Sein, men sjekk ut likevel. Ganske mange muligheter, du kan bruke tlf'en som tastatur, og er egne funksjoner for spotify, nettleser, osv.
Sist endret av trigger; 29. februar 2012 kl. 03:05.
Trådstarter
Hei, har en Samsung Galaxy S II
Har brukt dette litt med iPhone, utrolig greit og ha vist pc-en står i andre enden av rommet og du bare skal sette av og på filmer, men er ikke noe jeg gidder og bruke fast med tanke på at skjermen på iPhone er så liten (Vertfall i forhold til enkelte andre telefoner)

Uansett, det er lett og bruke og reaksjonstiden på det er nett som enn vanlig mus og tastatur, prøv det ut!
Har brukt dette litt med iPhone, utrolig greit og ha vist pc-en står i andre enden av rommet og du bare skal sette av og på filmer, men er ikke noe jeg gidder og bruke fast med tanke på at skjermen på iPhone er så liten (Vertfall i forhold til enkelte andre telefoner)

Uansett, det er lett og bruke og reaksjonstiden på det er nett som enn vanlig mus og tastatur, prøv det ut!
Trådstarter
ja,enig med deg cookies

prøvde det igår,og funket helt greit, men ja, det er nok bare greit hvis man skal gjøre simple ting
Du kan fint bruke VNC.

Da kjører du en VNC-server på målmaskinen og en VNC-klient på android-telefonen din.

Her har du en android-klient, server-delen kan du google selv

http://code.google.com/p/android-vnc-viewer/
Air Mouse har programmer for både iPhone og Android telefoner. Fungerer svært godt, men kosten noen kroner.
Et annet alternativ er jo Teamviewer, som jeg er veldig fornøyd med
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av wigger Vis innlegg
Et annet alternativ er jo Teamviewer, som jeg er veldig fornøyd med
Vis hele sitatet...
støtter denne, brukes selv aktivt