Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 697
Jeg lasta ned System Mechanic 4 som er et program på linje med Systemworks og kjørte defragmenteringa der. Etter ei stund stopper programmet fordi det mulig er en fysisk feil på disken. Når jeg kjører Diskdefragmenteringa som følger med XP går det derimot knirkefritt.

Vet ikke hva dette skyldes, men defragmenteringa i XP tok iallefall en tidel av tida som System Mechanic brukte, så det er ikke sikkert at XP-versjonen er så "nøye" som andre programmer.

Spørsmål:
-Hvilke programmer kan sjekke overflata på disken min (Seagate Barracuda ATA 120gb), og som ikke bruker så inni hælvete lang tid på jobben?
-Finnes det flere programmer ala Systemworks og System Mechanic som er alt-i-ett-programmer som har diskcleaner, defrag, registercleaner, win-tweak osv?
For å sjekke overflata på disken: høyreklikk på harddisk, properties, tools, check now, "scan for and attempt recovery of bad sectors", start. Programmet heter Windows.

Jeg liker Norton Utilities til sånt arbeid du beskriver.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av fuzzy76
For å sjekke overflata på disken: høyreklikk på harddisk, properties, tools, check now, "scan for and attempt recovery of bad sectors", start. Programmet heter Windows.

Jeg liker Norton Utilities til sånt arbeid du beskriver.
Vis hele sitatet...
Tenkte at discdoktor-funksjonen ikke fantes i XP, og dæven så feil jeg tok der
Når det gjelder Norton synes jeg det suger så kollosalt med ressurser så jeg tenkte jeg skulle unngå det. Får søke litt videre.