Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 17288
Det går rykter om at Netflix og(?) HBO Nordic kommer denne uken, prisen er bekreftet og blir 79,- mnd. mens i USA er prisen i underkant av 50,-

Gleder meg til å se hvem som er raskest ute med det nye, HBO Nordic skriver på siden sin "Se de nye episodene direkte etter premieren i USA." Netflix støtter jo Xbox 360, PS3 og Wii noe som er en stor fordel for meg.

Del deres meninger!

Lenker:
http://netflix.no
http://hbonordic.no
http://www.facebook.com/HBOnordic
http://www.itavisen.no/904033/netflix-prisen-avslort
Et steg i riktig retning syns jeg! Flott at det kommer til Norge, har dog ingen erfaring med noen av de.
Mye av grunnen til at jeg laster ned idag er nettopp fordi jeg ikke gidder å vente et halvt år for å se en serie.
Blir spennende å se hvordan dette går.
Vil noen av de også støtte å leie filmer? Eller er det i hovedsak kun serier? Og noen som har priling på utvalget?
Edit: leste litt om det, ser ikke ut som seriene blir lagt ut på netflix før hele sesongen er ferdig, stemmer dette? Og hvis ja, gjelder dette HBO også?
Sist endret av etse; 14. oktober 2012 kl. 22:43.
Det blir film og serier. For 79kr i månden kan du se så mye film/serier du bare vil, men utvalget blir sikkert litt begrenset i forhold til det USA har.
Jeg har amerikansk Netflix i dag, med DNS-tjeneste fra unotelly.
Koster meg 45 spenn for Netflix'n og 30 spenn for DNS'n i måneden.
Så sparer en femmer på denne løsningen...

Samtidig har sannsynligvis den amerikanske versjonen av Netflix tidligere releases og større utvalg enn den norske...

Jeg kommer ikke til å bytte.
Sist endret av Turbolego; 14. oktober 2012 kl. 22:46.
Bare meg som stusser på at Hbo og netlix kan ta 79, Mens spotify tar 99? vet spotify har 49kr også, men fortsatt


Hbo vil nok ivertfall legge ut episodene sine fortløpende, hvordan Netflix vil gjøre det vet jeg ikke, Noen av seriene sendes jo på reklame kanaler, og er jo avhenginge av bra seertall for å tjene penger
Sitat av etse Vis innlegg
Vil noen av de også støtte å leie filmer? Eller er det i hovedsak kun serier? Og noen som har priling på utvalget?
Edit: leste litt om det, ser ikke ut som seriene blir lagt ut på netflix før hele sesongen er ferdig, stemmer dette? Og hvis ja, gjelder dette HBO også?
Vis hele sitatet...
Stemmer nok ikke at seriene blir lagt ut før sesongen er ferdig for da er det egentlig null point i å kjøpe
Sitat av etse Vis innlegg
Vil noen av de også støtte å leie filmer? Eller er det i hovedsak kun serier? Og noen som har priling på utvalget?
Edit: leste litt om det, ser ikke ut som seriene blir lagt ut på netflix før hele sesongen er ferdig, stemmer dette? Og hvis ja, gjelder dette HBO også?
Vis hele sitatet...
Når det gjelder netflix så stemmer det nok at det ikke serier kommer før hele er sluppet. Så der kan det ta litt tid, værtfall er det slik på usa versjonen.

Slik jeg forstår så vil HBO komme med episoden ca 1 dag(+/-) etter premieren i usa. Så der blir det nok ikke noe venting på hele sesongen.
Sitat av mr_james Vis innlegg
Bare meg som stusser på at Hbo og netlix kan ta 79, Mens spotify tar 99? vet spotify har 49kr også, men fortsatt


Hbo vil nok ivertfall legge ut episodene sine fortløpende, hvordan Netflix vil gjøre det vet jeg ikke, Noen av seriene sendes jo på reklame kanaler, og er jo avhenginge av bra seertall for å tjene penger
Vis hele sitatet...
Virker som HBO Nordic prioriterer litt mer enn det Netflix gjør. Å ja, det at Spotify tar 99kr i månden synes jeg nesten er gale, men har vel noe med musikkbransjen?
Netflix er jeg ikke så glad i, da jeg ikke liker å vente på serier. HBO Nordic hørtes spennende ut da

Spotify koster 99kr i måneden fordi folk er villig til å betale så mye. Enkelt og greit.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg har amerikansk Netflix i dag, med DNS-tjeneste fra unotelly.
Koster meg 45 spenn for Netflix'n og 30 spenn for DNS'n i måneden.
Så sparer en femmer på denne løsningen...

Samtidig har sannsynligvis den amerikanske versjonen av Netflix tidligere releases og større utvalg enn den norske...

Jeg kommer ikke til å bytte.
Vis hele sitatet...
DNS tjenesten, kjører den kun for netflix klienten?
Vet du noe om å kjøre denne løsningen med dns klienten og XBMC?
Sitat av ztaale Vis innlegg
DNS tjenesten, kjører den kun for netflix klienten?
Vet du noe om å kjøre denne løsningen med dns klienten og XBMC?
Vis hele sitatet...
Jeg satte DNS'n på rutern, så nå er absolutt alle dingsene som er koblet til mitt WiFi nettverk i USA.

Slik kan jeg bytte mellom å se på Netflix på én dings og gå rett på en annen og fortsette der jeg slapp.
Så du har altså satt custom dns på hver enkelt klient i routeren?

Er dette vanlig router funksjonalitet eller har jeg misforstått deg, kjører du ALT i heimen på us-dns uansett?
Sitat av ztaale Vis innlegg
Så du har altså satt custom dns på hver enkelt klient i routeren?

Er dette vanlig router funksjonalitet eller har jeg misforstått deg, kjører du ALT i heimen på us-dns uansett?
Vis hele sitatet...
Alt i heimen er satt til:

Primary DNS: 23.21.182.24
Secondary DNS: 206.214.214.28

Jeg gjorde dette i instillingene på rutern.
Sist endret av Turbolego; 14. oktober 2012 kl. 23:15.
Er dette løsninger lik viaplay, hvor det ligger kun serier som de har sendt på tv? Eller ligger det meste av populære serier der?

Hvis det er slik så er det jo vanskelig å velge da de vil sende forskjellige serier.
HBO kommer først fremst bare til å sende sine egene serier. Men de har laget avtaler med noen andre for å få flere, hvem husker jeg ikke.
Kanskje litt off topic, men hvordan funker egentlig selve Netflix/HBO? Er det slik at det er en egen applikasjon slik som Spotify, eller er det online? Og filmene/seriene streames fra selve programmet/nettsiden?

Edit: Woop woop, post nr femti
Sist endret av oksekidd; 15. oktober 2012 kl. 18:13.
Netflix streamer vertfall direkte fra nettleser, tror det er det samme med HBO
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
Netflix streamer vertfall direkte fra nettleser, tror det er det samme med HBO
Vis hele sitatet...
For pcer er nok dette riktig. For andre dingser (TV,Nettbrett,mobil etc.) har disse som oftest egne apper da nettleserne suger balle.
Minner om at Netflix er nå tilgjengelig i Norge!
Horribelt utvalgt på Netflix.
Netflix har Ikke sesong to av Walking Dead
Får sjekke om HBO har ep1 s3 av Walking Dead da
Sist endret av Solaced; 17. oktober 2012 kl. 10:10.
Har nå skaffet meg Netflix men får ikke testet før i neste uke da jeg er på verdens dårligste "bredbånd" for tiden.
Blir nok HBO Nordic på meg og, selger tv'en og driter i NRK lisensen. Blir en bra jul.
Gratis Netflix til 2013 jo, det er greit siden utvalget er så rævva. Likevell en del gamle ting her som jeg har hatt lyst til å sjekke ut en stund, så.. greit nok.
Gjør dere selv en tjeneste og skaff dere amerikansk Netflix dersom dere ikke allerede har det.
Her er VPN-tjenesten jeg bruker: http://www.unblock-us.com/ . Sammen med Netflix-abbonementet og VPN-tjenesten betaler jeg 73 kr i måneden. Jeg kikket selv på den norske Netflixen, og det er en gedigen skuffelse sammenlignet med den amerikanske.

Det er meget lett å sette opp, unblock-us har gode guider til de fleste streaming-bokser, konsoller og operativsystem.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Interessant ang. US netflix, men hvordan er det angående telefon? Skulle gjerne hatt tilgang til netflix på samsung galaxy S2? Er det komplisert og få det til der?
Det finnes en offisiell app til Android, så det skal ikke være noe problem. Har ikke prøvd den selv, da.
Har en samsung 3d blueray med "smart tv", noen som har peiling på om det kommer en netflix app for denne? Ønsker ikke å dra frem Xboxen
Synes netflix fugerer veldig bra på ps3 og pcn. Men utvalget er dårlig, de seriene jeg følger med på ligger de mange sesonger bak. Blir spennende å se når hbo kommer.
Kommer til å kjøpe begge tjenestene om de ikke ligger langt bak av torrentene
Sitat av spelley Vis innlegg
Har en samsung 3d blueray med "smart tv", noen som har peiling på om det kommer en netflix app for denne? Ønsker ikke å dra frem Xboxen
Vis hele sitatet...
Mener du TV-en, eller blu-rayspiller? Har ikke mulighet til å dra fram spilleren nå, men kan sjekke på TV-en.

EDIT: Jepp, det kom en app til TV Dersom du har smarthub på din spiller, så kommer det nok dit også.
Sist endret av sh0rtie; 17. oktober 2012 kl. 12:28.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Mener du TV-en, eller blu-rayspiller? Har ikke mulighet til å dra fram spilleren nå, men kan sjekke på TV-en.

EDIT: Jepp, det kom en app til TV Dersom du har smarthub på din spiller, så kommer det nok dit også.
Vis hele sitatet...
Takker. Har smarthub på spilleren!
Sitat av Løk Vis innlegg
Synes netflix fugerer veldig bra på ps3 og pcn. Men utvalget er dårlig, de seriene jeg følger med på ligger de mange sesonger bak. Blir spennende å se når hbo kommer.
Kommer til å kjøpe begge tjenestene om de ikke ligger langt bak av torrentene
Vis hele sitatet...
Mener ha lest at Netflix kommer til og ligge en sesong bak på serier osv :/
Mens HBO sier de ska legge ut serier noen timer etter at de er sendt i usa..

Blir nokk HBO her hvis jeg ska se no serier i hvert fall..
Blir vell bedre ettehvert, men hjelper ikke akkurat at Netflix atm har så til de grader crappy utvalg
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Interessant ang. US netflix, men hvordan er det angående telefon? Skulle gjerne hatt tilgang til netflix på samsung galaxy S2? Er det komplisert og få det til der?
Vis hele sitatet...
Det er en app. Det er rimelig enkelt. Også appen er enkel. Såvidt jeg kan se nå. Det er ikke så bra.

Ingen offlinefunksjonalitet slik wimp&spotify har (?)
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg har amerikansk Netflix i dag, med DNS-tjeneste fra unotelly.
Koster meg 45 spenn for Netflix'n og 30 spenn for DNS'n i måneden.
Så sparer en femmer på denne løsningen...

Samtidig har sannsynligvis den amerikanske versjonen av Netflix tidligere releases og større utvalg enn den norske...

Jeg kommer ikke til å bytte.
Vis hele sitatet...
Du kan spare enda mer ved å kutte ut dns'en, amerikanske netflix brukere virker også i norge.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Du kan spare enda mer ved å kutte ut dns'en, amerikanske netflix brukere virker også i norge.
Vis hele sitatet...
Må man da gå gjennom en vpn i USA og lage en bruker for å se logge inn normalt på netflix?
Hvis man registrerer seg på denne linken:http://www.netflix.no/spotify.
Så får du fri Nettflix ut året, uavhengig om du har spotify premium eller ikke
Merk at du må oppgi kort info, og blir trukker dersom du ikke sier opp før januar 2013. Litt sleipt mener nå jeg
Sitat av packman Vis innlegg
Hvis man registrerer seg på denne linken:http://www.netflix.no/spotify.
Så får du fri Nettflix ut året, uavhengig om du har spotify premium eller ikke
Merk at du må oppgi kort info, og blir trukker dersom du ikke sier opp før januar 2013. Litt sleipt mener nå jeg
Vis hele sitatet...
De som allerede har registrert seg og kun får det gratis i 1 mnd. kan bare lage en ny bruker med en annen e-post men med samme kort informasjon så får de også frem til 2013, etter det kan du bare avslutte medlemskapet på din gamle konto
Er ikke så inne i dette ennå, men i korte trekk, hva er forskjellen på Netflix og HBO?
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Er ikke så inne i dette ennå, men i korte trekk, hva er forskjellen på Netflix og HBO?
Vis hele sitatet...
Netflix ligger langt etter i både serier og filmer, la oss ta Dexter som et eksempel, hos Netflix kan du kun se de 4 første sesongene mens det egentlig er 7 sesonger ute. Samme gjelder HIMYM, der har de 5 sesonger av 8, dette gjelder egentlig alt de har.

Men HBO sier at de kommer til å legge ut de nyeste episodene 24 timer etter release i USA, det slår jo Netflix ned i støvlene

Men jeg bruker Netflix fordi det er endel gode filmer, og kjekt å bruke om jeg starter å følge med på en serie, for da kan jeg se det netflix har tilgjengelig med Norsk tekst så laster jeg ned resten.
Ops, der ble abonnementet på Viaplay sagt opp.

Ops, der har jeg et abonnement på Netflix...

Noen som vet når HBO nordic lanseres ?
Sitat av Løk Vis innlegg
Må man da gå gjennom en vpn i USA og lage en bruker for å se logge inn normalt på netflix?
Vis hele sitatet...
Ja, har selv hatt amerikansk netflix med vpn i ca et halvt år og den funker på norsk netflix.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ja, har selv hatt amerikansk netflix med vpn i ca et halvt år og den funker på norsk netflix.
Vis hele sitatet...
Må en bruke VPN hver gang en skal logge på amerikanske kontoen og se på noe da? Tenkte jo og se via telefonen også så..

Ingen som vet?
Ringte Netflix nå nettopp for å få utnyttet Spotify-tilbudet og må si de hadde suveren kundeservice! Fikk 3 måneder gratis tilgang, noe som holder lenger enn ut året.
HBO har en stor fordel i forhold til Netflix da netflix kun er et firma som betaler lisenspenger for å kunne ha tv-serier oll i produktet sitt så lager HBO mange tv-serier selv og kan selv bestemme hva og når de skal legge opp hva som helst som de lager. Netflix har vært inne på denne tanken og kommer selv ut med en egen serie neste år etter det jeg vet. HBO er et eget tv produksjonsfirma, det er ikke netflix.
Sist endret av exceed; 18. oktober 2012 kl. 15:24.
Sitat av exceed Vis innlegg
HBO har en stor fordel i forhold til Netflix da netflix kun er et firma som betaler lisenspenger for å kunne ha tv-serier oll i produktet sitt så lager HBO mange tv-serier selv og kan selv bestemme hva og når de skal legge opp hva som helst som de lager. Netflix har vært inne på denne tanken og kommer selv ut med en egen serie neste år etter det jeg vet. HBO er et eget tv produksjonsfirma, det er ikke netflix.
Vis hele sitatet...
Og ikke minst har HBO produsert Game of Thrones Vurderer HBO Nordic bare for å se dette.
Tar som en selvfølge at man kan streame full HD?
Kommer HBO til å legge ut andre serier enn det de har? HBO har jo ikke mange seriene ute om gangen på TV, og de gamle har vel Netflix de fleste sesongene på (?). Syntes det ikke gjør noe at Netflix ligger etter, mange serier som har alle sesongene ute som det er morsomt å grave frem. Mange gode stand-up show der også.
Har selv både en Amerikansk konto og en Norsk da denne er gratis ut året. Lurer på om jeg skal fortsette med Norsk og avslutte amerikanse da men uansett får tilgang til US innhold om man bruker VPN så kan man samtidig få norsk innhold om man slår av. Well, har ut året å tenke på det :P
Sitat av Shudo Vis innlegg
Har selv både en Amerikansk konto og en Norsk da denne er gratis ut året. Lurer på om jeg skal fortsette med Norsk og avslutte amerikanse da men uansett får tilgang til US innhold om man bruker VPN så kan man samtidig få norsk innhold om man slår av. Well, har ut året å tenke på det :P
Vis hele sitatet...
Er det slik at du har samme konto til den amerikanske Netflix som den norske, bare at du skrur på VPN (eller hva man nå gjør med det) når du skal bruke den amerikanske? Eller har du to forskjellige brukere?
Vurderer selv å gå til innkjøp av amerikansk Netflix når folk sier tilbudet er så tamt som det er
NetFlix sier også dette "Du må også godta at du ikke oppfører deg på en vulgær måte når du bruker Netflix." og du må frasi deg alle norske rettigheter. Det er en definitiv dealbreaker for meg, så venter og ser hvordan det blir med HBO!