Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1616
Hei jeg har nettopp fått solgt en guild webside for en wow guild og jeg lurte på hva dere synes om designet. Er det bra? er det noe som kan endres? Vær kritiske.

http://dl.dropbox.com/u/1148277/musk.png
Over gjennomsnittet bra guild-side.

Mye kan pirkes på, fargene mellom bakgrunn og det sorte/grå. Meny-knappene er for høye. Bildet under syntes jeg blir for mye og hadde likt bedre uten. Ellers er nyhets-sidene bra, eneste pirk er vel den blåfargen med nick og level-info til nyhetsposteren. DMCA-logoen er forferdelig og fanger blikket, er det mulig å fjerne den? Ellers er logoen din litt for stor, hadde heller implentert den bedre (litt mindre og mørkere), eventuelt bare skrevet copyright bjørkeng designs.
Sist endret av Spirituell; 27. oktober 2011 kl. 00:50.
hvorfor står det "copy" over hele greia? ikke kult ass, men ellers fint
Takk for feedbacken, skal se hva jeg kan få gjort på de områdene du nevnte. Og DMCA logoen kan nok endres, var en midlertidig løsning

Sitat av faceplants Vis innlegg
hvorfor står det "copy" over hele greia? ikke kult ass, men ellers fint
Vis hele sitatet...
Det er Anti-rip. Har opplevd ofte at folk stjeler det du jobber med og det er ikke kult det heller =/
Det er et bilde...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Når du slenger på "Protected by DMCA" så virker det heilt ærleg lite seriøst. I tillegg har du svært stor eigenreklame nederst. Kva med ei lita tekstlenke?

FYI så er DMCA amerikansk lovverk, og beskytter i utgangspunktet ingenting, men gir ein del tiltak for brot på opphavsretten som er mindre omfattande enn fullt søksmål.
Bildet sier jo nesten ingenting om kodingen, hvordan ser siden ut i mindre/større oppløsning? Blir bakgrunnsbilde strukket/repetert eller fader det til svart? En lenke vil gi deg mer konstruktiv kritikk.


Edit: ellers så ser den ganske bra ut, liker bakgrunnsbildet, gir stemning.
Sist endret av Butterfly; 28. oktober 2011 kl. 13:30.
Siden er jo ikke koda, det er ett design. Når man lager en website så lager man designet i photoshop først og koder det etterpå. Og hva er useriøst med copyright protection lol. Det er utrolig mange på nett som ripper diverse ting i fra bildet (Designet) Og siden bildet ikke er solgt / koda enda så vil jeg ikke at noen skal kunne ta å bruke det selv før jeg får solgt det.

Og ja det er ett bilde men hva hindrer folk i å stjele det fra deg og lage en kopi / selge selv.
Så det du mener å si er at du har solgt noen et bilde av hvordan nettsiden deres kan bli seende ut? Det sier ingen verdens ting om kvaliteten på selve nettsiden.
Det jeg sier er at jeg har solgt psd filen med alle layersa til en person som også betaler en annen for å kode siden. Det er sånn den blir seendes ut prikk lik som på bildet.Og den nederste fargen i gradienten vil altså bli BG fargen.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Når du slenger på "Protected by DMCA" så virker det heilt ærleg lite seriøst. I tillegg har du svært stor eigenreklame nederst. Kva med ei lita tekstlenke?

FYI så er DMCA amerikansk lovverk, og beskytter i utgangspunktet ingenting, men gir ein del tiltak for brot på opphavsretten som er mindre omfattande enn fullt søksmål.
Vis hele sitatet...
DMCA beskytter hele EU også Om noen har stjelt noe fra deg så får du det ganske fort ned om det er hostet i EU
Det er et bilde. Ønsker du konstruktiv kritikk på en nettside, legger du ut link til nettsiden, enkelt å greit. Som nevnt tidligere sier ikke et bilde noe som helst om kodingen på nettsiden (det er kodingen som er hele jobben). For alt vi vet har du brukt/bruker du image mapping.
Regner med at du ikke skal ha "copyright" greiene hele tiden?
Du vet at folk like enkelt kan stjele designet til nettsiden etter du har kodet det? Den ene måten er å ta screen print og den andre måten er å bruke et program som kopierer nettsiden og laster ned bilder ol. Ellers viser jegtil det slash sier.
Ellers så ligner bildet du viser på ca 70-80% av alle guild nettsider som er der ute. Ingenting spesielt, samme kjedelige oppbygging, farger, bilder, alt.

Sitat av Bjerkeng Vis innlegg
Det jeg sier er at jeg har solgt psd filen med alle layersa til en person som også betaler en annen for å kode siden. Det er sånn den blir seendes ut prikk lik som på bildet.Og den nederste fargen i gradienten vil altså bli BG fargen.
Vis hele sitatet...

Håper ikke han/de har betalt mye for det.
Sist endret av Spelly; 28. oktober 2011 kl. 15:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Settoz Vis innlegg
DMCA beskytter hele EU også Om noen har stjelt noe fra deg så får du det ganske fort ned om det er hostet i EU
Vis hele sitatet...
Nei, det gjer det ikkje. DMCA er amerikansk lovverk, som regulerer amerikanske forhold. EU har liknande lovverk, EUCD.
Nå er ikke jeg webdesigner, men er det virkelig sånn man går frem for å lage en webside? Synes det virket unødvendig knotete å designe hele siden i ps for så få en annen til å kode den. Skyt meg hvis jeg tar feil, men dette virker tungvindt.
Du må ofte (selvsagt) lage f.eks header og logo i et bilderegideringsprogram. Resten kan du f.eks gjøre med html og stiler.

Å bygge en nettside med bare bilder (imagemapping) er helt hull i hodet.
Sist endret av Spelly; 28. oktober 2011 kl. 15:19.
Sitat av spelley Vis innlegg
Det er et bilde. Ønsker du konstruktiv kritikk på en nettside, legger du ut link til nettsiden, enkelt å greit. Som nevnt tidligere sier ikke et bilde noe som helst om kodingen på nettsiden (det er kodingen som er hele jobben). For alt vi vet har du brukt/bruker du image mapping.
Regner med at du ikke skal ha "copyright" greiene hele tiden?
Du vet at folk like enkelt kan stjele designet til nettsiden etter du har kodet det? Den ene måten er å ta screen print og den andre måten er å bruke et program som kopierer nettsiden og laster ned bilder ol. Ellers viser jegtil det slash sier.
Ellers så ligner bildet du viser på ca 70-80% av alle guild nettsider som er der ute. Ingenting spesielt, samme kjedelige oppbygging, farger, bilder, alt.




Håper ikke han/de har betalt mye for det.
Vis hele sitatet...
1. Håper du vet at det ikke er alle grafiske designere som kan skripte men vet ossen en webside er langt opp uansett med skript osv.

2. Om dette designet skal kodes, da vil det være i denne størrelsen alle objektene vil være i eksakt lik størrelse som det er på bildet og f.eks bagrunnens fargen vil altså være den samme fargen som gradienten går ut i nederst i bildet.

3. Nei jeg skal ikke ha copyright etter designet er levert, men siden jeg har tenkt til å selge det bruker jeg det til å beskytte det midlertidig inntil jeg får solgt det så er det kunden sitt ansvar å få anti rip system på siden sin om han vil. Så klart alle sider kan rippes men når jeg bare skal spørre dere om ossen designet ser ut så har vel det ikke en dritt å si.

4. Vær så snill å vis meg ett liknendes guild design Alle guild designs skal jo ha standarer men dette er en mye mer unik webside enn de gratis hosta sidene.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Nå er ikke jeg webdesigner, men er det virkelig sånn man går frem for å lage en webside? Synes det virket unødvendig knotete å designe hele siden i ps for så få en annen til å kode den. Skyt meg hvis jeg tar feil, men dette virker tungvindt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det knotete? Så sant designeren er inneforstått med hvilke begrensninger som eksisterer, og utvikleren ikke er redd for å si i fra hvis enkelte elementer blir vanskelig å overføre synes jeg dette er en god måte å arbeide på. Hvordan ser du for deg at det ellers skal gjennomføres?
Sist endret av John B; 28. oktober 2011 kl. 15:18.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Nå er ikke jeg webdesigner, men er det virkelig sånn man går frem for å lage en webside? Synes det virket unødvendig knotete å designe hele siden i ps for så få en annen til å kode den. Skyt meg hvis jeg tar feil, men dette virker tungvindt.
Vis hele sitatet...
Litt enklere å designe i PS for og så designe det til HTML og CSS så får man litt oversikt over hva som skal gjøres
1. Håper du vet at det ikke er alle grafiske designere som kan skripte men vet ossen en webside er langt opp uansett med skript osv.
Vis hele sitatet...
Ikke skryt på deg en "nettside" som du har "laget" når du bare viser til et bilde, eller "design" som du kaller det. Kan du utdype: skripte nettside?
du trenger ikke å kunne f.eks html inn og ut for å lage en nettside. Du kan f.eks bruke DW som skriver koden for deg. Den genererer ikke prima kode, men det funker. Hvis du skal lage "guild nettsider" eller whatever, må du også kunne KODE dem. Det er som sagt kodingen, som er selve jobben.
Om dette designet skal kodes, da vil det være i denne størrelsen alle objektene vil være i eksakt lik størrelse som det er på bildet og f.eks bagrunnens fargen vil altså være den samme fargen som gradienten går ut i nederst i bildet.
Vis hele sitatet...
så du vet at dette vil være mulig og optimalt?
4. No gidder jeg ikke å finne en haug med nettsider som ligner på den du har laget. MEn du kan du selv ta en kikk på: https://www.google.com/search?hl=en&...w=1280&bih=683

jeg har sett fantastisk mange gratis php sider/html+css templates som har bedre design enn det du viser til.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
"The Digital Millennium Copyright Act (DMCA) is a United States copyright law". "European Union passed the Copyright Directive or EUCD, which addresses some of the same issues as the DMCA". Link. Hvor lett tilgjengelig må informasjon være for at folk skal finne den fram i stedet for å hardnakket påstå at det de tror er sant stemmer? Dette var et retorisk spørsmål, men slikt søler jo til tråden. Plutselig er det ikke snakk om designet lengre.

- En hel del luft over header, som sannsynligvis ikke fungerer så bra for skjermer med mindre oppløsning.
- "Welcome" er veldig intetsigende, og tar masse oppmerksomhet. ~all annen tekst er mindre, men mer viktig.
- Skrivfeil
- Ser ut til å være mange forskjellige fonter på siden. Hovedregel er iirc 2 stk.

Problemer med å gi kritikk til slike design er at vi for det første ikke vet hva du har laget og ikke (t.d. grafikk), og for det andre at vi ikke kjenner til kravene til oppdragsgiver. Blir ofte masse frem og tilbake med «jammen oppdragsgiver sa det skulle være sånn», som lett kunne blitt løst ved å opplyse på forhånd (:

Forøvrig er «Når man lager en website så lager man designet i photoshop først og koder det etterpå» en uttalelse som stemmer for en del, men på langt nær for alle (:
Sitat av spelley Vis innlegg
Ikke skryt på deg en "nettside" som du har "laget" når du bare viser til et bilde, eller "design" som du kaller det. Kan du utdype: skripte nettside?
du trenger ikke å kunne f.eks html inn og ut for å lage en nettside. Du kan f.eks bruke DW som skriver koden for deg. Den genererer ikke prima kode, men det funker. Hvis du skal lage "guild nettsider" eller whatever, må du også kunne KODE dem. Det er som sagt kodingen, som er selve jobben.
så du vet at dette vil være mulig og optimalt?
4. No gidder jeg ikke å finne en haug med nettsider som ligner på den du har laget. MEn du kan du selv ta en kikk på: https://www.google.com/search?hl=en&...w=1280&bih=683

jeg har sett fantastisk mange gratis php sider/html+css templates som har bedre design enn det du viser til.
Vis hele sitatet...
Tror du når f.eks blizzard lager en nettside så lager de alt designet sitt i html og css? Om du tror det så er du helt retarda. De kreves masse jobb bak ett design og det er det jeg prøver å vise at jeg har gjort, designa en webside. For meg så har kodinga lite å si siden jeg ikke kan kode så mye selv. Men jeg vet såppas at dette er optimalt siden jeg har fulgt flere professjonelle designere i gjennom de årene jeg selv har holdt på å lære design. I tillegg til at jeg har flere familiemedlemmer som holder på med det samma.

Og det at andre sider er bedre laga enn den her i fra gratis tjenester... Ja! det er sant men det er ingen seriøse folk som vil ha like websider, F.eks Coop og Kiwi de har ikke lik webside fordi de vil skille seg ut.
Woah, her var det mye negativitet. Ja han har ikke langet nettisden som han sa, men det kommer jo ganske klart frem at han har designet det og ønsker kretikk på det.

@Skateward: Ja det er slikt det gjøres så hvit jeg vet. Nå gikk jeg ikke på webkoding eller designeing eller noe slik. Men når jeg gikk på medier og komunikasjon og vi hadde om HTML og CSS fikk vi beskjed om å designe det først for så å kode det. Og det er veldig greit, da vet du hva du skal kode før du begynner.

Og så hvit jeg vet angående copirhtig her kan jeg veldig lite, men så vitt jeg vet har man copiright på alt man har laget uanset om det står det eller ikke. Og vil påstå det er like enkelt å stjele noe selv om det står noe eller ikke om det bare er en liten notis nedert.
Sist endret av Shudo; 28. oktober 2011 kl. 15:38.
Sitat av Jonta Vis innlegg
"The Digital Millennium Copyright Act (DMCA) is a United States copyright law". "European Union passed the Copyright Directive or EUCD, which addresses some of the same issues as the DMCA". Link. Hvor lett tilgjengelig må informasjon være for at folk skal finne den fram i stedet for å hardnakket påstå at det de tror er sant stemmer? Dette var et retorisk spørsmål, men slikt søler jo til tråden. Plutselig er det ikke snakk om designet lengre.

- En hel del luft over header, som sannsynligvis ikke fungerer så bra for skjermer med mindre oppløsning.
- "Welcome" er veldig intetsigende, og tar masse oppmerksomhet. ~all annen tekst er mindre, men mer viktig.
- Skrivfeil
- Ser ut til å være mange forskjellige fonter på siden. Hovedregel er iirc 2 stk.

Problemer med å gi kritikk til slike design er at vi for det første ikke vet hva du har laget og ikke (t.d. grafikk), og for det andre at vi ikke kjenner til kravene til oppdragsgiver. Blir ofte masse frem og tilbake med «jammen oppdragsgiver sa det skulle være sånn», som lett kunne blitt løst ved å opplyse på forhånd (:

Forøvrig er «Når man lager en website så lager man designet i photoshop først og koder det etterpå» en uttalelse som stemmer for en del, men på langt nær for alle (:
Vis hele sitatet...
Takk for ordentlig kritikk, og bare for å nevne det så har nok ikek skrivefeil mye å si siden det som står der nå vil ble endret det er jo bare eksempel tekst ikke sant. Og den Welcome teksten, hele det bildet er en slider altså flere bilder som rullerer på tur, det er ikke spesifikt at det skal stå welcome der heller, kommer nok til å være mer viktigere bilder.