Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 10800
God morgen medfreaks. Nå har det seg sånn at skolen har blokkert de fleste nettsider. Noen sider som er blokkert:
vg.no
dagbladet.no
youtube.com
facebook.com
rogalandsavis.no
docs.google.com (blokkert for noen)
itslearning.com (blokkert for noen)

Bryr meg ikke særlig om Facebook, men har veldig lyst til å komme meg innpå vg, dagbladet og youtube. Listen hadde blitt ekstrem lang hvis jeg hadde listet alle sidene som er blokkert.

Proxy virker av og til, men som oftest ikke.

Meldingen vi får når vi går inn på låste sider:
You can't see the page “http://www.youtube.com/” because it's not on the approved list in parental controls.

To add this website to your approved list, contact your network administrator.

To return to the page you were looking at, click Go Back.
Vis hele sitatet...
På fredag sto det at det var en SSL-error, eller noe slikt. Husker ikke helt.
Vi har snakket med IT-ansvarlig her på skolen, men han gidder ikke å gjøre noe med det i det hele tatt.

Er det noen her inne som aner hvordan vi kan komme oss forbi denne sperren? Nytter heller ikke å skrive inn IP-adressen til sidene, i stede for linken.

Jeg håper virkelig noen her aner hvordan vi kommer forbi sperren! Takker og bukker for svar på forhånd
Sist endret av stigi; 28. mars 2011 kl. 09:16.
hidemyass.com? Mener å huske at det gikk..
Test
Trådstarter
hidemyass.com er blokkert. De fleste andre proxyer funker ikke. Eller, de funker til vg, men ikke dagbladet, google docs, etc.
Er VG og dagbladet blokert?! Kontakt din samfunnsfaglærer med engang..
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Det er vel mer sjokkerende at Its'learning er blokkert.
Da jeg skulle forbi skolens proxyer, brukte jeg en ssh-tunnel jeg fikk låne av en kompis. Jeg vet ikke hvordan det fungerer 100%, men jeg vet at jeg kobla til via putty og satte opp proxy-innstillinger i nettleseren. Da hadde jeg en proxy (?) med grei hastighet.
Du kan også bare laste ned Ultrasurf, da kommer du på alle sidene du vil inn på
Om man er vilig til å bruke lit penger funker jo mobilt brevbånd xD
Prøv å legge inn en proxy i innstillingene til nettleseren. Funket fett den tiden jeg gikk på skole.
Hva er poenget med å spærre it's learning?!
Sist endret av olli408; 28. mars 2011 kl. 09:51.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Det er vel mer sjokkerende at Its'learning er blokkert.
Vis hele sitatet...
sier jo litt om denne skolen da :P
Når man kommer til en side som er blokkert her på skolen, kommer det opp et alternativ i liten skrift nederst i hjørnet ved navn 'override'. Her kan lærere bruke sitt brukernavn og passord til å 'override' blokkeringen og gå forbi den. Vi var nå litt sleipe og fant på en unskyldning til å få en lærer til å skrive inn passord, for å så distrahere lærer og trykke på 'large passord' og senere gå inn på 'lagrede passord'..

*ond latter*
Gå inn på verktøy - instillinger - Avansert - instillinger (øverst til venstre i dene boksen) og huk av ingen mellomtjenester.
Da skal i teorien firefox gå utenom proxyserveren til skolen :3
Test
Trådstarter
Sitat av Huztle Vis innlegg
Når man kommer til en side som er blokkert her på skolen, kommer det opp et alternativ i liten skrift nederst i hjørnet ved navn 'override'. Her kan lærere bruke sitt brukernavn og passord til å 'override' blokkeringen og gå forbi den. Vi var nå litt sleipe og fant på en unskyldning til å få en lærer til å skrive inn passord, for å så distrahere lærer og trykke på 'large passord' og senere gå inn på 'lagrede passord'..

*ond latter*
Vis hele sitatet...
Er ikke sånn her. Men vi trenger administrator passord for å installere Ultrasurf (Glemte å si at jeg har Mac, og Ultrasurf var bare til Windows, så vi måtte finne noe lignende til mac). Kom innpå tanken å laste ned en keylogger, og få han til å skrive inn passordet. Finnes det en annen metode? Mac har jo alt, burde jo hatt en sånn funksjon også?


Sitat av Ozma Vis innlegg
Prøv å legge inn en proxy i innstillingene til nettleseren. Funket fett den tiden jeg gikk på skole.
Vis hele sitatet...
Kunne du være så vennlig å fortelle meg hvordan jeg gjør dette her?

EDIT:
Fant det ut, men har ikke tilgang til å endre dette.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Gå inn på verktøy - instillinger - Avansert - instillinger (øverst til venstre i dene boksen) og huk av ingen mellomtjenester.
Da skal i teorien firefox gå utenom proxyserveren til skolen :3
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn kommer jeg meg bare til verktøy i Firefox. Under verktøy-fanen finner jeg: Søk på Internett, Nedlastinger, Utvidelser, Konfiguer Sync, Feilmeldinger, Konsoll, Sideinformasjon, Start Privat nettlesing, Slett nylig historikk.

Sikkert litt annerledes på Mac kanskje?

Takk for svar
Sist endret av stigi; 28. mars 2011 kl. 10:42.
Har aldri hørt om at proxy-innstillingene i Firefox er umulig å endre. Det var ikke Internet Explorer-innstillingene du prøvde å endre? Prøv å installere nyeste Firefox, eventuelt Portable Firefox.
Sist endret av Ozma; 28. mars 2011 kl. 10:47.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Har aldri hørt om at proxy-innstillingene i Firefox er umulig å endre. Det var ikke Internet Explorer-innstillingene du prøvde å endre? Prøv å installere nyeste Firefox, eventuelt Portable Firefox.
Vis hele sitatet...
Det går ikke å forandre proxy i Chrome heller (ihvertfall ikke på skolen vår).

Klarer du ikke forandre proxy i firefox, så kan du bruke chrome og denne: Switch Proxy
Sist endret av Xernox; 28. mars 2011 kl. 10:52.
Test
Trådstarter
prøvde å endre proxy-instillingene i Google Chrome først. Dette fikk jeg ikke lov til, av Mac-en, som sa at denne funksjonen var låst for meg. Har absolutt ingen anelse om hvordan jeg gjør dette i Firefox, da jeg bare kommer meg innpå verktøy-fanen. Finner absolutt ingen instillinger

EDIT:
Var visst nødt til å trykke på Firefox-fanen, oppe på den der Mac-greia, og ikke verktøy-fanen. Skal se om jeg finner ut noe nå

EDIT igjen:

Sitat av olaPola Vis innlegg
Gå inn på verktøy - instillinger - Avansert - instillinger (øverst til venstre i dene boksen) og huk av ingen mellomtjenester.
Da skal i teorien firefox gå utenom proxyserveren til skolen :3
Vis hele sitatet...
Funker fortsatt ikke, selv om jeg huket av ingen mellomtjenester.
Sist endret av stigi; 28. mars 2011 kl. 10:55.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Eventuelt, så lager du deg en webproxy med google apps.

veldig enkelt, og funker som bare det.

http://www.labnol.org/internet/setup...-server/12890/
Test
Trådstarter
Da jeg gikk på den første linken, fikk jeg denne meldingen (Den samme som vi fikk sist uke, da vi prøvde å gå innpå vg.no, osv):
SSL connection error
Unable to make a secure connection to the server. This may be a problem with the server, or it may be requiring a client authentication certificate that you don't have.
Error 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL protocol error.
Vis hele sitatet...
Skjer det med alle nettlesere, og er du den eneste som får den feilmeldingen, eller hur?
Har troen på at feilen ligger hos skolen (om det er en feil da..) Hvis ikke så kan du teste div..
http://www.google.com/support/forum/...d4c2d28f&hl=en
Test
Trådstarter
Skjer med alle nettlesere, og jeg er ikke den eneste som får feilmeldingene. Nå står det
Warning Icon

Oops! You can't see pages on this website.

You can't see the page “http://www.dagbladet.no/” because it's not on the approved list in parental controls.

To add this website to your approved list, contact your network administrator.

To return to the page you were looking at, click Go Back.
Vis hele sitatet...
Aner ikke hvorfor det var en SSL-error på den ene siden.
Fant også ut at dette ikke skjer på det trådløse nettet, bare gjennom ethernet. Vi har en slag router i klasserommet, som vi har restartet, uten hell.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det går ikke å forandre proxy i Chrome heller (ihvertfall ikke på skolen vår).

Klarer du ikke forandre proxy i firefox, så kan du bruke chrome og denne: Switch Proxy
Vis hele sitatet...
kan du forklare litt nermere hvrdan jeg benytter meg av denne funsjonen ? lastet den ned og instalerte men restriksjonene i netter er her fremdeles..

når jeg trykker "switsh proxy" kommer jeg bare inn på en side med masse kinesiske tegn + +
Det skal ikke være anerledes på mac hvis det er en av de nyeste firefox browserne.
Når du er på avansert står det en til boks med instillinger rett under ordet "avansert".
Sitat av Shudo Vis innlegg
Om man er vilig til å bruke lit penger funker jo mobilt brevbånd xD
Vis hele sitatet...
Hadde ice nette på skolen jeg, også hadde alle vi hacket skole pc, så satt vi og spilte steam spill dagen lang
Unlicensed Surgeon
Virker som programvaren som er brukes heter Kidzui. Såvidt jeg har skjønt er den innstalert på hver enkelt maskin (derfor forskjellige resultater). Avinstaler / deaktiver det hvis mulig.

Les om samme feil her
Du kunne sjekka om wwW.hotspotshield.com eller www.torproject.org har Mac versjoner?
sjekk ut Foxyproxy om du bruker firefox, du får IP i morra, har info på skole pcn, vårt nett er helt åpent med foxyproxy :P
Sitat av Romeo2301 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er allerede nevnt at den er stengt.

Kjør på og last ned en helt annen browser, ikke en av de største.
Prøv Avant, den er innmari god.
Som sagt, Tor funker fjell, alle på min skole bruker det hvertfall.
tilfdsasdf
3 0
YourFreedom! ftw
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av Shudo Vis innlegg
Om man er vilig til å bruke lit penger funker jo mobilt brevbånd xD
Vis hele sitatet...
Har hørt at dette Brevbåndet er bra
Du kan alltid ta httpS://facebook.com vell? trur det funker :/
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av Bobbacar Vis innlegg
Du kan alltid ta httpS://facebook.com vell? trur det funker :/
Vis hele sitatet...
httpS fynker bare på youtube og ingen andre sider.

(Jeg går i samme klasse som stigi, derfor svarer jeg også på hans vegne.)