Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  243 19537
Ikke store forventninger men kommer nok til å være fornøyd med spillet og kommer til å spille det et par ganger
Etter 11,5 timer spilling til nå har jeg konkludert med at dette er det beste spillet jeg noengang har spilt Liker dette bedre en Fallout 3! Jeg har lastet ned dette spillet på ulovligvis, men skal nå kjøpe spillet pga. suksess fra de som har laget spillet. Fortsatt noen bugs enda selv om jeg har installert updaten.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Dere kunne vel umulig ha så veldig store forventninger til New Vegas? Med tanke på den lille tiden på utviklingen, lite nytt rundt alt sammen og i det hele tatt. Det blir nok helt enkelt "noen timer til med fallout (3)".
Vis hele sitatet...
Alltid høye forventninger til historien når det kommer nytt RPG og spesielt når forgjengeren gjorde det så bra!
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Altså har noen opplevd en bedre spillsekvens enn første synet av The Capital Wasteland utenfor Vault 101?
Vis hele sitatet...
Neppe! Få spill som gir deg den gåsehuden du får akkurat da.

Eller gleden av å se Megaton blåses til h*******
Sitat av shickabang Vis innlegg
Neppe! Få spill som gir deg den gåsehuden du får akkurat da.

Eller gleden av å se Megaton blåses til h*******
Vis hele sitatet...

Hehe, du er en av dem som er veldig trigger happy altså xD


Fy søren ass, lenge siden jeg har hoppet så langt tilbake i stolen en da en ev de "spøkelsene" i kjelleren til rakket fabrikken :P
Sitat av Shudo Vis innlegg
Hehe, du er en av dem som er veldig trigger happy altså xD
Vis hele sitatet...
Alle er vel det?
Jeg savet utenfor Tennpenny Tower for å bombe Megaton både ved midnatt, på morgenen, på dagen og på ettermiddagen
Jeg har ikke så mye erfaring med Fallout-spillene, men denne videoen ga meg sannelig lyst til å prøve:

http://www.youtube.com/watch?v=ToKIkw3LIoQ
Hva er greia med kartet? Følger det kun med i noen versjoner?

Fikk min Collectors Edition til PC i dag, men ikke noe kart der.
Sist endret av Roundsound; 22. oktober 2010 kl. 21:57.
Lastet ned Skidrowen, er noen få bugs, men ellers funker spilt fint. Digger gameplayen, virker som det er mange flere steder å i denne versjonen en i den forrige. Våpen har også fått realistiske lydeffekter
Har spilt det i 8 timer i strekk nå (Ja, jeg veit, jævla nerd) og det underholder driten utav meg!
Vet det er et litt dumt spørsmål, men hvordan hacker jeg terminaler? Mye lettere i Fallout 3 da du bare kunne trykke på de tilfeldige tegnene som var markert som grupper.
Herregud, må nok være det beste spillet på veldig lenge etter min mening! Elsker at det er ironsights på våpnene, klarer ikke sette ord på det.

Ohwell, back to gaming!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Vet det er et litt dumt spørsmål, men hvordan hacker jeg terminaler? Mye lettere i Fallout 3 da du bare kunne trykke på de tilfeldige tegnene som var markert som grupper.
Vis hele sitatet...
Det er da (i likhet med resten av spillet) akkurat samme system som i Fallout 3. Du velger ord og ser hvor mange riktige bokstaver du har, deretter justerer du valget.

Tilfeldige symboler gir deg små fordeler som å fjerne ett av de feil valgene, eller gi tilbake alle 4 sjansene.
Sist endret av robhol; 22. oktober 2010 kl. 23:10.
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er da (i likhet med resten av spillet) akkurat samme system som i Fallout 3. Du velger ord og ser hvor mange riktige bokstaver du har, deretter justerer du valget.

Tilfeldige symboler gir deg små fordeler som å fjerne ett av de feil valgene, eller gi tilbake alle 4 sjansene
.
Vis hele sitatet...
Et og et symbol eller er di i grupper? Fant ingen i grupper..
Hvorfor ikke bruke den lite juske metoden når du hacer en terminal, når du har 1 forsøk igjen lukker du terminal å gå innigjen. Riktignok er det helt annet ord system den gangen men du er sikret å ikke ødlege terminalen xD
Har spilt noen timer nå og jeg liker det så langt. Det eneste jeg har lagt merke til er den tilstedeværende humoren rundt om i spillet, jeg vet ikke om jeg foretrekker det over det litt mer dystre Fallout3(ja, jeg vet det skal være en viss atmosfære i Fallout spillene), men jeg heller mot at det er en ulempe heller enn en fordel.

En annen ting jeg har på følelsen er at NV er vanskeligere enn F3, jeg synes jeg sliter oftere i kamper enn jeg gjorde i F3. Møter oftere giant radscorpions etc. enn jeg kan huske å ha gjort før; kan være det er fordi jeg beveger meg inn på områder ment for et høyere level.

Gleder meg til å spille mer i morgen. Forhåpentligvis blir historien litt mer interessant, samtidig som jeg får se den beryktede byen.
Sist endret av Kithshok; 22. oktober 2010 kl. 23:49.
Hehe, kom nettop over en morsom bug. Skulle krysse en veg i Primm og da jeg gikk ned fra fortauskanten tok jeg opp pip-boyen og da jeg tok den ned og sto akkurat på kanten til fortauet ble jeg kastet ca 50m opp i lufta og døde i landingen
Jeg synes det er vanskelig å drepe giants i primm, har rett og slett for svake våpen. Og hvilke våpen har ironsights?
Giants?? Og alle? våpen har iron sights.
Han mener nok Super Mutants. Er enig i at de er ekstremt vanskelige å drepe, men regner med at de er ment for når du har levlet en del, og har bedre våpen.

Og nei, ikke alle våpen har iron sights. Plasma gun f.eks har ikke det.
Har ikke fått testet noe fler våpen en standard gevær og pistol. Favoritt våpenet er jo Single Shotgun men finner vedig skjeldent ammo til det. Og når jeg først gjør det så er det ikke mye...
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg føler ikke at single player spill skal ha noe med steam å gjøre. Det funker veldig fint med multiplayer spill, men spill som Fallout er ikke ment å være tilknyttet nettet på noen måte.
Vis hele sitatet...
Helt enig
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sikkert en del av dere som er kjent med Nexus fra 3ern.
Men nå har det kommet en "d3d9 awesome perf fix" som fikser FPS etc.
Jeg gikk fra Low til High og har midre lag en det jeg hadde på Low før den.

Så anbefales på det sterkeste!

Det er også et bredt utvalg av mods her som gjør opplevelsen 100 ganger bedre..

Noen fler anbefalinger:
FOOK - Fallout Overhaul Kit
Centered 3rd Person Camera
Further 3rd Person Camera
Goodsprings Home - Bra å stash ting på Hardcore mode i starten
Better Headshots - Affects all humanoids and robots.
PS3 min har begynt å klikke seg og viser symtomer på YLOD er bare et par timer siden og jeg savner allerede Fallout stort! Forstår ikke hvordan jeg skal overleve å vente på ps3 så jeg kan spille igjen xD

Håper på at det bare er å "rengjøre" ps3en :P


Hvor lankt er folk kommet?
Sitat av Undergrunn Vis innlegg
Sikkert en del av dere som er kjent med Nexus fra 3ern.
Men nå har det kommet en "d3d9 awesome perf fix" som fikser FPS etc.
Jeg gikk fra Low til High og har midre lag en det jeg hadde på Low før den.

Så anbefales på det sterkeste!

Det er også et bredt utvalg av mods her som gjør opplevelsen 100 ganger bedre..

Noen fler anbefalinger:
FOOK - Fallout Overhaul Kit
Centered 3rd Person Camera
Further 3rd Person Camera
Goodsprings Home - Bra å stash ting på Hardcore mode i starten
Better Headshots - Affects all humanoids and robots.
Vis hele sitatet...
Har skaffet meg noen ting selv. "d3d9 awesome perf fix" er en av de. Har også en AK - 47. Men har ikke lyst til å legge inn så mye før mod maneger og script extender kommer til New Vegas.
Blir litt smålei de sangene på radioen, kunne vært mer variasjon der. Hvor er det et bra våpen, man kan finne rundt omkring?
hor kommet till den neste byen (husker ikke hva den heter, er hvertfall litt kriging der)...
Sitat av F4celess Vis innlegg
hor kommet till den neste byen (husker ikke hva den heter, er hvertfall litt kriging der)...
Vis hele sitatet...
Primm? De hvor alle fangene springer rundt i bygningene.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Den lille byen med "lotteriet" er Primm, ja. Neste på reiseplanen heter Novac.
Er det flere en meg som savner sangen " I dont want to set the world on fire" noe helt sykt? xD
Noen som har noen tips til hvor jeg finner gode våpen, eventuelt en god del 20 gauge shots?

Sitat av Domm Vis innlegg
Er det flere en meg som savner sangen " I dont want to set the world on fire" noe helt sykt? xD
Vis hele sitatet...
Hell yeah!
Godt å høre at flere en meg er nostalgiske
Jeg spilte til sammens 12 timer igår, og har spasert litt på the strip, strammet opp "misfits" og masse andre koslige ting
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Domm Vis innlegg
Er det flere en meg som savner sangen " I dont want to set the world on fire" noe helt sykt? xD
Vis hele sitatet...
Tja... det får jo være GRENSER for hva de skal kopiere fra Fallout 3..
Sitat av Domm Vis innlegg
Er det flere en meg som savner sangen " I dont want to set the world on fire" noe helt sykt? xD
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=bMMV_RoEMxE

Solved.
Sitat av prenix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
haha, takker!, men jeg har allerede hele OST fra Fallout 3 på pc / mobil
Noen som vet hvor jeg kan få tak i ammo? Går det ann og lage ammo? Hvordan og hvor kan jeg gjrøe dette isåfall?
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg kan få tak i ammo? Går det ann og lage ammo? Hvordan og hvor kan jeg gjrøe dette isåfall?
Vis hele sitatet...
Ammo finner du nesten overalt i forlatte bygninger, bil vrak, på fiender osv (eller du kan kjøpe), for å lage ammo må du har visse ammo "deler" disse kan man lage ved å bryte ned ammo du allerede har. Dette gjøres på en spesiel benk, husker ikke helt hva den heter D:
Hvis du sliter med ammo anbefaler jeg deg å kjøpe recharger rifle i general store i den byen der du startet. Koster 70caps tror jeg.
Skulle lage meg noe ammo så leste jeg ikke så fikk jeg tatt Breakdown på nesten all min ammo :/
Forresten, et lite tips til dere som akkurat har begynt, hvis dere ser en giant rad scorpion, LØP!!!!! de er utrolig farlige
Sitat av Domm Vis innlegg
Ammo finner du nesten overalt i forlatte bygninger, bil vrak, på fiender osv (eller du kan kjøpe), for å lage ammo må du har visse ammo "deler" disse kan man lage ved å bryte ned ammo du allerede har. Dette gjøres på en spesiel benk, husker ikke helt hva den heter D:
Hvis du sliter med ammo anbefaler jeg deg å kjøpe recharger rifle i general store i den byen der du startet. Koster 70caps tror jeg.
Vis hele sitatet...
Da sliter jeg fordi jeg har utslettet heile den byen
haha xD da får du nesten bare finne noen andre merchants Vet de selger noe ammo i Mojavo Outpost (eller hva den heter )
evnt kan du jo bare finne noen Powder Gangsters / random fiender? :O
Må si jeg ble litt overrasket over en ting. Jeg tusla litt rundt og fikk plutselig se et skilt med teksten Warning: Deathclaws Ahead. Jeg tenkte jaja, ser vel en eller to. Men så ble jeg angrepet av 14 sultne deathclaws.... Det er mer enn det var på en vanlig dag i Old Olney
Sitat av Kithshok Vis innlegg
En annen ting jeg har på følelsen er at NV er vanskeligere enn F3, jeg synes jeg sliter oftere i kamper enn jeg gjorde i F3. Møter oftere giant radscorpions etc. enn jeg kan huske å ha gjort før; kan være det er fordi jeg beveger meg inn på områder ment for et høyere level.
Vis hele sitatet...
Jeg var heldig nok til å møte på noen Talon Mercs og Giant Radscorpions med en gang jeg tråkket ut av vaulten i Fallout 3, sååå
Er det noen som vet om du kan selge Pre-War bøker til en eller annen for en god del caps slik som i 3eren?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xillion Vis innlegg
Er det noen som vet om du kan selge Pre-War bøker til en eller annen for en god del caps slik som i 3eren?
Vis hele sitatet...
Det flyter jo faen med Prewar books i New Vegas så tviler på det.

har prøvd spillet litt selv nå, kan ikek si annet en fantatisk. Litt dårlig grafikk, og lag. Men bortsett fra det et artig spill med mange fine timer ser det ut som
Har nå spilt det noen timer og jeg må si at jeg liker det svært dårlig i forhold til Fallout 3. Godt mulig jeg er grinete nå, men herregud så mye idiotisk som det var i new vegas......
Utdyp hva du ikke liker i forhold til F3
Jeg føler meg som en menneskelig telefon når jeg spiller Fallout.
Jeg løper jo bare frem og tilbake å gir beskjeder til folk, dreper et par mennesker/dyr så er det tilbake til en annen plass å snakke med noen. RING-RING-RING BANANA PHONE!
Sitat av Space-Time Vis innlegg
Utdyp hva du ikke liker i forhold til F3
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at det kommer update, men nå er det ihvertfall bug's hos meg uansett hvor og hele tiden.

Og jeg måtte skru ned volumet på radioen helt, eller så blir en gal av noen minutter i vegas. Den skrikete 60 talls musikken klarer jeg ikke.

I fallout var det og mere dystert, og en fikk vite en god del på starten. I motsetning til her.

Jeg har sikkert bare fått et dårlig inntrykk.

En ting jeg likte godt med det var at selv om du ser en fiende og fienden ser deg så må det ikke bli kamp, en kan faktisk gå litt utenom og spare ammo.

Og hva skjer med de direksjonspilene? De fungerer jo ikke i det hele tatt, går du ut ei dør så får du beskjed om å gå inn igjen. Og ut igjen når du da er inne så skal du ut. Liksom dørstokken er målet.

Jeg synes bare det blir for dumt.