Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1258
Har fått et sterkt irriterende "webutforsker virus" kalt for Awesomehp. Har prøvd alle de letta triksa innpå Firefox'en. Noen som vet noe annet jeg kan gjøre?
Jobber med samme tilfellet selv. Prøver å kjøre malwarebytes samt stopzilla men stopper raskt etter ett minutt med scanning. Chameleion på malwarebytes får heller ikke lov til å kjøre.
Trådstarter
19 0
reinstallerte hele Mozilla, ble borte da. Men viruset er fortsatt på pc'en.. Men tror ikke det er noe farlig virus, bare enda en i rekken av de irriterende "Webleser virusene".
Ser ut til at den åpner opp for ny malware i det tilfellet jeg jobber med.

Så ufarlig er det ikke.
Trådstarter
19 0
Ja, det kan godt hende. Jeg har egentlig ikke peiling. Men blir siste gang jeg laster ned en installasjonsfil fra noe annet enn trygge, verifiserte kilder.
har fått samma driten selv, i første omgang blir det vel å installere firefox på nytt. Men er dete noe nytt virus? noe info om dette?
Har selv ikke sett dette før. Malwarebytes er iallefall nytteløst i tilfellet jeg jobber med. Får ikke lov å søke hverken i normal eller sikkerhetsmodus, og den kutter nettet helt random ser det ut til noe som ikke gir mening.
Sist endret av svaart; 6. mars 2014 kl. 12:28.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
19 0
Hvordan gikk det med viruset, Svaart?
Reformaterte hele greia.
Var en del andre ting som surret også så inget antivirus eller malware removal program fikk lov til å scanne.