Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3060
Til daglig er jeg i en jobb der stadig, kortsiktig "feilparkering" er så å si uunngåelig;

På med varsel-lys, in and out, og så kjøre videre. Litt på fortauet, bak fotgjengerfeltet og der det er plass til bil.

Det gjelder i Oslo.

Jeg fikk - ikke overraskende - en bot tidligere, og begynte å tenke: hva om jeg legger denne boten i vinduet hver gang jeg feilparkerer. Har noen erfaring med dette? Eller er det noen parkeringsvakter her med insider-info? Er dere borte og snuser på bøter som allerede ligger på ruta?

Vi får holde tett om det hvis det funker.
Du tror du er glup nå? At tror du virkelig ingen andre har tenkt på, og prøvd, dette før deg?

For det første er det som regel en parkeringsvakt som har ansvar for et område, så om han ikke husker å ha gitt deg bot den dagen vil han selvsagt undersøke.
For det andre står det jo selvsagt dato og klokkeslett på alle bøter, så det er jo såre enkelt å finne ut om du bare har brukt en gammel bot for å prøve å slippe å få en ny.

Så nei, det funker ikke. Men du er selvsagt velkommen til å prøve, og rapportere hit hvordan det gikk.
Lurer på om varsellys egentlig er lurt, da signaliserer du jo egentlig at du har feilparkert og at du er klar over det.
Det hadde vært enklere å komme med råd om du kom med årsak/yrke og tidsbruk.

En ting er i hvert fall sikkert: Ikke parker (delvis) på fortauet, det er garantert bot hvis en parkeringsvakt går forbi.

"Du har ikke lov til å stanse eller parkere helt eller delvis på fortau. Mange stanser på fortauet fordi de ønsker å ikke være i veien for andre bilister. Det kan i mange tilfeller være slik at det faktisk er lovlig å stanse eller parkere i veibanen, selv om det kan virke som om det til en viss grad hindrer annen trafikk. Det viktige er da å følge aktsomhetsprinsippet og skilting i området."
Sur gubbe
Brems's Avatar
Trådstarter
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Du tror du er glup nå? At tror du virkelig ingen andre har tenkt på, og prøvd, dette før deg?
Vis hele sitatet...
Nåvel... Det ligger da i spørsmålet mitt; at jeg aner at flere kan ha prøvd det; at jeg lurer på om det virker.

Utover det, svarer du i grunn på spørsmålet. Takk.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
kan du ikke bare rappe noen skilt, også hver gang du feilparkerer med vilje så bare bytter du skilt og ler når regningen ikke kommer til deg?

husk at parkeringsvakter er en spesiell sort og jeg skal love deg at de sjekker grundig + at de ikke bryr seg om det ligger en der allerede for du får bare en til...
Sitat av Absurd Vis innlegg
kan du ikke bare rappe noen skilt, også hver gang du feilparkerer med vilje så bare bytter du skilt og ler når regningen ikke kommer til deg?

husk at parkeringsvakter er en spesiell sort og jeg skal love deg at de sjekker grundig + at de ikke bryr seg om det ligger en der allerede for du får bare en til...
Vis hele sitatet...
Å ha på falske skilter vil gå for dokumentforfalskning. Ganske stor risiko for å slippe unna en parkeringsbot...
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Å ha på falske skilter vil gå for dokumentforfalskning. Ganske stor risiko for å slippe unna en parkeringsbot...
Vis hele sitatet...
Joda det er jeg helt enig i, men tror nok det er litt mer effektivt en ideen til TS..

Selv hadde jeg nok bare betalt de 30 kronene det koster for å parkere i 30 min også evt sendt den regningen videre til arbeidsgiver ( Dette er vel og merke den dyreste taksten på parkering som blir delt inn i forskellige nivå og kan bli så billig som 13 kroner i timen ).

Hvor lenge parkerer du og i hvilket ærend mtp. jobb er det du har behov for å parkere?
Sur gubbe
Brems's Avatar
Trådstarter
Sitat av Absurd Vis innlegg
Hvor lenge parkerer du og i hvilket ærend mtp. jobb er det du har behov for å parkere?
Vis hele sitatet...
5-15 minutter av gangen.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Ta med deg vindusviskerne inn på stedet du har et ærend.
Sitat av Hydra Vis innlegg
Ta med deg vindusviskerne inn på stedet du har et ærend.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det hjelper?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Tror du virkelig det hjelper?
Vis hele sitatet...
Jeg lo
Eller eventuelt sette vindusviskerne på full guffe
Sitat av Brems Vis innlegg
Til daglig er jeg i en jobb der stadig, kortsiktig "feilparkering" er så å si uunngåelig;

På med varsel-lys, in and out, og så kjøre videre. Litt på fortauet, bak fotgjengerfeltet og der det er plass til bil.

Det gjelder i Oslo.

Jeg fikk - ikke overraskende - en bot tidligere, og begynte å tenke: hva om jeg legger denne boten i vinduet hver gang jeg feilparkerer. Har noen erfaring med dette? Eller er det noen parkeringsvakter her med insider-info? Er dere borte og snuser på bøter som allerede ligger på ruta?

Vi får holde tett om det hvis det funker.
Vis hele sitatet...
Det med gammel bot har jeg faktisk prøvd en gang for ti-tolv år siden. Det funket ihvertfall ikke da. De følger med, de vaktene. Og særlig inne i Oslogryta!
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Eller eventuelt sette vindusviskerne på full guffe
Vis hele sitatet...
Får dem ikke festet den på bilen, blir den vel bare sendt i posten? Mange biler har jo pusserne langt under panseret så en ikke kommer til dem engang.
Jeg skal ikke si noe for sikkert Ivar, men jeg tror at alle disse forslagene om å gjøre noe med vindusviskerne er en slags vits, som om de som har skrevet det på en måte antok at det var inneforstått at det var et så dårlig forslag at det på en måte ble morsomt. Dette er bare gjetting, men jeg er ganske så sikker.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Det med gammel bot har jeg faktisk prøvd en gang for ti-tolv år siden. Det funket ihvertfall ikke da. De følger med, de vaktene. Og særlig inne i Oslogryta!
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det samme for en del år siden. Funket faktisk, men jeg stod parkert på samme plass som når jeg fikk boten, så mulig det var derfor.
Hva er arbeidsgivers holdning til dette? Har hatt jobber der man må betale fartsbøter selv, men som håndverker i Oslo må jo dette være et daglig problem?
Det beste trikset for å unngå bot må vel være å parkere i tråd med gjeldende parkeringsregler, skilting og sørge for å ha betalt parkeringsavgiften? Så får heller den leveringen eller hva det nå er du jobber med heller ta litt lengre tid. Evt. om ting virkelig haster så enormt at du må stå ulovlig så får jo enten arbeidsgiver eller oppdragsgiver være villig til å dekke evt. kostnader som parkeringsbot.

Om du drar på deg en eller to parkeringsbøter en dag så har du fort hatt negativ dagslønn om du må dekke slikt av egen lomme. Og sånn kan jo ingen ha det. Ta det med sjefen og be han ta det med oppdragsgiver om han nekter. Blir det blankt nei så får du bare være ærlig å si det som det er, da vil neste levering kunne ta lengre tid. Kanskje må du spasere et par kvartaler for å levere eller droppe av varer men i det minste så vet du at du har tjent penger den dagen. Noe som kan bli vanskelig med stadige bøter under viskeren.