Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4521
Hvilke programmer som er enten gratis eller tilbyr en prøveperiode finnes det der ute for å finne ut passordet til en Hotmailkonto og evt. Protonkonto?

Hvilke programmer/nettsteder er å anbefale når det kommer til metoden hvor eieren av kontoen må trykke på en link og på denne måten får man vite passordet?
I utgangspunktet er det bare å kopiere innloggingssiden til Hotmail/protonmail og lagre informasjonen som kommer inn via brukernavn og passordfeltene.

Så konstruerer man en e-post som sier noe om at f.eks passord er utløpt og legge ved lenke til den falske siden. Mest effektivt er det om man kopierer en av standard mailene som hår ut fra de forskjellige tjenestene.

Dette kalles phising. Man fisker etter informasjon.

Det kreves mer om brukeren hat aktivert to-faktor innlogging, men likevel mulig. Kreves litt mer automasjon og oppmerksomhet pga nøkler som har en bestemt tidsvarighet.

Dette er veldig enkelt forklart, og det finnes mange teknikker.

Det er kanskje unødvendig å påpeke, men brukes dette i en sammenheng hvor man ikke er innleid for å teste sikkerhet / penetrasjonstesting, så er det ulovlig. Med utgangspunkt i sidene du nevner, vanker det straff om man blir tatt.
Sist endret av loppetrusa; 21. september 2019 kl. 21:33. Grunn: Tillegg ift lovlighet
Har du forslag til en eller flere slike sider? Og evt. Hvordan man kopierer en Hotmail/Protonmailside?
Kan forøvrig nevne at jeg planlegger å gjøre dette mot en person (skaffe tilgang til h*n sin mail) fordi denne personen skylder meg penger,

Jeg vil dermed forandre passord og nekte å gi personen tilgang til mailen igjen før personen har gitt meg det h*n skylder.
Er snakk om en person som ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen så blir ikke overrasket om såkalt "phising" vil fungere.

Vet ikke om dette er ulovlig, er vel litt i gråsonen?
Sist endret av Defending; 21. september 2019 kl. 22:36.
Sitat av Defending Vis innlegg
Har du forslag til en eller flere slike sider? Og evt. Hvordan man kopierer en Hotmail/Protonmailside?
Kan forøvrig nevne at jeg planlegger å gjøre dette mot en person (skaffe tilgang til h*n sin mail) fordi denne personen skylder meg penger,

Jeg vil dermed forandre passord og nekte å gi personen tilgang til mailen igjen før personen har gitt meg det h*n skylder.
Er snakk om en person som ikke er blant de skarpeste knivene i skuffen så blir ikke overrasket om såkalt "phising" vil fungere.

Vet ikke om dette er ulovlig, er vel litt i gråsonen?
Vis hele sitatet...
Høres ut som et prosjekt som er dømt til å feile og kalles utpressing, du vet like godt som alle andre at det er ulovlig.
Det skal være ganske juicy informasjon der om noen skal gidde å betale mer enn en 50lapp for å få tilbake tilgangen.
Er det feks hotmail (Outlook) vil det heller ikke være vanskelig for vedkommende å få tilbake tilgangen.
Det at du lager et innlegg på et forum med et slikt spørsmål betyr at du bare drømmer.
Glem det.
På deepweb kan noen russere jeg kjenner til gi adgang til hotmailkontoer for rundt 800 norske. Så hvorfor ikke bare leie inn en som er kompetent nok i faget?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Neppe i gråsonen lovmessig

http://xyproblem.info/

Det kommer ikke til å skje. Du har ikke kunnskapen til å gjøre det selv, og ser ikke ut til å være villig til å tilegne deg den, og du er ikke villig til å betale for å få noen andre til å gjøre det.

Finn en annen måte å få tilbake pengene på