Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1392
Heei!

Jeg har spillt gitar nå ganske lenge, men er lei av 100w forsterkern jeg har.

Er på utkikk etter noe skikkelig heavy, skikkelig mye bass samt en fin lyd av discant...

Jeg spiller for det meste musikken til Metallica, Pantera, A7X(avenged Sevenfold)

Noen som vet hvor jeg kan bestille noe fra Norge(!) som er ikke for dyr, prisklassen er 9000,- til 14000,-

Helst Randall eller Marshall
Men vist noen har noen bedre forslag, bare kom med det

Takk for alle svar
Sist endret av Ondskap; 31. januar 2009 kl. 17:24.
Antar at du er på jakt etter rørforsterker, så om du har mulighet til å gå innom en intrumentforretning så prøv ut noen ENGL-forsterkere.
ENGL Screamer, ENGL Fireball, ENGL Powerball og ENGL Blackmore er innenfor din prisklasse og alle skal kunne oppfylle dine krav.

Videre så finnes Diezel (over din prisklasse ny), Koch og Mesa Boogie.

Anbefaler deg virkelig å prøve ut forsterkerne før du kjøper en, sjekk i det minste ut noen videoer på Youtube for å få et inntrykk. En persons lydoppfattning kan være svært forskjellig fra en annens.
Sitat av ne0 Vis innlegg
Antar at du er på jakt etter rørforsterker, så om du har mulighet til å gå innom en intrumentforretning så prøv ut noen ENGL-forsterkere.
ENGL Screamer, ENGL Fireball, ENGL Powerball og ENGL Blackmore er innenfor din prisklasse og alle skal kunne oppfylle dine krav.

Videre så finnes Diezel (over din prisklasse ny), Koch og Mesa Boogie.

Anbefaler deg virkelig å prøve ut forsterkerne før du kjøper en, sjekk i det minste ut noen videoer på Youtube for å få et inntrykk. En persons lydoppfattning kan være svært forskjellig fra en annens.
Vis hele sitatet...
Takker så mye

men tror ikke så mange av instrumentforretningene i Tromsø har noen av de inne, men skal innom å høre
Jeg har denne toppen(150w) og et 1000w kabinett 4x15".

http://www.randallamplifiers.com/pro...2/g3heads.asp#

Kosta meg 11.000 tilsammen. Kjøpt på tre45 AS i Trondheim, men regner med du kan få det andre steder i Norge også

Musikken jeg spiller er for det meste som deg; Pantera, Lamb of God, Meshuggah osvosv.

Funker også ganske greit å spille rockenroll også, for du har to gain-channels.

Clean-kanalen derimot, er ganske rævva, med mindre du BARE spiller metal da. Er veldig bra cleanlyd til metal
Jeg foreslår klassikeren:

Marshall 4x12 kabinett med JCM900/990 el.

Du burde få dette innefor prisklassen hvis du leter etter brukt...
Dette er utstyr "alle" bruker og er glad i.
Jeg vil tørre å påstå at ingen Marshall kan gi noen lyd som er i likhet med Pantera, men. En MYE mere allsidig forsterker!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
What? Hva er en mer allsidig forsterker?
Marshall kontra Randall.
Hehe, som jeg har forstått, brukte Pantera Marshall, sorry vist jeg eskriver feil, har drukket litt x)"=)
haha, da har du forstått feil lille venn
sorrty.... c)
haha, går nok bra det! Hvis du ser klippene fra Ozzfest så kan du se en hel VEGG med randallkabinett
aaah

Randall ja, jaok, da husket jeg feil, Randall... Marsall... ender ganske likt :P
ender likt, men høres ulikt ut ;p
hehe, jeg bare husket helt feil:P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare for informasjonens skylds så brukte ikke Dimebag rørforsterker før i Damageplan. Så en dyr rørforsterker er ikke et must for skikkelig god heavy metal-sound.
tenkte det samme
Tvert imot faktisk. Spør du meg. Men smak og behag selfølgelig. Føler mer rørforsterker er mer AC/DC o.l.