Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 761
er klar over at alle disse KAN bli stoppet, men får man bot eller blir de bare destruert?
kan man bare nekte på bestillingen?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Pewkinzoe Vis innlegg
er klar over at alle disse KAN bli stoppet, men får man bot eller blir de bare destruert?
kan man bare nekte på bestillingen?
Vis hele sitatet...
Det blir destruert.
Så blir det anmeldt til politiet.

Politiet får da følgende informasjon:

Hvem har sendt pakken (hvis det står avsender)

Hvem mottar pakken

Når kom pakken

Hva inneholder pakken

Deretter er det opp til politiet om de skal bruke ressurser på å bevise at du har bestilt dette selv, og dermed kan straffes.

Det jeg tror / vet at kommer til å skje i verste fall:
Du blir kalt inn til avhør, så politiet kan få deg til å innrømme å ha bestilt dette. Det vil da være en tilståelse.

Dersom du hverken kan huske å ha bestilt dette eller forstår hva innholdet egentlig er for noe, så er de nødt til å bruke ressurser på å bevise at du har bestilt dette hvis de skal gå videre med saken.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og så, selvfølgelig, muligheten for at de sparker inn døra di med ransakelsesordre. Da kan de altså gjennomsøke leiligheten din, beslaglegge PC-en din og undersøke den. Hvis den derimot er kryptert med f.eks. Veracrypt, slik at man må taste inn et passord hver gang PC-en startes, så kan det gjøre det vanskelig for politiet å hente ut data fra PC-en din.

Det samme gjelder telefonen din.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og så, selvfølgelig, muligheten for at de sparker inn døra di med ransakelsesordre. Da kan de altså gjennomsøke leiligheten din, beslaglegge PC-en din og undersøke den. Hvis den derimot er kryptert med f.eks. Veracrypt, slik at man må taste inn et passord hver gang PC-en startes, så kan det gjøre det vanskelig for politiet å hente ut data fra PC-en din.

Det samme gjelder telefonen din.
Vis hele sitatet...
For pre-workout? Ekstremt usannsynlig.
Blir ikke stoppa mest sannsynlih, bestilt pwo med DMAA/DMHA 4-5 ganger og det har aldri blitt stoppa
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Blir ikke stoppa mest sannsynlih, bestilt pwo med DMAA/DMHA 4-5 ganger og det har aldri blitt stoppa
Vis hele sitatet...
Innholdet er ikke et problem før det faktisk blir stoppet. Mener du at du har fått dette gjennom, etter at pakken har blitt inspisert?

Til OP.
Så lenge det ikke er noe bevis på at du har bestilt det så blir slike saker henlagt, så det er bare til å nekte. Hvis du betaler med ditt eget kort når du bestiller så kan det bli vanskelig, men så lenge pakken ikke inneholder narkotika så tipper jeg at du slipper avhør.
Hvis det bare er pwo du bestiller så trenger du ikke å stresse.

Men mengde kan jo ha litt å si. Det er forskjell på om du bestiller 2, eller 30 bokser.

Jeg har fått flere pakker stoppet. De har blitt destruert.
Sist endret av Superspurv; 17. mars 2023 kl. 09:08.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det blir destruert.
Så blir det anmeldt til politiet.

Politiet får da følgende informasjon:

Hvem har sendt pakken (hvis det står avsender)

Hvem mottar pakken

Når kom pakken

Hva inneholder pakken

Deretter er det opp til politiet om de skal bruke ressurser på å bevise at du har bestilt dette selv, og dermed kan straffes.

Det jeg tror / vet at kommer til å skje i verste fall:
Du blir kalt inn til avhør, så politiet kan få deg til å innrømme å ha bestilt dette. Det vil da være en tilståelse.

Dersom du hverken kan huske å ha bestilt dette eller forstår hva innholdet egentlig er for noe, så er de nødt til å bruke ressurser på å bevise at du har bestilt dette hvis de skal gå videre med saken.
Vis hele sitatet...
Slutt å synse uten å vite.

Til TS:

De kan selvsagt anmelde, men tviler meget sterkt det skjer.

Jeg har 1 grov narkotikadom på meg, og flere mindre saker og dommer de siste åra.

Når det gjelder PWO har jeg bestilt det flere ganger siste 3 åra. Kun én gang har det blitt stoppet. Fikk aldri beskjed fra hverken Posten, Toll eller politiet. Den ankom aldri, så jeg spurte posten.

Da fikk jeg bare beskjed at pakken inneholdt ulovlige stoffer å importere og ble destruert, fra Posten. Hørte aldri noe mer enn dette. Ingen anmeldelse. Og tro meg, de ønsker å bruke ressurser på meg som har kommet meg unna en del.

Bestill og ikke bekymre deg.
Trådstarter
15 1
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Slutt å synse uten å vite.

Til TS:

De kan selvsagt anmelde, men tviler meget sterkt det skjer.

Jeg har 1 grov narkotikadom på meg, og flere mindre saker og dommer de siste åra.

Når det gjelder PWO har jeg bestilt det flere ganger siste 3 åra. Kun én gang har det blitt stoppet. Fikk aldri beskjed fra hverken Posten, Toll eller politiet. Den ankom aldri, så jeg spurte posten.

Da fikk jeg bare beskjed at pakken inneholdt ulovlige stoffer å importere og ble destruert, fra Posten. Hørte aldri noe mer enn dette. Ingen anmeldelse. Og tro meg, de ønsker å bruke ressurser på meg som har kommet meg unna en del.

Bestill og ikke bekymre deg.
Vis hele sitatet...
Gjetter det beste er å ikke spørre posten så man kan nekte?