Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 593
Hallais!
Er det noen her inne som kan dele sine erfaringer med NAC, Grønn te Ekstrakt og 5HTP?

Hvilke doseringer lå dere på, og hvilke resultater har dere eventuelt fått? Noen bivirkninger?

Er også interessert i å høre erfaringer med Tongat Ali og Aschwagandha KSM66.

Takk!
Personlig liker jeg godt NAC. Det fungerer veldig bra mot fyllesyke hvis det tas 1-2 timer før man begynner å drikke. Det demper effektenav stimulanter (stabiliserer dopaminnivået), noe som ikkenødvendigvis vil være positivt for alle, så unngå i slike sammenhenger (heller dagen derpå). Er også en effektiv måte å forhindre influensa o.l. på. Brukes ofte i større doser hvis man skal slutte å røyke marijuana eller ta kokain m.f. (igjen - søker å stabilisere dopaminnivå = mindre cravings når man er avhengig og trenger ekstern stimulans for å føle seg vel).
Noen folk legger på seg av det.

Grønn té ekstrakt (antar du mener EGCG,ikke koffein) brukes som regel for å øke fettforbrenning. Ikke veldig magisk tror jeg
Hvis du absolutt skal ta 5-htp så bør du ta EGCG samtidig da det fungerer som en dekarboksylasehemmer - altså at serotoninen kan tas opp i hjernen og ikke blir "ødelagt" i mage- og tarmsystemet.

Personlig syns jeg 5-htp er søppel. Det gode humøret føles kunstig på en merkelig måte. Effekten kan også bli motsatt hvis du har lave dopaminnivå, disse skal være ganske balanserte.
Ikke minst interagerer det med veldig mange rusmidler - og dette på alvorlige/potensielt livstruende måter. Styr unna!
Sist endret av Uten Agenda; 10. mars 2023 kl. 17:52.
Tusen takk for godt svar! Ja, vet at EGCG treng for at 5-HTP skal klare å krysse blodhjernebarrieren. ''

Kjempefin info med NAC du kommer med, hva slags dosering ligger du på?

Mvh