Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 11485
God når det gjelder
Carmex's Avatar
https://www.vg.no/nyheter/i/GM57rJ/s...nsinne-i-norge

Ja, det ble funnet 820 kilo og politiet spekulerer i om det kan ha kommet hit ved en feil.

Hva tror dere? Har vi så store aktører her, som tydeligvis importerer i tonn?

Nysgjerrig på hva folket tenker
Det er bare å følge eventuelle lik som dukker opp den nærmeste framtid, hvem det er og hvor de dukker opp hen så får du svaret.

820kg på samme sted er en mega bommert av de som står bak, å dele opp forsendelser er ganske grunnleggende for å spre risikoen. Noen har driti på draget skikkelig, og konsekvensene?

Ja, de kommer.
820kg ja, etter utblanding så er det 1.3tonn. faenma over en milliard i gateverdi

Noen kommer til og få en klapp på lanken etter dette
Ser på det som lite sannsynlig at det har kommet hit «ved en feil». Noen der ute er mega fucked
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Jeg spår flerfoldige judasdoser i nær fremtid
Anonym bruker
"Sammen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mens masse ressurser ble brukt på den saken så kom det vel mest sannsynlig flere og større partier ett annet sted.
Samtidig er det tatt 1200kg i Tyskland, og det menes å være fra samme parti.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Jeg spår flerfoldige judasdoser i nær fremtid
Vis hele sitatet...
Folk får ikke Judas doser av sånt, folk deler ut kobber og bly for å statuere eksempler når det gjelder sånne mengder
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Det er bare å følge eventuelle lik som dukker opp den nærmeste framtid, hvem det er og hvor de dukker opp hen så får du svaret.

820kg på samme sted er en mega bommert av de som står bak, å dele opp forsendelser er ganske grunnleggende for å spre risikoen. Noen har driti på draget skikkelig, og konsekvensene?

Ja, de kommer.
Vis hele sitatet...
Beslaget i Oslo ER en oppdelt forsendelse.
Det finnes grenser for hvor mye du kan spre risikoen om du frakter tonnevis av det.
Regner med flere kommer til å utnytte denne situasjonen til å late som det er tørke og skru opp prisen. Dette er bare trist for alle.
Sitat av Askar Vis innlegg
Ser på det som lite sannsynlig at det har kommet hit «ved en feil». Noen der ute er mega fucked
Vis hele sitatet...
Så utbredt kokain er nå til dags? "gjennomsnittlig 4,4 % av befolkningen i alder 16-64 oppga å ha brukt kokain noensinne, mens 0,9 % oppga å ha brukt det i løpet av det siste året."


0.9% av Norges befolkning på 5.4 millioner, er ca 48 000 mennesker. Er nok en stor andel nordmenn som kjøper seg en grammer her og der i helgene.
Sitat av Mannen420 Vis innlegg
Så utbredt kokain er nå til dags? "gjennomsnittlig 4,4 % av befolkningen i alder 16-64 oppga å ha brukt kokain noensinne, mens 0,9 % oppga å ha brukt det i løpet av det siste året."


0.9% av Norges befolkning på 5.4 millioner, er ca 48 000 mennesker. Er nok en stor andel nordmenn som kjøper seg en grammer her og der i helgene.
Vis hele sitatet...
Ikkesant. Og man kan nok regne med at det er noen mørketall der også, ikke alle innrømmer det selv på anonyme undersøkelser
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Lurer på hvor mye som slipper inn og om dette får noen konsekvenser for tilgangen i det hele tatt. Covid var det frustrerende ti tider men det fantes alltid dop, speed og piller. Senes i dag ble det solgt Coke o Brugata.

Si toll tar 10 prosent som mange elsperter og undersøkelser viser. Det finnes ingen plan. Set beste de får til er maks 24 timer med forvirring til noen andre fyller etterspørselen. Så blir det vold, kanskje farlige blandingsstoffer.
Jeg synes ikke 820kilo er så mye egentlig. Hva et det liksom, to-tre-fire helgers forbruk for landet? At det skal ha kommet til Norge for en feil, den tror jeg ikke på as.
Det er ikke uvanlig å se et par-tre hekker bytte hender, et sted må jo de komme fra også
Sist endret av moret; 31. mars 2023 kl. 20:58.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Carmex Vis innlegg

Ja, det ble funnet 820 kilo og politiet spekulerer i om det kan ha kommet hit ved en feil.
Vis hele sitatet...
Folk kaller oss naive. Aner ikke hvor de har det ifra.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg synes ikke 820kilo er så mye egentlig. Hva et det liksom, to-tre-fire helgers forbruk for landet? At det skal ha kommet til Norge for en feil, den tror jeg ikke på as.
Det er ikke uvanlig å se et par-tre hekker bytte hender, et sted må jo de komme fra også
Vis hele sitatet...
Hahahahahahah, tror du serr Norge bruker opp 800 kilo kola på 3-4 helger? Hahahahaha
Anonym bruker
"Stum Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahahahahahah, tror du serr Norge bruker opp 800 kilo kola på 3-4 helger? Hahahahaha
Vis hele sitatet...
Er ikke så veldig langt ifra. Simple math.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg synes ikke 820kilo er så mye egentlig. Hva et det liksom, to-tre-fire helgers forbruk for landet? At det skal ha kommet til Norge for en feil, den tror jeg ikke på as.
Det er ikke uvanlig å se et par-tre hekker bytte hender, et sted må jo de komme fra også
Vis hele sitatet...
82000000 med kokain er vanlig på tre fire uker?😂
820 kg delt på 5 millioner er 164 gram. Tror nok du er litt på landet der assq
Anonym bruker
"Stum Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Norgeerkult Vis innlegg
82000000 med kokain er vanlig på tre fire uker?😂
820 kg delt på 5 millioner er 164 gram. Tror nok du er litt på landet der assq
Vis hele sitatet...
820.000 / 5M er 0.164g, du som er på landet her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke så veldig langt ifra. Simple math.
Vis hele sitatet...
Om 50k folk skulle kjøpt 1g kokain hver helg hadde det blitt (regner ut i fra 1000pr gram) 216.5 kilo kokain hver måned omtrent, værtfall 3-4 mnd før 800kg ren kokain hadde vært brukt oppt
Sist endret av Revklo; 1. april 2023 kl. 03:29.
Anonym bruker
"Stum Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Revklo Vis innlegg
Om 50k folk skulle kjøpt 1g kokain hver helg hadde det blitt (regner ut i fra 1000pr gram) 216.5 kilo kokain hver måned omtrent... værtfall 3-4 mnd før 800kg ren kokain hadde vært brukt oppt
Vis hele sitatet...
Ja, ikke så vanvittig langt ifra. Jeg mente ikke at hen bommet med én helg, men at det ikke var så latterlig som folk skulle ha det til.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahahahahahah, tror du serr Norge bruker opp 800 kilo kola på 3-4 helger? Hahahahaha
Vis hele sitatet...
Kanskje hvis Sophie Elise «reklamerer» litt for det? Synd samarbeidet med NRK er brutt da, for bare tenk hva NRK kunne bidratt med?
For en tre år siden gikk jeg på butikken her i Bergen i svart hettegenser og joggebukse. Så tydligvis ut som en drugdealer for 3 unge østlenninger i dress spurte meg om jeg kunne skaffe de kokain. Det jeg overhørte da jeg sa "nei desverre" og gikk videre, var at en av de sa "Så jævla vanskelig det skulle være å få tak i her i Bergen da". Så fikk inntrykket av at det er nok bruk og supply av det på østlandet til at du kan spørre random folk på gaten Så tydligvis høyt bruk og mye supply der.

En jeg gikk på ungdomskolen med som er rusmisbruker nå som jeg traff på igjen på en pub her i Bergen som jeg snakket en del med når vi var ute nevnte at å få tak i kokain i Bergen er umulig. Dvs. skikkelige greier, får bare dritt som er kuttet ned så mye med random piss. Så tydligvis er Bergen stedet å gå om man vil satse på karriere som drugdealer, om det stemmer at man bare får drittkvalitet her.

Ikke så "in" på dette ettersom det eneste rusmisbruket jeg selv har gjort var amf da jeg festet en del i Spania i 20 årene. Men etter det jeg har plukket opp så er det et enormt markedspotensiale for kvalitet kokain her i vest, men god supply og demand på østlandet. Synd det er ulovlig ellers skulle jeg investert selv :P

Om det over stemmer da. Kanskje fyren hadde dårlig nettverk. Mitt inntrykk ihvertfall.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Historisk er cola kutta 1 til 5 eller 6. Så før noe slikt når gata er 820 kg blitt over 3, 4 og kanskje 5 tonn "cola". Dette basert på politiets analyser av cola de har tatt.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Historisk er cola kutta 1 til 5 eller 6. Så før noe slikt når gata er 820 kg blitt over 3, 4 og kanskje 5 tonn "cola". Dette basert på politiets analyser av cola de har tatt.
Vis hele sitatet...
Rusopplysningens analyser viser faktisk at det de har testet har hatt en gjennomsnittlig renhet på 78%

https://rusopplysningen.no/tpost/r5m...rs-august-2022
Anonym bruker
"Sammen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahahahahahah, tror du serr Norge bruker opp 800 kilo kola på 3-4 helger? Hahahahaha
Vis hele sitatet...
Mye mye mer enn det faktisk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke så veldig langt ifra. Simple math.
Vis hele sitatet...
Ja da tror jeg du skal gå grunnskolen på nytt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mye mye mer enn det faktisk.
Vis hele sitatet...
Hvor skækk er du mann?
Sist endret av jaffarbigbag; 1. april 2023 kl. 19:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stum Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som tror 800kg er så hinsides mye vet bare ikke hva dere snakker om.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sla...teori/78897706
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Det er bare å følge eventuelle lik som dukker opp den nærmeste framtid, hvem det er og hvor de dukker opp hen så får du svaret.

820kg på samme sted er en mega bommert av de som står bak, å dele opp forsendelser er ganske grunnleggende for å spre risikoen. Noen har driti på draget skikkelig, og konsekvensene?

Ja, de kommer.
Vis hele sitatet...
Spesielt at beslaget ble gjort hos BAMA der innkjøpssjef er i slekt med en som er siktet i Lørenskog-saken Verden er liten.
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Spesielt at beslaget ble gjort hos BAMA der innkjøpssjef er i slekt med en som er siktet i Lørenskog-saken Verden er liten.
Vis hele sitatet...
Har du noen flere spennende tilfeldigheter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dere som tror 800kg er så hinsides mye vet bare ikke hva dere snakker om.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sla...teori/78897706
Vis hele sitatet...
800kg er sinnsykt mye til å være i Norge. Når det knapt finnes folk som tar inn 1 tonn røyk (Cappelen f.eks var rundt 3-700kg) så finnes det neppe noen her som tar inn 800kg kola som er ment kun for det norske markedet, pluss det ble i tillegg funnet 1.2 tonn som er antatt å være samme parti i Tyskland. MC-gjengene eller de andre gjengene i Hovedstaden tar neppe inn slike mengder med kola.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eget bruk? Handlet inn til engros priser.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye tror vi er engros prisen på dette i Ecuador?
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mikael ali skal man iallefall ikke høre på. Klovn hele fyren.

Selvfølgelig var ikke det partiet ment for Norge.

Engrospris i Ecuador for det der vil være rundt 12-20mill
Ingen norske nettverk eller gjenger har sånn kapital. De har ikke til betale sikkerheten/depositum for en slik transport engang.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mikael ali skal man iallefall ikke høre på. Klovn hele fyren.

Selvfølgelig var ikke det partiet ment for Norge.

Engrospris i Ecuador for det der vil være rundt 12-20mill
Ingen norske nettverk eller gjenger har sånn kapital. De har ikke til betale sikkerheten/depositum for en slik transport engang.
Vis hele sitatet...
CEO of skråsikker
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye tror vi er engros prisen på dette i Ecuador?
Vis hele sitatet...
16-20 mill.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Har du noen flere spennende tilfeldigheter?
Vis hele sitatet...
Hvem vet. Noe spes du sikter til? Mener du alt bare er rene tilfeldigheter?
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Hvem vet. Noe spes du sikter til? Mener du alt bare er rene tilfeldigheter?
Vis hele sitatet...
Mye mulig det bare er tilfeldigheter, ja, men jeg syntes det var spennende info
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Har du noen flere spennende tilfeldigheter?
Vis hele sitatet...
narkobeslag øm er et anagram for bama lørenskog
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Askar Vis innlegg
CEO of skråsikker
Vis hele sitatet...
Alle som har beveget seg i div miljøer i Oslo veit han er en klovn.

Nevn en norsk gruppering som kan putte ned sikkerhet på en 20 mill ordre (25% er minimum. Til høyrisk land øker det ofte til 50%)

Svært få kan klare det selv av internasjonale grupperinger. Dette er grossist ordre.

Denne brusen var selvfølgelig ment for ompakking i tyskland/belgia/nederland der de totalt 2tonna på magisk vis hadde blitt til 3-4tonn før det hadde blitt spredd utover hele EU.
▼ ... over en uke senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Igjen.
800-900kg til.
Ganske dristig å sende en ny forsendelse, til samme lager som sist?
BRAND ∞ STRONG
Noen ligger veldig dårlig an går jeg ut i fra.
Selv om man sikkert kalkulerer inn tap så må vel noen få straff for dette
Sist endret av vindaloo; 16. april 2023 kl. 19:52.
Kan jo tyde på at folka som har sendt det av gårde har mistet kontrollen helt på hvor det ender opp. Tenkte først at det kunne vært en avledningsmanøver, men det er veldig tvilsomt. Forhåpentligvis har noe endt opp der det skulle
Har folk merka noe forskjell i pris osv i det siste, eller er bare en dråpe i havet?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Kan jo tyde på at folka som har sendt det av gårde har mistet kontrollen helt på hvor det ender opp. Tenkte først at det kunne vært en avledningsmanøver, men det er veldig tvilsomt. Forhåpentligvis har noe endt opp der det skulle
Vis hele sitatet...
Kan jo også hende at varene er kommet frem til riktig mottaker, og at noen i Bama har en del å svare for?
Sist endret av Hårnett; 16. april 2023 kl. 19:58.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Hårnett Vis innlegg
--og at noen i Bama har en del å svare for?
Vis hele sitatet...
Han litt snåle vikaren med Rolex?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå har det starta, en av cola plugsa i byen har begynt med 1500pris "pga beslaget"
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Har folk merka noe forskjell i pris osv i det siste, eller er bare en dråpe i havet?
Vis hele sitatet...
Har ikke merka noe, men nå er ikke jeg en storforbruker, men det har heller ikke de jeg kjøper av. Det er jo et stort beslag i norsk kontekst, men slik jeg har forstått det så får jo balkanmafiaen det meste direkte fra sør-amerika så da er ikke disse beslaga så jævlig svære, de mister jo tonnevis på vei til USA og Mexico hele tiden. Kokain har de nok, de blir mer forbanna når noen tar pengene deres.
Kanskje Norge burde øke antallet tollere heller enn å senke det? Også burde vi kanskje flytte fokus noe? Stor razzia på svinesund der vanlige folk bøtelegges for å ha handlet over dagssum eller har med 5 ruller snus for mye, det må vi faktisk bare kutte helt ut akkurat nå. Tollere må fokusere på knark og menneskesmugling og la annet småtteri ligge nå som de er kraftig underbemannet. Jeg blåser i om naboen har med et par flasker for mye fra syden, eller om han tar med et ekstra flak øl fra sverige. Men at det kommer pur unge jenter som i praksis blir slaver for kyniske bakmenn det må vi forsøke å få redusert. Og selv om mange her inne digger knark, så gjør det meg ingenting om tollerne tar mer pulver og syntetisk knark.

Kanskje det er på tide at politikerne revurderer knarkpolitikken? Legaliserer vi og får noe kontroll på utsalg sikrer vi rent stoff til brukerne og vi knekker en utrolig stor svart økonomi i samme slengen og får inn skatter, avgifter og mva på salget av stoff fra statlige kontrollerte utsalg.