Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1618
Vet jeg har litt utdaterte specs, men alle specsene mine oppfyller minimumskravene med god margin bortsett fra rammen, skal oppdatere den snart. Er på 8gb Ram og skal oppdatere til minst 16, men vil ikke pcen min kunne kjøre spillet relativt smooth på de laveste settingene? får til å kjøre spillet, men det er så laggy at det ikke er vits.

https://imgur.com/gallery/KohguUN
Sist endret av Idek13378; 16. februar 2023 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Mange som sliter med ytelse på PC versjonen.. Desverre krever det mye mer enn det burde.
Se hvor mye FPS du får ok cap den med RTSS som du får ilag med MSI Afterburner. Kan også kanskje hjelpe å deaktivere C-states i Bios.

8GB RAM er ikke bra nok da, men om jeg var deg ville jeg ikke kjøpt mere enn ett 16GB KIT med to moduler for å få Dual Channel. Men se om ikke FPS Cap gjør det spillbart ihvertfall.
Jeg har et nvidia 980ti skjermkort, og det er veldig i grenseland. Lagger til tide veldig mye.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kjører vel Denuvo som DRM, så ytelsesproblemer er å forvente. Selv venter jeg til jeg kan piratkopiere dette.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Jeg har et nvidia 980ti skjermkort, og det er veldig i grenseland. Lagger til tide veldig mye.
Vis hele sitatet...
Til meg er det faktisk så sinnsykt hakkete at jeg ikke gidder å kjøre spillet før jeg finner ut hvordan jeg kan løse dette. Synd siden jeg har venta så lenge på spillet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Men du har likevel et ganske utdatert system desverre. Men, det er problemer med PC utgaven som nevnt..
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja sjekka via den sida og da var RAMen eneste problemet mitt. Men finnes det ingen triks som gjør spillet i det minste spillbart? Tenker å kjøpe mer ram på mandag men kjeder meg og har spilt meg lei av de Ande spillene jeg har hah. Skal prøve det som ble nevnt med msi afterburner når jeg kommer hjem.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Ja sjekka via den sida og da var RAMen eneste problemet mitt. Men finnes det ingen triks som gjør spillet i det minste spillbart? Tenker å kjøpe mer ram på mandag men kjeder meg og har spilt meg lei av de Ande spillene jeg har hah. Skal prøve det som ble nevnt med msi afterburner når jeg kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke så mye mer enn å oppgradere PCen desverre. Ligger en performance mod på hogwarts nexus som kanskje kan hjelpe.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er nok ikke så mye mer enn å oppgradere PCen desverre. Ligger en performance mod på hogwarts nexus som kanskje kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Men tror du jeg bør kunne kjøre det relativt ok om jeg oppgraderer RAMen? Eller må jeg oppgradere alt?
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Men tror du jeg bør kunne kjøre det relativt ok om jeg oppgraderer RAMen? Eller må jeg oppgradere alt?
Vis hele sitatet...
Jeg har sett på litt benchmarks for deg og du kan regne med ca 45 FPS på medium/high preset med ett ok 16GB kit RAM i 1080P. CPUen er såpass flaskehals også at du må nok skifte både den og skjermkortet for en markant bedre opplevelse.
Sist endret av Mozzie; 17. februar 2023 kl. 00:18.
Spillet går bra på 16gb ram, 1660 super og i7-4770.
60 på high men det krasjer som faen. Jeg bestilte nye pc deler i går så skal jeg prøve på nytt med i7-12700k, Gtx 4070ti 32 GB ram og spillet installert på ssd. Ram maksa ut på den gamle PCen før den krasjet så jeg antar det er problemet...
Nå skjønner jeg genuint ikke hva som skjer. Klarte å kjøre gta 5 uten noe problemer i det hele tatt før, nå hakker det så sinnsykt at jeg ikke klarer å kjøre en bil in game uten av ekstrem lag. Wtf? Er sånn to uker siden jeg spilte gta 5 sist på PC-en uten noe lag i det hele tatt.
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Nå skjønner jeg genuint ikke hva som skjer. Klarte å kjøre gta 5 uten noe problemer i det hele tatt før, nå hakker det så sinnsykt at jeg ikke klarer å kjøre en bil in game uten av ekstrem lag. Wtf? Er sånn to uker siden jeg spilte gta 5 sist på PC-en uten noe lag i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Da får du laste ned f eks hwinfo64 og se på clockspeeds.


Får du mer enn 144fps på GTA 5? Da må du isåfall kjøre Frame cap på 144fps f eks da motoren i GTA 5 ikke tåler mer enn 170-180 fps før du får stutters.


Men etter dette er du uten hjelp herifra - har ikke sett ett eneste tegn på at du tar rådene seriøst og kommer med oppfølgingsspørsmål og da gidder jeg ikke å bruke tid og energi på å gi flere svar.